abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211833749
Echt leuk als je 3 jarige peuter opeens weer wakker wordt snachts |:)
  zaterdag 30 december 2023 @ 09:16:36 #227
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_211833946
Ik zeg niets, want fok wet en alles! :D

J heeft hele leuke kerts gehad. Dit weekend vieren we het nogmaals een beetje met tweede schoonzus (die vierde het vorige week met haar mans ouders) Dus een extra cadeautje vandaag en zijn nichtjes hele weekend om mee te ravotten, haha!

Ik ben begonnen zijn derde verjaardag te plannen! Bijna 3 alweer, waar is die tijd heen gevlogen! Gelukkig heb ik een locatie, nu thema versiering en weer cadeautjes kiezen, haha!
pi_211896293
Hier ook iedereen gelukkig nieuwjaar! Peuter en dreumes hebben heerlijk geslapen, maar er was ook niet super veel vuurwerk hier zo in het buitengebied. Hoe gaat het met de rest van de peuters?
pi_211898176
Anna slaapt nu de 2e nacht zonder speen :? . Gisteren vergeten te geven en ze vroeg er niet om. Nu maar gewoon weer geprobeerd en ze slaapt probleemloos. Middagslaapje vandaag op het kinderdagverblijf had ze hem wel nodig, mevrouw ging namelijk zonder speen in klets&partymode :D

Verder zit ze onder de :r krentenbaard :r en smeren we vrolijk verder met zalf van de huisarts. Morgen weer even fotos mailen :s)

Ze heeft genoten van kerst (want gezelligheid en eten), van het vuurwerk werd ze wakker maar ook dat vond ze erg leuk.
pi_211909171
@douche-eendje zo opeens zonder speen, dat klinkt als een droom!
Wij gaan in februari stoppen, maar die speen is echt zijn eerste levensbehoefte met slapen.

F. was met net voor 12 uur snacht even wakker geworden. Samen naar het vuurwerk gekeken en daarna wilde hij weer naar bed (mama vuurwerk uit!).

Nu slaapt hij voor het eerst in zijn peuterbed!
pi_211911138
Ja bizar he. Vanmorgen was ze boos omdat ze hem niet kon vinden toen ze wakker werd. Om half 8 :D _O-
pi_211914034
Hoi! Ik heb sinds vandaag (eigenlijk pas over 10 minuten) weer een peuter *O*
pi_211915572
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 11:32 schreef eponine het volgende:
Hoi! Ik heb sinds vandaag (eigenlijk pas over 10 minuten) weer een peuter *O*
Welkom terug *O*
pi_211916179
Gefeliciteerd @eponine!

Bij J. ging het stoppen met spelen echt goed ondanks dat ze er echt aan verknocht was. Wel alleen met slapen, overdag kreeg ze hem al nooit meer, behalve met dutjes dan. We hebben een paar matige nachten gehad, maar die hebben we sowieso zo nu en dan.

Vannacht ook weer. Jankend wakker om 5:00 omdat ze uit de drakenbeker van grote broer wilde drinken. Ja daahaag. Beetje jammer dat ik pas om 0.00 in bed lag en mijn nachtje dus wel heel kort was.

Over ruim een week wordt ze al 3! Donderdag feestje op de opvang, zaterdag laten we haar echte verjaardag een beetje aan ons voorbijgaan en dan vieren we zondag haar verjaardag.
pi_211920384
Op basis van jullie verhalen gaan wij binnenkort iig afbouwen naar één speen (hij heeft altijd twee spenen, ook één in de hand).En in februari dan maar volledig stoppen.

SQ hoe is het bij jullie gegaan? Goud volledig van de speen af?

Gefeliciteerd eponine!
pi_211938417
Zitten jullie peuters ook vaak met hun hand in hun broek? Peuter hier lijkt wel een kerel zeg, ik moet haar echt meerdere keren per dagen zeggen die hand uit dr broek te halen :') .
  zaterdag 6 januari 2024 @ 20:36:57 #237
318361 Bienelientjee
pi_211941766
Gelukkig heeft J dat nog niet door! Maar als ik hem aankleed staat hij soms wel flink aan zijn tepels trekken?! :D :D Haha!

Wij zitten in afwacht fase. Gister met vriendje gespeeld die gisteravond en vandaag waarschijnlijk uitgebroken is in waterpokken! Hopelijk hebben we het nog ontlopen, of komt het snel zodat hij niet besmettelijk meer is als zijn kinderfeestje is! Yikes!
  zondag 7 januari 2024 @ 00:48:22 #238
187137 Rozevla
Cees Chinees
pi_211945392
quote:
0s.gif Op donderdag 4 januari 2024 21:45 schreef Mango91 het volgende:
Op basis van jullie verhalen gaan wij binnenkort iig afbouwen naar één speen (hij heeft altijd twee spenen, ook één in de hand).En in februari dan maar volledig stoppen.

SQ hoe is het bij jullie gegaan? Goud volledig van de speen af?

Gefeliciteerd eponine!
Speen in sambal steken.
Dying whore's cancer heater!!!!!!
  zondag 7 januari 2024 @ 07:15:36 #239
319308 Tink89
To live is to dance
pi_211945808
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 januari 2024 20:36 schreef Bienelientjee het volgende:
Gelukkig heeft J dat nog niet door! Maar als ik hem aankleed staat hij soms wel flink aan zijn tepels trekken?! :D :D Haha!

Wij zitten in afwacht fase. Gister met vriendje gespeeld die gisteravond en vandaag waarschijnlijk uitgebroken is in waterpokken! Hopelijk hebben we het nog ontlopen, of komt het snel zodat hij niet besmettelijk meer is als zijn kinderfeestje is! Yikes!
De timing is vast niet ideaal, maar ze krijgen het toch wel, dus proberen te ontlopen heeft niet zo veel zin. Tenzij je laat vaccineren.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 7 januari 2024 @ 09:14:14 #240
318361 Bienelientjee
pi_211946161
Oh ja, ben ook niet bang dat hij het ooit krijgt hoor :D Liever nu dan ouder zelfs. Timing is alleen niet tof!

Rampen nacht gehad. Zowel J als E constant wakker!
  zondag 7 januari 2024 @ 09:52:07 #241
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_211946534
Hier in de omgeving ook veel kindjes met waterpokken, mijn duo heeft ze ook nog niet gehad. Ik hoop dat het niet nu komt, Anna zit nu aan een AB kuur vanwege krentenbaard. De zalf werkte niet genoeg meer -O- en ik zit niet te wachten op krentenbaard met waterpokken.
pi_211953404
Hier een goede timing. Purk had vrijdagavond ineens meer dan 40 graden koorts. Zaterdag goed beroerd geweest en vanavond lijkt ze weer redelijk opgeknapt.

Sterkte met de waterpokken, of liever geen waterpokken als ik jullie zo lees.

Krentenbaard lijkt me heel naar DE.
pi_211993824
Hoe gaat het met jullie peuters? Aan de waterpokken ontkomen?

Wij gaan binnenkort scholen toeren. Helaas zijn de publieke (gratis) scholen hier dus heel strikt met de 1 september cut-off qua leeftijd en worden er geen uitzonderingen gemaakt(Bubbles is van 30 sept) dus voor nu gaan we kijken bij een aantal privéscholen. Het is maar goed dat de verjaardagen van de andere meiden gunstiger vallen want jezus wat een rib uit mijn lijf zeg.
Maargoed, ik vind het voor Bubbles wel heel leuk, ze is er echt wel aan toe O+.
  donderdag 11 januari 2024 @ 15:52:00 #244
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211994062
Pfoe, dat is pech! Klinkt als een duur grapje. Zijn er wel goede opties in de buurt of zit ze dan gelijk ver weg?

Hier wordt gewerkt met een lotingsysteem en we hebben een keuze A, B en C opgegeven. Voor 1 maart horen we op welke school we J. mogen inschrijven en dan kan hij na z'n verjaardag in mei volgend jaar starten.
pi_211994107
Spannend! Heb een voorkeur of vind je ze eigenlijk allemaal wel prima?

Ja ze zitten hier gelukkig wel allemaal dichtbij, en twee van de drie bieden ook 2 of 3 dagen aan. Ik denk dat we daar sowieso mee gaan beginnen. Van niets naar ineens 5 dagen lijkt me wel erg heftig en het scheelt dan toch ook weer iets in de kosten :P.
  donderdag 11 januari 2024 @ 16:10:58 #246
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211994289
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 15:56 schreef Smart_ass het volgende:
Spannend! Heb een voorkeur of vind je ze eigenlijk allemaal wel prima?

Ja ze zitten hier gelukkig wel allemaal dichtbij, en twee van de drie bieden ook 2 of 3 dagen aan. Ik denk dat we daar sowieso mee gaan beginnen. Van niets naar ineens 5 dagen lijkt me wel erg heftig en het scheelt dan toch ook weer iets in de kosten :P.
Sterke voorkeur voor optie A :D want geen drukke weg om over te steken en bij ons in de wijk.
Optie B is wel een drukke weg oversteken en in een andere wijk die toch wel een achterstandswijk is.

Gaat Bubbels nu naar voorschoolse opvang? Kunnen jullie dat evt. nog uitbreiden als een soort van wennen?
J. gaat 4 ochtenden per week naar de peuterspeelzaal.
pi_211994387
Ah ja dan snap ik wel dat A de voorkeur heeft! Om beide redenen inderdaad :D.

Nee ze gaat nu eigenlijk nergens heen behalve 2,5u naar de Nederlandse school op de vrijdagochtend. Ik werk momenteel niet en we kunnen het ons niet veroorloven om haar naar preschool (opvang) te sturen omdat dat dus super duur is :D. Maar ik denk dat 3 dagen per week ook wel prima is, het is natuurlijk ook niet verplicht want ze wordt volgend jaar pas vijf. We zouden het eventueel uit kunnen breiden naar 5 dagen als ze het echt heel leuk vindt en als ik ook weer ga werken en we dan waarschijnlijk sowieso opvang nodig hebben :Y. Hoe vindt J het op de peuterspeelzaal? Ik vind het wel jammer dat wij zoiets hier niet hebben.
  donderdag 11 januari 2024 @ 16:33:35 #248
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_211994493
quote:
1s.gif Op donderdag 11 januari 2024 16:22 schreef Smart_ass het volgende:
Ah ja dan snap ik wel dat A de voorkeur heeft! Om beide redenen inderdaad :D.

Nee ze gaat nu eigenlijk nergens heen behalve 2,5u naar de Nederlandse school op de vrijdagochtend. Ik werk momenteel niet en we kunnen het ons niet veroorloven om haar naar preschool (opvang) te sturen omdat dat dus super duur is :D. Maar ik denk dat 3 dagen per week ook wel prima is, het is natuurlijk ook niet verplicht want ze wordt volgend jaar pas vijf. We zouden het eventueel uit kunnen breiden naar 5 dagen als ze het echt heel leuk vindt en als ik ook weer ga werken en we dan waarschijnlijk sowieso opvang nodig hebben :Y. Hoe vindt J het op de peuterspeelzaal? Ik vind het wel jammer dat wij zoiets hier niet hebben.
Jeetje, wat is dat toch allemaal anders dan in Nederland. Zonde hoor!
J. vindt het heerlijk en ik merk dat het enorm helpt qua ontwikkeling met praten en andere sociale vaardigheden.
Zeker omdat hij thuis de enige is en blijft.
pi_211994546
Ja dat kan ik me heel goed voorstellen! Bubbles geniet ook echt wel van die paar uurtjes Nederlandse school en het voetballen wat ze doet. Gezellig onder de andere kinderen. Nu ben ik gelukkig niet bang dat ze achterloopt qua ontwikkeling ofzo, en we doen ook wel leuke en leerzame dingen thuis hier en met haar zusje, maar het zou wel echt goed voor haar zijn om meer onder haar leeftijdsgenootjes te komen denk ik. Maargoed, nog een paar maandjes dus!
pi_211994922
Hier is ze ook ineens 'toe aan school'. Begint er bijna dagelijks over. Nog even 7 maanden wachten... :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')