Omtzigt zelf moet je natuurlijk ontlasten, ik hoop gewoon dat ze experts aantrekken voor een zakenkabinet, dat mensen die verstand hebben van de ministeries ook de ministeries gaan besturen. Dat is het beste voor Nederland, even al het gezeur, geklaag en gehuil op een zijspoor zetten en samen het land leefbaar maken. Want we blijven maar vergeten dat het niet goed gaat in Nederland en een hoop mensen het water aan de lippen staat, daar moet de prio op liggen, en niet op het gekrijs van de zwaar verwende elite die de PVV maar wil buitensluiten en hun eigen agenda wil doorvoeren.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:37 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Omtzigt? Wil je Nederland kapot hebben?![]()
![]()
Die man heeft over een week een burnout vanwege alle overleggen die ze moeten voeren.
In de PVV heeft Wilders als fractieleider een kadaverdiscipline weten te implementeren. Maar als hij PM is, moet iemand anders de fractie runnen. En dan zie ik wel "interne discussies" ontstaan.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:37 schreef Simmertje het volgende:
2 nieuwe partijen zonder ervaring en een populistische schreeuwpartij. Zou als VVD nog wel even nadenken of je dit wilt gaan gedogen.
Hoe dan ook kunnen we snel weer naar de stembus gok ik.
Als Wilders premier wil worden zal hij maar wat water bij de wijn moeten doen. Wat dingen aanbieden aan de VVD. Komt er misschien toch geen kopvoddentaks.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:40 schreef franske19 het volgende:
VVD is wel behoorlijk hypocriet. Jarenlang met links samenwerken en nu de boel gaan lopen saboteren als het volk een rechts kabinet wil.
Na 1 jaar is er waarschijnlijk 0,0 besloten.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:38 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nederland is over een jaar kapot. Dat krijg je als je hersenloze mensen een stem geeft.
Over een jaar kan iedereen weer stemmen, als er dan nog iets over is van Nederland.
Graag!quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:42 schreef Jemoederniet het volgende:
Ik denk dat NSC dan ook niet in een kabinet met Wilders gaat zitten.
Straks hebben we een kabinet met alleen PVV en een paar BBB'ers dat met een gare gedoogconstructie overeind moet blijven.
Wat denk je wat er gebeurd als de PVV inzage krijgt in alle dossiers, of dat hele baantjescarrousel traject, de tijd van ongewenste zaken onder de pet houden is voorbij, dat moeten ze natuurlijk ten alle tijden voorkomen.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:40 schreef HowardRoark het volgende:
Het overgrote merendeel van de VVD-stemmers wil dus wél met de PVV regeren, maar de politici besluiten anders. En als je dan ook nog ziet dat bijna een kwart van de VVD-stemmers uit 2021, nu naar andere rechtse partijen zijn gegaan, valt het te verwachten dat de VVD bij volgende verkiezingen nog meer gaat verliezen.
Komt er sowieso niet.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:42 schreef Ulx het volgende:
Komt er misschien toch geen kopvoddentaks.
Dat vind ik ook. Laat Wilders alsjeblieft regeren , anders krijg je weer het gezeur wat hem gaat helpen om iedereen weg te zetten als dwarsligger .quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:40 schreef franske19 het volgende:
VVD is wel behoorlijk hypocriet. Jarenlang met links samenwerken en nu de boel gaan lopen saboteren als het volk een rechts kabinet wil.
Dit is toch allemaal spel joh, puur om Wilders onder druk te zetten. De formatie is gewoon al begonnen. Over een paar weken draaien ze weer en willen ze voor het landsbelang toch wel in het kabinet met Geert.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:40 schreef HowardRoark het volgende:
Het overgrote merendeel van de VVD-stemmers wil dus wél met de PVV regeren, maar de politici besluiten anders. En als je dan ook nog ziet dat bijna een kwart van de VVD-stemmers uit 2021, nu naar andere rechtse partijen zijn gegaan, valt het te verwachten dat de VVD bij volgende verkiezingen nog meer gaat verliezen.
Je kunt ook gerust stellen dat de VVD binnen de partij zelf cultureel gezien eerder links is dan rechts. Een soort 'D66 light' dus eigenlijk. Dat kan natuurlijk, maar dit strookt totaal niet met hoe hun kiezers het zien.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:40 schreef franske19 het volgende:
KiEzERsBEdROg!!!!11!!quote:
VVD mag er wel in zo lang ze maar slaafs uitvoeren wat PVV wil. Dat gaat hem natuurlijk niet worden.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:43 schreef Simmertje het volgende:
Wel mooi, jarenlang heb ik alle rechtspopulisten horen schreeuwen dat VVD kut is en weg moet, HET PARTIJKARTEL MOET WEG. Om vervolgens nu te janken wanneer VVD even niet in de regering wil.
Is wel een bekende tactiek ja, horen we elke verkiezingen wel en elke verkiezingen wordt er water bij de wijn gedaan en staan ze samen op het bordes. De VVD is benodigd, dat weten ze bij de VVD ook wel, dus laat maar eens zien waar Wilders mee komt.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:44 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit is toch allemaal spel, puur om Wilders onder druk te zetten. De formatie is gewoon al begonnen. Over een paar weken draaien ze weer en willen ze voor het landsbelang toch wel in het kabinet.
quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:36 schreef bianconeri het volgende:
Nederland gaat echt de afgrond in....
Echt je moet er toch niet aan denken dat dit land straks een regering heeft met de PVV, NSC en een BBB.
Over een jaar zitten we allemaal werkloos thuis in een economie die compleet kapot gegaan is.
Klinkt leuk op papier, maar leidt in de praktijk tot een zeer instabiele coalitie en een regeerakkoord met zoveel compromissen dat niemand er blij mee is.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:46 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Is wel een bekende tactiek ja, horen we elke verkiezingen wel en elke verkiezingen wordt er water bij de wijn gedaan en staan ze samen op het bordes. De VVD is benodigd, dat weten ze bij de VVD ook wel, dus laat maar eens zien waar Wilders mee komt.
Wordt tijd dat we gewoon de regels gaan aanpassen, de grootste partijen regeren samen, dus ja in dit geval de PVV, GL/PVDA en VVD. En dan zoeken ze over alle punten maar een middenweg, al staan ze ver van elkaar af. Dat doet recht aan de uitslag, net zo goed recht voor de GL/PVDA kiezers. Heb mij jaren gestoord aan het uitsluiten van de PVV en de PVV kiezers, zelf wil ik mij niet verlagen tot zo'n gedrag, ook de stem van de GL/PVDA kiezer mag gehoord worden al ben ik het niet (volledig) eens met hun punten en aanpak.
Klopt wat je zegt, maar toch zou dit de mooiste vorm van democratie zijn. Wilders wil 0 asielzoekers, GL/PVDA wil ze allemaal, dan zoeken ze maar een middenweg. Een middenweg niet gebaseerd op emoties of schuldgevoel, maar een middenweg gebaseerd op feiten en statistieken. Kunnen wij het aan, hebben wij de woningen, hebben wij de infrastructuur en zo ja een berekening van wat NL aan kan en daar stellen we dan de grens op, of er dat nu 5k of 25k per jaar zijn, maar de manier waarop wij nu bezig zijn is gewoon ook een extreem.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:47 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Klinkt leuk op papier, maar leidt in de praktijk tot een zeer instabiele coalitie en een regeerakkoord met zoveel compromissen dat niemand er blij mee is.
Als de VVD al meteen gaat afhaken, zou ik niet veel hoop hebben op NSC. Die spelen het ook veel liever over Links.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:47 schreef superniger het volgende:
Dilan heeft schijt aan haar kiezers.
Gewoon regeren met Geert, Pietertje en Caroline.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |