quote:
Die vrouw heeft veel moeten doorstaan man.quote:Op zondag 28 januari 2024 22:20 schreef matthijst het volgende:
[..]
viel mee, dacht dat die sjerity weer zou ophangen
Dit lijkt me onjuist.quote:
En vervolgens verhalen op Sjeritie, en daar is Albertooooooooooooooooo ook bij.quote:Op zondag 28 januari 2024 22:27 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Een beetje dan. Rente en incassokosten eraf
6000 moet moeders nog steeds zelf aftikken
Met draaiende camera hopelijk!quote:Op zondag 28 januari 2024 22:27 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
En vervolgens verhalen op Sjeritie, en daar is Albertooooooooooooooooo ook bij.
quote:Alberto Stegeman stond midden op straat tegen haar te schreeuwen alsof ze Taghi in eigen persoon was
Die vrouw in dat zwarte jackie op de fiets, dat was de slechterik van de week, die hoognodig eens door Alberto Stegeman moest worden uitgefoeterd. Ook voor de kijkcijfers natuurlijk, zag Angela de Jong.
...
Het probleem met Alberto is alleen dat hij zo graag wil scoren dat hij niet kan doseren.
Hij staat net iets te vaak met overslaande stem te schreeuwen en foeteren tegen mensen en in situaties waarin het alleen maar tegen hem werkt. Daardoor kan ik hem als kijker amper nog serieus nemen.
Neem afgelopen zondag. Hij werd te hulp geroepen door een ouder echtpaar. Hun volwassen zoon Jamie raakte een paar jaar geleden ernstig gehandicapt. Zijn vrouw Charity scheidde van hem en liet hem achter met een fikse schuld. Zijn uitkering had ze voor zichzelf gebruikt - ‘Ik heb haar pizza en sushi zien bestellen op het terras’, aldus haar ex-schoonmoeder - en niet voor de zorgkosten van Jamie. En nu staan bij hem en zijn ouders deurwaarders op de stoep, kan hij niet naar de tandarts en een telefoonabonnement afsluiten lukte ook niet.
Kortom, een tranentrekkend verhaal waarbij je als kijker meteen snapt dat er bergen verdriet, wrok en gevoelens van onrecht bij alle partijen zitten.
Klein detail: Jamies ex erkent in het echtscheidingsconvenant dat zij de schulden heeft veroorzaakt. Ze zegt ze alleen niet te kunnen betalen, omdat ze zelf in de schuldsanering zit.
Dat bleek aan het einde van de aflevering te kloppen. Ook was er binnen drie minuten een coulante afbetalingsregeling geregeld met de zorgverzekeraar. Maar dat belette Alberto niet om de veertig minuten daarvoor vol de aanval in te zetten op Charity. Er was een heuse reconstructie met een actrice die met een triomfantelijk gezicht de betaalrekening leegpinde. Afgewisseld met beelden van de zielige Jamie die met zijn moeder een rondje maakte op zijn aangepaste fiets.
Twee medewerkers van Alberto volgden Charity stiekem door het dorp om haar ‘dagritme’ in beeld te brengen. ‘Ze komt nu jouw kant op, in een zwart leren jackie.’ ‘Ze gaan weg. Haar zoontje zit achterop.’
En uiteindelijk was er midden op een drukke kruising een confrontatie waarbij Stegeman stond te schreeuwen en tieren tegen Charity alsof ze Taghi in eigen persoon was.
Niet dat het ook maar iets opleverde. Het was vooral gênant en tenenkrommend. Maar de schandpaal was daar. Ex-schoonmoeder tevreden. Alberto ook, want die had zijn uitzending weer gevuld. Als toetje kreeg hij Jamie voor de camera ook nog zover dat hij een sneer uitdeelde aan zijn ex.
Ik dacht aan zijn zoontje dat dit ook te zien krijgt. Maar ik geloof dat ik de enige was.
Klopt helemaal.quote:Op maandag 29 januari 2024 15:53 schreef Dutch_view het volgende:
En uiteindelijk was er midden op een drukke kruising een confrontatie waarbij Stegeman stond te schreeuwen en tieren tegen Charity alsof ze Taghi in eigen persoon was.
Dat lijkt me de omgekeerde wereld.quote:Op maandag 29 januari 2024 16:01 schreef matthijst het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
Die ma had ook gewoon die dude in de schuldsanering kunnen doen. Had ze geen 6 jaar lang 100 euro per maand hoeven betalen.
Maar nee, lekker vasthouden aan je principes en hopen dat Sjerity over 1,5 jaar na de schuldsanering alsnog dat geld gaat betalen (gaat dus niet gebeuren).
Net terug gekeken, kansloos weerquote:Op maandag 5 februari 2024 13:59 schreef joppie_saus het volgende:
Ach ja, Alberto. Die heeft zijn beste tijd ook wel gehad. Veel schreeuwen, weinig klaarspelen.
Steinquote:Op zondag 18 februari 2024 21:57 schreef matthijst het volgende:
Een Duitser stoot zich blijkbaar wel 2x aan dezelfde steen.
Er lag al een aangifte maar zonder Albertoooooooooo was het niet zo snel gegaan.quote:Op zondag 18 februari 2024 22:28 schreef Dutch_view het volgende:
Polizei Drenthe heeft wel goed werk geleverd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |