abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211322471
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet: je bent altijd de beste ouder voor jouw baby.

• Automatic_, Pixel, 20 december
• alpeko, Stef, 19 januari
• archito, B., 7 juni
• TheGirlNextDoor, Lilo, 18 juli
• Piles, R., 25 juli
• Debsterr, Knorrie, 25 augustus

[ Bericht 1% gewijzigd door archito op 17-11-2023 13:38:36 ]
pi_211322510
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:01 schreef Debsterr het volgende:
Knorrie had gisteravond een boze buik. Echt ontroostbaar krijsen, uiteindelijk flink gespuugd over m’n man heen, nog samen met haar gedoucht en toen gelukkig na een voeding rond half 9 braaf haar bedje in en geslapen tot 3 uur. Het zelfstandig in slaap vallen gaat wel echt heel goed, zetten op de babyfoon een projectie en muziekje aan en dan dommelt ze zo lekker weg.
Oeh zelf in slaap vallen is wel echt heel fijn inderdaad! Wij hadden die omslag ook rond die tijd denk ik, dat je niet meer avonden loopt te wiegen maar gewoon af en toe terug moet voor het speentje o.i.d.

Wel altijd erg sneu om zo'n kindje ontroostbaar te horen krijsen, voel je je zo machteloos.
pi_211322589
Pukje mag wel uit de OP, die is geen baby meer. :'( :P
pi_211322623
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 11:31 schreef Bami het volgende:
Pukje mag wel uit de OP, die is geen baby meer. :'( :P
Topicje opschuiven inderdaad. ;)
pi_211322783
Mag die van mij in de OP? R. is van 25 juli :) En een echte FOK!baby :7
pi_211322918
Onze boy is op weg naar zijn laatste 2 maanden als baby. Zondag al weer 10 maanden. En hij luidt dat in met een week van ongekende proporties. Het moet de vakantie begin sept zijn geweest dat hij voor het laatst dagen achteraan de ochtend heeft gehaald zonder onze hulp. Wat een luxe. We worden eerder wakker dan hij tegenwoordig. En wat een blijderd is het. Hij heeft sinds kort ontdekt dat hij kiekeboe kan spelen door zijn handen voor zijn ogen te doen en daarna weer weg te halen en dan heel ondeugend naar ons te kijken in afwachting van onze reactie. Smelt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 17 november 2023 @ 11:50:14 #7
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211322945
-weg-

[ Bericht 92% gewijzigd door MaJo op 18-11-2023 18:09:35 ]
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_211323314
@archito ik duim dat het geen RS virus is!

@alpeko wat een leuke foto’s O+. En lekker van het slapen!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_211324171
quote:
17s.gif Op vrijdag 17 november 2023 12:15 schreef Debsterr het volgende:
@:archito ik duim dat het geen RS virus is!

@:alpeko wat een leuke foto’s O+. En lekker van het slapen!
De kans is natuurlijk wel aanwezig. Las net op NOS dat de piek erg vroeg komt dit jaar.
Maar dan nog is de kans natuurlijk heel klein op ernstig verloop, dus voorlopig maak ik me geen zorgen. Hopelijk knapt ze snel een beetje op, al is ze verder wel heel vrolijk gelukkig.
pi_211363414
Hallo hallo :) Met een baby van inmiddels alweer ruim 2 weken schuif ik door naar dit topic. Ik was even vergeten hoe heftig die eerste weken zijn, dus meer dan slapen en voeden doen we op dit moment niet :+

Het kindje doet het goed, maar ik was de bak angsten die loskomen met zo’n dierbaar iets even vergeten.. kan daarom nog niet echt genieten en ben vooral bezig met “ademt ze nog??”, “heb ik wel genoeg borstvoeding” en hopen dat ze niet ziek wordt van het kraambezoek. Woensdag was hier familie van vriend die gisteren appte dat ze Corona hebben. Dat geeft dus echt geen vertrouwen :{ . Het liefst verzegel ik het huis en komt niemand erin. Sowieso vind ik het lastig om met uitspraken als “ik wil komen knuffelen” van anderen om te gaan. Of “ik hoest wel, maar ik ben echt niet besmettelijk hoor!”. Echt.. mensen! Misschien is dit wel herkenbaar voor anderen, maar ik vraag me soms echt af of het wel helemaal goed met mij gaat…
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 21 november 2023 @ 07:49:08 #11
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_211365211
Hoe is het nu @archito?

Welkom @Spirit82 O+. Deels herkenbaar, al zaten wij qua kraambezoek in een “gezondere” tijd natuurlijk. Er heerst zo in het najaar van alles en ik zou het dan ook heel normaal vinden als mensen daar zelf strikter mee om gaan. Jammer dat dat niet gebeurd!
  dinsdag 21 november 2023 @ 07:59:03 #12
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211365267
@Spirit82 Welkom O+ Fijn dat ze het goed doet! Wat Debsterr zegt inderdaad, maar ik merk wel dat de angsten (zoals 'ademt ze nog?') bij de tweede nu erger zijn dan bij de eerste. Dat kan in mijn geval komen doordat ik sowieso nog niet lekker in mijn vel zit. Hormonen spelen daarin ook sowieso een rol. Maar als de angsten je dagelijks functioneren in de weg zitten, is het goed om het te bespreken met bijvoorbeeld je verloskundige of je huisarts.

Voor mij klinkt het in ieder geval nog als normaal,maar dat kan je alleen zelf (met je omgeving) het beste inschatten :*
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_211366830
Welkom @Spirit82 ! Er is niks mis met bezorgd zijn. Zeker als dat de eerste is. Ik zou bij een tweede denk ik juist wat relaxter zijn. Eerste weken zijn ook heel spannend. We hingen al meteen aan de telefoon bij ondertemperatuur. En later ook bij koorts. Daarin moet je groeien en je kindje leren kennen en ook de andere signalen kunnen lezen.

In het begin is dat heel lastig en dan ze enerzijds idd kwetsbaar (fragiel) maar anderzijds ook weer sterker dan je denkt. Juist in het begin dragen ze nog antistoffen mee van de moeder. Wat niet betekent dat je er risico mee moet nemen uiteraard maar maak jezelf ook niet gek. Ik ging in week 2 ook weer naar het werk en kon daar ook iets oplopen waarmee ik de kleine kon besmetten. Maar wij deden kraambezoek dan juist niet al zo vroeg. Pas echt pas in maand 2 of 3 zelfs voor de buitenstaanders. Vooral voor onze eigen rust want de meeste komen natuurlijk in het weekend waar we juist graag ook even tijd voor ons 3en wilden hebben of 's avonds als wij zelf op bed hadden willen liggen.

De onze ging na 3 maanden voor het eerst naar de opvang en dan kun je alles overboord gooien want dan is er geen redden meer aan ;) RS kan ook nog gevaarlijk zijn met 10 of 11 maanden. Het is hopen en vertrouwen op de eigen weerstand. Je hebt er enige invloed op maar niet alles want je kunt de deur niet dichthouden. Kan wel maar voor het opbouwen van weerstand is het juist ook goed dat ze in contact komen met de buitenwereld.
pi_211382177
Thanks allemaal. Het is fijn om te lezen dat mensen het herkennen.

Meteen een vraag: wat doen jullie je kindje aan in de maxi cosi of wandelwagen als je naar buiten gaat? Ik dacht dat ik dit soort dingen wist, maar ik ben alles kwijt :@
Sarcasme. Herken het.
pi_211382549
Wij hadden toen zoontje nog echt een mini was een dikke voetenzak ik de maxicosi en een wollen dekentje in de wagen. Hij droeg dan gewoon de kleding die hij al aan had, maar dan met mutsje. Hij is van januari, voor mijn gevoel was het toen warmer dan nu.

Nu vind ik lastiger, want stil zitten wil hij niet meer. Jas aan in de auto is niet veilig. Dus nu gooi ik in de auto een dekentje over hem heen. Voor als we gaan wandelen heb ik een wollen kinderwagenpak.
pi_211382629
Ik heb ook een voetenzak, maar met de verkleiner in de maxi Cosi krijg ik dat ding er dus gewoon met geen mogelijkheid in… is daar een trucje voor?
Sarcasme. Herken het.
  woensdag 22 november 2023 @ 18:26:32 #17
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_211383557
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:59 schreef Spirit82 het volgende:

Meteen een vraag: wat doen jullie je kindje aan in de maxi cosi of wandelwagen als je naar buiten gaat? Ik dacht dat ik dit soort dingen wist, maar ik ben alles kwijt :@
Wij hebben een voetenzak (die nu ze klein is tot net onder haar borstkas komt)

En ze draagt een pramsuit, zo noemen we het hier. Soort sneeuwpak en een muts. Over haar normale kleding. Is het later in de ochtend warmer dan open ik de voetenzak.

In de auto alleen normale kleding vooralsnog!
pi_211383566
Wij hebben de verkleiner eruit gehaald. Voetenzak erin en toen de verkleiner er weer in gedaan. Wel al redelijk vlug alleen het hoofd gedeelte van de verkleiner, ik geloof dat zoon toen een maand of 2 was. De zak werkt zelf ook als verkleiner.
  woensdag 22 november 2023 @ 18:28:05 #19
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_211383567
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 16:44 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb ook een voetenzak, maar met de verkleiner in de maxi Cosi krijg ik dat ding er dus gewoon met geen mogelijkheid in… is daar een trucje voor?
Eerst de zak en dan de verkleiner? Zo kan het bij de mijne in ieder geval
When ego leads, failure follows.
|| justdiggit.org ||
pi_211390177
quote:
0s.gif Op maandag 20 november 2023 21:35 schreef Spirit82 het volgende:
Hallo hallo :) Met een baby van inmiddels alweer ruim 2 weken schuif ik door naar dit topic. Ik was even vergeten hoe heftig die eerste weken zijn, dus meer dan slapen en voeden doen we op dit moment niet :+

Het kindje doet het goed, maar ik was de bak angsten die loskomen met zo’n dierbaar iets even vergeten.. kan daarom nog niet echt genieten en ben vooral bezig met “ademt ze nog??”, “heb ik wel genoeg borstvoeding” en hopen dat ze niet ziek wordt van het kraambezoek. Woensdag was hier familie van vriend die gisteren appte dat ze Corona hebben. Dat geeft dus echt geen vertrouwen :{ . Het liefst verzegel ik het huis en komt niemand erin. Sowieso vind ik het lastig om met uitspraken als “ik wil komen knuffelen” van anderen om te gaan. Of “ik hoest wel, maar ik ben echt niet besmettelijk hoor!”. Echt.. mensen! Misschien is dit wel herkenbaar voor anderen, maar ik vraag me soms echt af of het wel helemaal goed met mij gaat…
Ik schuif met je mee. O+ Alhoewel ik meer meelees dan reageer. En een angst als: 'ademt hij nog wel?' heb ik ook vaak, net als: 'wat als ik hem nu uit mijn handen laat vallen?'. Tegelijk kan ik het wel goed naast me neerleggen en kan ik wel heel veel genieten van die lieve spruit O+ Alhoewel hij nu met 5 weken wel middenin het krampjesseizoen zit (in ieder geval: ik hoop dat het tijdelijk is). Slapen gaat daarmee nog niet echt top. Maar ach, dat komt nog wel.
pi_211398165
Ik kom ook graag doorschuiven naar dit topic. On4 dame is alweer 8 dagen jong.
pi_211398232
Welkom nieuwe aanwas O+. Altijd gezellig!

Ik dacht net wat pijn te voelen in m’n linkerborst… duimen jullie mee dat ik niet weer een borstontsteking krijg?
pi_211399399
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 15:59 schreef Spirit82 het volgende:

De onze is van januari. Met sneeuw het ziekenhuis uit. We hadden een warme dikke deken voor in de maxi cosi en kinderwagen. Die deken had ook 'sleuven' voor de gordels die met klitteband dicht konden. En we verwarmde de kinderwagen of maxi cosi voor met kruiken. Verder een jas en muts. Dat voorverwarmen deden we echt alleen de periode dat hij zichzelf niet warm kon houden. Voelt als een eeuwigheid geleden dat gezeul met kruiken en met de verwarming in onze eigen slaapkamer aan.
pi_211399435
quote:
17s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:34 schreef Debsterr het volgende:

Ik dacht net wat pijn te voelen in m’n linkerborst… duimen jullie mee dat ik niet weer een borstontsteking krijg?
O nee... ik zal voor je duimen :{
pi_211403062
quote:
17s.gif Op donderdag 23 november 2023 13:34 schreef Debsterr het volgende:

Ellende ;( Hopelijk niet! Heb de eerste er ook alweer opzitten. Vooral de dip in productie vond ik lastig..
Sarcasme. Herken het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')