Tsja, wat weer betreft ben ik niet zoals andere Nederlanders. Boven de 25 graden functioneer ik niet meer ... Een of twee daagjes van dat weer zijn lekker maar daarna word ik er gewoon fysiek ziek van. Ik heb een lage bloeddruk en kan er niet tegen. Regen vind ik prima, sneeuw vind ik geweldig, kou vind ik heerlijk.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:53 schreef Dennisweb het volgende:
“Ik ben alles zat”, is de samenvatting van je post. Dat kan ik me goed voorstellen. Ik heb dat gevoel ook wel eens.
Hier een topic met een beetje dezelfde tendens. KAA / Ik ben Nederland zat. Wie helpt me met emigreren?
Dan ga ik nu even heel gemeen doen. Wil je geen wokecultuur? Wen er maar aan. De hele wereld wordt ‘woke’. Er is een steeds grotere groep mensen die opkomt voor gelijke rechten. Inderdaad, ook als je niet wit of hetero bent. Voor mij hoeft het niet, maar de groep wordt wel steeds vocaler.
Klimaatactivisme? Wen er maar aan. Dat is ook overal. Je kunt het niet leuk vinden, maar activisten hebben het wereldwijd voor het zeggen en ook in Finland maak je geen vrienden als je daar de klimaatontkenner uit gaat hangen.
Dan nu de leuke kant van Dennisweb:
Ben je wel eens in Finland geweest? Zo ja, focus je dan op de gebieden die je mooi vindt. Voel je je daar wel echt thuis? Ik denk dat je wel redelijk van de warme zomers af bent. Maar dan moet je kletsnatte zomers wel leuk vinden. Je bent dan wel in de minderheid. De meeste Nederlanders willen juist meer zon en minder regen.
Zijn er ook nog andere landen waar je je thuisvoelt? Ik wil je wel waarschuwen om niet alleen vanwege de politiek te vertrekken. De politiek is nergens fijn. Er zullen altijd dingen zijn die je tegenstaan. Boodschappen zijn overal duur, al helpt een gunstige wisselkoers wel. Maar Finland lijkt me bij uitstek een land waar je duurder uit bent, al ben ik te lui om de cijfers te zoeken.
Wil je er naartoe verhuizen omdat je er vrienden hebt or gewoon omdat het je echt trekt? Doen! Wil je erheen omdat je de huizencrisis, de klimaatcrisis (die is hier en nu!), de asielcrisis en de vele andere crises beu bent, dan lijkt me dat een minder goede reden.
Zelf fantaseer ik ook wel eens over emigreren. Maar ik ben chronisch ziek en dan wordt het al een stuk lastiger. Ben jij wel goed gezond? Anders wordt dat ook nog een heel ding.
quote:Op woensdag 29 november 2023 15:32 schreef flipsen het volgende:
Dus... Een jonge, zelfstandige vrouw met leuk inkomen en werk dat ze overal kan doen, is de "woke cultuur zat"?![]()
Zonder die woke cultuur zat je nu gewoon luiers te verschonen van de 5 kinderen die je al had en zou je man zo thuiskomen die je dan eerst 3 flinke tikken geeft omdat het huis naar zijn zin niet aan kant is en je hebt nog niet gekookt. Daarna mag je nog even op je rug liggen voor kindje nummer 6...
Ok, ik chargeer wellicht, maar je begrijpt mijn punt hopelijk.
Progressivisme en feminisme ben ik helemaal voor. Rechten als vrouw, je eigen keuzes kunnen maken, respect voor de lgbt gemeenschap, allemaal super wat mij betreft. Wat mij betreft hoort iedereen erbij. Waar ik niks mee heb is de uit Amerika overgewaaide woke gemeenschap met bijbehorende identiteitspolitiek die we nu hier ook in het politieke landschap zien. Nederland is echt een klein Amerika aan het worden. Deze aannames zijn wat dat betreft daar ook een prima voorbeeld van. Heb je je bedenkingen bij 'woke' ben je 'niet progressief' en geen feminist. Terwijl er een prima middenweg is.quote:Op woensdag 29 november 2023 15:40 schreef Molo het volgende:
Weet niet wat je onder woke verstaat maar specifiek Finland is nogallll van de inclusieve samenleving en progressiviteit
Als je mijn bovenstaande comment nu leest...quote:Op woensdag 29 november 2023 22:31 schreef Slacentrifuge het volgende:
Woke-cultuur zat en dan naar Finland willen? Finland is heel woke. Een topland, maar heel vooruitstrevend.
Ze schrijft dat ze er is geweest.quote:Op donderdag 30 november 2023 03:21 schreef Smart_ass het volgende:
Ik begrijp je wel en ik kan me in veel van je afwegingen wel vinden. Zoals ik eerder al vroeg, ben je al eens in Finland geweest? Waarom ga je niet in eerst instantie voor een maand of 3-6? Huur je daar wat, en kun je rustig bekijken of het echt iets voor je is.
tja.quote:Op vrijdag 24 november 2023 19:53 schreef Dennisweb het volgende:
Er is een steeds grotere groep mensen die opkomt voor gelijke rechten. Inderdaad, ook als je niet wit of hetero bent. Voor mij hoeft het niet, maar de groep wordt wel steeds vocaler.
wauw… als dat is wat je belangrijk vindt nou gaan! je hebt het al helemaal helder voor jezelf als ik dit zo leesquote:Op woensdag 29 november 2023 22:20 schreef Elena111 het volgende:
[..]
[..]
Progressivisme en feminisme ben ik helemaal voor. Rechten als vrouw, je eigen keuzes kunnen maken, respect voor de lgbt gemeenschap, allemaal super wat mij betreft. Wat mij betreft hoort iedereen erbij. Waar ik niks mee heb is de uit Amerika overgewaaide woke gemeenschap met bijbehorende identiteitspolitiek die we nu hier ook in het politieke landschap zien. Nederland is echt een klein Amerika aan het worden. Deze aannames zijn wat dat betreft daar ook een prima voorbeeld van. Heb je je bedenkingen bij 'woke' ben je 'niet progressief' en geen feminist. Terwijl er een prima middenweg is.
Finland is by the way het minst progressief en positief tegenover niet Westerse migratie van alle Noordelijke landen wanneer we het afmeten tegen de maatstaven van hedendaags progressivisme. Zeker buiten de hoofdstad is de samenleving nog redelijk patriarchaal/conservatief/niet-woke.
is de niet westerse migratie in nederland voor jou zo’n groot ding en wat voor last heb jij ervan (nieuwsgierig naar andere perspectieven)quote:Op woensdag 29 november 2023 22:20 schreef Elena111 het volgende:
[..]
[..]
Progressivisme en feminisme ben ik helemaal voor. Rechten als vrouw, je eigen keuzes kunnen maken, respect voor de lgbt gemeenschap, allemaal super wat mij betreft. Wat mij betreft hoort iedereen erbij. Waar ik niks mee heb is de uit Amerika overgewaaide woke gemeenschap met bijbehorende identiteitspolitiek die we nu hier ook in het politieke landschap zien. Nederland is echt een klein Amerika aan het worden. Deze aannames zijn wat dat betreft daar ook een prima voorbeeld van. Heb je je bedenkingen bij 'woke' ben je 'niet progressief' en geen feminist. Terwijl er een prima middenweg is.
Finland is by the way het minst progressief en positief tegenover niet Westerse migratie van alle Noordelijke landen wanneer we het afmeten tegen de maatstaven van hedendaags progressivisme. Zeker buiten de hoofdstad is de samenleving nog redelijk patriarchaal/conservatief/niet-woke.
Het gaat me voornamelijk om de woningcrisis en het niet mogelijk zijn van het opbouwen van een toekomstquote:Op donderdag 7 december 2023 20:55 schreef prunus het volgende:
[..]
is de niet westerse migratie in nederland voor jou zo’n groot ding en wat voor last heb jij ervan (nieuwsgierig naar andere perspectieven)
zelfde met dat er steeds meer groepen zijn die opstaan en vragen voor gelijke behandeling, wat vind je daar mis mee ? en wat versta je onder de woke gemeenschap en identiteitspolitiek ?
had van finland juist een enorm progressief beeld in mijn hoofd maar kennelijk zit ik dus enorm verkeerd
Het gaat me , als we dan issues in Nederland op moeten noemen, om de woningcrisis en het niet mogelijk zijn van het opbouwen van een toekomst in het Nederland van nu. Ik kan daar voor een lagere huurprijs een grotere woning betrekken. Later als alles bevalt eventueel zelfs iets kopen. Dat kan ik niet in Nederland. Nederland is niet gemaakt voor iemand zoals mij, iemand uit een arme familie die dankzij hard werken zich al een klasse omhoog heeft gevochten maar wel verder wil in het leven. Nu word ik daarin gestagneerd omdat alles hier zo vernaaid is dat dat met 4 jaar Geert Wilders ook niet wordt opgelost. Nederland is leuk als je een jubeltonnetje kan krijgen van papa en mama. Niet voor mij.quote:Op donderdag 7 december 2023 20:55 schreef prunus het volgende:
[..]
is de niet westerse migratie in nederland voor jou zo’n groot ding en wat voor last heb jij ervan (nieuwsgierig naar andere perspectieven)
zelfde met dat er steeds meer groepen zijn die opstaan en vragen voor gelijke behandeling, wat vind je daar mis mee ? en wat versta je onder de woke gemeenschap en identiteitspolitiek ?
had van finland juist een enorm progressief beeld in mijn hoofd maar kennelijk zit ik dus enorm verkeerd
quote:Ik wil geen 42% belasting betalen in Nederland voor een staat die geen verzorgingsstaat meer te noemen is, waar ik daar helemaal niets voor terug zie.
Ik denk niet dat je Argentinie kunt vergelijken met Finland, nee.quote:Op zondag 10 december 2023 01:51 schreef flipsen het volgende:
[..]Je moet inderdaad maar gaan emigreren. Nu ken ik Finland niet, maar ik weet wel dat heel veel van de mensen die geemigreerd zijn (en zeker ook hier in KAA) het met me eens zullen zijn dat NL een paradijs is en waar je zeer zeker iets terug ziet van je betaalde belasting.
zo kon mijn Argentijnse vrouw het maar niet geloven dat we in het gemeentehuis waren (van Papendrecht of all places) en of ze fotos mocht maken voor thuis... daar kan je je pas iets bij voorstellen als je zelf in een ver buitenland zoals Argentinie hebt gewoond
Het is duidelijk dat jij niet weet wat WOKE is.quote:Op woensdag 29 november 2023 15:32 schreef flipsen het volgende:
Dus... Een jonge, zelfstandige vrouw met leuk inkomen en werk dat ze overal kan doen, is de "woke cultuur zat"?![]()
Zonder die woke cultuur zat je nu gewoon luiers te verschonen van de 5 kinderen die je al had en zou je man zo thuiskomen die je dan eerst 3 flinke tikken geeft omdat het huis naar zijn zin niet aan kant is en je hebt nog niet gekookt. Daarna mag je nog even op je rug liggen voor kindje nummer 6...
Ok, ik chargeer wellicht, maar je begrijpt mijn punt hopelijk.
Dat klopt, ik houd niet van zomer. Die week 30 graden is voor mij al lijden tot en met.quote:Op donderdag 21 december 2023 16:01 schreef bianconeri het volgende:
Klagen over warme zomers terwijl we al een half jaar geen zon in NL gehad hebben haha.
Onze waardeloze zomers.
Je klinkt overigens als iemand die uit Amsterdam komt en Amsterdam vergelijkt met het platteland van Finland ipv met Helsinki.
Nederland is lang niet vol als je in het Noorden komt.
In de provincie lachen we om het achterlijke woke gedoe van de Randstad.
Je bent echt appels en peren aan het vergelijken.
Buiten dat is Finland veel duurder dan Nederland.
En ja ook dan moet je niet een boerendorp vergelijken met Amsterdam.
Het enige wat je gaat vinden is dat de Finnen introverter zijn, ijskoud weer en veel meer mogelijkheden om zeer afgelegen te leven.
Owh en de afkeer van Nederland en Nederlanders snap ik helemaal hoor.
Maar het klinkt niet heel representatief en goed bekeken.
Ga anders lekker vrij reizen en werken tegelijk.
Ik ben zelf ook heel gesloten dus de beschrijving die je mij geeft klinkt me als muziek in de oren. Hier in NL wordt er door veel mensen juist gezegd dat ik communicatie problemen heb omdat ik niet de hele dag door lul en alleen wat zeg als ik wat toe te voegen heb.quote:Op dinsdag 2 januari 2024 08:01 schreef HSG het volgende:
G eerst maar eens verdiepen in de Finse taal want die is, zacht uitgedrukt, niet makkelijk. Daarnaast kunnen Finnen erg gesloten zijn. Jij zal overal het initiatief moeten nemen en overal zelf achteraan moeten gaan want ze gaan niks voor je regelen. Wen er maar aan dat stiltes aan tafel heel normaal zijn. In Nederland heeft iedereen de neiging om door te praten over van alles en nog wat want voor je weet zien ze je als iemand die communicatieproblemen heeft. Daar is het anders. Het weer kan takkekoud zijn en de zomers erg warm (warmer dan Nederland). Het land is groot en wonen maar weinig mensen en de meeste wonen in de steden. Prijzen zijn hoog en vooral alcohol is ontzettend duur.
Daarentegen is het onderwijs ontzettend goed, kinderen krijgen gezonde maaltijden op school en de mensen hebben een goede mentaliteit.
[..]
Het is duidelijk dat jij niet weet wat WOKE is.
Geld is geen probleem, maar buiten de stad wonen in NL gaat niet lukken?quote:Op zondag 4 februari 2024 21:37 schreef Elena111 het volgende:
en ik wil graag buiten de stad wonen. Maar hier in Nederland is dat niet haalbaar.
Geld is geen probleem voor mij wat betreft het dagelijks leven, maar vijf ton voor een huis aftikken in een land wat ik helemaal niet prettig vind (Nederland) wil ik gewoon niet doen.
Noordelingen zijn niet extravert en luid :pquote:Ik vind Nederlanders niet leuk, niet in het noorden niet in het zuiden. Ik vind Nederlanders te extravert en luid.
Reizen trekt me niet, ik houd niet van reizen. Ik ben op zoek naar stabiliteit en een plek die ik thuis kan noemen.
Jammer, want ik lees net dit artikel en moest gelijk aan dit topic denkenquote:
Wat een domme mensen.quote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:43 schreef flipsen het volgende:
[..]
Jammer, want ik lees net dit artikel en moest gelijk aan dit topic denken
https://www.dailykos.com/(...)of-their-living-hell
Goh, meen je het :pquote:Op dinsdag 20 februari 2024 13:52 schreef Lienekien het volgende:
Maar goed. Finland lijkt me vergeleken bij Rusland veel toegankelijker en beschaafder. En minder corrupt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |