Nope hier niet. Wij zijn enorm aan het stoeien met het ritme van J. Erg rommelig de laatste tijd.quote:Op woensdag 29 november 2023 23:03 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Oké, ik moet zo gaan slapen, maar als laatst: staan die van jullie ook meteen aan na het wakker worden 's ochtends? Binnen 1 milliseconde gaat het van gesnurk naar 'mama, ik wil uit bed!'. Lekker hard en lekker snauwerig. Top, om 6:00 uur.
Haha, mijn peuter had ik al toen ze 1,5 was.quote:Op zondag 3 december 2023 13:43 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Nope hier niet. Wij zijn enorm aan het stoeien met het ritme van J. Erg rommelig de laatste tijd.
Hij kan nog absoluut niet zonder 1 middagslaapje. Maar hij is wel in korte tijd veel minder gaan slapen en dat slaapje verkwikt hem zo dat hij daarna het grootste deel van de avond niet meer naar bed wil.
Heb alles geprobeerd. Middagslaap inkorten etc. Maar J is een langslaper overdag en is bloedchagrijnig als hij na 45 min weer wakker is. Dus t wordt meestal toch 1-1,5 uur en dan wil hij voor 20:30u gewoon niet naar bed.
Dus nu is het erin geslopen dat hij een soort ritme voor volwassenen volgt. Slaapt vaak van 21-9u
We weten als ouders niet goed wat we ermee moeten. Hebben iig de strijd maar opgegeven en dineren gewoon weer tot laat buiten de deur met J erbij. Onze avonden zijn ruk qua quality time maar ik kan wel uitslapen op m’n vrije dagen.
Verder is ook J een echte peuter geworden. Wat een driftbuien. Krijsen, huilen, zodra hij z’n zin niet krijgt. Hoe gaan jullie ermee om qua opvoeding?
Ik wil niet toegeven want ik wil dat hij leert dat sommige dingen gewoon no go zijn. Maar het vergt wel veel van m’n geduld en m’n trommelvliezen
Die van mij kan nog niet praten. Dus soms is t lastig communiceren en weet ik ook niet precies wat hij wil.quote:Op zondag 3 december 2023 19:44 schreef Komkommerschijfje het volgende:
[..]
Haha, mijn peuter had ik al toen ze 1,5 was.Ze hebben veel behoefte aan autonomie, die van mij helemaal als ik het vergelijk met andere peuters in de omgeving. Ze heeft een duidelijk plan en beeld en daar wijkt ze niet van af. Binnen kaders mag ze veel zelf doen. Heb ik ook niet altijd het geduld voor, vooral niet als we weg moeten. In het laatste geval krijgt ze 1 kans om iets zelf te doen. Lukt dat niet, dan doe ik het. Is vaak wel even protest, maar vaak ook zo weer klaar. Gevaarlijke dingen mogen echt niet en dat accepteert ze ook zonder gedoe, als ze weer wil stunten. Dan weet ze ook dat het niet mag.
Verder heb ik een commandant. Ze krijgt iets alleen als ze er netjes om vraagt. Ik reageer niet als ze iets beveelt of zegt dat ik iets moet doen (of het 'ik wil...', daar heb ik ook een hekel aan). Maar soms zijn de dagen ook makkelijker dan andere dagen.
Een sensory board iets voor J wellicht?quote:Op zondag 3 december 2023 20:30 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Die van mij kan nog niet praten. Dus soms is t lastig communiceren en weet ik ook niet precies wat hij wil.
Autonomie…. Tja hij wil vooral dingen die ik niet chill vindt. Hij wil het liefst de hele dag lichtknopjes aan en uit drukken (en daarvoor moet ik hem dan op mijn arm het hele huis door dragen). En hij wil met de kraan en zijn bekers bij de gootsteen en water spelen.
Het resulteert dagelijks in brullen op de vloer dus inmiddels mag t helemaal niet meer van mij
Gewoon een bak zand en bakjes geven? In plaats van water? Of kinetisch zand? Ruimt net wat makkelijker op.quote:Op zondag 3 december 2023 20:30 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Die van mij kan nog niet praten. Dus soms is t lastig communiceren en weet ik ook niet precies wat hij wil.
Autonomie…. Tja hij wil vooral dingen die ik niet chill vindt. Hij wil het liefst de hele dag lichtknopjes aan en uit drukken (en daarvoor moet ik hem dan op mijn arm het hele huis door dragen). En hij wil met de kraan en zijn bekers bij de gootsteen en water spelen.
Het resulteert dagelijks in brullen op de vloer dus inmiddels mag t helemaal niet meer van mij
Een vest? En beterschap!quote:Op zondag 3 december 2023 09:29 schreef Bienelientjee het volgende:
J draagt een vest, normale pyjama en sokken en blijft gelukkig onder zijn dekens!
Wij hebben een of ander keel virus te pakken (of misschien wel covid, maar heb geen testen). Ik heb zeer pijnlijke keel, moe, spierpijn gehad en flink hoesten. J moe en flink hoesten, arme jongen was vannacht vaak wakker met hoestbuien. E gelukkig maar een klein hoestje, man helemaal niets. Zijn gelukkig over het ergst nu.
Hemd noemen ze het in nederland, haha. Sorry, zo lang in engeland dat vertalingen soms mixen!quote:Op maandag 4 december 2023 10:11 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Een vest? En beterschap!
Spruit slaapt eindelijk onder zijn dekbed. Heeft nog heel lang zijn gebreide ledikantdeken gebruikt, maar dat was echt te koud. Nu dus: pyjamapak met voetjes met daaronder net welke romper er bovenop de stapel lag (lange, korte of zonder mouwen). En dan een gewoon dekbed. En hij slaapt op een kussen, dat scheelt ook wel.
Waarom zou een dekbed in een ledikant niet kunnen? Mijn bijna peuter ligt ook onder een peuterdekbed in haar ledikant. Verder romper (lange/korte mouwen), pyjama, slaapzak met mouwen en dus het dekbed.quote:Op maandag 4 december 2023 12:43 schreef MaJo het volgende:
Ha de slaapzakvraag wilde ik ook stellen! Aapie wordt elke nacht wakker rond een uur of 5, dan is het op z'n koudst in huis. Hij slaapt in een pyjama met lange mouwen, een romper met korte of lange mouwen (dat verschilt) en een fleece slaapzak. Zou genoeg moeten zijn lijkt me? De laatste nachten hebben we daar nog een lakentje met gebreid dekentje overheen. Misschien moet hij ook eens over op een dekbed maar hij slaapt nog steeds in een ledikant en dat hou ik graag nog zo
Wij zijn nu begonnen met de luierbroekjes. Heel leuk en aardig maar wat een gedoe als daarin gepoept isIemand nog een protip hoe je dat handig verschoont zonder dat de benen meteen onder zitten?
Vanmiddag afspraak bij het CB, ben benieuwd naar de stats
Die kun je op de heupen opentrekken zodat je hem af doet als een gewone luierquote:Op maandag 4 december 2023 12:43 schreef MaJo het volgende:
Ha de slaapzakvraag wilde ik ook stellen! Aapie wordt elke nacht wakker rond een uur of 5, dan is het op z'n koudst in huis. Hij slaapt in een pyjama met lange mouwen, een romper met korte of lange mouwen (dat verschilt) en een fleece slaapzak. Zou genoeg moeten zijn lijkt me? De laatste nachten hebben we daar nog een lakentje met gebreid dekentje overheen. Misschien moet hij ook eens over op een dekbed maar hij slaapt nog steeds in een ledikant en dat hou ik graag nog zo
Wij zijn nu begonnen met de luierbroekjes. Heel leuk en aardig maar wat een gedoe als daarin gepoept isIemand nog een protip hoe je dat handig verschoont zonder dat de benen meteen onder zitten?
Vanmiddag afspraak bij het CB, ben benieuwd naar de stats
Oh echtquote:Op maandag 4 december 2023 12:55 schreef eponine het volgende:
[..]
Waarom zou een dekbed in een ledikant niet kunnen? Mijn bijna peuter ligt ook onder een peuterdekbed in haar ledikant. Verder romper (lange/korte mouwen), pyjama, slaapzak met mouwen en dus het dekbed.
Luierbroekjes kun je aan de zijkanten open scheuren bij het verschonen. Hoef je ze niet naar beneden te trekken
Ik zat gisteren nog te denken "hoe handig zou het zijn als..." maar het daadwerkelijk uitproberen ho maarquote:Op maandag 4 december 2023 13:02 schreef Ynske het volgende:
[..]
Die kun je op de heupen opentrekken zodat je hem af doet als een gewone luier
Wij hebben een peuterdekbed van Hema. Is 120x150 qua grootte. Dekbed voor een gewoon eenpersoonsbed is 140x200.quote:Op maandag 4 december 2023 13:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oh echtWeer wat geleerd
Qua dekbed: ga je dan voor een gewone eenpersoons of zit daar nog iets van een kleinere maat tussen?
Binnenkort ook maar eens naar een groot bed gaan kijken, we zullen er toch eens aan moeten geloven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |