Dit ja.quote:Op maandag 20 november 2023 15:56 schreef Farenji het volgende:
Ik heb dat echt nooit begrepen, mensen die ontevreden zijn met de politiek en *daarom* niet gaan stemmen. Slaat echt nergens op.
Je zult mij vrijwel nooit zien klagen. Wijzelf en vrijwel iedereen die ik ken, hebben het allemaal (vrij) goed voor elkaar. Mensen die ik niet ken, kunnen me gestolen worden.quote:Op maandag 20 november 2023 16:11 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit ja.
Mensen die niet stemmen moeten ook niet klagen.
Het is geen dooddoener.quote:Op maandag 20 november 2023 17:14 schreef DjVero het volgende:
[..]
Je zult mij vrijwel nooit zien klagen. Wijzelf en vrijwel iedereen die ik ken, hebben het allemaal (vrij) goed voor elkaar. Mensen die ik niet ken, kunnen me gestolen worden.
Maar mooi om te zien dat men hier op Fok ook niet verder komt dan de standaard dooddoeners als iemand besluit niet te stemmen.
Je bent zelf een dooddoener. Alleen maar dom klagen maar te lam zijn om eens in de zoveel jaar een vakje rood te kleuren.quote:
Ah, inhoudelijk niks toe te voegen, maar wel moddergooien. Precies de politiek dus....quote:Op maandag 20 november 2023 17:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je bent zelf een dooddoener. Alleen maar dom klagen maar te lam zijn om eens in de zoveel jaar een vakje rood te kleuren.
Ik vraag me oprecht af wat je denkt te bereiken door niet te stemmen.quote:Op maandag 20 november 2023 18:12 schreef DjVero het volgende:
[..]
Ah, inhoudelijk niks toe te voegen, maar wel moddergooien. Precies de politiek dus....
Je snapt hopelijk wel dat het niet om te lam zijn gaat. Toch? Toch?
quote:Op maandag 20 november 2023 17:56 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je bent zelf een dooddoener. Alleen maar dom klagen maar te lam zijn om eens in de zoveel jaar een vakje rood te kleuren.
je kunt op individuele basis (en ook op grotere schaal) best zeggen dat eens in de paar jaar een vakje inkleuren met een rood potlood weinig verandertquote:Op maandag 20 november 2023 18:19 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af wat je denkt te bereiken door niet te stemmen.
Als je niet stemt weet je zeker dat je nul invloed hebt. Een democratie werkt ook alleen goed als veel mensen gaan stemmen. Hoe hoger de opkomst, hoe beter de representatie.quote:Op maandag 20 november 2023 18:42 schreef aTypisch het volgende:
[..]
je kunt op individuele basis (en ook op grotere schaal) best zeggen dat eens in de paar jaar een vakje inkleuren met een rood potlood weinig verandert
maar als bonus mag je hem ook nog in een container gooien, dat papiertje
(lol)
onzinquote:Op maandag 20 november 2023 18:45 schreef Farenji het volgende:
[..]
Als je niet stemt weet je zeker dat je nul invloed hebt. Een democratie werkt ook alleen goed als veel mensen gaan stemmen. Hoe hoger de opkomst, hoe beter de representatie.
Wie zegt dat ik iets wil bereiken? Ik stem enkel niet omdat ik niet geloof in de façade die Den Haag heet.quote:Op maandag 20 november 2023 18:19 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af wat je denkt te bereiken door niet te stemmen.
Nou, uit je OP blijkt nogal wat onvrede. Wat ga je daaraan doen?quote:Op maandag 20 november 2023 18:55 schreef DjVero het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik iets wil bereiken? Ik stem enkel niet omdat ik niet geloof in de façade die Den Haag heet.
Op het moment niks. Net weer een mooi voorbeeld gezien (RTL nieuws) van de slangenkuil Den Haag: Yesulgiz en Timmermans die elkaar persoonlijk aanvallen over de afgelopen 13 jaar, echt man man man, wat kansloos. Perfect voorbeeldquote:Op maandag 20 november 2023 18:59 schreef Farenji het volgende:
[..]
Nou, uit je OP blijkt nogal wat onvrede. Wat ga je daaraan doen?
Of via een app. Stemapp lijkt me een goede naam.quote:
Partijen zijn tot elkaar veroordeeld natuurlijk. Maar ik snap het wel als mensen niet stemmen. Er zijn ook mensen die het lastig vinden om een mening te vormen omdat het vrij complex is.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:39 schreef Nismo1991 het volgende:
Ik ben nog nooit gaan stemmen, alsof partij x zoveel veranderingen aan gaat brengen daar geloof ik niet in.
Want alle wetten, richtlijnen, potjes etc. komen zomaar uit de lucht vallen? En dat NL veelal in de top 10 staat van fijnste, gelukkigste, veiligste, gezondste, welvarende landen ter wereld komt omdat onze overheid maar een façade is?quote:Op maandag 20 november 2023 18:55 schreef DjVero het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik iets wil bereiken? Ik stem enkel niet omdat ik niet geloof in de façade die Den Haag heet.
Het is niet dat ik me er niet in wil verdiepen of het niet begrijp. Partijen moeten het inderdaad met elkaar eens worden. In principe is het prima geregeld in Nederland, iedereen heeft wel eens iets te zeiken natuurlijk maar al zou je voor een partij gaan die alles anders beweert te doen, gaat nooit lukken. Dus waarom zou ik dan gaan stemmen.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:43 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Partijen zijn tot elkaar veroordeeld natuurlijk. Maar ik snap het wel als mensen niet stemmen. Er zijn ook mensen die het lastig vinden om een mening te vormen omdat het vrij complex is.
Hij heeft al lang gestemd. En zijn vrouw ook. Zie betreffende topic.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:51 schreef FYazz het volgende:
[..]
Want alle wetten, richtlijnen, potjes etc. komen zomaar uit de lucht vallen? En dat NL veelal in de top 10 staat van fijnste, gelukkigste, veiligste, gezondste, welvarende landen ter wereld komt omdat onze overheid maar een façade is?
Tuurlijk kun je discussiëren over hoe betrouwbaar de overheid is, over transparantie en belangen, over haalbaarheid van plannen etc.
Echter voor mij is stellen dat je niet gelooft in Den Haag praktisch net doen alsof zwaartekracht niet bestaat en onbelangrijk is.
In NL wordt je vooralsnog van wieg tot sterfbed verzorgt (over de prijs/kwaliteit en toegankelijkheid valt uiteraard te twisten) en dat wordt allemaal mogelijk gemaakt door 'Den Haag'.
Een vorm van volksvertegenwoordiging nationaal en vertegenwoordiger internationaal is een noodzaak.
Kortom, je hebt nog een paar uur om naar de stembus te gaan.
Als er onderwerpen zijn die je raken en je wilt daarop een andere koers dan zou je voor kunnen kiezen om op een partij te stemmen die daarvoor staat. Als je meer naar het algemene plaatje wilt kijken dan kies je de beste of overall en als je te maken hebt met het feit dat er maar weinig overeenstemming is met degene die nog het beste scoort kan ik goed bij voorstellen dat je niet stemt. Vooral niet op die types letten die kwaad zijn als je zegt dat je niet stemt vanwege het feit dat je vrij kan gaan en staan-bla bla.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:54 schreef Nismo1991 het volgende:
[..]
Het is niet dat ik me er niet in wil verdiepen of het niet begrijp. Partijen moeten het inderdaad met elkaar eens worden. In principe is het prima geregeld in Nederland, iedereen heeft wel eens iets te zeiken natuurlijk maar al zou je voor een partij gaan die alles anders beweert te doen, gaat nooit lukken. Dus waarom zou ik dan gaan stemmen.
Omdat het de eerste keer was voor mijn vrouw (die het wel eens wilde meemaken), ben ik ook overstag gegaan. En wss klink ik als een enorme egoïst, maar ik vind niet dat ik over andere mensen moet gaan beslissen als ik zelf gewoon tevreden ben.quote:Op woensdag 22 november 2023 17:51 schreef FYazz het volgende:
[..]
Want alle wetten, richtlijnen, potjes etc. komen zomaar uit de lucht vallen? En dat NL veelal in de top 10 staat van fijnste, gelukkigste, veiligste, gezondste, welvarende landen ter wereld komt omdat onze overheid maar een façade is?
Tuurlijk kun je discussiëren over hoe betrouwbaar de overheid is, over transparantie en belangen, over haalbaarheid van plannen etc.
Echter voor mij is stellen dat je niet gelooft in Den Haag praktisch net doen alsof zwaartekracht niet bestaat en onbelangrijk is.
In NL wordt je vooralsnog van wieg tot sterfbed verzorgt (over de prijs/kwaliteit en toegankelijkheid valt uiteraard te twisten) en dat wordt allemaal mogelijk gemaakt door 'Den Haag'.
Een vorm van volksvertegenwoordiging nationaal en vertegenwoordiger internationaal is een noodzaak.
Kortom, je hebt nog een paar uur om naar de stembus te gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |