Fantasie? Vooruit voor jou dan nog maar eens een keer:quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:12 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Ja, echt heh. De fantasie bij sommigen hier slaat echt op hol
https://www.metronieuws.n(...)tveegpiet-te-spelen/quote:Vier jaar lang speelde Alicia Suárez uit Utrecht met veel plezier voor Zwarte Piet bij een groot bedrijf, maar dat is nu afgelopen. Het bedrijf wil volgend jaar alleen nog met roetveegpieten werken en de uit Colombia afkomstige Alicia past met haar van nature donkere huidskleur niet in dat plaatje.
Da's natuurlijk een totaal gebrek aan creativiteit. Je kunt haar gewoon witte vegen van het pepernotendeeg o.i.d. geven.quote:Op vrijdag 24 november 2023 09:13 schreef Montagui het volgende:
[..]
Fantasie? Vooruit voor jou dan nog maar eens een keer:
[..]
https://www.metronieuws.n(...)tveegpiet-te-spelen/
De bochten waarin je je moet wringen om het domme concept van een volledig zwarte bakkes goed te praten. Treurig.quote:Op vrijdag 24 november 2023 04:44 schreef Spraypaint het volgende:
[..]
Dat is dus precies de bedoeling waarom Pieten gitzwart moeten zijn en geen optocht van blanke deugkneuzen. Zonder zwarte schminck herkennen kinderen gelijk dat het om ome Harry of de gymleraar gaat.
En Surinamers die graag voor ZP spelen - die zijn er echt - mogen dan ook weer een Pietenpakje aan in plaats van buitengesloten te worden door een inmiddels roomblank Pietengilde.
In de randstad is het feest nog nooit zo racistisch geweest als nu. Als je die Pieten voorbij ziet lopen het lijkt bijna een klu klux clan optocht zo blank.
Vooringenomenheid, beperktheid en eigenwijsheid.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De bochten waarin je je moet wringen om het domme concept van een volledig zwarte bakkes goed te praten. Treurig.
Ja, laat het los dan. Heb je hier ook geen last meer van.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vooringenomenheid, beperktheid en eigenwijsheid.
Treurig.
Gaat over jou hoor.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, laat het los dan. Heb je hier ook geen last meer van.
Dat Elsje van 5 haar ome Henk direct zou herkennen als hij als roetveeg Piet de huiskamer in zou komen denderen is geen gewring.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:06 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De bochten waarin je je moet wringen om het domme concept van een volledig zwarte bakkes goed te praten. Treurig.
Wat een onoverkomelijk probleem schiet jij hier. Schokkend en niet oplosbaar, zeg ik.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:13 schreef Spraypaint het volgende:
[..]
Dat Elsje van 5 haar ome Henk direct zou herkennen als hij als roetveeg Piet de huiskamer in zou komen denderen is geen gewring.
In het oorspronkelijke Sinterklaasfeest werd het natuurlijk wel zo gevierd hè. Pieten worden gespeeld door een oom, de buurman of de gymleraar.quote:Op vrijdag 24 november 2023 10:39 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat een onoverkomelijk probleem schiet jij hier. Schokkend en niet oplosbaar, zeg ik.
Nou, stoer hoor!quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:14 schreef Aether het volgende:
Op drie plaatsen inofficiële intocht met zwart geschminkte pieten
https://nos.nl/l/2499236
Weet je wat stoer is? Een KOZP tegendemonstratie zonder politie.quote:
Er is nog genoeg werk aan de winkel zo te zien.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:14 schreef Aether het volgende:
Hier ook gewoon nog zwarte pieten en alle dorpen eromheen ook gewoonquote:Op zaterdag 25 november 2023 19:14 schreef Aether het volgende:
Wat een Gestapo-praktijken van de NOS.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:14 schreef Aether het volgende:
Ja die KOZP lui het land uit pleurenquote:Op zaterdag 25 november 2023 19:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er is nog genoeg werk aan de winkel zo te zien.
Niet gelachenquote:Op zaterdag 25 november 2023 20:05 schreef -XOR- het volgende:
Het schijnt trouwens dat we dit jaar bruine pieten gaan krijgen.
Die hebben een blond pruikje en een Limburgs accent.
Snap ik. Rechtsen staan tenslotte niet bekend om hun gevoel voor humor.quote:
quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:00 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Wat een Gestapo-praktijken van de NOS.
Gelukkig gaat die NPO gedecimeerd worden.
Intriest dat sinterklaas stiekem moet worden gevierd vanwege een stelletje oproerkraaiers. En dat die nota bene op afstand moeten worden gehouden door de ME als wel bekend is waar men normaal de sint wil binnenhalen.quote:Tijd en locatie werden pas op het laatste moment bekendgemaakt, om te voorkomen dat het feest zou worden verstoord. Na de 'intocht' vierde een grote groep kinderen met hun ouders feest in een loods op het bedrijventerrein.
In Staphorst was geen actievoerder aanwezig, dit keer. In het Groningse dorp Slochteren wél. Daar demonstreerden zo'n 25 actievoerders van Kick Out Zwarte Piet luidkeels tegen de wél officiële intocht met zwarte pieten. De Mobiele Eenheid hield de groep op een afstand.
Zegt de kant die wereldwijd komieken het zwijgen op wil leggen en sowieso de "uitvinder" van cancel culture is.quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Snap ik. Rechtsen staan tenslotte niet bekend om hun gevoel voor humor.
Zouden ze al nooit hebben moeten krijgenquote:Op zaterdag 25 november 2023 20:23 schreef Red_85 het volgende:
Zwarte piet!!
Straks geen subsidie meer voor kozp
Werk voor wie precies?quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Er is nog genoeg werk aan de winkel zo te zien.
Ja laten we dat als iets positiefs zien ! Men durft niet te demonstreren omdat men dan een klap van een vuist of een stuk vuurwerk voor hun bakkes krijgt.quote:Op zaterdag 25 november 2023 19:53 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Weet je wat stoer is? Een KOZP tegendemonstratie zonder politie.
Durven ze niet.
Je bent zelf achterlijk, bye byequote:Op zaterdag 25 november 2023 20:52 schreef grrrrg het volgende:
Ik denk dat die plattelandslui eens naar de stad moeten, kijken hoe het er in de echte wereld toe gaat.
Het blijft toch een beetje een achterlijke cultuur.
Goed idee. Dat worden dan nog meer stemmen voor de PVV de komende verkiezingenquote:Op zaterdag 25 november 2023 20:52 schreef grrrrg het volgende:
Ik denk dat die plattelandslui eens naar de stad moeten, kijken hoe het er in de echte wereld toe gaat.
Toen er nog geen roetveegpieten waren en geen KOZP was het ook heerlijk! Misschien zelfs nog wel heerlijker dan nu.quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ja laten we dat als iets positiefs zien ! Men durft niet te demonstreren omdat men dan een klap van een vuist of een stuk vuurwerk voor hun bakkes krijgt.
Hier in het dorp vanmiddag last gehad van de kou en matig geluid bij het gebeuren, maar de kinderen hebben zich ouderwets vermaakt met de roetveegpieten. Gewoon door gaan met wat aanpassingen kan ik een ieder aanbevelen. Niets geen angst of protesten. Niets geen drukte om een kleurtje. Heerlijk !
Kom eens die stad uit. Het zal je zicht verruimen, die is wat beperkt en intens dom namelijk. Ga je een hoop van opsteken.quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:52 schreef grrrrg het volgende:
Mee eens. Gewoon achterhaald.quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:52 schreef grrrrg het volgende:
Nee hoor. Kinderen vermaken zich en de ouders weten al dat de pieten niet echt zijn. Men had er ook een prima verhaal bij dat iedereen Piet kan worden als hij of zij wil.quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:55 schreef Inbox het volgende:
[..]
Toen er nog geen roetveegpieten waren en geen KOZP was het ook heerlijk! Misschien zelfs nog wel heerlijker dan nu.
Haha, ik kom uit het platteland, geen zwarte gezien in mijn jeugd tot mijn 18e.quote:Op zaterdag 25 november 2023 20:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kom eens die stad uit. Het zal je zicht verruimen, die is wat beperkt en intens dom namelijk. Ga je een hoop van opsteken.
Dus wat klets je dan dom zegquote:Op zaterdag 25 november 2023 21:06 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Haha, ik kom uit het platteland, geen zwarte gezien in mijn jeugd tot mijn 18e.
Inderdaad, veel PVV-stemmers, kiezen uit wrok en jaloezie.quote:Op [url=http[quote]
[b]Op zaterdag 25 november 2023 20:54 schreef Inbox het volgende:
[..]
Goed idee. Dat worden dan nog meer stemmen voor de PVV de komende verkiezingen
Nou je zet hier een groep mensen neer als achterlijk, vervolgens kom je er zelf vandaanquote:Op zaterdag 25 november 2023 21:10 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik ken die mensen daar wel
Wat een hoop jalouzie in de wereld he?quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:08 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Inderdaad, veel PVV-stemmers, kiezen uit wrok en jaloezie.
En toen kwam je in de grote stad, en toen keek je je ogen uit?quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:06 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Haha, ik kom uit het platteland, geen zwarte gezien in mijn jeugd tot mijn 18e.
Die plattelandslui, ze zij niet plattelandslui. Het zal om een bepaald type zijn gegaan.quote:Op zaterdag 25 november 2023 21:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nou je zet hier een groep mensen neer als achterlijk, vervolgens kom je er zelf vandaan
Inderdaad waarom willen ze dat toch, naar het land van Zwarte Pietquote:Op zaterdag 25 november 2023 21:14 schreef Inbox het volgende:
[..]
Wat een hoop jalouzie in de wereld he?
En allemaal willen ze naar dit racistische land komen! Bizar, of niet?
Wat denk je zelf? Het was iig totaal niet zoals die plattelandslui het voorschotelenquote:Op zaterdag 25 november 2023 21:15 schreef Inbox het volgende:
[..]
En toen kwam je in de grote stad, en toen keek je je ogen uit?
Dan zet je ze nog niet weg als achterlijkquote:Op zaterdag 25 november 2023 21:16 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Die plattelandslui, ze zij niet plattelandslui. Het zal om een bepaald type zijn gegaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |