abonnement Unibet Coolblue
pi_211277407
Hallo, mijn water komt op 40cm boven de bodem van de kelder het huis in, hij gaat dan naar beneden en staat op 10cm boven de bodem van de kelder.

Nu loopt de kelder geregeld vol en wil ik 40cm beton gaan storten in de hoop een droge kelder te houden.

Het mooiste zou zijn dan de leiding aan te passen en de water meter hoger te leggen.
Vitens rekent hiervoor 700 euro. Lekker dan.

Iemand ooit een stromende leiding gemaakt. Ik denk dan zwembroek aan. En gaan. Maar krijg je dat weer dicht voor je verzuipt in en de kelder?
pi_211277426
je realiseert dat whatever je aanpast voor de meter gezien wordt als fraude?
pi_211277608
Kan je het niet dunner aanbrengen en er een soort waterdichte "kist" van maken met cement en waterglas?

Alles wat los zit uiteraard vooraf verwijderen, oud cement, tegels, etc.
pi_211277875
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 23:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Kan je het niet dunner aanbrengen en er een soort waterdichte "kist" van maken met cement en waterglas?

Alles wat los zit uiteraard vooraf verwijderen, oud cement, tegels, etc.
Verschillende buren hebben er al 1000de euro's aan uitgegeven er staat zoveel druk op dat het toch weer misgaat.

Het regen water niveau is is nu heel hoog en dat loopt door de kelder. Als het weer wat zakt zakt het in de kelder ook langzaam weer.
pi_211277878
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 23:02 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
je realiseert dat whatever je aanpast voor de meter gezien wordt als fraude?
Nou niet helemaal. Maar in een monopoly 700 euro vragen voor een uur werk is niet crimineel?
pi_211277961
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 23:54 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Nou niet helemaal. Maar in een monopoly 700 euro vragen voor een uur werk is niet crimineel?
Dan zou ik 'm ook direct naar de meterkast verhuizen ofzo, als het toch zoveel moet kosten.
  Moderator maandag 13 november 2023 @ 06:19:26 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_211278286
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 23:54 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Nou niet helemaal. Maar in een monopoly 700 euro vragen voor een uur werk is niet crimineel?
Tot aan de meter is het natuurlijk wel gewoon hun eigendom. Bijkomend feit is dat je deze leiding zelf ook niet kunt afsluiten, dat moet ergens de de straat gebeuren.
pi_211278587
Sowieso klinkt het niet als of je er over nagedacht hebt. 40cm beton per m2 is 960kg.

Maw een keldertje van 2x3m krijgt ff 5760 kg te verstouwen. Gaat je fundering / constructie niet leuk vinden.

Daarnaast is beton niet waterdicht en lost je probleem dus niet op.

Maw ik zou maar een professional inhuren of een klein vuilwaterpompje in de hoek zetten met een afvoer naar elders.
pi_211278594
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 23:01 schreef Nico987 het volgende:
Iemand ooit een stromende leiding gemaakt. Ik denk dan zwembroek aan. En gaan. Maar krijg je dat weer dicht voor je verzuipt in en de kelder?
Vroeger wel eens gedaan en dan moet de leiding worden bevroren... Vroeger deed men dat met Freon gas maar dat mag nu niet meer maar gebeurd wel nog met stikstof. Dan wordt er dus een schaal over de leiding geschroefd waar je de stikstoffles op kunt aansluiten en stikstof langs de leiding kunt laten lopen. Het water bevriest dan en er ontstaat een ijs prop. Staat de installatie onder druk dan zoekt men liever de eerste bocht/knie op en dan wordt de bocht bevroren zodat de prop er niet uit kan schieten. Uiteraard moet je dan over voldoende stikstof beschikken om de klus te klaren. Het is voor mij best lang geleden en toen was het niet de bedoeling om PVC leiding te bevriezen dat is bij zulke temperaturen te kwetsbaar. Er moet dan op zijn minst een stalen hoofdleiding liggen. Moderne bouw vanaf bepaalde periode hebben allemaal druk PVC leiding.

Maar bij de watermeter heb je 2 afsluiters de hoofdafsluiter (membraan) van de leverancier, de watermeter en dan de hoofdafsluiter van de gebruiker. Dus zij hoeven daar eigenlijk niet veel rare kunstjes uit te halen, achter die eerste hoofdafsluiter en als die dicht is kun je alle kanten met die meter. Dan heb je slechts nog die afsluiter zo nu en dan onder water. Dat ze voor zo'n lullig fit klusje ¤700 vragen is inderdaad waanzin. Of ze willen meteen gaan graven en ook de hoofdleiding omhoog halen, dat moet van buiten naar binnen. Dan heb je kans dat het nog duurder wordt wanneer de leiding onder bestrating ligt want het waterbedrijf is niet de stratenmaker die het gat in de straat weer mooi dicht legt.

Afijn, zoals iemand al eerder aangaf, jij mag dat niet doen, omdat je dan de zegel verbreekt en de meter verwijderd en verplaatst. Niet dat daar ooit iemand naar komt kijken, maar toch is het ooit aan de orde om welke reden dan ook en zien zij dat jij daar zelf geklust hebt. Dan wordt het door hun allemaal weer in oude staat hersteld op jou kosten en wordt er over fraude geleuterd etc. Dan rekenen ze ook weer andere prijsjes.

Maar praktisch zou het kunnen, met hoofdafsluiter dicht en de meter hoger leggen.
pi_211278596
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 23:54 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Nou niet helemaal. Maar in een monopoly 700 euro vragen voor een uur werk is niet crimineel?
Dan moet je het zelf maar weten, succes er mee he, dit gaat gaat je zelf nooit lukken

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 13-11-2023 08:10:48 ]
pi_211280221
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 06:19 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Tot aan de meter is het natuurlijk wel gewoon hun eigendom. Bijkomend feit is dat je deze leiding zelf ook niet kunt afsluiten, dat moet ergens de de straat gebeuren.
Daarom. Dacht ik open zagen, laten stromen, afsluit kraam met knelkoppeling in open stand er op zetten goed knellen en dichtdraaien...
Pomp aan... En de rest kan dan naar eigen inzicht of zo..

Maar misschien doe ik wel te ingewikkeld...

Ik heb nu een pomp er in staan met een vlotter boven op, slang door de gang de wc in. Niet helemaal gezellig...
De vlotter boven op is leuk, maar wil die omhoog staan moet die in 60cm water. Dus nu vast gezet dus stopt niet vanzelf... Dat is niet lekker.

Andere optie is een gaatje hakken van een cm of 5 waar een pomp in kan, maar weet niet hoe dik die vloer is. Dan stroomt het water daarin trekt die hem helemaal leeg.moet het uiteraard een pomp zijn met een sensor onder in.

Dan de slang door de ventilatie opening naar buiten. Maar loopt het de tuin in zo terug de kelder in.
pi_211280261
Blijf er gewoon van af.
Het is niet van jou.
Schakel gewoon de eigenaar in.
Definitely not CIA
pi_211280658
Deze loodgieter zou ook even een kraan vervangen met de druk er nog op.

  maandag 13 november 2023 @ 12:41:34 #14
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_211280956
Kwestie van leiding bevriezen, boel omleggen en wachten tot het stuk dat bevroren is weer ontdooit is.

https://www.boels.com/nl-nl/huren/bevriezingsset/p/11532

En dan over een paar het gezeik wat je met het waterleidingbedrijf hebt opvangen en de boete die "iets" hoger is dan 700 euro accepteren.
pi_211282127


[ Bericht 100% gewijzigd door DerekB op 13-11-2023 14:43:39 ]
pi_211283834
Tot en met de meter is het niet van jou en mag je er niet zelf aan klooien.

Wel zelf klooien wordt achteraf een duur grapje zodra ze er achter komen (en dat gaat vroeg of laat gebeuren). Dan betaal je de herstelkosten en een leuke boete. En sta je lekker te boek als fraudeur.

Betaal je dan die kosten niet, dan wordt het nog leuker: je wordt van water afgesloten.
En lukt het je om het huis te verkopen met een watermeter die zonder toestemming is verplaatst (dus voordat de waterleverancier er achter is gekomen) kom je ook nog in een civiel dispuut terecht met degene die het huis gekocht heeft.

En die 40cm beton... Hoeveel geld heb je al uitgegeven aan een constructeur om de extra belasting van de vloer en fundering door te laten rekenen?
  maandag 13 november 2023 @ 21:07:34 #17
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_211286198
Leg de bal gewoon bij Vitens. Die zijn er vast ook niet blij mee als die meter van buiten regelmatig onder water staat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraag is wel even of je probleem daadwerkelijk weg is als je die paar cm beton stort. Komt het water niet hoger omdat het buiten niet hoger in de grond komt of om de domme reden dat lokaal de grond wel een beetje gedroogd is zodra die laag jouw kelder in is gelopen?

In het laatste geval heb je straks nog steeds natte voeten.
pi_211288404
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 11:10 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Daarom. Dacht ik open zagen, laten stromen, afsluit kraam met knelkoppeling in open stand er op zetten goed knellen en dichtdraaien...
Pomp aan... En de rest kan dan naar eigen inzicht of zo..

Maar misschien doe ik wel te ingewikkeld...

Ik heb nu een pomp er in staan met een vlotter boven op, slang door de gang de wc in. Niet helemaal gezellig...
De vlotter boven op is leuk, maar wil die omhoog staan moet die in 60cm water. Dus nu vast gezet dus stopt niet vanzelf... Dat is niet lekker.

Andere optie is een gaatje hakken van een cm of 5 waar een pomp in kan, maar weet niet hoe dik die vloer is. Dan stroomt het water daarin trekt die hem helemaal leeg.moet het uiteraard een pomp zijn met een sensor onder in.

Dan de slang door de ventilatie opening naar buiten. Maar loopt het de tuin in zo terug de kelder in.
Wat dacht je van de slang aansluiten op de rioolpijp?
pi_211288656
Wat een nare berichten hier joh, doe ff rustig aan.

Euh ik zal Vitens eens bellen, of ze mee willen denken. Verplaatsen tot 2 meter kost 1600 euro volgens hun website.

Het gewicht is ws wel een dingetje
  dinsdag 14 november 2023 @ 02:51:53 #20
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_211288711
Hoezo loopt je kelder eigenlijk vol?
pi_211288717
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 02:51 schreef leolinedance het volgende:
Hoezo loopt je kelder eigenlijk vol?
Omdat de bak 90 jaar oud is en lek. Zoals je weet heeft het de laatste weken een beetje geregend, en dan steigt het regenwaterpeil. Blijkbaar zit dat nu zo'n 70cm onder de grond. En dus 40cm in mijn kelder.
  dinsdag 14 november 2023 @ 07:08:51 #22
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_211288900
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 03:18 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Omdat de bak 90 jaar oud is en lek. Zoals je weet heeft het de laatste weken een beetje geregend, en dan steigt het regenwaterpeil. Blijkbaar zit dat nu zo'n 70cm onder de grond. En dus 40cm in mijn kelder.
De bak weer dichtmaken geen optie? Daar zijn tig technieken voor die minder werk zijn dan een meter beton erin storten ;) .
  dinsdag 14 november 2023 @ 07:25:43 #23
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211288939
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 07:08 schreef bleiblei het volgende:

[..]
De bak weer dichtmaken geen optie? Daar zijn tig technieken voor die minder werk zijn dan een meter beton erin storten ;) .
Precies. Maak die bak weer dicht. Ik weet niet wat voor vloer je hebt maar ik kan me voorstellen dat al dat water ook allerlei vochtproblemen in huis gaat geven.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_211289271
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 01:59 schreef Nico987 het volgende:
Wat een nare berichten hier joh, doe ff rustig aan.

Euh ik zal Vitens eens bellen, of ze mee willen denken. Verplaatsen tot 2 meter kost 1600 euro volgens hun website.

Het gewicht is ws wel een dingetje
vindt je het heel gek? je actie wordt gezien als fraude maar dat wil jij niet in zien

Hoe wil je daar een kraan tussen zetten waarvan de vitens je op je droge ogen moet geloven dat je die niet soms dicht zet en een bypass maakt?
pi_211289658
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 07:08 schreef bleiblei het volgende:

[..]
De bak weer dichtmaken geen optie? Daar zijn tig technieken voor die minder werk zijn dan een meter beton erin storten ;) .
Er staan hier in de straat 20 huizen met precies dit probleem. Daarvan weet ik van 6 dat zij verschillende 'experts' hebben laten komen, veel geld uitgegeven met max 5 jaar een positief resultaat.

Bij de huizen rondom onze straat weet ik dat verschillende het dicht hebben laten gooien, of de optie tot kelder 90 jaar terug niet hadden.

De kelder is eigenlijk onbruikbaar. Hij is 1 meter breedte, 2,5 meter lang en iets van 80cm hoog. Hij licht alleen onder de gang. Rond de rest van het huis ligt gewoon kruip ruimte, dat ligt zo'n 60cm hoger en is kurk droog. Dus de rest van het huis is droog. De vloer is oud, maar nog sterk. Laatst helemaal laten controleren ivm een groot aquarium.
pi_211290128
Hey Nuon, ik knip ff de hoofdkabel voor de stroommeter door en zet er een schakelaar op, jullie verzegeling laat ik zitten. Hebben jullie geen probleem mee toch? Ach, het geeft toch niet dat jullie niet kunnen zien of ik stroom af tap, ik doe dat echt niet, erewoord

_O-
  dinsdag 14 november 2023 @ 09:54:11 #27
502341 Rostrup
Je moet sterk zijn.
pi_211290175
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 09:18 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Er staan hier in de straat 20 huizen met precies dit probleem. Daarvan weet ik van 6 dat zij verschillende 'experts' hebben laten komen, veel geld uitgegeven met max 5 jaar een positief resultaat.

Bij de huizen rondom onze straat weet ik dat verschillende het dicht hebben laten gooien, of de optie tot kelder 90 jaar terug niet hadden.

De kelder is eigenlijk onbruikbaar. Hij is 1 meter breedte, 2,5 meter lang en iets van 80cm hoog. Hij licht alleen onder de gang. Rond de rest van het huis ligt gewoon kruip ruimte, dat ligt zo'n 60cm hoger en is kurk droog. Dus de rest van het huis is droog. De vloer is oud, maar nog sterk. Laatst helemaal laten controleren ivm een groot aquarium.
Dat iets veel geld gaat kosten om goed opgelost te krijgen is geen reden om dan maar illegale activiteiten te gaan ontplooien.
Als je niet gewenst bent ga dan weg.
Verlaat hen voordat ze jou verlaten.
pi_211291086
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 09:54 schreef Rostrup het volgende:

[..]
Dat iets veel geld gaat kosten om goed opgelost te krijgen is geen reden om dan maar illegale activiteiten te gaan ontplooien.
Waar heb jij gemist dat ik al een tijd van dit plan ben afgestapt... Dus hou vol...
pi_211295408
ik heb het weleens iemand zien doen. De leiding voor de meter wordt lokaal bevroren. Het mag alleen niet en ik heb geen idee wat er gebeurt als het mis gaat. Je kan namelijk niet zomaar je gehele straat even afsluitern van water voor de reparatie of verplaatsing.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211295463
quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2023 12:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
Deze loodgieter zou ook even een kraan vervangen met de druk er nog op.

kan je uberhuapt wel een kraantje zetten op een waterleiding op druk?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211295612
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 18:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
kan je uberhuapt wel een kraantje zetten op een waterleiding op druk?
Als je de druk kan weerstaan dan kan alles natuurlijk.
Maar denk dat het met de hand tegenvalt iig.

De kraan die je monteert vol open zetten zal mss nog wat helpen.
pi_211295621
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 18:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je de druk kan weerstaan dan kan alles natuurlijk.
Maar denk dat het met de hand tegenvalt iig.

De kraan die je monteert vol open zetten zal mss nog wat helpen.
volgens mij krijg je het echt nooit waterdicht....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211295701
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 18:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
volgens mij krijg je het echt nooit waterdicht....
Ik ga het niet uitproberen, iig.
pi_211295808
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 18:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je de druk kan weerstaan dan kan alles natuurlijk.
Maar denk dat het met de hand tegenvalt iig.

De kraan die je monteert vol open zetten zal mss nog wat helpen.
Als de kraan open staat en het water er door heen kan wel, met de kraan dicht never nooit niet, eventueel met een slang er aan om het water naar buiten te krijgen dan moet een knel koppeling waarschijnlijk wel lukken, solderen absoluut niet

Het is wel een onomkeerbare gok _O-

Ik zeg doen TS en schijt hebben aan die boete als de controleur komt. Wie betaald overigens het water dat weg lekt? TS niet wat dat gaat niet door zijn meter heen
pi_211295968
Je kan ook aan je buren vragen of ze de kraan even vol open willen zetten, dan zakt de waterdruk een beetje :+
pi_211299693
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 november 2023 18:46 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Als de kraan open staat en het water er door heen kan wel, met de kraan dicht never nooit niet, eventueel met een slang er aan om het water naar buiten te krijgen dan moet een knel koppeling waarschijnlijk wel lukken, solderen absoluut niet

Het is wel een onomkeerbare gok _O-

Ik zeg doen TS en schijt hebben aan die boete als de controleur komt. Wie betaald overigens het water dat weg lekt? TS niet wat dat gaat niet door zijn meter heen
Mooi verhaal, topic niet gelezen dus.

Overigens wie betaald dat water? Hoeveel denk jij dat water kost? De water meter is berekend op 2,5m3 per uur. Laten we gek doen, en er komt het dubbele uit de waterleiding. 5m3 in een uur. Die kraan moet er met 10 minuten wel op zitten anders is het mislukt. Dan heb ik toch al gauw 1,08 euro water gestolen. Nou sluit me op hoor, deze crimineel is echt heul slecht.

Mijn zwager stak eens door de hoofdleiding met de graaf machine. Ze kwamen 2 uur later. De vlerk had zo 10 euro water gratis verspilt, sterker nog heeft er zelf een gratis glaasje water van gestolen.

Ik snap nu wel dat het niet mag, dus is het niet handig. Maar je kunt ook overdrijven...
pi_211299698
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 november 2023 18:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
ik heb het weleens iemand zien doen. De leiding voor de meter wordt lokaal bevroren. Het mag alleen niet en ik heb geen idee wat er gebeurt als het mis gaat. Je kan namelijk niet zomaar je gehele straat even afsluitern van water voor de reparatie of verplaatsing.
Dat is natuurlijk wel wat ze bij Vitens doen bij een waterleiding breuk, en daar hebben ze hier in de stad een abonnement op.
pi_211331732
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 01:20 schreef Nico987 het volgende:
Overigens wie betaald dat water? Hoeveel denk jij dat water kost? De water meter is berekend op 2,5m3 per uur. Laten we gek doen, en er komt het dubbele uit de waterleiding. 5m3 in een uur. Die kraan moet er met 10 minuten wel op zitten anders is het mislukt. Dan heb ik toch al gauw 1,08 euro water gestolen. Nou sluit me op hoor, deze crimineel is echt heul slecht.
Het zit niet in de waterkosten, maar in het arbeidsloon... De verplaatsing aanvragen en laten uitvoeren kost al ¤700.
Tarieven van ¤80 p/u worden al gemakkelijk berekend, 2 krachten 4 uur werk, materiaal wordt niet geteld omdat het hune eigendom blijft. Die klus vraag je aan en wordt tijdig ingepland en komen er 2 mannetjes opdraven om het te maken.

Doe je dit klusje zelf en je valt hier mee door de mand bij een controlle dan ga je een ander traject in met andere tarieven. De controleur meldt een fraudegeval en dan komt eerst de inspectie altijd met zijn 2en. Na de inspectie en bevestiging van fraude wordt het een calamiteiten gevalletje. En wordt er ergens anders een reparatieploeg weggetroken om jou misstappen te corrigeren. Dus calamiteiten tarief i.v.m geleden schade elders. Die reparatieploeg komen dan met met z'n 4en, die komen niet voor een afgesproken aannemersprijsje die komen met uurtarief (Machine/manuren). Dan wordt de oude meter meegenomen en gaat naar de fraude afdeling om te onderzoeken wat daarmee gebeurd is. Ook al is er niets mee gebeurd het onderzoek zal plaatsvinden en de kosten daarvan wordt doorberekend. Ook wordt het plaatste van een nieuwe meter doorberekend en op jou verhaalt...

Du je krijgt financieel een behoorlijk oor aan genaaid, jij bent de fraudeur en ga dan maar eens in beroep tegen de door hun berekende herstelkosten en onderzoekskosten berkekend met calamiteiten tarief. Dat verhaaltje gaat lekker dik in de 4 cijfers lopen...

Dan komt het volgende, het waterbedrijf zal je al fraudeur aanmerken en kunnen weigeren jou nog langer diensten te verlenen, zij willen geen zaken doen met fraudeurs. Nu is drinkwater een eerste levensbehoefte en wettelijk zitten daar wat haken en ogen. Dus je zult wel altijd water terug krijgen maar je bent het nogelijk een tijdje kwijt. Ze kunnen jou een tijdje van kasje naar de muur sturen. Daarnaast wordt ej opgenomen in een frauderegister dat via de BKR registratie inzichtelijk is ook al heb je geen schulden, BKR beheerd ook frauderegisters.

Veranderd er ooit iets in je situatie, bv overstappen naar een ander energiebedrief dan checken zij bij aanvraag eerst BKR. Oh!? Meneer staat geregistreert als fraudeur!? Nee daar doen doen wij geen zaken mee. DIt zou wel eens kunnen doorwerken tot aanvraag van hypotheken en leningen... Zelfs de bank zou je rekening kunnen weigeren omdat ze geen zaken willen doen met fraudeurs.

Dus let goed op voordat je kunstjes uithaald met dat soort instanties... Zo'n dom grapje zou je heel lang kunnen achtervolgen...

Een BKR aantekening als fraudeur is het laatste wat je wilt.
pi_211331804
Nou al over de kosten heen en Vitens gebeld?
Vakman pur sang
pi_211332258
quote:
0s.gif Op woensdag 15 november 2023 01:22 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk wel wat ze bij Vitens doen bij een waterleiding breuk, en daar hebben ze hier in de stad een abonnement op.
buiten sluiten ze wel af, die leiding is te groot om te bevriezen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211332352
Ik heb verder geen antwoorden.
Maar hier zie je hoe je loden leidingen in je huis herkent:


Lood is (zwaar) giftig.
Vakman pur sang
pi_211342734
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 november 2023 09:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou al over de kosten heen en Vitens gebeld?
Vitens zag het probleem niet van een water meter die onder water staat.
Dus ik doe niets met de water meter.
Ik ga ze overigens nog eens bellen of waar zij denken dat hij zit.. aangezien de meter nergens gebeugeld zit hangt hij gewoon los boven de grond, lijkt mij ook niet origineel.

Heb een pomp gekocht met een sensor. Als het water straks wat meer gezakt is, ga ik een putje maken voor de pomp. Slang richting riool en zo zal hij het constant leeg pompen.
Voor mij de weg van de minste weerstand..
pi_211342763
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:48 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Vitens zag het probleem niet van een water meter die onder water staat.
Dus ik doe niets met de water meter.
Ik ga ze overigens nog eens bellen of waar zij denken dat hij zit.. aangezien de meter nergens gebeugeld zit hangt hij gewoon los boven de grond, lijkt mij ook niet origineel.

Heb een pomp gekocht met een sensor. Als het water straks wat meer gezakt is, ga ik een putje maken voor de pomp. Slang richting riool en zo zal hij het constant leeg pompen.
Voor mij de weg van de minste weerstand..
Het is dus wel de vraag of je het kunt wegpompen. Als het grondwater hoog staat kun je natuurlijk lang pompen voordat het weg is...
Maar dat ga je vanzelf zien.
pi_211344068
Het regen water staat hoog.
En idd, ik pomp het nu in 2 uur droog, en het is in 6-7 uur vol.. maar het lijkt de enige manier het droog te houden...
pi_211346081
Als je gaat pompen komt het water steeds sneller in die richting.

Kun je niet gewoon de eerste afsluiter laten zitten op de leiding en vanaf daar met een leiding de meter verplaatsen met een nieuwe kraan.
pi_211353387
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 10:56 schreef tiho1 het volgende:
Als je gaat pompen komt het water steeds sneller in die richting.

Kun je niet gewoon de eerste afsluiter laten zitten op de leiding en vanaf daar met een leiding de meter verplaatsen met een nieuwe kraan.
In het eerste plan zou dan die afsluiter en een deel van die leiding in het beton liggen.. lijkt me ook niet alles
pi_211353514
Sla een paar mooie platen betonplex rondom de meter en stort de rest lekker vol met beton. Als de kelder dan vol loopt, loopt alleen die bak vol waar de meter in uitkomt.
pi_211354025
Mijn kelder is misschien een beetje raar. Maar daar heb ik aan gedacht, en de kelder helemaal vol storten. Maar dan kun je de meter niet aflezen of de kraam afsluiten omdat je er niet bijkomt in de hoogte.
pi_211550856
Heb je een foto van de situatie?
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_211556374
quote:
0s.gif Op zondag 19 november 2023 00:48 schreef Nico987 het volgende:

[..]
Vitens zag het probleem niet van een water meter die onder water staat.
Dus ik doe niets met de water meter.
Ik ga ze overigens nog eens bellen of waar zij denken dat hij zit.. aangezien de meter nergens gebeugeld zit hangt hij gewoon los boven de grond, lijkt mij ook niet origineel.

Heb een pomp gekocht met een sensor. Als het water straks wat meer gezakt is, ga ik een putje maken voor de pomp. Slang richting riool en zo zal hij het constant leeg pompen.
Voor mij de weg van de minste weerstand..
Goed plan maar je kunt je wand uiteindelijk toch ook nog dichtsmeren met kimband en cement en dat vervolgens weer coaten? Dat hoeft de wereld niet te kosten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')