Goed antwoord van een PVV stemmer !quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:13 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
En ik begrijp die afkeer helemaal. Het moment dat ik zag dat de PVV gewonnen had was ik blij, maar binnen enkele minuten kwam ook het besef dat een groot deel van NL hier niet op zit te wachten. Ondanks dat ik PVV stem en of mensen het nu wel of niet geloven echt wel merk dat er steeds grotere problemen komen in de samenleving heb ik ook oog voor het andere kamp. Het is te begrijpen dat ze zich zo verzetten tegen de PVV, maar het gaat niet alleen om de PVV of Wilders, het gaat ook om de miljoenen Nederlanders, inclusief heel wat Moslims, Marokkanen, Turken, Surinamers of Molukkers die PVV hebben gestemd die het gewoon zwaar hebben in de samenleving. Die mensen mogen niet vergeten of genegeerd worden omdat ze "gedwongen" worden om op de PVV te stemmen.
We hebben gelukkig regels en wetten in dit land waar de PVV zich aan dient te houden, en hebben het zo ingeregeld dat een partij nooit alleen kan en zal regeren, dus er zal een middenweg gezocht moeten worden. De mensen willen vooral een wat rechtser migratie beleid en weer wat geld overhouden aan het einde van de maand, daar moet de focus op liggen, niet op wat de PVV ooit geroepen heeft. De PVV verdiend een kans, verdiend een kans om te zien dat ze er voor alle 18 miljoen Nederlanders zullen zijn, en dan komen er genoeg momenten om of de PVV af te straffen of kan de VVD, NSC en van mijn part GL/PVDA als ze over hun schaduw heen kunnen stappen de stekker eruit trekken. Laat die partijen gewoon ook rechtstaat en de democratie bewaken, zorgen dat de PVV binnen de lijntjes blijft kleuren. Want dit gaat gewoon niet meer weg, sluit de PVV uit en je lost niets op, ja 2.5 miljoen boze mensen, als het er niet meer zijn, miljoenen mensen die genegeerd worden die toch weer opgezadeld worden met de problemen waar ze al jaren tegenstemmen.
Dat ze maar eens beginnen met de overeenkomsten te zoeken, want alle partrijen hebben genoeg overeenkomsten, de tegenstrijdigheden daar zoeken ze maar de middenweg in. Deze PVV"er wil ook niet dat GL/PVDA stemmers worden buitengesloten of dat er geen aandacht meer is voor het klimaat, en ook moslims zijn gewoon welkom in dit land en horen bij Nederland. Maar dat wij het als land beter moeten gaan doen voor iedereen dat is gewoon een feit, want zoveel mensen kunnen we niet blijven negeren.
quote:Op donderdag 23 november 2023 20:29 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De VVD moet het zo spelen dat ze niet in het kabinet stappen maar het gedogen vanuit de oppositie.
Ten eerste is Wilders dan zeer afhankelijk van hun stem om zijn immigratie-agenda uit te voeren en zodra de eerste impopulaire bezuinigingen moeten worden uitgevoerd trekken ze hun steun in en zal een bijna kamerbrede motie van wantrouwen een einde maken aan PVV, NSC en BBB
Het issue is natuurlijk dat de kroonjuwelen van de PVV nou net showstoppers zijn voor de andere partijen. Maar de AOW leeftijd was tien jaar geleden ook een van de onbespreekbare punten van Wilders, en de andere partijen weten ook nog wel hoe snel hij die overboord gooide toen hij een kansje op meedoen had. Die ruiken wel bloed. Wilders is de grootste, dus die zal compromissen moeten sluiten.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:17 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Daarvoor zijn de coalitie onderhandelingen, als daar onoverbrugbare verschillen blijven bestaan, of laten we voor de vorm maar eens roepen dat de PVV tegen de grondwet in wil gaan dan trekken ze toch gewoon de stekker eruit? Focus gewoon op de punten waarover ook jij en ik het samen eens mee kunnen zijn, ja meer aandacht voor alle 18 miljoen Nederlanders, en vooral de Nederlanders die het zwaar hebben en daar zitten ook heel wat moslims bij die moeite hebben met rondkomen. Maar praat eerst eens met elkaar, en ja ook GL/PVDA, ze vertegenwoordigen met de 4 grootste partijen het grootste deel van het land, probeer nu eens te verbinden waar ze allemaal zo de mond van vol hebben. Die PVV"ers hoeven niet buitengesloten te worden, en Wilders hoeft geen moslims te deporteren, er is zoveel speelruimte voor wel een fatsoenlijk beleid wat iedereen in dit land ten goede zal komen. Op sociaal gebied vind ik zelfs de VVD vooral de vreemde eend in de bijt, PVV, NSC en GL/PVDA passen op dat gebied beter blij elkaar naar mijn mening, al zijn de opvattingen niet helemaal gelijk het doel is wel hetzelfde.
En wie gaat dat fatsoenlijk beleid vormgeven en uitvoeren? Ik bedoel... kijk eens naar de eerste 37 poppetjes op de lijst van Wilders, naar de ideeën van Wilders over grondrechten, en vertel mij vervolgens hoe dat te rijmen is met het kernpunt van het partijprogramma van Omtzigt (namelijk: goed bestuur).quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:17 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Daarvoor zijn de coalitie onderhandelingen, als daar onoverbrugbare verschillen blijven bestaan, of laten we voor de vorm maar eens roepen dat de PVV tegen de grondwet in wil gaan dan trekken ze toch gewoon de stekker eruit? Focus gewoon op de punten waarover ook jij en ik het samen eens mee kunnen zijn, ja meer aandacht voor alle 18 miljoen Nederlanders, en vooral de Nederlanders die het zwaar hebben en daar zitten ook heel wat moslims bij die moeite hebben met rondkomen. Maar praat eerst eens met elkaar, en ja ook GL/PVDA, ze vertegenwoordigen met de 4 grootste partijen het grootste deel van het land, probeer nu eens te verbinden waar ze allemaal zo de mond van vol hebben. Die PVV"ers hoeven niet buitengesloten te worden, en Wilders hoeft geen moslims te deporteren, er is zoveel speelruimte voor wel een fatsoenlijk beleid wat iedereen in dit land ten goede zal komen. Op sociaal gebied vind ik zelfs de VVD vooral de vreemde eend in de bijt, PVV, NSC en GL/PVDA passen op dat gebied beter blij elkaar naar mijn mening, al zijn de opvattingen niet helemaal gelijk het doel is wel hetzelfde.
Hoezo? De kiezer heeft toch juist duidelijk gemaakt dat ze de VVD niet meer zien zitten? Dat die maar beter de oppositie in kan gaan? Anders waren ze niet 30% van hun zetels kwijtgeraakt. Nee, de kiezer heeft gezegd dat de VVD beter niet kan gaan regeren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:47 schreef superniger het volgende:
Dilan heeft schijt aan haar kiezers.
Gewoon regeren met Geert, Pietertje en Caroline.
Iedereen zal compromissen moeten sluiten, dat is nu die middenweg zoeken. En het is duidelijk dat de PVV nooit al hun punten kan en zal mogen doorvoeren, onmogelijk. Maar het is wel een signaal dat zaken anders moeten, of op een andere manier aangepakt moeten gaan worden, dat is vooral een stem op de PVV voor mij. Ik ben niet tegen de EU, ik ben wel tegen het massale gegraai en het onoverzichtelijke van de EU, persoonlijk denk ik dat de samenwerking anders ingeregeld moet gaan worden. Ook heb ik niets tegen de moslim als persoon, ik ben en blijf zeer kritisch op de islam, maar ik heb 0 problemen met een jongedame die een hoofdoekje wil dragen, of een moslim die 5x per dag wil bidden, lekker halal wil eten of trots is op zijn geloof, ga je gang en welkom in Nederland, maar laten we met elkaar leven en niet langs elkaar wat nu met vele moslims gebeurd helaas. En zo denken heel veel PVV stemmers, met uitzondering van dat kleine groepje echte racisten want geloof mij die erkennen wij ook en ook wij walgen van dat volk wat wel overal een gevaar ziet in een kleurtje.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:25 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het issue is natuurlijk dat de kroonjuwelen van de PVV nou net showstoppers zijn voor de andere partijen. Maar de AOW leeftijd was tien jaar geleden ook een van de onbespreekbare punten van Wilders, en de andere partijen weten ook nog wel hoe snel hij die overboord gooide toen hij een kansje op meedoen had. Die ruiken wel bloed. Wilders is de grootste, dus die zal compromissen moeten sluiten.
En wil je meer of minder compromissen?quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:32 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Iedereen zal compromissen moeten sluiten, dat is nu die middenweg zoeken. En het is duidelijk dat de PVV nooit al hun punten kan en zal mogen doorvoeren, onmogelijk. Maar het is wel een signaal dat zaken anders moeten, of op een andere manier aangepakt moeten gaan worden, dat is vooral een stem op de PVV voor mij. Ik ben niet tegen de EU, ik ben wel tegen het massale gegraai en het onoverzichtelijke van de EU, persoonlijk denk ik dat de samenwerking anders ingeregeld moet gaan worden. Ook heb ik niets tegen de moslim als persoon, ik ben en blijf zeer kritisch op de islam, maar ik heb 0 problemen met een jongedame die een hoofdoekje wil dragen, of een moslim die 5x per dag wil bidden, lekker halal wil eten of trots is op zijn geloof, ga je gang en welkom in Nederland, maar laten we met elkaar leven en niet langs elkaar wat nu met vele moslims gebeurd helaas. En zo denken heel veel PVV stemmers, met uitzondering van dat kleine groepje echte racisten want geloof mij die erkennen wij ook en ook wij walgen van dat volk wat wel overal een gevaar ziet in een kleurtje.
Er is een signaal afgegeven, en eerlijk gezegd maakt het mij niet uit of de PVV het gaat oplossen of Gl/PVDA samen met D66, maar we moeten stoppen met het negeren van miljoenen mensen die het moeilijk hebben in deze samenleving, en ja daar zitten ook heel wat andere kleurtjes en moslims bij die het ook moeilijk hebben en gewoon mee willen doen.
Waarom stemde je niet op NSC als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:32 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Iedereen zal compromissen moeten sluiten, dat is nu die middenweg zoeken. En het is duidelijk dat de PVV nooit al hun punten kan en zal mogen doorvoeren, onmogelijk. Maar het is wel een signaal dat zaken anders moeten, of op een andere manier aangepakt moeten gaan worden, dat is vooral een stem op de PVV voor mij. Ik ben niet tegen de EU, ik ben wel tegen het massale gegraai en het onoverzichtelijke van de EU, persoonlijk denk ik dat de samenwerking anders ingeregeld moet gaan worden. Ook heb ik niets tegen de moslim als persoon, ik ben en blijf zeer kritisch op de islam, maar ik heb 0 problemen met een jongedame die een hoofdoekje wil dragen, of een moslim die 5x per dag wil bidden, lekker halal wil eten of trots is op zijn geloof, ga je gang en welkom in Nederland, maar laten we met elkaar leven en niet langs elkaar wat nu met vele moslims gebeurd helaas. En zo denken heel veel PVV stemmers, met uitzondering van dat kleine groepje echte racisten want geloof mij die erkennen wij ook en ook wij walgen van dat volk wat wel overal een gevaar ziet in een kleurtje.
Er is een signaal afgegeven, en eerlijk gezegd maakt het mij niet uit of de PVV het gaat oplossen of Gl/PVDA samen met D66, maar we moeten stoppen met het negeren van miljoenen mensen die het moeilijk hebben in deze samenleving, en ja daar zitten ook heel wat andere kleurtjes en moslims bij die het ook moeilijk hebben en gewoon mee willen doen.
Zelf hierboven al aangegeven dat ik voor een zakenkabinet ben, dus als de poppetjes in de eigen partijen niet aanwezig zijn dan worden ze maar aangetrokken. Ik wil experts op de ministeries, en niet iemand (met alle respect) die de juiste afkomst heeft en door die afkomst een zwaar geprivilegieerd leven heeft gehad en van mening is dat zo'n persoon dan een ministerie kan besturen. Op economie zet je een econoom, op defensie een oud militair, op financiën iemand die verstand heeft van financiën en niet iemand die toevallig een elitaire achtergrond heeft etc. mensen die verstand hebben van zaken en die weten wat voor een ministerie ze vertegenwoordigen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En wie gaat dat fatsoenlijk beleid vormgeven en uitvoeren? Ik bedoel... kijk eens naar de eerste 37 poppetjes op de lijst van Wilders, naar de ideeën van Wilders over grondrechten, en vertel mij vervolgens hoe dat te rijmen is met het kernpunt van het partijprogramma van Omtzigt (namelijk: goed bestuur).
quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
En wil je meer of minder compromissen?
Heb getwijfeld, maar het was een te nieuwe partij, geen duidelijkheid, Omtzigt draait er teveel omheen. Ergens bang dat ze zouden imploderen, maar wie weet bij de volgende verkiezingen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:36 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Waarom stemde je niet op NSC als ik vragen mag?
Je wilt een vraag stellen aan een politicus (en met name een vvd'er) en je verwacht dan een eerlijk antwoord?!quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:08 schreef Rnie het volgende:
De enige juiste vraag die je nu aan Yesilgoz moet stellen:
Stel dat de verhoudingen tijdens de uitslag min of meer gelijk waren, maar wel in het voordeel van uw partij (VVD 26, PvdA 25, PVV, 25, NSC 25). Zou u dan wel in een kabinet gaan zitten? Ja of nee?
Ik wilde je bericht bijna liken tot je hier over begon...quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:37 schreef Tekaschi het volgende:
[..]![]()
Meer meer meer.
Ik wil zelfs de GL/PVDA niet uitsluiten he, ook die mensen hebben recht op hun stem en mening en ook die mensen mogen niet vergeten worden. Dus compromis.
Dat mag, ik houd er gewoon niet van als de PVV wordt uitgesloten en daarmee miljoenen kiezers en omdat ik geen hypocriet wil zijn denk ik hetzelfde over de GL/PVDA, hoewel ik nooit op die combo (in deze tijd) kan stemmen. Ook daar stemmen miljoenen mensen op wiens stem ook gehoord mag (moet) worden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik wilde je bericht bijna liken tot je hier over begon...
Tja, hij klinkt wel meer als hoe jij je standpunten hebt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:38 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Heb getwijfeld, maar het was een te nieuwe partij, geen duidelijkheid, Omtzigt draait er teveel omheen. Ergens bang dat ze zouden imploderen, maar wie weet bij de volgende verkiezingen.
Men gaat toch met hem praten? Zijn de verschillen te groot is het gewoon jammer voor hem. Maar buitengesloten wordt de PVV dan niet. Het is geen cordon sanitaire als er geen akkoord komt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:42 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat mag, ik houd er gewoon niet van als de PVV wordt uitgesloten en daarmee miljoenen kiezers en omdat ik geen hypocriet wil zijn denk ik hetzelfde over de GL/PVDA, hoewel ik nooit op die combo (in deze tijd) kan stemmen. Ook daar stemmen miljoenen mensen op wiens stem ook gehoord mag (moet) worden.
Ow ik denk dat mijn mening ook goed zal aansluiten bij die partij, en als de NSC deze periode overleeft dan zijn ze een zeer grote kanshebber voor mijn stem.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:45 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Tja, hij klinkt wel meer als hoe jij je standpunten hebt.
Ik zal je niet vermoeien met mijn mening over protest stemmen op een extreme partij.
Laten we hopen op oplossingen waar iedereen mee leven kan en niet maar 1 kant van het land.
Maar de GL/PvdA is toch nog groter? En die hebben zetelwinst. Dus de kiezer wil die dan toch in het kabinet?quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:43 schreef Pleun2011 het volgende:
Wat een kutpartij is die VVD toch ook he. Klopt, ze hebben verloren, maar 24 zetels is alsnog geen kattenpis en die kiezers negeer je nu volkomen.
Dat valt te betwijfelen, want veel mensen hebben op het allerlaatste moment voor GL/PvdA gekozen, nadat duidelijk werd dat de PVV maar bleef stijgen. Dus in plaats van bij je eigen idealen te blijven werden mensen ineens paniekerig en besloten toen dus strategisch te gaan stemmen. Laf gedoe.quote:Op vrijdag 24 november 2023 11:47 schreef Ulx het volgende:
[..]
Maar de GL/PvdA is toch nog groter? En die hebben zetelwinst. Dus de kiezer wil die dan toch in het kabinet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |