SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Elephant’s breath is prachtig. Heb ik hier al 10 jaar aan de muur.quote:Op zaterdag 2 december 2023 08:13 schreef Claudia_x het volgende:
Welke kleur wil je het liefst in de woonkamer? Groen? Of juist een kleur uit de abrikoosfamilie?
Ik ben zelf juist blij met de rustige basis in mijn woonkamer. Ik zou zelf zoiets kiezen (Elephant's breath van Farow & Ball):
[ afbeelding ]
Wil je met meerdere kleuren werken, dan ligt het voor de hand om iets anders te doen met het eetgedeelte en zitgedeelte. Wil je iets gewaagds, dan trek je dat door in het plafond:
[ afbeelding ]
Ik vind zelf dat de ruimte dat niet nodig heeft. Het is is al zo'n fijne, lichte ruimte en het lijkt me goed om na te denken over hoe je juist de tuin tot z'n recht kunt laten komen.
En je kunt natuurlijk altijd accenten op andere manieren aanbrengen, bijvoorbeeld door een stuk behang of een groot kunstwerk. Ik zie ook wel voor me dat je één de muren in de woonkamer gebruikt voor een gekleurd vlak, bijvoorbeeld het gedeelte achter de tv.
[ afbeelding ]
Dit ziet eruit als een fijn palet:
[ afbeelding ]
Of... KUSSENTJESquote:Op zaterdag 2 december 2023 08:13 schreef Claudia_x het volgende:
En je kunt natuurlijk altijd accenten op andere manieren aanbrengen, bijvoorbeeld door een stuk behang of een groot kunstwerk.
Nee, dit klopt welquote:Op zaterdag 2 december 2023 08:19 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik trouwens aardig vind aan het laatste plaatje, is dat het allerlei elementen heeft die je volgens mij in je nieuwe huis wil zonder dat het protserig wordt. Maar ik vul nu wel erg voor je in.(Ik heb zelf niet zoveel met kroonluchters en overdadigheid en meer met minimalisme.)
quote:Op zaterdag 2 december 2023 08:23 schreef Leandra het volgende:
Misschien is dit account nog wat voor inspiratie:
https://instagram.com/au_chateau_celine?igshid=NGVhN2U2NjQ0Yg==Volgen geklikt, ze heeft lef met kleurtjes!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Resistance is futile.
Op zich is de combinatie groen-abrikoos zoals je die had bedacht niet gek. Ik vind dit bijvoorbeeld leuk (al zou ik zelf dat kleed er niet bij hebben gekozen):quote:Op zaterdag 2 december 2023 11:55 schreef Seven. het volgende:
Wat sowieso goed zou werken is het woonkamer gedeelte in 1 kleur schilderen inclusief plafond. Ik ben persoonlijk gek op een plafond meeschilderen. Dus dat idee ga ik ff naar binnen slingeren bij Six.
Elephants breath!! Dat is dichtbij mijn RAL kleurtje 1019.
Focus op de tuin: dat vind ik ook een mooie om mee te nemen. Als de kozijnen geplaatst zijn, dan krijgen we allemaal van die mega diepe dagkanten die stuk voor stuk een mooi frame zullen vormen.
Ik wil het liefst abrikoos trouwens.
Mooie plaatjes weer. De onderste twee vind ik net te zoet, maar met onze enorme zwarte bank en zwarte tafel en donker houten meubels en dagkanten komt dat wel goed.quote:Op zaterdag 2 december 2023 14:06 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Op zich is de combinatie groen-abrikoos zoals je die had bedacht niet gek. Ik vind dit bijvoorbeeld leuk (al zou ik zelf dat kleed er niet bij hebben gekozen):
[ afbeelding ]
Mocht je voor een rustiger palet willen gaan, dan is donkergroen er juist mooi bij:
[ afbeelding ]
Of je laat groen weg:
[ afbeelding ]
Dan krijg je zoiets:
[ afbeelding ]
Nu is dit natuurlijk een erg charmant huis, maar ik denk dat het overal goed kan werken om juist het houtwerk of een meubel een accentkleur te geven. Ik kan me voorstellen dat je zoiets in de woon-/eetkamer doet en dan groen erbij haalt in bijvoorbeeld de keuken.
En met alleen zwart-grijs werkt denk ik ook wel (dan denk ik aan jullie bank):
[ afbeelding ]
Of zelfs zonder zwart, dus abrikoos-wit (al is hout wel onmisbaar, wat voor pvc-vloer heb je ook alweer op het oog?:
[ afbeelding ]
Bedenk even goed wat voor kraan je daarbij wilt hebben en vooral hoe/waar je de kraan weer sluit, wat dat doe je met natte handen.quote:Op zondag 3 december 2023 09:18 schreef Seven. het volgende:
En de wastafels die op de Godmorgon kasten van Ikea passen, zijn er nu echt niet meer. Dus we gaan nu voor een wit werkblad met opbouw waskom. En nu hadden we bedacht dat dit wel iets opvallends mag zijn.
[ afbeelding ]
[ [url=https://cdn.speedsize.com/e897905c-39f5-43c5-a4f6-cf2f3f146576/https://assets.douchezaak(...)56065.jpg]afbeelding[/url] ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dit zal dan ook wel bepalend zijn in de verder neutrale badkamer.
Vooral naar de manier van openen/sluiten van de kraan kijken, dat dat gedeelte echt boven de waskom valt.quote:Op zondag 3 december 2023 10:14 schreef Seven. het volgende:
Goed punt @:Leandra . Er komt wel een hoge kraan boven maar idd wel zaak dat we dan een lage waskom kiezen, en de kraan niet in het midden zetten.
quote:Op maandag 4 december 2023 13:47 schreef Six. het volgende:
Een paar extra kussentjes kan wel en de kleur maakt niet uit.
Je bent me een nieuw toetsenbord schuldig, doorweekt van de koffiequote:Ideale sponzen om de kelder mee droog te maken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |