abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 november 2023 @ 14:36:06 #176
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211399158
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:29 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Geheel los van enige contextuele kennis begrijp ik geloof ik niet dat je niet van elkaar erft (wil erven?) als je duurzaam samen bent, m.n. als je ook nog samen een kind hebt (en mogelijk werkprive van beide partijen daarop hebt ingericht).

Maar wellicht is dat niet het punt dat je wil maken.
Wij erven testamentair niet van elkaar, en zijn op huwelijkse voorwaarden getrouwd.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_211399171
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:32 schreef Burdie het volgende:

[..]
Is een hele gebruikelijke constructie ivm belasting en vruchtgebruik.
Hoe dan, als je als partner 35 keer hogere vrijstelling hebt en met een beetje geluk nog jaren met warme hand kunt schenken?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 23 november 2023 @ 14:38:32 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211399195
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hoe dan, als je als partner 35 keer hogere vrijstelling hebt en met een beetje geluk nog jaren met warme hand kunt schenken?
Als je als partner niet erft heb je niets aan die vrijstelling ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211399247
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:38 schreef Leandra het volgende:

[..]
Als je als partner niet erft heb je niets aan die vrijstelling ;)
Nee dat snap ik, maar ik had het over dat ik juist dat niet snap, Burdie reageerde daarop.
Precies hierom vraag ik dus hoe het belastingtechnisch handiger is om als partner niet te erven.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 23 november 2023 @ 14:42:46 #180
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_211399248
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:35 schreef Burdie het volgende:

[..]
Ze gaan alles betalen door niks meer uit te geven aan ontwikkelingshulp of Brussel.
Tevens willen ze nieuwe wegen aanleggen en maximum snelheid naar 140km/h :').
tuurlijk. :{
in de haak.
  donderdag 23 november 2023 @ 14:47:21 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211399302
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:42 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Nee dat snap ik, maar ik had het over dat ik juist dat niet snap, Burdie reageerde daarop.
Precies hierom vraag ik dus hoe het belastingtechnisch handiger is om als partner niet te erven.
Belastingtechnisch is het niet handiger, als je je vermogen voor je eigen kind wilt veiligstellen is het wel handiger :D
Maar ook dat geldt eigenlijk alleen als je partner niet de andere ouder van je kind is.

Tegelijkertijd snap ik al die mensen niet die probleemloos een volgend huwelijk weer in gemeenschap van goederen trouwden, terwijl ze al kinderen hadden.
Ik heb dat zelfs bij 60-plussers gezien, en dat ging compleet mis... kinderen van de een die het ouderlijk huis vrijwel volledig naar de huwelijkspartner zagen gaan en toen die jaren later overleed de erfenis moesten afhandelen met diens 7 kinderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211399318
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:47 schreef Leandra het volgende:

[..]
Belastingtechnisch is het niet handiger, als je je vermogen voor je eigen kind wilt veiligstellen is het wel handiger :D
Maar ook dat geldt eigenlijk alleen als je partner niet de andere ouder van je kind is.

Daarom vroeg ik het niet aan jou :6
  donderdag 23 november 2023 @ 14:56:16 #183
35189 Troel
scherp en bot
pi_211399416
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:01 schreef Leandra het volgende:
Ik moest vanmorgen met mijn vader naar het ziekenhuis en zat mensen al in te schatten op of ze een van de vier zouden zijn die PVV gestemd hadden...

Qua aanslagen: als randdebielen nu een aanslag plegen, want Wilders, dan hebben ze gemiddeld een kans van 25% een Wildersstemmer mee te pakken.
Ik hoop dat ze zich concentreren op de plekken waar hij de meeste stemmen heeft gehaald ipv willekeurige drukke plekken.

Er zijn 2 provincies waar in iedere gemeente de PVV de grootste is, herstel, er is 1 provincie waar in iedere gemeente de PVV de grootste is, want Urk valt onder Flevoland, en daar is de SGP de grootste geworden.

Het is echt bizar als je het kaartje ziet met al die lichtblauwe PVV gemeentes :{

https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/
Volgens mij zitten we dan in Twente eindelijk wel eens een beetje gunstig :6
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 23 november 2023 @ 15:01:50 #184
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211399478
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:36 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Hier staat het uitgelegd: https://vandenotaris.nl/waarom-langstlevende-testament-1-erfdeel/
KuikenGuppy
pi_211399479
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:42 schreef trui het volgende:

[..]
tuurlijk. :{
Ik mocht onlangs weer eens na 19.00 de snelweg op, heb de benzinetank nog nooit zo snel leeg zien gaan _O- Ik blijf wel 100 rijden!
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 15:02:00 #186
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211399481
Waarom opeens een grotere kans op aanslagen? Volgens mij liggen die terroristische netwerken aardig op hun gat en plegen zij aanslagen onafhankelijk van welk kabinet ergens zit. Het westen is sowieso fout, rechts of links maakt niet eens uit.

Edit: ik denk dat deze organisaties eerder kijken naar betrokkenheid bij oorlogen in de eigen regio
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 23 november 2023 @ 15:05:08 #187
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_211399522
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:01 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik mocht onlangs weer eens na 19.00 de snelweg op, heb de benzinetank nog nooit zo snel leeg zien gaan _O- Ik blijf wel 100 rijden!
Wij rijden elektrisch en het maakt op een langere reis niet uit of we 100 of 130 rijden, de besparing in tijd tijdens de rit, staan we extra aan de snellader.
KuikenGuppy
pi_211399535
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:13 schreef MaJo het volgende:

[..]
Buiten dat stem je als het goed is op een partij en niet op een persoon. Wij zijn de VS gelukkig niet :D
In Nederland kun je juist voor een bepaald persoon van een partij kiezen, in de VS is die keuze tegen de tijd dat de presidentschapsverkiezingen plaatsvinden al gemaakt toch? Daarnaast vertegenwoordigt die ene persoon een partij. Of ik begrijp het niet helemaal :P.

Daarnaast heb je in Nederland ook eenmansfracties waar de partij zo’n beetje gelijk staat aan de persoon toch?
  donderdag 23 november 2023 @ 15:09:07 #189
35189 Troel
scherp en bot
pi_211399573
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 11:58 schreef trui het volgende:

[..]
Niet degene die de erfenis krijgt.
Het gaat ook niet om de persoon, maar om die euro. En van die euro is al heel veel afgedragen voordat die georven wordt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_211399591
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:02 schreef MaJo het volgende:
Waarom opeens een grotere kans op aanslagen? Volgens mij liggen die terroristische netwerken aardig op hun gat en plegen zij aanslagen onafhankelijk van welk kabinet ergens zit. Het westen is sowieso fout, rechts of links maakt niet eens uit.

Edit: ik denk dat deze organisaties eerder kijken naar betrokkenheid bij oorlogen in de eigen regio
Omdat Wilders al 20 jaar zwaar beveiligd wordt, omdat Nederland nu gezien wordt als 1 groot Wilders fanland, omdat Wilders en Israel dikke maatjes zijn, omdat hij hele domme dingen heeft gezegd en gaat zeggen over Moslims, omdat er heel veel mensen heel boos zijn, omdat er genoeg geradicaliseerde mensen rondlopen die niets te verliezen hebben, omdat Nederland de afgelopen jaren een beetje in de luwte bleef.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:13:44 #191
35189 Troel
scherp en bot
pi_211399625
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 12:04 schreef trui het volgende:

[..]
ik ken ook mensen die het helemaal zelf niet zo moeilijk hebben en toch deze keuze maken. Wat ik niet begrijp is dat mensen echt denken dat Wilders met z'n 'programma' echt daadwerkelijk oplossingen heeft voor de problemen waar we mee te maken hebben. En die gaan over landsgrenzen heen. 'Eigen volk eerst' strategieën zullen de internationale stabiliteit niet vergroten, en klimaatproblemen ook niet aanpakken, waardoor we binnenkort pas met echt enorme (klimaat)-vluchtelingenstromen te maken gaan krijgen. Als we al niet zelf voor een deel op de vlucht moeten voor 't stijgende water.
Dat geloof ik meteen (want anders kom je niet aan zulke hoeveelheden). Maar desondanks maakt me dat niet argwanend.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 23 november 2023 @ 15:15:20 #192
35189 Troel
scherp en bot
pi_211399642
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:14 schreef trui het volgende:

[..]
Die bedoelt het allemaal niet zo kwaad? "willen jullie minder marokkanen? gaan we regelen" vind ik ronduit kwaadaardig, en kun je niet als 'foutje' zien. Om maar te zwijgen over al zijn rechtsstaat-ondermijnende plannen en ideeën. Het aanwakkeren van onverdraagzaamheid rondom LHBTI? Het ophitsten van mensen door Kaag als 'heks' weg te zetten? Eigen volk eerst? Oekraine niet meer steunen? De genocide in de Gazastrook niet willen veroordelen?
Als stomme uitspraken van de één niet zo bedoelt zijn, moet je die van de ander ook zo bekijken natuurlijk. Of je moet ze bij allebei wel gewoon volledig meetellen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 23 november 2023 @ 15:15:22 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211399643
quote:

Wilders krijgt voornamelijk bescherming omdat hij een target is van groeperingen die niet noodzakelijk Nederlands zijn, de halve Islamitische wereld heeft een Fatwa tegen hem uitgevaardigd, en nu heeft het volk van dit land deze man de verkiezingen laten winnen, het volk staat dus achter hem en zijn retoriek.

Ons terrorisme dreigingsniveau is nu al 3 (Oranje), ga er maar vanuit dat dat over een paar maanden 4 of 5 (hoogste niveau) is.

Het is geen klein deel van het volk meer dat achter deze man staat, het is de grootste partij geworden, en gezien je in een hoop landen maar 2 of 3 partijen hebt om uit te kiezen hoef je niet de "het is maar 1 op de 4" nuance te verwachten.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 23 november 2023 @ 15:19:12 #194
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_211399693
quote:

Oh ik denk echt dat je dit onderschat.
ik verwacht wel heel veel woede en niet zo gek ook als je zo aangevallen word op je rechten en religie.

Het is van de zotte om 1 religie helemaal te willen stoppen.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:22:53 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211399724
quote:
17s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:19 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
ik verwacht wel heel veel woede en niet zo gek ook als je zo aangevallen word op je rechten en religie.

Hij gaat het alleen staatsrechtelijk niet voor elkaar krijgen bijvoorbeeld islamitische scholen te verbieden, want dan moet je van artikel 23 af, en daar gaan zowel links als rechts diverse partijen voor liggen.

SGP iig, CDA waarschijnlijk ook en daarmee zals NSC het ook wel blokkeren.
En omdat de doelstelling verkeerd is zie ik GL/PvdA en D66 er ook wel voor gaan liggen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 15:23:16 #196
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211399727
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:06 schreef Smart_ass het volgende:

[..]
In Nederland kun je juist voor een bepaald persoon van een partij kiezen, in de VS is die keuze tegen de tijd dat de presidentschapsverkiezingen plaatsvinden al gemaakt toch? Daarnaast vertegenwoordigt die ene persoon een partij. Of ik begrijp het niet helemaal :P.

Daarnaast heb je in Nederland ook eenmansfracties waar de partij zo’n beetje gelijk staat aan de persoon toch?
Het gaat mij er om dat het raar zou zijn om niet op een partij te stemmen omdat de leider je niet aanstaat, ik heb het gevoel dat dit over Timmermans gezegd werd. Stem dan op iemand anders van de partij, uiteindelijk gaan er 25 mensen het parlement in, niet 1 :)

quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:10 schreef exode het volgende:

[..]
Omdat Wilders al 20 jaar zwaar beveiligd wordt, omdat Nederland nu gezien wordt als 1 groot Wilders fanland, omdat Wilders en Israel dikke maatjes zijn, omdat hij hele domme dingen heeft gezegd en gaat zeggen over Moslims, omdat er heel veel mensen heel boos zijn, omdat er genoeg geradicaliseerde mensen rondlopen die niets te verliezen hebben, omdat Nederland de afgelopen jaren een beetje in de luwte bleef.
Ik hoop dat het meevalt :'(

quote:
17s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:19 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Dat zie ik wel gebeuren, dat mensen persoonlijk aangevallen worden. Net zag ik een meisje met een hoofddoekje fietsen en toen vroeg ik me echt af hoe zij zich zou voelen op een dag als vandaag ;(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 23 november 2023 @ 15:27:00 #197
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_211399775
Overigens maakt heel Europa een flinke ruk naar rechts de laatste jaren en toch zie je nauwelijks aanslagen. Waarom zou dat in Nederland anders zijn?
pi_211399778
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 14:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik was naar het ziekenhuis in Amersfoort, daar is het ook minder: 1 op 6,3
Hier in de gemeente is het 1 op 5 :{

Maar gelukkig woon ik niet in Limburg :D
Hadden we elkaar zomaar tegen het lijf kunnen lopen :o
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  donderdag 23 november 2023 @ 15:28:36 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211399797
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:27 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Hadden we elkaar zomaar tegen het lijf kunnen lopen :o
:o

Ik heb alleen even koffie zitten drinken, het is een grote jongen, hij kan wel zonder mij naar de dokter of het lab ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 23 november 2023 @ 15:29:15 #200
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_211399802
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2023 15:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hij gaat het alleen staatsrechtelijk niet voor elkaar krijgen bijvoorbeeld islamitische scholen te verbieden, want dan moet je van artikel 23 af, en daar gaan zowel links als rechts diverse partijen voor liggen.

SGP iig, CDA waarschijnlijk ook en daarmee zals NSC het ook wel blokkeren.
En omdat de doelstelling verkeerd is zie ik GL/PvdA en D66 er ook wel voor gaan liggen.
En dat gaat toch niet gebeuren hoor ik heel erg veel maar dat maakt mijn angsten er niet minder op.
Neem hoe enorm anders de maatschappij tegenwoordig denkt over abortus had ik ook echt niet verwacht dat het zoveel stappen terug zou nemen hier, en in de USA dachten we ook dat kan toch niet zomaar gebeuren en toch is het er.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')