abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211406138
En welke mensen heeft de PVV voor een ministerspost?

Fleur Agema op Zorg?
Yesilgoz terug op Justitie?
Een aantal vakministers om Omtzigt te pleasen en omdat de PVV toch geen mensen heeft?
Mja
  Miss 200.000.000! vrijdag 24 november 2023 @ 06:38:20 #2
367000 roos94
pi_211406161
Ferry Bouman op Buitenlandse Zaken
pi_211406198
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 november 2023 06:24 schreef TAmaru het volgende:

Fleur Agema op Zorg?
Een aantal vakministers om Omtzigt te pleasen en omdat de PVV toch geen mensen heeft?
Trek je ze van buiten? Zie de beddenboer op gezondheid
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_211407166
quote:

Fleur Agema op Zorg?
Er zullen in ieder geval weinig personen van de kandidatenlijst van de PVV minister worden. Ze hebben 45 kandidaten en 38 zetels dus lijstuitputting drijgt. Zijn er logische namen die de PVV kan aandragen die niet op de kandidatenlijst staan?
pi_211407201
Misschien kan Reinette Klever weer terugkeren naar de PVV. Die was heel goed en representatief.
pi_211407466
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 09:51 schreef kipknots het volgende:

[..]
Er zullen in ieder geval weinig personen van de kandidatenlijst van de PVV minister worden. Ze hebben 45 kandidaten en 38 zetels dus lijstuitputting drijgt. Zijn er logische namen die de PVV kan aandragen die niet op de kandidatenlijst staan?
als ik me niet vergis worden die kamerleden eerst beëdigd en als er later kamerleden vertrekken naar een ministerspost of functie elders, dan mogen ze gewoon zelf een nieuw kamerlid kiezen lijkt me.
Mja
pi_211407489
Martin Bosma, tenzij hij Kamervoorzitter wil worden
pi_211407931
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:17 schreef TAmaru het volgende:

[..]
als ik me niet vergis worden die kamerleden eerst beëdigd en als er later kamerleden vertrekken naar een ministerspost of functie elders, dan mogen ze gewoon zelf een nieuw kamerlid kiezen lijkt me.
Nee, dan komt de eerstvolgende op de kieslijst op die plek.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 24 november 2023 @ 10:46:04 #9
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_211407957
quote:

Fleur Agema op Zorg?
VVD doet niet meer mee.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_211407987
Fleur op zorg. Is in de 2e kamer degene met de meeste kennis van zaken op dat vlak.

De rest geen idee
graag op anoniem
pi_211410994
Dion Graus op buitenlandse zaken _O_
  vrijdag 24 november 2023 @ 15:06:49 #12
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_211411188
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:47 schreef KingRoland het volgende:
Fleur op zorg. Is in de 2e kamer degene met de meeste kennis van zaken op dat vlak.

De rest geen idee
Da's geen garantie. Kuipers heeft ook zorgervaring, maar die was ook alleen maar aan het kijken hoe hij het verder uit kon hollen.

Ik hoor kamerleden altijd lovend over Martin Bosma als kamervoorzitter, dus dat lijkt me dan wel wat voor hem.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_211412018
quote:
De kans bestaat dat partijen ter rechterzijde tot vorming van een kabinet komen. De personele bezetting daarvan zal lastig zijn. Wilders als premier is denkbaar, maar zal op grote weerstanden stuiten. Het betekent bovendien dat de omvangrijke PVV-fractie in andere handen moet komen (Marjolein Faber?). Vraag is wat er in die constructie overblijft van dualisme; verlangen van NSC. Dat de PVV de door Omtzigt gewenste 'vakministers' zal kunnen leveren, is evenmin waarschijnlijk. Die zijn er domweg niet.

Het is de vraag of een rechts 'zakenkabinet' onder leiding van een niet-PVV'er kan voldoen aan de verwachtingen. Voor sommige beleidskeuzes is in de Tweede Kamer wel een meerderheid te vinden, maar alleen als die acceptabel zijn (en dus afgezwakt) voor de meer in het centrum opererende NSC en VVD. Met een wat kleinere VVD lijken stappen naar minder marktwerking voor de hand te liggen, maar ook daaraan zijn grenzen. Anders dan bijvoorbeeld in Polen of Hongarije wordt een electorale minderheid niet via het kiesstelsel een parlementaire meerderheid. Een positie als PiS of Fidesz heeft de PVV daarom niet.

De onvrede zal dus nog wel even blijven. Vraag is vooral hoe die de komende jaren wordt gekanaliseerd.
https://www.parlement.com/id/vm8etiw745fs/te_kanaliseren_onvrede
pi_211412114
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 14:51 schreef tjoptjop het volgende:
Dion Graus op buitenlandse zaken _O_

:7 B-)
pi_211412721
Komt wel goed.

twitter

twitter
pi_211412740
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 10:17 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Tot de mensen van de lijst op zijn. Daarna bleven zetels leeg, dus dat is niet echt in het voordeel van een regering.

Nogal link om 7 man minister te maken en dan niks meer over te hebben op de lijst.
pi_211412799
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2023 06:59 schreef halfway het volgende:

[..]
Trek je ze van buiten? Zie de beddenboer op gezondheid
D66 kan prima ministers aantrekken van buiten de politiek, zoals Dijkgraaf en Kuipers. Na hun ministerschap kunnen die gewoon weer verder met hun carrière in de wetenschap/zorg, met een extra indrukwekkend CV (want minister geweest).

Bij de PVV is dat waarschijnlijk een heel ander verhaal. Ex-Kamerleden van de PVV maken bovengemiddeld vaak gebruik van wachtgeld, want niemand wil ze aannemen. Kijk ook eens naar de mensen die destijds minister waren voor de LPF; die hebben daarna ook geen noemenswaardige carrière meer kunnen hebben. De geschikte mensen denken dus wel tien keer na voor ze namens de PVV minister worden, want het is waarschijnlijk de doodsteek voor hun carrière.
pi_211412898
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 17:44 schreef Nober het volgende:
Komt wel goed.

[ twitter ]

Zou Jensen nu doorhebben dat hij met dit voorstel dus ook zijn eigen staatssecretarisschap binnen 2 maanden weer opdoekt :D

Zonder dollen, had Jensen maar wat vaker naar de NPO gekeken ...
pi_211422832
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2023 17:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
Tot de mensen van de lijst op zijn. Daarna bleven zetels leeg, dus dat is niet echt in het voordeel van een regering.

Nogal link om 7 man minister te maken en dan niks meer over te hebben op de lijst.
Moeten ze mensen van die lijst doorschuiven dan? Volgens mij worden de nieuwe kamerleden eerst beëdigd en mogen ze die later naar eigen inzicht vervangen door een ander.
Mja
pi_211422863
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 november 2023 16:57 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Moeten ze mensen van die lijst doorschuiven dan? Volgens mij worden de nieuwe kamerleden eerst beëdigd en mogen ze die later naar eigen inzicht vervangen door een ander.
Lees jij de reacties? Er is je namelijk al een paar keer verteld dat het niet zo werkt.
pi_211422874
quote:

[..]
Dat heb je al eerder gezegd en dat is nog steeds niet waar.

Je kan alleen Kamerlid worden door op de kieslijst te staan, als iemand, om welke reden dan ook, uit de Kamer gaat dan neemt de volgende van de lijst de zetel in. Als de kandidaten op zijn kan de zetel niet ingenomen worden.
pi_211422876
quote:

[..]
Nee, zo werkt het dus niet. Dat is in dit topic al een paar keer uitgelegd.

Ministers vanaf de lijst leveren wordt dus wel snel problematisch voor de PVV, omdat je wel wat marge moet overhouden. Er kunnen altijd Kamerleden aftaaien.
pi_211422937
Ik hoop dat Wilders door het stof gaat, excuses aanbiedt aan Harm Beertema en hem daarna op Onderwijs en Wetenschap zet (Cultuur wordt direct geschrapt).
Clap your hands if you're working too hard
pi_211423159
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:08 schreef Snolkelderij het volgende:
Ik hoop dat Wilders door het stof gaat, excuses aanbiedt aan Harm Beertema en hem daarna op Onderwijs en Wetenschap zet (Cultuur wordt direct geschrapt).
Die kans is 0. Beertema had gewoon kunnen blijven zitten en had nu een zetel gehad in plaats van zelf op te stappen, natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2023 17:23:46 ]
  zaterdag 25 november 2023 @ 17:26:26 #25
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211423198
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 november 2023 17:08 schreef Snolkelderij het volgende:
Beertema. _O-

Echt zo’n opper-boomer waarvoor je je schaamt als zulke types op je verjaardag zijn.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')