quote:Het is spannend: waar komt Sinterklaas aan en wie gaat hem ontvangen? Hoe de intocht van Sinterklaas er dit jaar uitziet, is tot deze live-uitzending nog even geheim, al zal de feestelijke ontvangst op die van 2020 lijken.
Een kade vol juichende kinderen, een burgemeester die Sinterklaas opwacht en een tocht door de stad. Het is alweer twee jaar geleden dat de goedheiligman op deze manier werd ingehaald.
Sinterklaasintocht
De Intocht Sinterklaas van dit jaar ziet er namelijk ongeveer zo uit als die van 2020. Veel wil de NTR er niet over kwijt, maar er is weer een Pietenhuis ergens in het land. Nederlandse burgemeesters konden zich opgeven om met een afvaardiging van hun gemeente bij Sinterklaas langs te gaan en hem op een originele manier te verwelkomen. Volgens de omroep zijn er veel aanmeldingen binnengekomen en is daarna een keuze gemaakt op basis van de ideeën en de regionale spreiding.
Gelukkig is één ding zeker, hoe de intocht ook eruitziet: Dieuwertje Blok en Jeroen Kramer zijn er weer bij.
Eensquote:Op zaterdag 18 november 2023 12:53 schreef GereDathan het volgende:
Dit optreden is wel next level stront.
Echt wel. We hebben de Belgische ook nogquote:Op zaterdag 18 november 2023 12:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zit mobiel, deel 3 zal wel niet meer komen
Twee wel. @Coco neemt de boel wel over.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zit mobiel, deel 3 zal wel niet meer komen
Zie liever die Rachel pohquote:Op zaterdag 18 november 2023 12:58 schreef Writersright het volgende:
Jeroen is oke. Die had ik liever bij de intocht gezien.
Jef uit GTST was ook altijd een goeie.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:52 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Is dat niet Wilbert Gietske? Robert uit gtst
Oh laat maar, er zat iemand hier aan de knopjes te draaien, die krijgt geen pepernoten vandaagquote:Op zaterdag 18 november 2023 12:58 schreef Saekerhett het volgende:
Wat is de NPO aan het doen met het geluid?
John de Beverquote:Op zaterdag 18 november 2023 12:49 schreef Poepz0r het volgende:
Wie zou deze Sint op moeten volgen eigenlijk?
Ohja. Dat was zo'n gerucht. En bij die intocht was Sint iets van 10 minuten afwezig voor hij op het podium kwam. Geruchten dat hij in de tussentijd was neergeschotenquote:Op zaterdag 18 november 2023 12:59 schreef RipCity het volgende:
Zou die weer kogelvrij vest aanhebben eigenlijk?
Afgevinkt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:56 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Twee wel. @:coco neemt de boel wel over.
Sint staat daarbovenquote:Op zaterdag 18 november 2023 13:03 schreef Writersright het volgende:
Sint kijkt totaal niet naar de hockeyers.
Sint moet nu roepen; GEKOLONISEERDquote:Op zaterdag 18 november 2023 13:05 schreef RipCity het volgende:
110% Dat er nu iemand op twitter loopt te zeiken dat de intocht niet Divers genoeg is
Bergwijn gaat straks rapen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:05 schreef RipCity het volgende:
110% Dat er nu iemand op twitter loopt te zeiken dat de intocht niet Divers genoeg is
of komt er zo nog een rappert?
Luie hontquote:Op zaterdag 18 november 2023 13:05 schreef Zipportal het volgende:
Vroeger liep de Sint nog. Nu de hele route maar op dat peerd. Heel onpersoonlijk.
Hangt denk ik ook van de stad/route/weer af?quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:05 schreef Zipportal het volgende:
Vroeger liep de Sint nog. Nu de hele route maar op dat peerd. Heel onpersoonlijk.
Je bent niet de enigstequote:Op zaterdag 18 november 2023 13:06 schreef MaJo het volgende:
Ben ik de enige die optredens door de lokale verenigingen echt super gênant vindt?
Niet vermaakt door de hockeyers van Rapid?quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:06 schreef MaJo het volgende:
Ben ik de enige die optredens door de lokale verenigingen echt super gênant vindt?
In mijn stad nog steeds zwarte pietenquote:Op zaterdag 18 november 2023 13:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ondertussen worden er in De Lier dozen met eieren in beslag genomen door de politie. wtf, is dat ook al verboden tegenwoordig?
Veel beter dan die Rachel of wat ook, vroeger waren die rollen toch andersom? Vind hem veel beter op die positie, hopelijk volgende keer weer.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:58 schreef Writersright het volgende:
Jeroen is oke. Die had ik liever bij de intocht gezien.
Eerst was het omgedraaid ja.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Veel beter dan die Rachel of wat ook, vroeger waren die rollen toch andersom? Vind hem veel beter op die positie, hopelijk volgende keer weer.
Dag Sinterklaas genot.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:11 schreef Writersright het volgende:
[..]
Eerst was het omgedraaid ja.
Gelukkig hebben we Bart Peeters nog!
Die reactie vh publiek op het boek was enthousiaster dan de reactie op Sinterklaas zelfquote:Op zaterdag 18 november 2023 13:13 schreef Zipportal het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA het grote boek.
mijn herinneringen zijn dat er in die tijd meer stunts bij zaten. Toen werd er echt over de daken gelopen.quote:
Ja klopt. Abseilen en dat soort dingen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
mijn herinneringen zijn dat er in die tijd meer stunts bij zaten. Toen werd er echt over de daken gelopen.
Ja, en de charme dat Aart nog gewoon in een heel klein commentatorshokje aan de kade zatquote:Op zaterdag 18 november 2023 13:14 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
mijn herinneringen zijn dat er in die tijd meer stunts bij zaten. Toen werd er echt over de daken gelopen.
Vorig jaar deden ze dat in Enschedequote:Op zaterdag 18 november 2023 13:14 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja klopt. Abseilen en dat soort dingen.
Jeroen vulde dat uiteindelijk toch ook wel leuk in. Die Rachel is niet het type daarvoor.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:15 schreef TLC het volgende:
[..]
Ja, en de charme dat Aart nog gewoon in een heel klein commentatorshokje aan de kade zat
Daar hebben ze pas rare figurenquote:Op zaterdag 18 november 2023 13:16 schreef Zipportal het volgende:
VRT 1
Hij komt, hij komt, ... intrede van de Sint
Vandaag 13:30 ‧ 1u 40m
Sinterklaas en zijn beste vrienden komen aan met de stoomboot in Antwerpen. Bart Peeters en Antwerps burgemeester Bart De Wever zullen Sinterklaas begroeten en officieel welkom heten. Daarna vertrekt een stoet naar het stadhuis op de Grote Markt, waar Sinterklaas vanop het balkon aan het Schoon Verdiep de kinderen en hun mama's en papa's zal toespreken.
Die ouders hadden dan niet eens geld voor voorbehoedsmiddelen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:16 schreef Momo het volgende:
Je mag de schoen zetten. Je zal als ouders maar niks hebben nu
De Vlaamse intocht heeft ook een leuke cast met karakters zoals de Spaanse Conchita en de professor.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:16 schreef Zipportal het volgende:
VRT 1
Sinterklaas en zijn beste vrienden komen aan met de stoomboot in Antwerpen. Bart Peeters en Antwerps burgemeester Bart De Wever zullen Sinterklaas begroeten en officieel welkom heten. Daarna vertrekt een stoet naar het stadhuis op de Grote Markt, waar Sinterklaas vanop het balkon aan het Schoon Verdiep de kinderen en hun mama's en papa's zal toespreken.
quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Die ouders hadden dan niet eens geld voor voorbehoedsmiddelen.
Maar wel alle tijd voor plezier, want dat is gratis.
Ah joh stop er gewoon een appel of mandarijn in, vaak zijn ze als ze klein zijn al blij met iets krijgen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:16 schreef Momo het volgende:
Je mag de schoen zetten. Je zal als ouders maar niks hebben nu
yup. nu de tweede intocht, de komst van de beroepsklagers.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:18 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
overschakelen naar de Lier dan maar
Slechtweervandaag genotquote:Op zaterdag 18 november 2023 13:16 schreef Zipportal het volgende:
VRT 1
Zijn de pieten daar nog wel zwart? Of ook roetveegmeuk enzo?quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:16 schreef Zipportal het volgende:
VRT 1
Oh, zijn de zeurpieten nu daar?quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
3 bussen met beroepsklagers zijn aangekomen bij De Lier.
[ twitter ]
Politie laat het ook allemaal gebeuren. Slaven van de overheid.quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
3 bussen met beroepsklagers zijn aangekomen bij De Lier.
[ twitter ]
Rechtse Raisa 😍quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:18 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
overschakelen naar de Lier dan maar
Die vond ik vooral saai. Door de streetdancers kreeg ik echt plaatsvervangende schaamtequote:Op zaterdag 18 november 2023 13:07 schreef Writersright het volgende:
[..]
Niet vermaakt door de hockeyers van Rapid?
Dat is met bijna alles in België. Op veel plekken kun je nog niet pinnenquote:Op zaterdag 18 november 2023 13:39 schreef RipCity het volgende:
Belgische uitzending lijkt zo uit jaren 80 te komen.
Ik hoor ook 'kanker zwarte"... te dom om te zien dat ze daarmee min of meer het standpunt van de demonstranten bevestigen...quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:52 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Sta je dan, op een regenachtige dag te protesteren of kankerhoeren te roepen
Zoals ongeveer elk jaar van die tegendemonstranten (lees: waanzinnige tokkies) op deze demonstratie afkomen. Vrij treurig, gelukkig is de landelijke discussie er eigenlijk nauwelijks meer, kunnen we mooi wat popcorn erbij pakkenquote:Op zaterdag 18 november 2023 13:57 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik hoor ook 'kanker zwarte"... te dom om te zien dat ze daarmee min of meer het standpunt van de demonstranten bevestigen...
Hebben ze daar geen voetbal dit weekend ofzo?quote:Op zaterdag 18 november 2023 13:52 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Sta je dan, op een regenachtige dag te protesteren of kankerhoeren te roepen
Ik vond die vorige Vlaamse Sint heel goed. Leuk, klassieker alternatief van Bram.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:12 schreef Madhouse11 het volgende:
Is Wim Opbrouck niet veel te bekend in België om de Sint te spelen?
Jan Declair de vorige was nog veel bekenderquote:Op zaterdag 18 november 2023 14:12 schreef Madhouse11 het volgende:
Mag hopen dat het geen acteur was want leek wel de lokale oom die het 1x per jaar als bijbaantje deed. Wat een aanfluiting.quote:Op zaterdag 18 november 2023 14:12 schreef Madhouse11 het volgende:
Wim Opbrouck niet kennenquote:Op zaterdag 18 november 2023 15:21 schreef RipCity het volgende:
[..]
Mag hopen dat het geen acteur was want leek wel de lokale oom die het 1x per jaar als bijbaantje deed. Wat een aanfluiting.
Wim Opbrouck vind ik altijd een soort Youp/Freek. Vindt zichzelf net te leuk en denkt alles altijd overal te kunnen zeggen waardoor het ongemakkelijk wordt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 15:21 schreef RipCity het volgende:
[..]
Mag hopen dat het geen acteur was want leek wel de lokale oom die het 1x per jaar als bijbaantje deed. Wat een aanfluiting.
quote:De nog jonge Utrechtse gemeente Vijfheerenlanden verwelkomt dit jaar de Sint en zijn Pieten. Een rechtstreeks verslag van de intocht van de goedheiligman, met presentatie van Merel Westrik, Jeroen Kramer en Rachel Rosier.
Het is hét grote moment waar kinderen en volwassenen elk jaar weer naar uitkijken: Sinterklaas komt aan in Nederland.
Vijfheerenlanden
De goedheiligman en zijn Pieten zetten dit jaar voet aan wal in de Utrechtse gemeente Vijfheerenlanden. Die is in 2019 is ontstaan door een fusie van Leerdam, Vianen en Zederik. De burgemeester is voormalig radio-dj Sjors Fröhlich. “Het wordt een groot feest voor iedereen, ook omdat we het vijfjarig jubileum vieren”, zegt Fröhlich op NPO Radio 1. “We zullen de Sint en zijn gezelschap een warm welkom geven.”
Sinterklaas
NPO Zapp doet traditioneel rechtstreeks verslag van de feestelijke intocht en Merel Westrik neemt, net als in het Het Sinterklaasjournaal, de presentatie voor haar rekening. Jeroen Kramer en Rachel Rosier zijn de verslaggevers ter plekke.
16 november 12:00 - 13:20 NPO3
hij is er alquote:
Waarom zo vroeg?quote:Op zaterdag 16 november 2024 09:48 schreef Ferdii het volgende:
[..]
hij is er al
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:1923893/zoom:13
bootje hoeft nog maar een meter of 50 te varen
HOU OP MET LIEGEN, HIJ IS NOG IN SPANJEquote:Op zaterdag 16 november 2024 09:48 schreef Ferdii het volgende:
[..]
hij is er al
https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/shipid:1923893/zoom:13
bootje hoeft nog maar een meter of 50 te varen
Dat kan niet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 09:50 schreef Paul het volgende:
[..]
HOU OP MET LIEGEN, HIJ IS NOG IN SPANJE
jawel, hij komt uit spanje gevaren en hij moet nog langs obstakelsquote:
Wat een ellende voor hemquote:Op zaterdag 16 november 2024 09:52 schreef Paul het volgende:
[..]
jawel, hij komt uit spanje gevaren en hij moet nog langs obstakels
Is Merel er al?quote:Op zaterdag 16 november 2024 09:57 schreef Ferdii het volgende:
[..]
hoij ligt hier al een paar dagen, heeft ook al diverse proefrondjes gevaren
dat is voor de generale repetitie.quote:Op zaterdag 16 november 2024 09:57 schreef Ferdii het volgende:
[..]
hoij ligt hier al een paar dagen, heeft ook al diverse proefrondjes gevaren
Kees flodderquote:Op zaterdag 16 november 2024 10:09 schreef Ferdii het volgende:
[..]
het sint journaal wel, met 1 of andere vage productie medewerker
[ afbeelding ]
Jezus heeft zijn sandalen al gezet.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:09 schreef Zipportal het volgende:
Sinterklaas is niet wakker. Nu veilig bij God. @:KingRoland
Oud Tour de France motorreporterquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:12 schreef Writersright het volgende:
Eerlijk is eerlijk, de burgemeester heeft er duidelijk zin in
Ja, die mogen alleen nog in de bijlmer en op curacaoquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:16 schreef Writersright het volgende:
Ik ben inmiddels wel gewend aan de roetveegpieten. Deels ook doordat het goede acteurs zijn.
Heeft als ironisch gevolg dat er vrijwel geen getinte mensen meer Zwarte Piet mogen spelen op TV. We hadden eerst wel John Jones er in maar die lijkt er dit jaar niet in te zittten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:30 schreef superniger het volgende:
SpoilerMijn 4-jarige klikte hier net opSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bedankt!
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
Account sharing. Dat wordt dokken.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:31 schreef RipCity het volgende:
[..]
Mijn 4-jarige klikte hier net opBedankt!
Haha idd. Viel me ook op iddquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:39 schreef Bomenverzameling het volgende:
Wel een regiefout natuurlijk. De staf is nu weer bij de fietsende pieten
Stagiaire had ook instructies op hoofdlijnen gekregen.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:39 schreef Bomenverzameling het volgende:
Filmpje was te vroeg ingestart blijkbaar.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:39 schreef Bomenverzameling het volgende:
Nu weerquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:41 schreef DaMart het volgende:
[..]
Stagiaire had ook instructies op hoofdlijnen gekregen.
Dat filmpje werd ook 2 keer afgespeeld met Sint die opstond. De eerste keer werd het hard afgekapt en zag je Merel ook kijken van "dit is niet de bedoeling."quote:
Ja Nederland was hier wel effe aan toe, een gezellige menigte.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:45 schreef Writersright het volgende:
Blijft mooi om die menigtes te zien met al die vlaggen en dergelijke.
Ik heb een paar Aziaten gezienquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:47 schreef superniger het volgende:
Ik zie alleen maar witte kindjes.
zn stem is wel wat raar geworden, heeft hij een ziekte gehad oidquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:28 schreef Tourniquet het volgende:
Sjors Fröhlich als wielercommentator.
hij heet toch niet voor niets o zo snelquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:53 schreef Writersright het volgende:
Ozosnel is een beetje onrustig.
quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:54 schreef superniger het volgende:
Sinterklaas met schimmel tussen zijn benen.
In België heet het paard Slecht weer vandaag. Wat een bazennaam voor een paardquote:Op zaterdag 16 november 2024 12:53 schreef Writersright het volgende:
Ozosnel is een beetje onrustig.
Ja valt me ook. Zou hij last minute ziek zijn en moest Rachel daarom maar 36 liedjes op de kade zingen?quote:
Dat met die liedjes ging idd vrij warrig. Op een gegeven moment zei ze dat ze een liedje moesten gaan zingen, wat ze al lang aan het zingen waren.quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:56 schreef Anouk83 het volgende:
[..]
Ja valt me ook. Zou hij last minute ziek zijn en moest Rachel daarom maar 36 liedjes op de kade zingen?
quote:Op zaterdag 16 november 2024 12:55 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
In België heet het paard Slecht weer vandaag. Wat een bazennaam voor een paard
Bingoquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:01 schreef Bomenverzameling het volgende:
O jee de staf, die vergeet ie straks nog
Ik mis Abbey Hoes pietquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:07 schreef superniger het volgende:
Waar is coole Piet?
[ afbeelding ]
Pinda Harold Verwoert.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:07 schreef superniger het volgende:
Waar is coole Piet?
[ afbeelding ]
Stukje André van Duin.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:10 schreef Poepz0r het volgende:
Owen Schumacher heeft een scheef mondje. Tia genot
Gerard Joling had dit beter gedaan.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:13 schreef RipCity het volgende:
matige zanger zeg. 5minuten lang hetzelfde nummer?
quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:14 schreef xzaz het volgende:
Volgens mij was de presentatrice een beetje ziek
LOCKDOWN NU.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:15 schreef RipCity het volgende:
Iedereen ziek behalve sinterklaas dus?
Rachel was wel ziek deze weekquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:14 schreef xzaz het volgende:
Volgens mij was de presentatrice een beetje ziek
En het filmpje vergeten waar de Pieten met de fietsen aan boord zijn gekomen... ze waren er gewoon opeens... beetje slordig, maar verder wel leuk gemaaktquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:12 schreef Writersright het volgende:
Ik heb wel een idee dat er iets scheef loopt qua programmering. Dat filmpje wat verkeerd was ingezet, veel opvulling met liedjes en dergellijke, Jeroen die er niet bij was.
In principe kan je de verhaallijnen voor de intocht elke 7 jaar wel herhalen. Daarom des te leuker dat ze zo'n grappie, en originele insteek hadden. Ik heb er van genoten.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:17 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En het filmpje vergeten waar de Pieten met de fietsen aan boord zijn gekomen... ze waren er gewoon opeens... beetje slordig, maar verder wel leuk gemaakt
Vrij activistisch persoonquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:17 schreef Writersright het volgende:
Zo te zien was Jeroen gewoon thuis aan chillen:
https://x.com/Jeroen_Kramer01/status/1857714085346840813
Rachel is ook beter en lekkerderquote:Op zaterdag 16 november 2024 13:27 schreef Tourniquet het volgende:
Heb even teruggekeken, vorig jaar was Jeroen er ook al niet bij met de intocht. Die rol is door Rachel overgenomen.
Dat laatste zeker!quote:
Was leuk gedaan, ook leuk hoe de losse eindjes uit de Sinterklaasjournaals hierin samenkwamen. Het glas op de weg, de teksten op de weg, de hooibalen in het weiland, de spandoeken boven de weg...quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:27 schreef Zwansen het volgende:
Hele verhaallijn bedacht door de burgemeester, dat kan niet anders.
Achterop de motor, achter allemaal fietsers aan, auto met reservefietsen erbij. ‘Tour de France’-je spelen.
Muziek van radio Tour de France ook.quote:Op zaterdag 16 november 2024 14:49 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Dat laatste zeker!
[..]
Was leuk gedaan, ook leuk hoe de losse eindjes uit de Sinterklaasjournaals hierin samenkwamen. Het glas op de weg, de teksten op de weg, de hooibalen in het weiland, de spandoeken boven de weg...
Meer een frikandel die te lang in de frituur heeft gelegen.quote:
Ik ben wel weg van een goede doorbakken frikandelquote:Op zaterdag 16 november 2024 17:08 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Meer een frikandel die te lang in de frituur heeft gelegen.
Dat was leuk gedaan inderdaad. Simpel, maar doeltreffendquote:Op zaterdag 16 november 2024 15:57 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Muziek van radio Tour de France ook.
En het rebusmuziekje van de Avondetappequote:Op zaterdag 16 november 2024 14:27 schreef Zwansen het volgende:
Hele verhaallijn bedacht door de burgemeester, dat kan niet anders.
Achterop de motor, achter allemaal fietsers aan, auto met reservefietsen erbij. ‘Tour de France’-je spelen.
De hooibalen in het weiland die een figuur vormenquote:Op zondag 17 november 2024 21:04 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En het rebusmuziekje van de Avondetappe
Jammer, het is nu wel een wijvenbende geworden qua presentatie.quote:Op zaterdag 16 november 2024 13:27 schreef Tourniquet het volgende:
Heb even teruggekeken, vorig jaar was Jeroen er ook al niet bij met de intocht. Die rol is door Rachel overgenomen.
Dat is tot op de dag van vandaag een groot gemis. Hij is het die de intocht groot heeft gemaakt, door een probleem te verzinnen, daarvoor had het iets weg van een rijtour op Koningsdag.quote:
Aart staartjes in combinatie met de wegwijspiet was altijd goud.quote:Op maandag 18 november 2024 00:47 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Jammer, het is nu wel een wijvenbende geworden qua presentatie.
[..]
Dat is tot op de dag van vandaag een groot gemis. Hij is het die de intocht groot heeft gemaakt, door een probleem te verzinnen, daarvoor had het iets weg van een rijtour op Koningsdag.
Ach ja, vroeger. Ik ben groot geworden met Bram, Erik van Muiswinkel en nog net Wegwijspiet. Aart nog enkele jaren en daarna de Sesamstraat-carroussel die dat toen heeft overgenomen voor het echt een Sinterklaasjournaal-ding werd. De chemie van die club was ongeevenaard. Je merkt wel dat NTR via het Sinterklaasjournaal steeds meer een ving in de pap wilde. Bram die niet meer in de Club van Sinterklaas speelde en nu Stefan die helemaal nergens meer acte de presence geeft (en dat ook niet zou kunnen denk ik. Goed acteur maar volgens mij een redelijk saaie man)quote:Op maandag 18 november 2024 01:23 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Aart staartjes in combinatie met de wegwijspiet was altijd goud.
Ja het sterke aan Bram was die kwam overal sesamstraat, Telekids Foxkids overal was de sinterklaas Bram en hoewel Telekids en Foxkids ook wel eens deels een eigen verhaaltje hadden,omdat Bram Hoofdpiet en Wegwijs piet overal dezelfde waren had je toch overlap zo kwam Wegwijs overal met versleten schoenen in zijn laatste jaar bijvoorbeeld of het nou Telekids Foxkids, Sesamstraat of de intocht was op die manier had je toch een overkoepelend verhaal binnen de eigen storylines.quote:Op donderdag 21 november 2024 17:24 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ach ja, vroeger. Ik ben groot geworden met Bram, Erik van Muiswinkel en nog net Wegwijspiet. Aart nog enkele jaren en daarna de Sesamstraat-carroussel die dat toen heeft overgenomen voor het echt een Sinterklaasjournaal-ding werd. De chemie van die club was ongeevenaard. Je merkt wel dat NTR via het Sinterklaasjournaal steeds meer een ving in de pap wilde. Bram die niet meer in de Club van Sinterklaas speelde en nu Stefan die helemaal nergens meer acte de presence geeft (en dat ook niet zou kunnen denk ik. Goed acteur maar volgens mij een redelijk saaie man)
Het staat nobel in hun statuten dat ze het Sinterklaasfeest willen behouden, maar juist die behoudende houding omtrent 'hun' figuren, zorgt ervoor dat er een wildgroei aan Sint-lore is gekomen de afgelopen 10 jaar. Niet perse erg, wel jammer. 5 december was vroeger een gouden tv avond waarbij Sesamstraat en Paul de Leeuw allebei een genot waren om te kijken met de hele familie. Met Stefan hebben ze een aantal keer een halfbakken-quiz gedaan op NPO 1, maar dat kwam echt niet uit de verf. En er zijn zó veel leuke tv-klazen, of leuke Sinten die niet op tv komen. Ondertussen doet Stefan aardig zijn ding, maar als die volgend jaar vervangen wordt hoeft niemand daar rouwig om te zijn. Bedoel het ook niet op zijn persoon, hoewel dat het niet beter maakt. Ook een Hans Kesting moet meer kunnen doen dan om de haverklap 'dag hoor' roepen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |