abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_211358430
Meld je dan hier en vooral ook, waarom overweeg jij niet te stemmen?

- Polderen, polderen, polderen
- Teveel praten, weinig doen
- Teveel versplintering
- Te vaak dat partijen met twee of drie andere partijen moeten regeren, 50% tot 75% van je stem gaat daardoor verloren
- Partijen op voorhand uitsluiten is géén democratie
- Ik zie meer in een Amerikaans systeem (niet zaligmakend, I know)
- Geloof en politiek horen anno 2023 gescheiden te worden, á la het Franse model
- Gekonkel, gedraai, geen transparantie, hypocrisie; in één woord, slangenkuil
- Politici die er niet voor de burger zitten. Weinig sympathische lui in Den Haag
- Politici die véél te ver van het plebs staan, wereldvreemde mensen
- Teveel linkse nonsens voor een klein land als Nederland.

Ik vind onze huidige vorm van ‘democratie’ een vreselijk kansloos systeem in dit regeltjes-, bestuurs- en polderland.
pi_211358559
Ben autonoom
U MAD?
  maandag 20 november 2023 @ 15:45:05 #3
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211358659
ik wil stemmen via Digid
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_211358688
Ik wil niet stemmen. Maar als ik niet stem gaat ie naar die linkse rakkers, daarom maar gewoon pvv.
  maandag 20 november 2023 @ 15:51:49 #5
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_211358708
Ookal zou geen enkele partij mij bekoren dan nog stem ik. Desnoods blanco of bewust verkeerd. Het doet niets behalve dat er ergens genoteerd wordt dat ook mensen die zich wel verdiepen in de partijen en standpunten of in ieder geval het proces belangrijk genoeg vinden om te stemmen zich niet kunnen vinden in de huidige stand van zaken. Eigenlijk zou een blanco stem meer invloed moeten hebben.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_211358737
Ik heb dat echt nooit begrepen, mensen die ontevreden zijn met de politiek en *daarom* niet gaan stemmen. Slaat echt nergens op.
pi_211358761
TS klinkt als een verwende kleuter.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 20 november 2023 @ 16:11:18 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211358849
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:56 schreef Farenji het volgende:
Ik heb dat echt nooit begrepen, mensen die ontevreden zijn met de politiek en *daarom* niet gaan stemmen. Slaat echt nergens op.
Dit ja.

Mensen die niet stemmen moeten ook niet klagen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 20 november 2023 @ 16:22:41 #9
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_211358953
Niet stemmen is jezelf overgeven aan de staat
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_211358979
De OP is overigens wel een enorme bende aan onsamenhangende onzin bijelkaar. Misschien is het bij nader inzien toch wel beter voor iedereen als TS zich onthoudt van stemmen.
pi_211359398
Als nou al die mensen die nooit gaan stemmen eens wel gaan stemmen, hoe zou de wereld er dan uitzien.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  Moderator maandag 20 november 2023 @ 17:14:04 #12
54278 crew  Tijger_m
42
pi_211359435
Nee, ik ga stemmen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_211359441
quote:
84s.gif Op maandag 20 november 2023 16:11 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dit ja.

Mensen die niet stemmen moeten ook niet klagen.
Je zult mij vrijwel nooit zien klagen. Wijzelf en vrijwel iedereen die ik ken, hebben het allemaal (vrij) goed voor elkaar. Mensen die ik niet ken, kunnen me gestolen worden.

Maar mooi om te zien dat men hier op Fok ook niet verder komt dan de standaard dooddoeners als iemand besluit niet te stemmen. _O-
pi_211359590
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:14 schreef DjVero het volgende:

[..]
Je zult mij vrijwel nooit zien klagen. Wijzelf en vrijwel iedereen die ik ken, hebben het allemaal (vrij) goed voor elkaar. Mensen die ik niet ken, kunnen me gestolen worden.

Maar mooi om te zien dat men hier op Fok ook niet verder komt dan de standaard dooddoeners als iemand besluit niet te stemmen. _O-
Het is geen dooddoener.
pi_211359681
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:29 schreef Farenji het volgende:

[..]
Het is geen dooddoener.
Dat is het wel, meerdere zelfs.
pi_211359781
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:14 schreef Tijger_m het volgende:
Nee, ik ga stemmen.
Dat mag
pi_211359791
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:39 schreef DjVero het volgende:

[..]
Dat is het wel, meerdere zelfs.
Je bent zelf een dooddoener. Alleen maar dom klagen maar te lam zijn om eens in de zoveel jaar een vakje rood te kleuren.
pi_211359984
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:56 schreef Farenji het volgende:

[..]
Je bent zelf een dooddoener. Alleen maar dom klagen maar te lam zijn om eens in de zoveel jaar een vakje rood te kleuren.
Ah, inhoudelijk niks toe te voegen, maar wel moddergooien. Precies de politiek dus....

Je snapt hopelijk wel dat het niet om te lam zijn gaat. Toch? Toch?
pi_211360094
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:12 schreef DjVero het volgende:

[..]
Ah, inhoudelijk niks toe te voegen, maar wel moddergooien. Precies de politiek dus....

Je snapt hopelijk wel dat het niet om te lam zijn gaat. Toch? Toch?
Ik vraag me oprecht af wat je denkt te bereiken door niet te stemmen.
pi_211360440
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 17:56 schreef Farenji het volgende:

[..]
:')
hoi
pi_211360463
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 18:19 schreef Farenji het volgende:

[..]
je kunt op individuele basis (en ook op grotere schaal) best zeggen dat eens in de paar jaar een vakje inkleuren met een rood potlood weinig verandert

maar als bonus mag je hem ook nog in een container gooien, dat papiertje

(lol)
hoi
pi_211360502
Met stemmen zeg je: u heeft autoriteit over mij. Beslis voor mij.

Ze kennen de tering krijgen @de_boswachter
pi_211360514
quote:
14s.gif Op maandag 20 november 2023 18:42 schreef aTypisch het volgende:

[..]
je kunt op individuele basis (en ook op grotere schaal) best zeggen dat eens in de paar jaar een vakje inkleuren met een rood potlood weinig verandert

maar als bonus mag je hem ook nog in een container gooien, dat papiertje

(lol)
Als je niet stemt weet je zeker dat je nul invloed hebt. Een democratie werkt ook alleen goed als veel mensen gaan stemmen. Hoe hoger de opkomst, hoe beter de representatie.
pi_211360671
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 18:45 schreef Farenji het volgende:

[..]
Als je niet stemt weet je zeker dat je nul invloed hebt. Een democratie werkt ook alleen goed als veel mensen gaan stemmen. Hoe hoger de opkomst, hoe beter de representatie.
onzin
hoi
pi_211360728
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 18:19 schreef Farenji het volgende:

[..]
Wie zegt dat ik iets wil bereiken? Ik stem enkel niet omdat ik niet geloof in de façade die Den Haag heet.
pi_211360746
Altijd stemmen.
Als je niet weet op welke partij blanco.

Mocht iedereen dat doen, dan heb je pas een signaal.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_211360831
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:55 schreef DjVero het volgende:

[..]
Wie zegt dat ik iets wil bereiken? Ik stem enkel niet omdat ik niet geloof in de façade die Den Haag heet.
Nou, uit je OP blijkt nogal wat onvrede. Wat ga je daaraan doen?
pi_211361634
Mensen die niet stemmen maar vervolgens wel gaan klagen :')

dan moet je ook je bek houden
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_211361736
quote:
1s.gif Op maandag 20 november 2023 18:59 schreef Farenji het volgende:

[..]
Nou, uit je OP blijkt nogal wat onvrede. Wat ga je daaraan doen?
Op het moment niks. Net weer een mooi voorbeeld gezien (RTL nieuws) van de slangenkuil Den Haag: Yesulgiz en Timmermans die elkaar persoonlijk aanvallen over de afgelopen 13 jaar, echt man man man, wat kansloos. Perfect voorbeeld _O-

Op het moment dat het allemaal wat minder gaat met mij of m'n naasten, zal ik zeker weer gaan stemmen! Nu is er de noodzaak niet.
pi_211362303
Als ze dan ook stoppen met klagen is het een win win situatie.
  dinsdag 21 november 2023 @ 00:08:33 #31
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_211364608
Dan stem je niet. Lekker de hele dag eigenwijs aan je pik trekken, ook goed.
Ik stem wel dus sowieso sta ik 1-0 op je voor.
En nou opzouten, domme luiwammes.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 22 november 2023 @ 17:34:15 #32
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_211383108
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 15:45 schreef sturmpie het volgende:
ik wil stemmen via Digid
Of via een app. Stemapp lijkt me een goede naam.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_211383149
Ik ben nog nooit gaan stemmen, alsof partij x zoveel veranderingen aan gaat brengen daar geloof ik niet in.
pi_211383152
Het lijkt mij prima als ts niet stemt
pi_211383188
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:39 schreef Nismo1991 het volgende:
Ik ben nog nooit gaan stemmen, alsof partij x zoveel veranderingen aan gaat brengen daar geloof ik niet in.
Partijen zijn tot elkaar veroordeeld natuurlijk. Maar ik snap het wel als mensen niet stemmen. Er zijn ook mensen die het lastig vinden om een mening te vormen omdat het vrij complex is.
pi_211383259
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 18:55 schreef DjVero het volgende:

[..]
Want alle wetten, richtlijnen, potjes etc. komen zomaar uit de lucht vallen? En dat NL veelal in de top 10 staat van fijnste, gelukkigste, veiligste, gezondste, welvarende landen ter wereld komt omdat onze overheid maar een façade is?

Tuurlijk kun je discussiëren over hoe betrouwbaar de overheid is, over transparantie en belangen, over haalbaarheid van plannen etc.

Echter voor mij is stellen dat je niet gelooft in Den Haag praktisch net doen alsof zwaartekracht niet bestaat en onbelangrijk is.
In NL wordt je vooralsnog van wieg tot sterfbed verzorgt (over de prijs/kwaliteit en toegankelijkheid valt uiteraard te twisten) en dat wordt allemaal mogelijk gemaakt door 'Den Haag'.

Een vorm van volksvertegenwoordiging nationaal en vertegenwoordiger internationaal is een noodzaak.

Kortom, je hebt nog een paar uur om naar de stembus te gaan. ^O^
pi_211383286
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:43 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Partijen zijn tot elkaar veroordeeld natuurlijk. Maar ik snap het wel als mensen niet stemmen. Er zijn ook mensen die het lastig vinden om een mening te vormen omdat het vrij complex is.
Het is niet dat ik me er niet in wil verdiepen of het niet begrijp. Partijen moeten het inderdaad met elkaar eens worden. In principe is het prima geregeld in Nederland, iedereen heeft wel eens iets te zeiken natuurlijk maar al zou je voor een partij gaan die alles anders beweert te doen, gaat nooit lukken. Dus waarom zou ik dan gaan stemmen.
  woensdag 22 november 2023 @ 17:54:47 #38
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211383295
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:51 schreef FYazz het volgende:

[..]
Want alle wetten, richtlijnen, potjes etc. komen zomaar uit de lucht vallen? En dat NL veelal in de top 10 staat van fijnste, gelukkigste, veiligste, gezondste, welvarende landen ter wereld komt omdat onze overheid maar een façade is?

Tuurlijk kun je discussiëren over hoe betrouwbaar de overheid is, over transparantie en belangen, over haalbaarheid van plannen etc.

Echter voor mij is stellen dat je niet gelooft in Den Haag praktisch net doen alsof zwaartekracht niet bestaat en onbelangrijk is.
In NL wordt je vooralsnog van wieg tot sterfbed verzorgt (over de prijs/kwaliteit en toegankelijkheid valt uiteraard te twisten) en dat wordt allemaal mogelijk gemaakt door 'Den Haag'.

Een vorm van volksvertegenwoordiging nationaal en vertegenwoordiger internationaal is een noodzaak.

Hij heeft al lang gestemd. En zijn vrouw ook. Zie betreffende topic.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211383306
Heus wel eens in me opgekomen, maar ik heb op één waterschap na altijd wel gestemd.
pi_211383318
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:54 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
Het is niet dat ik me er niet in wil verdiepen of het niet begrijp. Partijen moeten het inderdaad met elkaar eens worden. In principe is het prima geregeld in Nederland, iedereen heeft wel eens iets te zeiken natuurlijk maar al zou je voor een partij gaan die alles anders beweert te doen, gaat nooit lukken. Dus waarom zou ik dan gaan stemmen.
Als er onderwerpen zijn die je raken en je wilt daarop een andere koers dan zou je voor kunnen kiezen om op een partij te stemmen die daarvoor staat. Als je meer naar het algemene plaatje wilt kijken dan kies je de beste of overall en als je te maken hebt met het feit dat er maar weinig overeenstemming is met degene die nog het beste scoort kan ik goed bij voorstellen dat je niet stemt. Vooral niet op die types letten die kwaad zijn als je zegt dat je niet stemt vanwege het feit dat je vrij kan gaan en staan-bla bla.
pi_211383887
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 17:51 schreef FYazz het volgende:

[..]

Omdat het de eerste keer was voor mijn vrouw (die het wel eens wilde meemaken), ben ik ook overstag gegaan. En wss klink ik als een enorme egoïst, maar ik vind niet dat ik over andere mensen moet gaan beslissen als ik zelf gewoon tevreden ben.

Dat terzijde, ik vind dat er veel te veel gepolderd moet worden om écht daadkrachtig iets aan te pakken. Wij plukken enkel de vruchten van de zaken die jij opnoemt, omdat men een hele solide basis daarvoor in het verleden gelegd heeft. Er is niet voor niets veel onvrede, omdat men tegenwoordig over het algemeen 'alles maar een beetje doet', lijkt het.

Daadkrachtige en eerlijke sympathieke mensen zijn niet te vinden daar. Niet vreemd natuurlijk, want je moet ook wel een beetje een klootzak of bitch zijn om daar te overleven.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')