abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211393023
quote:
Exitpoll: PVV met afstand grootste partij, gevolgd door GroenLinks-PvdA

Volgens de eerste exitpoll lijkt de PVV de grootste partij van Nederland te worden. Geert Wilders haalt met de PVV 35 zetels, meldt de exitpoll van Ipsos, die werd uitgevoerd in opdracht van RTL en de NOS. GroenLinks-PvdA komt op 26 zetels volgens de exitpoll, de VVD op 23 en het NSC van Pieter Omtzigt op 20.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuws

Ik wens de PVV succes met het vormen van een kabinet zonder de VVD
Dan mag de PVV concessies doen ver over links _O-

quote:
PVV: 35 (was in 2021 17 zetels)
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
VVD: 23 (was 34 )
GroenLinks-PvdA: 26 (was 17)
D66: 10 (was 24)
NSC: 20 (was 0)
BBB: 7 (was 1)
CDA: 5 (was 15)
SP: 5 (was 9)
pi_211393041
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 00:52 schreef MadJackthePirate het volgende: [..] Ik krijg steeds meer het idee dat jij een betaalde troll bent. Kan jij me eens aanwijzen waar welke partij dan ook aanhaalt om 'nederlanders van buitenlandse komaf uit huis te zetten'?
Nee, denk meer dat het probleem is dat je het gedeelte wat in mijn hoofd zat niet mee kan lezen😋. Ik doelde dus op woning te kort: - Wilders zegt boerenlandschappen moeten blijven zoals ze zijn, dus overheid mag en gaat niet bouwen op boeren land. Dus hoe gaan we dan woningen creeren voor Nederlanders? Buitenlanders uit woningen gooien of asielzoekers wie inburgeren weigeren om een woning te krijgen (wilders heeft nu letterlijk gezegd dit niet te doen, door zijn opmerking achter de grondwet te staan). Dus blijft er alleen over; bossenkappen of Steden (monumenten) ombouwen tot toren flats alla New york. Dus mijn punt is dat programma van PVV dus zo algemeen en standvastig is beschreven, dat ze dus onmogelijk aan dit soort punten (woning te kort) kunnen vasthouden. Ps ik moet naar bed, omdat ik (helaas) hier geen geld voor krijg.
pi_211393045
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 00:56 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoeveel geld dat gaat schelen. (Wat doe je met de migranten die ons land inkomen bijvoorbeeld) en natuurlijk het overgrote deel van de migranten die geen vluchteling zijn.
Ja hier zijn verschillende oplossingen voor. Zal waarschijnlijk neerkomen op processen bemoeilijken, illegaliteit harder bestraffen en sociale voorzieningen voor die groep versoberen.

Qua arbeidsmigranten zou je kunnen kijken naar tijdelijke vergunningen of via een greencard achtig systeem te gaan werken waarbij het belastingvoordeel ook langzaam afgebouwd wordt.
pi_211393054
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:01 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Nee, denk meer dat het probleem is dat je het gedeelte wat in mijn hoofd zat niet mee kan lezen😋. Ik doelde dus op woning te kort: - Wilders zegt boerenlandschappen moeten blijven zoals ze zijn, dus overheid mag en gaat niet bouwen op boeren land. Dus hoe gaan we dan woningen creeren voor Nederlanders? Buitenlanders uit woningen gooien of asielzoekers wie inburgeren weigeren om een woning te krijgen (wilders heeft nu letterlijk gezegd dit niet te doen, door zijn opmerking achter de grondwet te staan). Dus blijft er alleen over; bossenkappen of Steden (monumenten) ombouwen tot toren flats alla New york. Dus mijn punt is dat programma van PVV dus zo algemeen en standvastig is beschreven, dat ze dus onmogelijk aan dit soort punten (woning te kort) kunnen vasthouden. Ps ik moet naar bed, omdat ik (helaas) hier geen geld voor krijg.
In plaats van die eindeloze rijtjeswoningen, woontorens neerzetten. Niet dat ik denk dat ze dat van plan zijn trouwens.
pi_211393057
quote:

[..]
Heldere uitleg, ik snap je punt. Ook wilders zal water bij de wijn moeten doen uiteindelijk, maar mijn punt was meer dat hij op migratie hard wil blijven en op andere punten wellicht meer wil toegeven.

Tis inderdaad laat, ik ga zo ook maar eens pitten, weltrusten
pi_211393070
twitter

Zihni is weer lekker op dreef.

[ Bericht 71% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2023 01:06:49 ]
  donderdag 23 november 2023 @ 01:11:50 #7
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211393100
Ik zag dat Orban Geert al gefeliciteerd heeft.
We zijn na vanavond natuurlijk ineens dikke mik met Hongarije. Dat hebben we alvast in de pocket
pi_211393105
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:04 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
In plaats van die eindeloze rijtjeswoningen, woontorens neerzetten. Niet dat ik denk dat ze dat van plan zijn trouwens.
Ik weet het niet. Ik denk dat probleem is dat nederland gewoon een probleem heeft, we zijn een te klein land om Zelfvoorziendend te zijn met landbouw etc en dit welvaarts niveau van voedsel vast te houden.

Te gelijk nostalgische steden en Semi boerenlandschappen en te gelijk alle ouderen thuis te laten wonen.

Voorbeeld hier in de omgeving gaan alle grote kavels en gezinswoningen naar 55+, want over 10 jaar ga ik met pensioen, straks al wat minder werken en dan kunnen wij lekker genieten. te gelijk klagen voor 55+ dat kinderen tot hun 30e thuis wonen. "Dit had je vroeger echt niet" , maar hun ouders dachten toen ze 55+ werden we gaan maar wat kleiner wonen, of verzorgingshuis in want tja kan zo afgelopen zijn.

Nederland zal hele pijnlijke beslissingen gaan maken voor Nederlanders en ben erg benieuwd.....
pi_211393112
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:02 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Ja hier zijn verschillende oplossingen voor. Zal waarschijnlijk neerkomen op processen bemoeilijken, illegaliteit harder bestraffen en sociale voorzieningen voor die groep versoberen.

Qua arbeidsmigranten zou je kunnen kijken naar tijdelijke vergunningen of via een greencard achtig systeem te gaan werken waarbij het belastingvoordeel ook langzaam afgebouwd wordt.
Ik sprak pas iemand die gaat over het goedkeuren van asielzoekers.
Die processen zijn al heel zwaar, kosten natuurlijk ook geld en bij de meeste gevallen volgt er gewoon een nee.

Achter illegalen aangaan prima, maar ook dit kost mankracht.

Er zijn misschien best oplossingen, maar je moet oppassen niet van wondermiddelen uit te gaan die geen geld kosten.
pi_211393126
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:11 schreef the-eye het volgende:
We zijn na vanavond ineens dikke mik met Hongarije. Dat hebben we alvast in de pocket
Ehhh, waarom? Sinds wanneer is 35 zetels van PVV gelijk dat nederland dikke mik is met hongarije.

Misschien kunnen we nu hongarije weer terug brengen in het normale domein zoals Orban was voor 2014 (hij compleet gerussificeerd werd), doordat wilders echt een ander geluid moet laten horen over de eu etc als hij in het kabinet wil.
pi_211393223
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:13 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ik sprak pas iemand die gaat over het goedkeuren van asielzoekers.
Die processen zijn al heel zwaar, kosten natuurlijk ook geld en bij de meeste gevallen volgt er gewoon een nee.

Achter illegalen aangaan prima, maar ook dit kost mankracht.

Er zijn misschien best oplossingen, maar je moet oppassen niet van wondermiddelen uit te gaan die geen geld kosten.
Toevallig ken ik ook iemand bij de IND en de reden dat het veel tijd/geld kost is omdat mensen gratis rechtsbijstand krijgen en meerdere beroepen in kunnen dienen onder andere. Dit zou je bijvoorbeeld in kunnen perken.

En weet je, dit zijn inhoudelijke discussies waar een groot deel van de stemmers niet over nadenkt. Die zijn gewoon het wegkijken zat van de problemen die de groeiende groep immmigranten veroorzaakt.
  donderdag 23 november 2023 @ 01:31:46 #12
420862 uitkeringsgenieter
Dat moet in je aard liggen
pi_211393246
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:11 schreef the-eye het volgende:
We zijn na vanavond natuurlijk ineens dikke mik met Hongarije. Dat hebben we alvast in de pocket
Oh please haal Rutte terug ik ben zo bang aub red ons van deze nachtmerrie. We krijgen een felicitatie van een nietszeggend figuur. De hele wereld denkt dat we nu nazis zijn. Onze street credibility binnen de eu ligt nu overhoop. :')
Je bent een waardeloze agent.
pi_211393261
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:29 schreef MadJackthePirate het volgende:

[..]
Toevallig ken ik ook iemand bij de IND en de reden dat het veel tijd/geld kost is omdat mensen gratis rechtsbijstand krijgen en meerdere beroepen in kunnen dienen onder andere. Dit zou je bijvoorbeeld in kunnen perken.

En weet je, dit zijn inhoudelijke discussies waar een groot deel van de stemmers niet over nadenkt. Die zijn gewoon het wegkijken zat van de problemen die de groeiende groep immmigranten veroorzaakt.
Het inperken van rechtsbijstand klinkt mij niet zo best in de oren.

Die beroepen ok, daar zou je misschien wat aan doen kunnen, maar ook daar moet je mee oppassen.

Eens. Maar niet meer wegkijken is wel wat anders dan besluiten er maar niet meer aan te doen.
pi_211393347
PVV gaat naar 36 zetels volgens laatste update, BBB nog 1 lager
pi_211393390
Ik herinner me nog dat ik 's morgens wakker werd na de nacht van de Amerikaanse verkiezingen en ik de radio aan deed en hoorde dat Trump aan het winnen was. Ik viel zowat van mijn stoel. Dit is ongeveer hetzelfde gevoel.
  donderdag 23 november 2023 @ 02:43:26 #16
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_211393509
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:43 schreef Flow3r het volgende:
35 zetels, wat :D 8)7
nee 36 nu :)
pi_211393523
Nope 37 nu
pi_211393532
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 02:52 schreef Dr88 het volgende:
Nope 37 nu
Inderdaad :o

Exit-Poll lijkt vaak in eerste instantie in het nadeel van Wilders want veel mensen "durven " niet te zeggen dat ze PVV stemden?
pi_211393564
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 00:58 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-liveblog-rtl-nieuws

Dan mag de PVV concessies doen ver over links _O-
[..]

Sociaal economisch gezien, en ook wel in de zorg, zie ik de PvdA en PVV het nog wel eens worden....maar dan zijn we er nog niet :o
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 23 november 2023 @ 04:51:06 #21
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_211393633
Wat....
pi_211393637
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 00:58 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]

Bedoel je nou kleutertje Yesilgöz die wel met Geert wilde als zij de grootste zou worden en nu huilie huilie doet en niet meer wil omdat ze
verloren heeft.
Die draait wel bij. En anders grijpt het VVD bestuur in en komt er een andere leider. Dit laatste zou me sowieso niet verbazen omdat ze nogal gefaald heeft.
pi_211393641
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 01:31 schreef cabe0002 het volgende:

[..]
Onze street credibility binnen de eu ligt nu overhoop. :')
De status van netto pinautomaat voor de arme landen? Die kan me sowieso gestolen worden.
pi_211393642
quote:

[..]
Ik doelde dus op woning te kort: - Wilders zegt boerenlandschappen moeten blijven zoals ze zijn, dus overheid mag en gaat niet bouwen op boeren land. Dus hoe gaan we dan woningen creeren voor Nederlanders?
Ik las dat velen zouden gaan emigreren als Wilders minister-president zou worden.
Ziehier hoe Wilders het woningtekort oplost, de man is een baas.
pi_211393669
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 04:54 schreef Spraypaint het volgende:

[..]
Bedoel je nou kleutertje Yesilgöz die wel met Geert wilde als zij de grootste zou worden en nu huilie huilie doet en niet meer wil omdat ze
verloren heeft.
Die draait wel bij. En anders grijpt het VVD bestuur in en komt er een andere leider. Dit laatste zou me sowieso niet verbazen omdat ze nogal gefaald heeft.
Zou wel vreemd zijn als de VVD weer de grootste zou zijn geworden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')