Ja, en toch heeft het voordelen. Het is hier in Portugal in de zomer retewarm, maar de rest van het jaar heerlijk weer. In november olijven oogsten in je T-shirt is toch wel lekker.quote:Op vrijdag 27 juni 2025 13:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dan ben je toch ook gek als je daar vrijwillig gaat wonen
Ik gedij niet zo goed bij 20+, vandaarquote:Op zondag 6 juli 2025 22:41 schreef Managarm het volgende:
[..]
Ja, en toch heeft het voordelen. Het is hier in Portugal in de zomer retewarm, maar de rest van het jaar heerlijk weer. In november olijven oogsten in je T-shirt is toch wel lekker.
De voorspellingen voor de komende week zijn positiever, 's nachts kouder, dat scheelt echt een boel, nu koelt het huis niet echt af.
Ik niet bij nat en koud weer, vandaarquote:Op zondag 6 juli 2025 22:46 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik gedij niet zo goed bij 20+, vandaar
Beer will save the world!quote:Op maandag 7 juli 2025 14:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Komende week voorspellen ze hier in Engeland 5 dagen 30+, dat kan het land gewoon echt niet aan. De buren snappen ook niet hoe ze daar mee om moeten gaan, die gooien alle deuren en ramen overdag open, en sluiten ze 's avonds vroeg weerGeen wonder dat die het niet trekken. Wij kunnen ons huis meestal nog wel koel houden als een dag of 2-3 boven de 30 is, maar 9 dagen boven de 26, waarvan 5 boven de 30 wordt wel pittig.
En ik moet in die dagen waarschijnlijk 4+ kuub grond 100m kruiwagen (van parkeerplaats naar allotment), zal een flinke zweetboel worden.
quote:Op maandag 7 juli 2025 14:23 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Komende week voorspellen ze hier in Engeland 5 dagen 30+, dat kan het land gewoon echt niet aan. De buren snappen ook niet hoe ze daar mee om moeten gaan, die gooien alle deuren en ramen overdag open, en sluiten ze 's avonds vroeg weerGeen wonder dat die het niet trekken. Wij kunnen ons huis meestal nog wel koel houden als een dag of 2-3 boven de 30 is, maar 9 dagen boven de 26, waarvan 5 boven de 30 wordt wel pittig.
En ik moet in die dagen waarschijnlijk 4+ kuub grond 100m kruiwagen (van parkeerplaats naar allotment), zal een flinke zweetboel worden.
Yep, ik ga hier zo in Indy naar een muziek festival wat deels binnen en deels buiten is, gelukkig heb ik al water en nek ventilators klaar liggen want deze temperaturen zijn me iets te hoog;quote:Op donderdag 24 juli 2025 19:23 schreef 12Beaufort het volgende:
280 records gesneuveld in de VS
De hitte houdt naar verwachting nog minstens een week aan in het midden en zuidoosten van het land. Ondertussen zijn al meer dan 280 temperatuurrecords gesneuveld, met uitschieters tot 14 graden boven het gemiddelde.
https://www.nieuwsblad.be(...)auwder/79348607.html
Als je pas vanaf 1961 meet in 1972 een record hebt dat 50 jaar staat en nu een nieuw record dan is dat statistisch gezien heel logisch, het zou onlogischer zijn dat het record niet verbroken zou worden.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:13 schreef Adrie072 het volgende:
Finland breekt hitterecord van halve eeuw oud
Finland heeft een hittegolfrecord gebroken dat een halve eeuw stond. Het is voor de veertiende dag op rij ergens in het Noord-Europese land warmer dan 30 graden, meldt het Finse Meteorologisch Instituut (FMI) op X.
Het vorige record stond volgens het FMI op naam van de zomer van 1972. In juni en juli was het toen dertien dagen achtereen meer dan 30 graden. De gegevens worden bijgehouden sinds 1961.
Vorig jaar beleefde Lapland, dat zich over het noorden van Finland, Noorwegen en Zweden uitstrekt, zijn warmste zomer in 2000 jaar. FMI-onderzoekers maakten dat toen op uit onder meer jaarringpatronen van bomen.
Het is te vroeg om de recordhitte helemaal op het conto van de opwarming van de aarde te schrijven, zegt een FMI-meteoroloog tegen persbureau AFP. Maar klimaatverandering vergroot de kans op zulke uitschieters wel.
bron https://www.ad.nl/buitenl(...)e-eeuw-oud~a9f5309f/
12 dagen is absurd.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 11:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waar meten ze dan want in Oslo is het warmer en is 30C doodnormaal
Wat basic lessen kansberekening zouden je geen kwaad doen.quote:Op vrijdag 25 juli 2025 14:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als je pas vanaf 1961 meet in 1972 een record hebt dat 50 jaar staat en nu een nieuw record dan is dat statistisch gezien heel logisch, het zou onlogischer zijn dat het record niet verbroken zou worden.
Struisvogel, zoekt en gij zult vinden.quote:
Want?quote:Op vrijdag 25 juli 2025 15:18 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wat basic lessen kansberekening zouden je geen kwaad doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |