abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211284430
Voormalig GTST-acteur Geert Hoes ernstig ziek: ‘Parasiet die je vanbinnen opeet’

Voormalig acteur Geert Hoes (40), onder meer bekend uit Goede tijden, slechte tijden, is ernstig ziek en ligt al tweeënhalve maand in het ziekenhuis. Op Facebook laat hij weten dat hij een zeldzame bacterie en parasiet in zijn lichaam heeft, die ernstige gezondheidsklachten veroorzaken.

Hoes schrijft dat hij naar het ziekenhuis ging, omdat hij zich niet helemaal topfit voelde, en de arts hem adviseerde toch maar even zijn partner te bellen. Hij schoot meteen in de alarmmodus en dat bleek terecht, want er was een ‘sluipmoordenaar’ in zijn lichaam bezig.

‘Op het moment dat ik dit schrijf, lig ik helaas alweer tweeënhalve maand opgenomen in het ziekenhuis. Ik heb het op dit moment erg zwaar en de ziekenhuisdagen beginnen mij op te breken. Strijdlust verdwijnt wat naar de achtergrond en voel me uitgeput en leeg door de medicatie, het ‘vaste dagritme’ van ziekenhuis en de beperking van in een ziekenhuisbed moeten liggen, uitkijkend naar buiten, continu hetzelfde plaatje', schrijft Hoes. Hij wil eigenlijk in slaap gebracht worden om ‘deze hel’ mentaal niet te hoeven doorstaan. ‘En dat ik weer helemaal beter wakker word.’

Hoes verhaalt hoe hij in de maanden voor zijn opname enorm afviel, maar omdat hij ook gezonder was gaan leven vond hij dat niet zorgelijk. Hij ging dan ook vrij naïef naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. ‘Ik had geen idee in welke rollercoaster ik terecht zou komen’. Even dachten artsen nog dat hij dikkedarmkanker zou hebben of alvleesklierkanker. ‘Ken je dat, dat moment dat serieus in je hoofd de tijd stilstaat?! Dat moment dat je echt even stoïcijns iemand aankijkt en denkt... wat zegt U?! Ik kon geen woord uitbrengen.’

In de tijd daarna ging hij ziekenhuis in en uit. Hij is bijna 35 kilo afgevallen. ‘Het ging van niet meer kunnen lopen, moeilijk kunnen praten, wegvallen, afhankelijk zijn van rolstoelen, afhankelijkheid van sondevoeding, bijwerkingen van alle medicatie, intense pijnen door mijn hele lichaam, helse nachten', schrijft Hoes. ‘Uiteindelijk hebben ze mij voor langere tijd opgenomen in het ziekenhuis, omdat mijn lichaam aan het haperen is. De geest wilde wel, maar mijn lichaam was op en viel letterlijk en figuurlijk uit en was zichzelf volledig aan het afbreken.’

Zeer zeldzame bacterie

Het bleek uiteindelijk geen kanker, maar een zeer zeldzame bacterie. ‘Die dermate zeldzaam en onvindbaar voor een weledelgeleerd patholoog blijkt te zijn, dat de kans op het winnen van de jackpot bij de staatsloterij nog groter zou moeten zijn volgens de artsen’, vertelt Hoes, die zegt dat veel artsen de bacterie alleen uit de boeken kennen. Er werd óók nog een parasiet gevonden. ‘Een parasiet die letterlijk je van binnen opeet. Vanaf het begin af aan heb ik ook tegen de artsen gezegd dat het zo voelde, alsof er beestjes onder mijn huid kropen, door mijn lichaam en door mijn hoofd, wat zorgt voor ontsteking op ontsteking op vele plekken in mijn lichaam. Een gekkig en erg pijnlijk gevoel.’

Er is inmiddels een behandeling gestart, maar het is nog niet zeker of die ook aanslaat - en of de bacterie en parasiet er niet resistent voor zijn. ‘De komende tijd ben ik helaas hier nog mee bezig. Het gaat het ene moment beter dan het andere. (...) Ik voel me lichamelijk soms een oud opaatje en soms weer wat beter, slaap veel, kan ook door de medicatie komen, maar ik voel ook dat ik dit kan en ga overwinnen.’

Het doel voor nu is om minder pijn te hebben, zijn spieren te herstellen en hopelijk zonder rollator of rolstoel weer te kunnen lopen. ‘Dit zal letterlijk en figuurlijk met vallen en opstaan gaan. Daar hebben ze ook voor gewaarschuwd’, schrijft de acteur. Hij houdt de moed erin. ‘We gaan ervoor’.

https://www.ad.nl/show/vo(...)nnen-opeet~a16b9113/

Sterkte Morris II.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211284494
Heftig. Veel sterkte en beterschap gewenst
Alius aliud dicit
pi_211284582
Opvallend.

Zijn vader overleed overwachts op z'n 41ste.
quote:
Guus Hoes kreeg zijn opleiding aan de Toneelacademie Maastricht waar hij in 1966 eindexamen deed. Daarna ging hij aan het werk als acteur en regieassistent bij de Haagse Comedie. Hij overleed geheel onverwacht op 41-jarige leeftijd.

Hij was een broer van de acteurs Hans Hoes, Paul Hoes en Pieter Hoes en de vader van acteur Geert Hoes.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Guus_Hoes

[ Bericht 92% gewijzigd door Nober op 13-11-2023 19:37:20 ]
pi_211285892
Ach Geerd
U MAD?
  maandag 13 november 2023 @ 23:55:10 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211288317
Steek hem in de fik.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211288530
Je kunt in dit leven echt de meest enge dingen krijgen en oplopen. Dit klinkt ook echt als horrorscenario.
Eens kijken
pi_211288579
Jaja... vast. Ik geloof er niks van. Welk schandaal probeert Geert Hoes hiermee onder de pet te houden?
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_211288709
Ken ik verder niet, maar dat wens je je ergste vijanden nog niet toe :N
Sterkte en beterschap.
pi_211289125
Vreselijk :{ Veel sterkte.
pi_211290786
Heftig. Hopelijk valt het allemaal mee.
pi_211292271
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 november 2023 10:41 schreef HyperViper het volgende:
Heftig. Hopelijk valt het allemaal mee.
Ja sorry hoor, maar hopelijk valt het mee? Hij is al tig kilo verloren en ligt al maanden in het ziekenhuis. Nee, dit valt niet mee.
pi_211293828
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 12:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ja sorry hoor, maar hopelijk valt het mee? Hij is al tig kilo verloren en ligt al maanden in het ziekenhuis. Nee, dit valt niet mee.
Op de meeste foto's die in het artikel staan heeft hij een duim omhoog dus vandaar.
  Moderator woensdag 15 november 2023 @ 20:50:56 #13
382129 crew  Donna
pi_211307867
Nou maar hopen dat hij er een beetje fatsoenlijk bovenop kan komen. Wat heftig zeg!
pi_211310271
Wat een verhaal. Beterschap voor Geert.

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211938824
Hoe zou het inmiddels met hem zijn?
  Moderator / Miss SHO zondag 7 januari 2024 @ 08:57:59 #16
22592 crew  Ole
pi_211946098
Familie van Isa toch?
Hoop dat hij herstelt
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator / Miss SHO zondag 7 januari 2024 @ 09:02:25 #17
22592 crew  Ole
pi_211946113
Laatste berichten van november.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_211946274
quote:
0s.gif Op zondag 7 januari 2024 09:02 schreef Ole het volgende:
Laatste berichten van november.
Dat is positief lijkt me, dan leeft ie waarschijnlijk nog. :X

(hoewel er dus ook geen bericht van herstel is.... ;( )

indien nog van toepassing: GO GEERT ^O^
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')