VVD stemmer?quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat een kutpartij is die VVD toch ook he. Klopt, ze hebben verloren, maar 24 zetels is alsnog geen kattenpis en die kiezers negeer je nu volkomen.
Maar die kan je ook intrekken zonder dat je eigen partij schade oploopt en zonder dat je eigen ministers slachtoffert.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:08 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik vind het wat overdreven, Yesilgöz zegt toch duidelijk dat gedoogsteun op tafel ligt?
Dat slaat als een lul op een drumstel. Wanneer vrij duidelijk is dat je als partij, waar flink wat kiezers op hebben gestemd, nodig bent voor een meerderheid in een rechtse coalitie.. en dan verzaakt.. dan ben je gewoon een kutpartij. PvdA /GL zal ook wel graag willen regeren, maar een coalitie over links is helemaal niet realistisch.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar de GL/PvdA is toch nog groter? En die hebben zetelwinst. Dus de kiezer wil die dan toch in het kabinet?
Er is ook veel strategisch gestemd op de PVV. Laf gedoe.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat valt te betwijfelen, want veel mensen hebben op het allerlaatste moment voor GL/PvdA gekozen, nadat duidelijk werd dat de PVV maar bleef stijgen. Dus in plaats van bij je eigen idealen te blijven werden mensen ineens paniekerig en besloten toen dus strategisch te gaan stemmen. Laf gedoe.
Nee, heb Omtzigt gestemd. Die vertrouw ik overigens ook niet.. als hij PVV gaat uitsluiten dan is hij voor mij af.. met zijn 'nieuwe politiek'quote:
Het klappen van Rutte I werd juist de gedoger vooral kwalijk genomen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar die kan je ook intrekken zonder dat je eigen partij schade oploopt en zonder dat je eigen ministers slachtoffert.
En de stem op Wilders is geen strategische stem? BBB, FvD, Ja21 en bvnl zijn allemaal een hoop (virtuele) zetels kwijtgeraakt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat valt te betwijfelen, want veel mensen hebben op het allerlaatste moment voor GL/PvdA gekozen, nadat duidelijk werd dat de PVV maar bleef stijgen. Dus in plaats van bij je eigen idealen te blijven werden mensen ineens paniekerig en besloten toen dus strategisch te gaan stemmen. Laf gedoe.
Strategisch stemmen doe je om een opkomende partij een blok te zetten. De PVV was die opkomende partij.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:52 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Er is ook veel strategisch gestemd op de PVV. Laf gedoe.
De winst van GL/PvdA komt bij rechts vandaan?quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Strategisch stemmen doe je om een opkomende partij een blok te zetten. De PVV was die opkomende partij.
Wat wil je nu werkelijk?quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee, heb Omtzigt gestemd. Die vertrouw ik overigens ook niet.. als hij PVV gaat uitsluiten dan is hij voor mij af.. met zijn 'nieuwe politiek'
quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja de VVD stemmers zullen wel laten weten of ze instemmen met deze keuze. De afgelopen jaren heeft de VVD natuurlijk wel meer met partijen geregeerd waar ze ver van afstonden. Je kan niet zeggen dat ze hier goed uit zijn gekomen. Kiezen om nu niet met een extreme partij te gaan regeren is dan misschien wel logisch. Tactisch, maar ook wel logisch.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:54 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee, heb Omtzigt gestemd. Die vertrouw ik overigens ook niet.. als hij PVV gaat uitsluiten dan is hij voor mij af.. met zijn 'nieuwe politiek'
Donder op met je gebrabbel joh.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:04 schreef FYazz het volgende:
[..]
Wat wil je nu werkelijk?
Waar ben je nu boos om?
Ik snap het oprecht niet.
VVD is traditionele politiek.
Jij wilt politieke verandering en nieuwe politiek.
Traditionele VVD stapt niet in een kabinet.
En jij bent vervolgens boos omdat je toch had gehoopt dat de traditionele politieke partij het voortouw zou nemen en zowel PVV als nieuwe partij NSC aan het handje zou meenemen?
Niemand wil meeregeren puur omdat dat voor de andere partij nodig isquote:Op vrijdag 24 november 2023 11:52 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat slaat als een lul op een drumstel. Wanneer vrij duidelijk is dat je als partij, waar flink wat kiezers op hebben gestemd, nodig bent voor een meerderheid in een rechtse coalitie.. en dan verzaakt.. dan ben je gewoon een kutpartij. PvdA /GL zal ook wel graag willen regeren, maar een coalitie over links is helemaal niet realistisch.
Met welke meerderheid krijgen ze dat dan voor elkaar?quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:06 schreef Alpha0 het volgende:
Zo dus de VVD wilt niet meeregeren. Nou ik weet wel een truukje om ze binnenboord te krijgen. Dreigen de HRA af te schaffen. Reken er maar op dat ze er als de kippen bij zijn om mee te doen.
Het is puur tactisch omdat ze bang zijn om bij deelname aan een regering weer te verliezen bij de volgende verkiezingen. Met verantwoordelijkheid voor het land heeft het niets te maken.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja de VVD stemmers zullen wel laten weten of ze instemmen met deze keuze. De afgelopen jaren heeft de VVD natuurlijk wel meer met partijen geregeerd waar ze ver van afstonden. Je kan niet zeggen dat ze hier goed uit zijn gekomen. Kiezen om nu niet met een extreme partij te gaan regeren is dan misschien wel logisch. Tactisch, maar ook wel logisch.
En gedoogsteun is niet van tafel.
VVD is een liberale partij. dat zijn ze altijd geweest. Dat er daardoor aantal maatregelen soms conservatief nationalistisch uit zien, doet niks af van dat zij die dingen doen op basis van een liberale ideologie.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je kunt ook gerust stellen dat de VVD binnen de partij zelf cultureel gezien eerder links is dan rechts. Een soort 'D66 light' dus eigenlijk. Dat kan natuurlijk, maar dit strookt totaal niet met hoe hun kiezers het zien.
PVV is ook tegen de afschaffing van de HRA, dus dat voorstel komt vast niet op tafel.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:06 schreef Alpha0 het volgende:
Zo dus de VVD wilt niet meeregeren. Nou ik weet wel een truukje om ze binnenboord te krijgen. Dreigen de HRA af te schaffen. Reken er maar op dat ze er als de kippen bij zijn om mee te doen.
Daar is helemaal geen kamermeerderheid voor. Zie de verkiezingsprogrammas. Als je wil bluffen moet je het wel goed doen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:06 schreef Alpha0 het volgende:
Ja, daar zullen de PVV stemmers echt achter staan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:06 schreef Alpha0 het volgende:
Dat zeg ik toch ook niet? De vorige keren was de CU nodig voor een meerderheid. Die hebben als kleine partij zo behoorlijk wat invloed kunnen uitoefenen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 12:07 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niemand wil meeregeren puur omdat dat voor de andere partij nodig is
Het is geen hulphond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |