abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211397072
quote:
Exitpoll: PVV met afstand grootste partij, gevolgd door GroenLinks-PvdA

Volgens de eerste exitpoll lijkt de PVV de grootste partij van Nederland te worden. Geert Wilders haalt met de PVV 35 zetels, meldt de exitpoll van Ipsos, die werd uitgevoerd in opdracht van RTL en de NOS. GroenLinks-PvdA komt op 26 zetels volgens de exitpoll, de VVD op 23 en het NSC van Pieter Omtzigt op 20.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuws

Ik wens de PVV succes met het vormen van een kabinet zonder de VVD
Dan mag de PVV concessies doen ver over links _O-

quote:
PVV: 35 (was in 2021 17 zetels)
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
VVD: 23 (was 34 )
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
D66: 10 (was 24)
NSC: 20 (was 0)
BBB: 7 (was 1)
CDA: 5 (was 15)
SP: 5 (was 9)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211397080
Hier verder. Of zullen we naar het tijdelijke forum? Mods?

quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Staat geen enkele onwaarheid in hoor? De PVV had ook ronduit racistische en ongrondwettelijke standpunten in hun verkiezingsprogramma's staan.

Maar in de praktijk zal het echter zo ver niet komen.
Zal allemaal best. Wat ai hier doet is om te kotsen want ze zetten 20% van NL weg als ongrondwettelijke racisten.
Welke plaat heb je voor je kop met je zure activistische smoel om dat te doen? Misschien moet je gewoon even je muil gaan houden en stilletjes in een hoekje een paar dagen je wonden gaan likken. En iets aan zelfreflectie te doen.
Ook kijkende naar dat links wederom ong. 10 zetels heeft verloren in het totaal. Wederom 650.000 mensen die toch rechtser zijn gaan lopen.
1947-2016
pi_211397084
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:48 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/amnestynl/status/1727618039644872882

Amnesty NL over 20% van de Nederlanders, en eigenlijk ook direct over iedereen die niet op PVV hebben gestemd, maar niet tegen samenwerking met de PVV zijn.

Maar bedankt Amnesty. Jullie maken weer eens duidelijk dat jullie niets meer zijn dan een ordinair links-activistenclubje.
Dit is die progressieve doodsspiraal waar ik het eerder over had in actie. Extreem zuur en iedereen die problemen ervaart door de massale immigratie is een racist. Wat denken die losers hiermee toch te bereiken?
  donderdag 23 november 2023 @ 12:00:59 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_211397092
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:58 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dus?

Daarom mag ik deze tweet van haar niet onzinnig vinden?
Wat is 'mevrouw der betuttelracisme' en hoe kom je daarbij?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  donderdag 23 november 2023 @ 12:01:07 #5
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211397098
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:55 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ach jongetje toch. Iedereen die het niet met je eens is, moet wel extreemlinks zijn. Wellicht ben je gewoon een gekkie?
Misschien moeten we elkaar geen gekkie meer noemen en gesprek starten?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
pi_211397109
quote:

[..]
Ach jongetje toch. Iedereen die het niet met je eens is, moet wel extreemlinks zijn. Wellicht ben je gewoon een gekkie?
Ik denk dat je zelf even beter in de spiegel kan gaan kijken met dit soort uitspraken, gezien je postgedrag hier.
1947-2016
pi_211397119
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:00 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit is die progressieve doodsspiraal waar ik het eerder over had in actie. Extreem zuur en iedereen die problemen ervaart door de massale immigratie is een racist. Wat denken die losers hiermee toch te bereiken?
Ze houden van het antisemitisme dat samengaat met die massale-immigratie.
pi_211397126
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:00 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wat is 'mevrouw der betuttelracisme' en hoe kom je daarbij?
Haar tweet.
pi_211397148
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Misschien moeten we elkaar geen gekkie meer noemen en gesprek starten?
Is dit een post die je verwacht bij een extreem links persoon die GL al te rechts vindt?
quote:

[..]
Red is ergens rond corona zijn grip op de realiteit verloren.
pi_211397149
quote:

[..]
Dit is dan weer wel een prima post.

Ik denk dat ze met de frame 'racist' mensen proberen een spiegel voor te houden. Maar welke spiegel willen ze voorhouden als continu wordt bevestigd wat ze zien gebeuren in hun omgeving?

De vrije val van links in dit land is nog lang niet voorbij zagen we gisteravond en ze zullen er maar mee door blijven gaan, want ze kennen niks anders.
1947-2016
pi_211397167
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Is dit een post die je verwacht bij een extreem links persoon die GL al te rechts vindt?
[..]
Red is ergens rond corona zijn grip op de realiteit verloren.
Ben je nu jezelf aan het quoten of wilde je mij quoten?

Maar we weten het wel, zodra mensen persoonlijk worden in een discussie of over de vorm beginnen, dan hebben ze inhoudelijk geen argumenten meer.

Fijne dag verder.
1947-2016
pi_211397200
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ben je nu jezelf aan het quoten of wilde je mij quoten?

Maar we weten het wel, zodra mensen persoonlijk worden in een discussie of over de vorm beginnen, dan hebben ze inhoudelijk geen argumenten meer.

Fijne dag verder.
Ik kan moeilijk jou gaan quoten als bewijs dat ik niet extreem links ben of wel?
pi_211397202
Ik ben toch wel benieuwd hoe de PVV stemmer denkt serieus iets aan het migratieprobleem te kunnen doen.
Lijkt mij meer een taak voor Frontex eigenlijk, waarbij de PVV de verkeerde partij is aangezien wij met het kwaadaardige Europa minder van doen moeten hebben.
Kan zijn dat ik het al te moeilijk maak voor ze.
pi_211397209
quote:

[..]
Maar wacht even, volgens mij is het links die velen wegzetten als extreem rechts zodra ze afwijken van hun visie.

Of ben je een foob dit foob dat foob zo.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_211397213
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:04 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dit is dan weer wel een prima post.

Ik denk dat ze met de frame 'racist' mensen proberen een spiegel voor te houden. Maar welke spiegel willen ze voorhouden als continu wordt bevestigd wat ze zien gebeuren in hun omgeving?

De vrije val van links in dit land is nog lang niet voorbij zagen we gisteravond en ze zullen er maar mee door blijven gaan, want ze kennen niks anders.
De vrije val van links...

PvdA/GL hebben meer zetels gekregen.

Niet bepaald een vrije val te noemen.
Hoe noem je dan het zetelverlies van de VVD.
pi_211397220
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:46 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ja, dat is wat je niet wil. Ik snap hem helemaal.

Maar daar vroeg ik niet om. Ik vroeg wat je dan wél als 'cultureel rechts' ziet.
Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat de natiestaat niet ondergeschikt moet worden gemaakt aan de EU of kosmopolitisme, dat het Nederlands niet ondergeschikt moet worden gemaakt aan Engels, dat de nadruk ligt op het vieren van feestdagen zoals Kerst en er plek is voor een openlijke viering van Chanoeka (dat dit jaar niet kan omdat de veiligheid niet kan worden gegarandeerd).

En in het onderwijs zou de nadruk moeten liggen op het bieden van goed onderwijs (rekenen, taal, schrijven, etc.) niet op het volproppen van kinderen van allerlei troep over klimaat en gender omdat er GroenLinks-docenten voor de klas staan.

Dit is dus eigenlijk het compleet tegenovergestelde van hoe cultureel links naar de wereld kijkt. Zij vinden de natiestaat en nationalisme achterhaald, zien het als een positieve ontwikkeling als er minder Nederlands wordt gesproken ten faveure van Engels. En een grote nadruk op de Islam wordt gezien als een 'verrijking'. Migratie moet niet worden afgeremd, maar juist gestimuleerd, want grenzen zijn eigenlijk onnodig. Tevens hebben velen een rare aversie tegen blank zijn of het Westen. En dat is een probleem, want Nederland is een Westers land, waar veel mensen nu eenmaal blank zijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:48 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/amnestynl/status/1727618039644872882

Amnesty NL over 20% van de Nederlanders, en eigenlijk ook direct over iedereen die niet op PVV hebben gestemd, maar niet tegen samenwerking met de PVV zijn.

Maar bedankt Amnesty. Jullie maken weer eens duidelijk dat jullie niets meer zijn dan een ordinair links-activistenclubje.
Amnesty is een verzameling van vooringenomen activisten die rechtstreeks uit de sociale en geesteswetenschappen komen. En niet geheel verassend heersen daar radicaal progressieve denkbeelden. Men is daar uitgesproken cultureel links.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211397228
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:09 schreef schommelstoel het volgende:

[..]
Maar wacht even, volgens mij is het links die velen wegzetten als extreem rechts zodra ze afwijken van hun visie.

Nee, degenen die de rechtse partijen te links vinden moeten zich achter de oren krabbelen over hoe rechts ze dan wel niet zijn
pi_211397239
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik kan moeilijk jou gaan quoten als bewijs dat ik niet extreem links ben of wel?
Mention dan. Heel simpel met een @ voor de username.
Gaat soms zo hard hier dat het ondoenlijk is om alle posts te lezen. :)

Gewoon omdat het handig is, de mogelijkheid er is en ik graag in discussie ga om ook andere standpunten te leren kennen van anderen. Een nare onrealistische klote user ben ik niet @Glazenmaker ;)
1947-2016
  donderdag 23 november 2023 @ 12:11:28 #19
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_211397240

_O- _O- _O- _O-
Ik ben inmiddels overleden
pi_211397249
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:09 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Mijn favo is de islamofoob. Het liefst uitgesproken door een queer activist die staat te demonstreren in een groep met hamas vlaggen. De groep die ze in Gaza uitroeit.
pi_211397252
quote:
14s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat de natiestaat niet ondergeschikt moet worden gemaakt aan de EU of kosmopolitisme, dat het Nederlands niet ondergeschikt moet worden gemaakt aan Engels, dat de nadruk ligt op het vieren van feestdagen zoals Kerst en er plek is voor een openlijke viering van Chanoeka (dat dit jaar niet kan omdat de veiligheid niet kan worden gegarandeerd).

En in het onderwijs zou de nadruk moeten liggen op het bieden van goed onderwijs (rekenen, taal, schrijven, etc.) niet op het volproppen van kinderen van allerlei troep over klimaat en gender omdat er GroenLinks-docenten voor de klas staan.

Dit is dus eigenlijk het compleet tegenovergestelde van hoe cultureel links naar de wereld kijkt. Zij vinden de natiestaat en nationalisme achterhaald, zien het als een positieve ontwikkeling als er minder Nederlands wordt gesproken ten faveure van Engels. En een grote nadruk op de Islam wordt gezien als een 'verrijking'. Migratie moet niet worden afgeremd, maar juist gestimuleerd, want grenzen zijn eigenlijk onnodig. Tevens hebben velen een rare aversie tegen blank zijn of het Westen. En dat is een probleem, want Nederland is een Westers land, waar veel mensen nu eenmaal blank zijn.
[..]
Amnesty is een verzameling van vooringenomen activisten die rechtstreeks uit de sociale en geesteswetenschappen komen. En niet geheel verassend heersen daar radicaal progressieve denkbeelden. Men is daar uitgesproken cultureel links.
Opkomen voor mensenrechten is inderdaad niet rechts kennelijk.
  donderdag 23 november 2023 @ 12:12:41 #22
3542 Gia
User under construction
pi_211397254
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:08 schreef Joppiez het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd hoe de PVV stemmer denkt serieus iets aan het migratieprobleem te kunnen doen.
Lijkt mij meer een taak voor Frontex eigenlijk, waarbij de PVV de verkeerde partij is aangezien wij met het kwaadaardige Europa minder van doen moeten hebben.
Kan zijn dat ik het al te moeilijk maak voor ze.
Ze hoeven dat niet alleen te doen. Verwacht dat ze samen gaan met VVD, NSC en BBB (vooral vanwege de zetels in de 1e kamer). En ja, ik ben ook benieuwd hoe ze de tsunami gaan stoppen. Ik verwacht eigenlijk door minder Sinterklaas te spelen. Nederland moet af van het imago van luilekkerland. We moeten ervoor zorgen dat asielzoekers niet meer naar Nederland willen!
pi_211397260
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Zeker wel. Het is namelijk helaas geen extreem-rechtse partij. Ze hebben het nauwelijks over focus op remigratie, geen conservatief beleid op andere onderwerpen dan migratie.
Nouja europa uit, stoppen met de euro, de punten wat klimaat betreft, punten jegens transgenders.

Nationalistisch en populistisch zijn ze, in het spectrum staan ze extreem conservatief maar minder rechts inderdaad, hoewel dat ook een beetje is wat je eronder schaart misschien.

Ten slotte is het een partij zonder leden.

Misschien niet extreem rechts, maar extreem zeker.

Edit: en racistisch natuurlijk.
pi_211397268
quote:
_O- _O- _O- _O- _O-
  donderdag 23 november 2023 @ 12:14:07 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211397276
quote:
:')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties