Verbaas ik me ook nogal over.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:45 schreef Ponsai het volgende:
Zoveel op PVDA GL ... sow verbazing alom
Veel mensen die tegen andere mensen stemmen, dat was ook de verkiezingstactiek van veel linkse partijen, vooral tegen rechts stemmen. Dan stem je niet om het land beter te maken, maar om miljoenen mensen dwars te zitten omdat je hun problemen en hun leed weigert te erkennen, de linkse stem in een notendop.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:45 schreef Ponsai het volgende:
Niet liegen, dat is niet netjesquote:Op woensdag 22 november 2023 13:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Veel mensen die tegen andere mensen stemmen, dat was ook de verkiezingstactiek van veel linkse partijen, vooral tegen rechts stemmen. Dan stem je niet om het land beter te maken, maar om miljoenen mensen dwars te zitten omdat je hun problemen en hun leed weigert te erkennen, de linkse stem in een notendop.
Of je kunt je gewoon veel meer vinden in linkse standpunten dan rechtse, dat kan natuurlijk ook gewoon.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Veel mensen die tegen andere mensen stemmen, dat was ook de verkiezingstactiek van veel linkse partijen, vooral tegen rechts stemmen. Dan stem je niet om het land beter te maken, maar om miljoenen mensen dwars te zitten omdat je hun problemen en hun leed weigert te erkennen, de linkse stem in een notendop.
Vooral niet representatieve groepquote:
Dat is wat ik bedoelde met sample sizequote:Op woensdag 22 november 2023 13:55 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Vooral niet representatieve groep
Het is net als landelijk: Iets meer rechts maar bij links is het uit angst allemaal op 1 clubjequote:Op woensdag 22 november 2023 13:45 schreef Ponsai het volgende:
Ik lieg nooit, iemand die gisteren nog ontkende dat er de laatste maanden in heel Europa mensen door de straten liepen op te roepen tot het doden van Joden, waarbij het antisemitisme zeer zichtbaar was zette mij gisteren ook al weg als leugenaar, je hebt een nieuw stopwoordje lijkt het wel.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet liegen, dat is niet netjes
Je hoeft niet in letterlijk elk topic je antisemitismeriedeltje af te steken, bedankt.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik lieg nooit, iemand die gisteren nog ontkende dat er de laatste maanden in heel Europa mensen door de straten liepen op te roepen tot het doden van Joden, waarbij het antisemitisme zeer zichtbaar was zette mij gisteren ook al weg als leugenaar, je hebt een nieuw stopwoordje lijkt het wel.
Ruime helft GroenLinks-PvdA-kiezers stemt strategisch op die partij: 'Risico op rechts kabinet kleiner'
Er zitten hier veel uitkeringstrekkers dus dat is niet raar.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:45 schreef Ponsai het volgende:
Thuiswerkgenot, net even naar de kapper en het stemlokaal geweest.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Linkse stemmers werken vaak niet, dus die kunnen overdag stemmen.
Ja vooral met de #stoprechts hashtag heeft links laten zien dat ze vooral inhoudelijk sterk bezig waren.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:54 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Of je kunt je gewoon veel meer vinden in linkse standpunten dan rechtse, dat kan natuurlijk ook gewoon.
En ik hoef niet in elk topic door links stemmend volk als leugenaar te worden weggezet, kappen met die kinderachtige tactieken, feiten zijn er om vermeldt te worden, bevallen die feiten niet dan steek jullie kop maar in het zand, doen jullie met heel wat andere onderwerpen ook al decennia.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Je hoeft niet in letterlijk elk topic je antisemitismeriedeltje af te steken, bedankt.
Oké man. Open er een topic over.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:18 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
En ik hoef niet in elk topic door links stemmend volk als leugenaar te worden weggezet, kappen met die kinderachtige tactieken, feiten zijn er om vermeldt te worden, bevallen die feiten niet dan steek jullie kop maar in het zand, doen jullie met heel wat andere onderwerpen ook al decennia.
Want rechts staat erom bekend zeer begaan te zijn met de problemen van miljoenen mensen en links laat dat echt helemaal koud?quote:Op woensdag 22 november 2023 13:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is gewoon wel zo. De post waar ik op reageerde is klinklare nonsens.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:15 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik lieg nooit, iemand die gisteren nog ontkende dat er de laatste maanden in heel Europa mensen door de straten liepen op te roepen tot het doden van Joden, waarbij het antisemitisme zeer zichtbaar was zette mij gisteren ook al weg als leugenaar, je hebt een nieuw stopwoordje lijkt het wel.
Ruime helft GroenLinks-PvdA-kiezers stemt strategisch op die partij: 'Risico op rechts kabinet kleiner'
Polariseren kun je leren.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Linkse stemmers werken vaak niet, dus die kunnen overdag stemmen.
Dat geldt natuurlijk voor iedereen die links stemt, echt wel. En laten we daarnaast niet doen alsof dat andersom niet gebeurt.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja vooral met de #stoprechts hashtag heeft links laten zien dat ze vooral inhoudelijk sterk bezig waren.
Misschien moet je toch eens uitzoeken wat 'feiten' zijn en wat 'meningen'.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:18 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
En ik hoef niet in elk topic door links stemmend volk als leugenaar te worden weggezet, kappen met die kinderachtige tactieken, feiten zijn er om vermeldt te worden, bevallen die feiten niet dan steek jullie kop maar in het zand, doen jullie met heel wat andere onderwerpen ook al decennia.
De mijne stond er bij, hoor, Momo. Sporthalquote:Op woensdag 22 november 2023 14:25 schreef Momo het volgende:
Kunnen we het niet hebben over de stemlocatie, waar hebben de mensen gestemd waar de stemlocatie niet overeenkomt met de categorieën die ik in de poll heb gezet?
Ludieke locaties, zoals ADAM in Amsterdam? Zo zijn er wel meer, volgens mij.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:25 schreef Momo het volgende:
Kunnen we het niet hebben over de stemlocatie, waar hebben de mensen gestemd waar de stemlocatie niet overeenkomt met de categorieën die ik in de poll heb gezet?
Wij hebben in het durp alleen een sporthal en twee (buurt)verenigingslocaties.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:27 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vind het wel leuk dat er steeds meer bijzondere locaties bijkomen.
Om dan zelf weer naar de gymzaal te gaan.
Dat is toch restaurant in een hoge toren? Horeca dus technisch gezien. Al zullen er vast genoeg locaties zijn die niet in te delen zijn.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ludieke locaties, zoals ADAM in Amsterdam? Zo zijn er wel meer, volgens mij.
Volgens mij is het niet in het restaurant, maar gaat het juist om het hoge gebouw en gaan mensen er specifiek heen om er dan vandaag gratis binnen te kunnen.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is toch restaurant in een hoge toren? Horeca dus technisch gezien. Al zullen er vast genoeg locaties zijn die niet in te delen zijn.
Castricum of Zwolle?quote:Op woensdag 22 november 2023 14:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben in het durp alleen een sporthal en twee (buurt)verenigingslocaties.
Maar in de gemeente was er vannacht al de mogelijkheid om te stemmen.
Heb je een bron die laat zien dat rechts de hashtag #stoplinks trending heeft weten te maken?quote:Op woensdag 22 november 2023 14:21 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk voor iedereen die links stemt, echt wel. En laten we daarnaast niet doen alsof dat andersom niet gebeurt.
Huh. Waarom zouden mensen die links stemmen dat niet doen omdat ze denken daarmee Nederland beter te makenquote:Op woensdag 22 november 2023 13:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een specifieke hashtag. Strategisch stemmen om de andere kant niet de grootste te laten worden is een ding van alle tijden en komt aan beide kanten van het politieke spectrum voor.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je een bron die laat zien dat rechts de hashtag #stoplinks trending heeft weten te maken?
Ja.quote:
Ik kwam toch op Twitter wel wat commentaar tegen over slecht toegankelijke stembureaus.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:42 schreef Cyan9 het volgende:
Ik vond het mooi om te zien dat alle stembureaus (vooruit, op eentje na) in Assen toegankelijk waren voor rolstoelgebruikers. Dat is voor het eerst.
Eigenlijk zou elk stembureau gewoon rolstoeltoegankelijk moeten zijn.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik kwam toch op Twitter wel wat commentaar tegen over slecht toegankelijke stembureaus.
Waar ik straks ga stemmen is wel goed toegankelijk, volgens mij.
Dat zou inderdaad echt moeten. En als een specifieke locatie dat echt niet kan zijn, dan heel dicht in de buurt eentje waar het wel goed geregeld is.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:46 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Eigenlijk zou elk stembureau gewoon rolstoeltoegankelijk moeten zijn.
quote:Op woensdag 22 november 2023 14:40 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een specifieke hashtag. Strategisch stemmen om de andere kant niet de grootste te laten worden is een ding van alle tijden en komt aan beide kanten van het politieke spectrum voor.
Daarnaast zijn er genoeg topics waar het over links en rechts gaat, we hebben er niet nog eentje nodig.
Waarom reageer je dan als eerste op een user hieroverquote:Op woensdag 22 november 2023 13:54 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Of je kunt je gewoon veel meer vinden in linkse standpunten dan rechtse, dat kan natuurlijk ook gewoon.
Niks menselijks in mij vreemd.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
Waarom reageer je dan als eerste op een user hierover
Ik weet niet hoe dat is voor andere steden en gemeentes, maar ik heb het gevoel dat er elke verkiezingen meer locaties bijkomen. Assen heeft deze keer 43 locaties.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad echt moeten. En als een specifieke locatie dat echt niet kan zijn, dan heel dicht in de buurt eentje waar het wel goed geregeld is.
Dat is soms echt niet mogelijk, de meeste gemeenten doen hun best met vaak ook mobiele stemlocaties bij verpleeghuizen.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad echt moeten. En als een specifieke locatie dat echt niet kan zijn, dan heel dicht in de buurt eentje waar het wel goed geregeld is.
15 zetels maar voor de VVD. Van mij mag dit representatief zijn maar zal helaas niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:00 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Hier gaan de 150 fok zetels heen!
15 stemmenquote:Op woensdag 22 november 2023 15:03 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
15 zetels maar voor de VVD. Van mij mag dit representatief zijn maar zal helaas niet.
Truequote:Op woensdag 22 november 2023 15:07 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Op 150 stemmen, maakt 15 zetels
Sample size is sowieso te klein, maar toch:quote:Op woensdag 22 november 2023 15:03 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
15 zetels maar voor de VVD. Van mij mag dit representatief zijn maar zal helaas niet.
Je kunt als je afhankelijk bent van een rolstoel ook gewoon even op zoek gaan naar een ander stembureau dat wel rolstoeltoegankelijk is. Daarvoor hoef je echt geen kilometers te rijden.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:46 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik lijst 20 Splinterquote:Op woensdag 22 november 2023 15:02 schreef Momo het volgende:
Waar hebben de 6 mensen op gestemd, die niet op 1 van deze partijen hebben gestemd?
Die kwam bij mij ook een paar keer uit een kieswijzerding.quote:
Vanzelfsprekend totaal niet representatief. Daarnaast ben ik benieuwd of de peilingen in de buurt zitten. Nieuwe partijen maken altijd dat er wat meer kans is dat bewegingen van kiezers niet helemaal goed in beeld komen.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Sample size is sowieso te klein, maar toch:
Ik denk dat je de groep onder de 25 jaar en boven de 60 jaar vooral mist (dat er relatief minder mensen op fok zitten dan in de samenleving zijn). Denk dat fok niet perse meer laag of hogeropgeleide mensen heeft in verhouding of specifiek veel mensen uit 1 regio.
Kwam bij mij het hoogste uit bij kieswijzer op zittende partijen na en ik had zoiets dat ik geen van die zittende partijen wilde belonen voor al die jaren wanbeleid. Toen zag ik ook nog dat ze het misschien niet zouden redden om uberhaupt 1 zetel te krijgen dus vandaar, wie weet lukt die ene zetel toch nog.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die kwam bij mij ook een paar keer uit een kieswijzerding.
Mag ik vragen waarom je hiervoor gekozen hebt? Behalve dat Meerel Femke dingens zo lekker is, blablabla.
Dat is ook een manier om ernaar te kijken.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Kwam bij mij het hoogste uit bij kieswijzer op zittende partijen na en ik had zoiets dat ik geen van die zittende partijen wilde belonen voor al die jaren wanbeleid. Toen zag ik ook nog dat ze het misschien niet zouden redden om uberhaupt 1 zetel te krijgen dus vandaar, wie weet lukt die ene zetel toch nog.
Ik hoop minder dan 8, want van der Plas blies vorige week nog heel hoog van de toren dat ze echt wel ruim meer dan 9 zetels gingen halen.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:29 schreef Momo het volgende:
BBB paar weken geleden nog op 15 zetels, laatste dagen 6 tot 9 zetels, ben ook wel benieuwd hoe dat uit gaat pakken.
Minder dan D66 en CDA zou wel mooi zijnquote:Op woensdag 22 november 2023 15:29 schreef Momo het volgende:
BBB paar weken geleden nog op 15 zetels, laatste dagen 6 tot 9 zetels, ben ook wel benieuwd hoe dat uit gaat pakken.
5. Hopelijk.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:29 schreef Momo het volgende:
Splinter was vorige verkiezingen best populairquote:Op woensdag 22 november 2023 15:02 schreef Momo het volgende:
Waar hebben de 6 mensen op gestemd, die niet op 1 van deze partijen hebben gestemd?
Bij de PS-verkiezingen bleken die uiteindelijk veel meer zetels te halen dan dat de peilingen vooraf zeiden. Zou er niet gek van opkijken als die gewoon op 9-12 zetels uitkomen.quote:Op woensdag 22 november 2023 15:29 schreef Momo het volgende:
Dat zou écht een basiseis moeten zijn ja. Benieuwd of de vriend van mijn zus zijn elektrische gevaarte netjes naar binnen heeft kunnen loodsen.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:46 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Op FOK! (en helemaal in subfora met een politiek thema) is Links oververtegenwoordigd.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:45 schreef Ponsai het volgende:
Welnee man. Rechts is op FOK! zwaar oververtegenwoordigd.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op FOK! (en helemaal in subfora met een politiek thema) is Links oververtegenwoordigd.
Het is wat meid.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Op FOK! (en helemaal in subfora met een politiek thema) is Links oververtegenwoordigd.
Nergens voor nodig, maar er moet wel een minimale dichtheid van dergelijke bureaus moeten zijn.quote:Op woensdag 22 november 2023 14:46 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Stormfront en 4Chan niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hou je van de slachtofferrol in het dagelijkse leven?quote:Op woensdag 22 november 2023 16:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wow. wow. Wow.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rechtse lui zijn vooral het meest luidruchtig en drammerig met hun stokpaardjes alhier.quote:Op woensdag 22 november 2023 16:20 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Welnee man. Rechts is op FOK! zwaar oververtegenwoordigd.
Dan maak je zelf een poll met 15 optiesquote:Op woensdag 22 november 2023 16:44 schreef FundsAreSafu het volgende:
BIJ1 en DENK samengevoegd in de poll lol, ze zijn het eens over Palestina maar verder is DENK een stuk conservatiever
Het is je vergeven hoor, gezien het aantal stemmen geen rampquote:Op woensdag 22 november 2023 16:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Dan maak je zelf een poll met 15 opties
Met het gevaar een topic te verpesten.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:52 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |