De VVD heeft tenminste leden.quote:Op zaterdag 25 november 2023 08:05 schreef halfway het volgende:
VVD wordt terug gefloten door de leden
Je haalt me de woorden uit de mond.quote:
Ja, dat is ook nog eens zo. Hoe kunnen PVV aanhangers zich kenbaar maken wanneer Wilders te ver gaat? Alleen buiten de partij om lijkt me. Als Wilders en zijn PVV gaan regeren, is dit wel het moment om na te gaan denken over een andere interne partijstructuur.quote:
Huh, waarom?quote:Op zaterdag 25 november 2023 08:42 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja, dat is ook nog eens zo. Hoe kunnen PVV aanhangers zich kenbaar maken wanneer Wilders te ver gaat? Alleen buiten de partij om lijkt me. Als Wilders en zijn PVV gaan regeren, is dit wel het moment om na te gaan denken over een andere interne partijstructuur.
Ben wel rechts, heb echter niet op de PVV gestemd. Bovenstaand zou ik echt een prima aanpak vinden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 20:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik stelde deze week op de FP voor dat de EU landen pro-Rusland reclame zouden moeten maken in Afrika. Dus eigenlijk hetzelfde trucje flikken dat Poetin flikt, maar dan andersom. Rusland laten overspoelen met Afrikanen. En omdat Finland etc nu de grens met Rusland sluiten, kunnen die lui dan niet naar Europa.
[..]
75% van het volk stemt inderdaad geen PVV en heeft luider gesprokenquote:Op vrijdag 24 november 2023 20:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En aangezien 75% van de kiezers niet voor Wilders heeft gekozen is het ook maar de vraag of dat dus blijkbaar leeft onder mensen. Blijkbaar vindt het overgrote deel van Nederland asiel helemaal niet het meest belangrijke item op de agenda.
quote:Op zaterdag 25 november 2023 08:51 schreef Beathoven het volgende:
[..]
75% van het volk stemt inderdaad geen PVV en heeft luider gesproken
Omdat hij de grootste partij werd die wél een meerderheidscoalitie kon vormen. Meerdere keren zelfs. Dat PVV’ers dat essentiële onderdeel van het democratische proces niet lijken te snappen zegt ook wel veel. Een dictatuur werkt voor dit soort grondwetschuwe “politici” ook wel een stuk lekkerder natuurlijk. Daarom vindt ie Poetin ook zo’n held.quote:Op zaterdag 25 november 2023 08:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
78% had de vorige keer geen rutte gestemd, ze waren tegen zn rotkop.
Toch stond zat in het torentje daarna.
Je bent nog steeds zuur he?
Ronduit fascinerend. Het feit dat bepaalde kwesties - eigenlijk alle - niet in isolatie bezien moeten worden, maar invloed op elkaar uitoefenen, gaat sommigen te ver.quote:Op zaterdag 25 november 2023 06:29 schreef Spraypaint het volgende:
[..]
Ik geef enkel aan dat het zeer tegenstrijdig is als je groen bent en tegelijkertijd pro-immigratie bent. Jaarlijks een grote stad aan CO2-uitstotende en vleesetende immigranten er bij is gewoon contra productief voor je groene plannetjes.
Doe er verder mee wat je wilt.
https://speld.nl/2023/11/(...)wDG7tJd0uCjCN4U15oykquote:Nederland zal dit niet respecteren", zegt PVV-leider Geert Wilders, die tientallen moties van wantrouwen tegen de kabinetten-Rutte indiende en de VVD meermaals opriep haar biezen te pakken
Immigratie was het grootste thema van de verkiezingen;quote:Op zaterdag 25 november 2023 08:51 schreef Beathoven het volgende:
[..]
75% van het volk stemt inderdaad geen PVV en heeft luider gesproken
https://www.bndestem.nl/p(...)-onderwerp~a4cac2bb/quote:In een recente peiling van I&O Research toonde twee derde van de Nederlanders zich voorstander van strengere regels om minder mensen toe te laten tot ons land.
,,Dat waren ook kiezers op links’’, aldus onderzoeker Peter Kanne.
En tegen maatregelen zijn die klimaatverandering tegengaan terwijl op termijn die klimaatverandering voor grote migratie stromen gaat zorgen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 09:07 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ronduit fascinerend. Het feit dat bepaalde kwesties - eigenlijk alle - niet in isolatie bezien moeten worden, maar invloed op elkaar uitoefenen, gaat sommigen te ver.
Ik herinner me het nog van enige jaren geleden; GL wil 1 miljoen huizen bouwen. Daar komen ook nieuwe wegen bij, andere gebouwen, elektriciteitscentrales, verlichting etc. etc.
En dan denken dat het onteigenen van een paar boeren de ruimte oplevert voor die huizen. Maar waar moeten de windmolens dan komen?
En hoe krijg je die daar? Etc. Etc.
Die nieuwe mensen, die willen nog wel eens naar hun familie, dus meer verkeer, meer vluchten etc. etc.
Alles hangt samen, dit kan bijna ad infinitum door gaan.
Ontwikkelingshulp. Dat duurt al decennia. Misschien zouden ze eens met serieuze checks & balances moeten komen, in plaats van het te gebruiken als een aflaat en een pressiemiddel.quote:Op zaterdag 25 november 2023 09:36 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
En tegen maatregelen zijn die klimaatverandering tegengaan terwijl op termijn die klimaatverandering voor grote migratie stromen gaat zorgen.
Tegen maatregelen zijn die enigzins proberen de situatie in ontwikkelingslanden te verbeteren zodat mensen daar misschien willen blijven ipv migreren.
Eens hoor, maar het idee an sich, daar de levensomstandigheden verbeteren (of je dat nou als morele plicht ziet, of als middel om mensen daar te houden), is niet zoveel mis.quote:Op zaterdag 25 november 2023 09:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ontwikkelingshulp. Dat duurt al decennia. Misschien zouden ze eens met serieuze checks & balances moeten komen, in plaats van het te gebruiken als een aflaat en een pressiemiddel.
Putinheld, ondemocratisch, dictatuur.quote:Op zaterdag 25 november 2023 09:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat hij de grootste partij werd die wél een meerderheidscoalitie kon vormen. Meerdere keren zelfs. Dat PVV’ers dat essentiële onderdeel van het democratische proces niet lijken te snappen zegt ook wel veel. Een dictatuur werkt voor dit soort grondwetschuwe “politici” ook wel een stuk lekkerder natuurlijk. Daarom vindt ie Poetin ook zo’n held.
Lekker baden in al die linkse tranen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 09:07 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Omdat hij de grootste partij werd die wél een meerderheidscoalitie kon vormen. Meerdere keren zelfs. Dat PVV’ers dat essentiële onderdeel van het democratische proces niet lijken te snappen zegt ook wel veel. Een dictatuur werkt voor dit soort grondwetschuwe “politici” ook wel een stuk lekkerder natuurlijk. Daarom vindt ie Poetin ook zo’n held.
Denmarken gidsland in dezequote:Op zaterdag 25 november 2023 09:24 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Immigratie was het grootste thema van de verkiezingen;
[..]
https://www.bndestem.nl/p(...)-onderwerp~a4cac2bb/
Neem Dilan, zij was hier ook zeer duidelijk in. En Omtzigt wil een maximum aantal.
Deze drie partijen zijn al meer dan de helft. En dan begin ik niet eens over FvD JA21 of BBB.
Wanneer valt het kwartje?
Dat ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 25 november 2023 09:42 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Eens hoor, maar het idee an sich, daar de levensomstandigheden verbeteren (of je dat nou als morele plicht ziet, of als middel om mensen daar te houden), is niet zoveel mis.
Kijk, hier moet toch gewoon een normale discussie over te voeren zijn, zonder mekaar voor rotte vis uit te maken? Mensen kunnen toch inzien dat dit niet oneindig door kan gaan? Dus waarom al die emotie?quote:Op zaterdag 25 november 2023 10:51 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Denmarken gidsland in deze
De DeenGoden
Zowel Geert als Pieter zullen niet zo snel aansturen op nieuwe verkiezingen. Veel te verliezen.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:02 schreef Lurf het volgende:
Strategisch gezien snap ik de move van de VVD wel. Maar het vermoeiende eraan is juist, dat het een exponent is van "oude politiek". Het gaat meteen niet meer over wat goed is voor het land, maar over wat goed is voor de VVD, of voor Dilan. En daar was na 13 jaar Optimus Rutte nu even geen behoefte aan.
Ik verwacht dat ze wel weer bijdraaien, maar de uitkomst was hetzelfde geweest als Dilan het initiatief nog even bij de PVV had gelaten en hun boodschap aan de verkenner had meegegeven. Als de formatie uitdraait op nieuwe verkiezingen was dit ook een schot in eigen doel, daar kun je van uitgaan.
Geertje: Dilan zou met haar dubbele nationaliteit nooit en te nimmer in het kabinet mogen zitten!quote:Op zaterdag 25 november 2023 09:23 schreef Wantie het volgende:
De Speld is weer briljant
[..]
https://speld.nl/2023/11/(...)wDG7tJd0uCjCN4U15oyk
Nee, nooit zuur geweest.quote:Op zaterdag 25 november 2023 08:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
78% had de vorige keer geen rutte gestemd, ze waren tegen zn rotkop.
Toch stond zat in het torentje daarna.
Je bent nog steeds zuur he?
Exact.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nee, nooit zuur geweest.
Ik ben een groot voorstander van alle stemmers op de PVV “het volk” noemen. Of het nu de recente verkiezingsuitslag betreft of wanneer ze maar een paar zetels behalen. Het betreft altijd de gehele bevolking.
Gegeven de uitslag en de logica moet de PVV het maar met de nummer 2 proberen. Het volk wil ze als bedpartners.
Behalve dan dat Russen die afrikanen gewoon in Kazakhstan of Mongolië droppenquote:Op zaterdag 25 november 2023 08:50 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Ben wel rechts, heb echter niet op de PVV gestemd. Bovenstaand zou ik echt een prima aanpak vinden.
Ik snap echt geen bal van zulke teksten. We moeten al die jaren Geert maar voor lief nemen ofzo? Alleen omdat ie nu zegt omgedraaid te zijn?quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
Waarom niet.
Vvd had ook bij de vorige verkiezingen met pvv iig moeten gaan praten. Dan was deze uitslag er ook niet geweest en het kabinet misschien wel.
Het komt op z'n minst niet geloofwaardig naar je collega's over als je ze vijftien jaar beledigd, niet bijzonder constructief meewerkt en het tot discriminerend toe gemunt hebt op een bepaalde religie.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:46 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik snap echt geen bal van zulke teksten. We moeten al die jaren Geert maar voor lief nemen ofzo? Alleen omdat ie nu zegt omgedraaid te zijn?
Jarenlang bleren en beledigen, maar nu moet men vooral openstaan tot samenwerking.
Zeker niet met dezelfde extreme standpunten nog gewoon in je programma.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:49 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het komt op z'n minst niet geloofwaardig naar je collega's over als je ze vijftien jaar beledigd, niet bijzonder constructief meewerkt en het tot discriminerend toe gemunt hebt op een bepaalde religie.
Dat kun je niet in twee weken met gematigde toon fixen, nee.
Nope, hij weet dat hij moet matigen en dit niet kan waarmaken. Maar het staat in je programma, dus je staat daarvoor.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zeker niet met dezelfde extreme standpunten nog gewoon in je programma.
Dilan heeft al gevraagd om haar Turkse nationaliteit te laten schrappen en Geert heeft derhalve geen bezwaar op dat punt.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Geertje: Dilan zou met haar dubbele nationaliteit nooit en te nimmer in het kabinet mogen zitten!
Ook Geertje: Waarom wil Dilan niet met mij een kabinet vormen
We zien in Nederland momenteel een toename van een onveilige leefomgeving van Joodse gemeenschappen. Dit komt door zowel een aanzienlijk deel van Links als een deel van de Nederlandse moslims. Kortom, er zijn geen dus veroordelingen voor nodig om te constateren dat discriminatie, racisme en trouwens ook de drang tot raciaal denken in het algemeen, welig tiert aan de linkerkant van het politieke spectrum.quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat zien we aan beide kanten van het spectrum, veroordelingen voor rassenhaat?
Een regering met PVV onmogelijk maken is juist uitstekend voor het land.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:02 schreef Lurf het volgende:
Strategisch gezien snap ik de move van de VVD wel. Maar het vermoeiende eraan is juist, dat het een exponent is van "oude politiek". Het gaat meteen niet meer over wat goed is voor het land, maar over wat goed is voor de VVD, of voor Dilan.
Linkse bullshit weer, heeft ie nooit gezegd/gevraagd.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook Geertje: Waarom wil Dilan niet met mij een kabinet vormen
Dit snijdt logisch totaal geen hout.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
We zien in Nederland momenteel een toename van een onveilige leefomgeving van Joodse gemeenschappen. Dit komt door zowel een aanzienlijk deel van Links als een deel van de Nederlandse moslims. Kortom, er zijn geen dus veroordelingen voor nodig om te constateren dat discriminatie, racisme en trouwens ook de drang tot raciaal denken in het algemeen, welig tiert aan de linkerkant van het politieke spectrum.
Volgens mij idd niet nee. Wel dat deze Turkse mevrouw hem liever onder het gras zou zien verdwijnen en zijn beveiliging zou opheffen als minister van justitie.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:56 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Linkse bullshit weer, heeft ie nooit gezegd/gevraagd.
Tja, dat mag je natuurlijk denken. Maar wat ik daar stel betreft toch echt de realiteit.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Dit snijdt logisch totaal geen hout.
Dan kunnen we de democratie wel afschaffen, als Wilders zoveel water bij de wijn moet doen, dat de kiezers eigenlijk geen vrije keuze hebben.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:50 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Zeker niet met dezelfde extreme standpunten nog gewoon in je programma.
Je wilt dat de grondwet wordt geschonden omdat een kwart van het electoraat op Wilders heeft gestemd?quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:07 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan kunnen we de democratie wel afschaffen, als Wilders zoveel water bij de wijn moet doen, dat de kiezers eigenlijk geen vrije keuze hebben.
Het is dan of gelovige X of gelovige Y etc. als premier van Nederland.
LiNkSe BuLLsHiT!1!!!!quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:56 schreef Mubassie het volgende:
[..]
uhh....quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:56 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Dat maken ze niet.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:56 schreef speknek het volgende:
[..]
Een regering met PVV onmogelijk maken is juist uitstekend voor het land.
Je vergeet nepparlement en neprechtstaat. Maar dat is natuurlijk per ongeluk, want dan blijkt dat ie daadwerkelijk niet democratisch is en dan loopt het vast in die koppiesquote:Op zaterdag 25 november 2023 10:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Putinheld, ondemocratisch, dictatuur.
Ga door met je bingo. Ik heb mn kaart bijna vol.
Vrije keuze in het kiezen van je vrienden is toch belangrijker?quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:08 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Je wilt dat de grondwet wordt geschonden omdat een kwart van het electoraat op Wilders heeft gestemd?
Win - win dus. Ze zit niet in zijn kabinet, maar steunt wel.quote:Op zaterdag 25 november 2023 11:08 schreef Dven het volgende:
[..]
Geertje: Dilan zou met haar dubbele nationaliteit nooit en te nimmer in het kabinet mogen zitten!
En hoe botst dat met elkaar?quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:20 schreef torentje het volgende:
[..]
Vrije keuze in het kiezen van je vrienden is toch belangrijker?
Sinds wanneer is Marokkaan een ras?quote:Op vrijdag 24 november 2023 21:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Wat zien we aan beide kanten van het spectrum, veroordelingen voor rassenhaat?
Voor de wet is het dat, zoek de uitspraak maar op.quote:Op zaterdag 25 november 2023 12:22 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Marokkaan een ras?
De bochten waarin je je moet wringen voor een extreemrechts kabinetquote:Op zaterdag 25 november 2023 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Win - win dus. Ze zit niet in zijn kabinet, maar steunt wel.
In de wereldwijde historie erg werkbaar gebleken ja, dat soort minderheidskabinettenquote:Op zaterdag 25 november 2023 12:20 schreef Gia het volgende:
[..]
Win - win dus. Ze zit niet in zijn kabinet, maar steunt wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |