abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 16 november 2023 @ 19:58:18 #1
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211316616
Samenvatting 7 oktober tot met 6 november (wiki)

In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.

Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas.
Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden

Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.

Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.

Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Israëlische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Israël trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit bleek het begin van het grondoffensief te zijn. Op 5 november is Noord Gaza van Zuid-Gaza gescheiden door de Israëlische troepen. Ondertussen zijn een groot deel van de Nederlanders die vast zaten in Gaza weer terug in Nederland.

SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraars
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de Gazastrook
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Geschiedenis conflict
Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog AD

SPOILER: Livestreams
Steve Lookner live

&lt;signature here&gt;.
  donderdag 16 november 2023 @ 19:58:36 #2
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_211316623
En weer verder.
&lt;signature here&gt;.
pi_211316668
Israël pleegt oorlogsmisdaden als reactie op een terroristische aanslag. Precies wat Hamas wilde. Dit fiasco met de commando centra onder de ziekenhuizen verloopt ook geheel volgens het draaiboek van Hamas. Het is echt een grote cluster fuck voor Israel waar ze zelf debet aan zijn ten koste van tien duizenden onschuldige slachtoffers.
pi_211316710
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_211316730
nou wil allemaal nog niet echt lukken. Las op de nos site dat ze nu weer vragen dat de gazanen het zuiden verlaten maar geloof dat er niet meer zoveel opties zijn om heen te gaan?
  donderdag 16 november 2023 @ 20:05:57 #6
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211316781
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 20:00 schreef Gitw het volgende:
Israël pleegt oorlogsmisdaden als reactie op een terroristische aanslag. Precies wat Hamas wilde. Dit fiasco met de commando centra onder de ziekenhuizen verloopt ook geheel volgens het draaiboek van Hamas. Het is echt een grote cluster fuck voor Israel waar ze zelf debet aan zijn ten koste van tien duizenden onschuldige slachtoffers.
Zie de TikTok generatie
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211316846
Retweet for Hamas
Quote for Isreal
Heart for world peace!

Daar is de isrealische regering idd de hele dag mee bezig, tellen wie de meeste likes kijgt op insta :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211316946
twitter

Ja Joe, jouw schuld :P.
Get woke, go broke!
  donderdag 16 november 2023 @ 20:30:14 #9
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_211317160
quote:
10s.gif Op donderdag 16 november 2023 20:14 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]

Heb ergens, naast het lachen, ook wel medelijden met dit soort mensen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_211317182
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 20:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Heb ergens, naast het lachen, ook wel medelijden met dit soort mensen.
Een beetje, maar het zijn er zo veel, en ze zijn zo luidruchtig :').
Get woke, go broke!
  donderdag 16 november 2023 @ 20:36:55 #11
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_211317250
quote:
14s.gif Op donderdag 16 november 2023 14:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Feitelijk onderbouwde kritiek op het Israëlische beleid? Hmm, dat hebben we nog weinig gezien, wel veel demoniserende aantijgingen over bijvoorbeeld 'apartheid', 'kolonialisme', 'genocide' en 'etnische zuiveringen'.

Maar dit zijn bloedsprookjes die niet gebaseerd zijn op feiten. Daarnaast is het ook hilarisch dat je begint over het te vaak trekken van de racisme-kaart, want daar doe je normaal gretig aan mee.
[..]
Nee hoor, dat is het niet. Het argument is namelijk dat men zich zogenaamd druk maakt om burgerslachtoffers. Dan valt het op dat dit in het ene geval wel zo is en in het andere geval niet. Dat wekt de indruk dat burgerslachtoffers dus niet in alle gevallen dezelfde verontwaardiging oproepen. En helemaal opvallend is dat burgerslachtoffers eigenlijk zelden zoveel verontwaardiging oproepen als Israël erbij betrokken is. De vraag is natuurlijk hoe dat komt?
Ja want als je een mening over iets hebt, moet je die evenredig over andere zaken hebben. Nee, het is dooddoener van de bovenste plank, ook wel weer hilarisch dat je zelfs bij zoiets simpels blind bent voor je eigen gedrag.

En dat suggereren aan het einde... een ziekelijk trekje.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_211317268
twitter

Dit is ook apart gedrag van CNN.

Die man is door een pro-palestinasupporter op zijn hoofd geslagen met een megafoon. Maar volgens CNN gewoon gevallen en spontaan dood.....
Get woke, go broke!
  Overall beste user 2022 donderdag 16 november 2023 @ 20:39:12 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211317283
quote:
7 oktober was geen aanslag. Het was een oorlogsmisdaad, volledig gericht tegen burgers, georganiseerd door de regering van Gaza.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211317292
quote:
Israël pleegt oorlogsmisdaden
Neuh.
pi_211317296
Het lijk van een gijzelaar is gevonden in de omgeving van het Al Shifa ziekenhuis.
quote:
https://www.tagesschau.de(...)-donnerstag-108.html
Die israelische Armee meldet, die Leiche einer der nach Gaza verschleppten Geiseln in der Nähe des Schifa-Krankenhauses geborgen zu haben.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_211317336
quote:
1s.gif Op donderdag 16 november 2023 20:05 schreef nixxx het volgende:

[..]
Zie de TikTok generatie
Ja ik zat ook al te denken. Hoe graag moet je Hamas willen verharmlosen om dat te beweren. Alsof er niet nog steeds raketten op Israël worden afgevuurd.
pi_211317386
Dit topic maakt trouwens wel duidelijk waarom Trump kans maakt op een nieuwe termijn.
pi_211317396
quote:
10s.gif Op donderdag 16 november 2023 20:14 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]

Ze heeft een spelfout in haar achternaam
pi_211317439
quote:
0s.gif Op donderdag 16 november 2023 18:17 schreef Alov het volgende:

als het klopt dat IDF express zo veel mogelijk dodelijke onschuldige slachtoffers probeert te maken zoals je claimt dan heb ik helemaal ongelijk, maar dat zou erg onlogisch zijn gezien wat we horen en weten van geloofwaardige media
Misschien dat deze uitspraak van vlak na 7 oktober je wakker maakt, toen men nog niet doorhad dat het niet zo handig is om het openlijk te zeggen:

quote:
Speaking on Tuesday morning, IDF spokesperson R Adm Daniel Hagari made the startling admission that “hundreds of tons of bombs” had already been dropped on the tiny strip, adding that “the emphasis is on damage and not on accuracy”.

https://www.theguardian.c(...)-frontline-with-gaza
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_211317523
twitter

Gaat lekker op "de socials" :').
Get woke, go broke!
pi_211317604
quote:
Dat de media en die pro-palestina figuren steeds in die hamas-propaganda trappen...
Dát is wat hamas wil, dat is hun draaiboek...
Met hun 10000en doden...
pi_211317685
Ik was die animatie van Netanyahu met de enorme tunnel complex onder het ziekenhuis alweer vergeten :s)

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 16 november 2023 @ 21:03:23 #23
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211317701
quote:
10s.gif Op donderdag 16 november 2023 20:53 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]

Gaat lekker op "de socials" :').
Don’t trust china, China is asshole!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211317731
quote:
Israël is in de val van Hamas getrapt en heeft met hun overreactie een enorme hoeveelheid "terrorististen" geworven voor de Palestijnse zaak.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_211317733
quote:
14s.gif Op donderdag 16 november 2023 12:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Bijzondere post, uit oprechte interesse: Heb je je ook zo druk gemaakt om de ruim 500,000 burgerslachtoffers in Syrië (de teller loopt nog) of is dat ineens 'anders'?
Je snapt met wat ik zei het Westen en de meeste mensen hier belachelijk aan het maken was he?
Over het altijd maar goed praten van alle burgerdoden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')