Ja, er verdwijnt regelmatig gereedschap van de werkplaats.quote:[img]https://fokstatic.nl/p/0s.gif[/img] Op zondag 12 november 2023 22:16 schreef karr-1 het volgende:
Geen idee, maar dat gebeurde op de middelbare school ook wel eens en dan noemden ze het drugscontrole of zo.
Was er een aanleiding anders dan "we vermoeden dat er diefstal is"?
Ik zie jou snel een bordje schilderen, een geel hesje aandoen en met een rood hoofd door het bedrijf lopen schreeuwn.quote:Op zondag 12 november 2023 22:01 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik heb hiertegen gelijk woedend gedemonstreerd
Wat had je gestolen?quote:Op zondag 12 november 2023 22:28 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ja, er verdwijnt regelmatig gereedschap van de werkplaats.
Dit zou een zwaarwegende reden kunnen zijn.quote:Op zondag 12 november 2023 22:28 schreef Joopklepzeiker het volgende:
[..]
Ja, er verdwijnt regelmatig gereedschap van de werkplaats.
Niet gewoon een camera in je locker hangenquote:Op zondag 12 november 2023 23:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je moet dus eigenlijk een kluis in je locker zetten om je spullen veilig te bewaren.
Kluis én camera danquote:Op zondag 12 november 2023 23:25 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Niet gewoon een camera in je locker hangen
Wat een pauperbedrijf.quote:
Volgens mij kan dat niet zomaar.quote:Op zondag 12 november 2023 23:29 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Wat een pauperbedrijf.
Niet ieder stuk gereedschap met een AirTag uitrusten![]()
Of Accutollen kopen die uit mekaar klappen bij het verlaten van de werkplaats
On-topic: Ik vermoed dat de werkgever in zijn recht staat, maar het toepassen van een 4-of-meer-ogen principe zou wel redelijk zijn om te verwachten bij controle.
In het verleden wel eens een kluisjescontrole gehad op t werk. Niet van tevoren aangekondigd, 'loop je ff mee?' ('oh jee, wat heb ik nu weer gedaan') Maar dit was dus controle waar je zelf bij was. Je diende ook een eventuele rugzak/tas zelf open te maken.
Nog een keer nadenkende: Mag een werkgever dan zomaar in jouw tas kijken -die in het kluisje ligt- zonder toezicht? (en jouw toestemming)
Helemaal eens. 'wel normaal dat je er bij bent' Nou, bij TS' werkgever dus niet, dus er is zeker iets op aan te merken. Zeker als er niets over in de arbeidsvoorwaarden/reglement staat.quote:Op maandag 13 november 2023 00:14 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij kan dat niet zomaar.
Er kunnen ook vertrouwelijke papieren, spullen of medicijnen zoals antidepressiva, concerta, HIV-remmers, insuline, foliumzuur, absorberende inleggers of iets dergelijks, allemaal dingen waar een werkgever niet zoveel mee te maken heeft zolang het de veiligheid niet beïnvloedt.
Als het wel beleid is om de lockers of tassen te doorzoeken, kan je er rekening mee houden door dat soort spullen niet in het klusje te leggen. Maar dat is hier niet het geval begrijp ik. En ook dan is het wel normaal dat je erbij bent.
Een paar muizenklemmen in de jaszakken doen.quote:Op maandag 13 november 2023 00:24 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Helemaal eens. 'wel normaal dat je er bij bent' Nou, bij TS' werkgever dus niet, dus er is zeker iets op aan te merken. Zeker als er niets over in de arbeidsvoorwaarden/reglement staat.
Andere hypothetische casus: Als er een partij prive-jassen aan de kapstok hangen (in een open kleedruimte), mag de Chef dan zomaar de jassen controleren? Lijkt me niet.
en jeukpoederquote:Op maandag 13 november 2023 00:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Een paar muizenklemmen in de jaszakken doen.
Nee, staat niet in zijn recht! Ondanks dat de locker Bedrijfseigendom is mag hij die locker niet zomaar openen!quote:Op zondag 12 november 2023 23:29 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Wat een pauperbedrijf.
Niet ieder stuk gereedschap met een AirTag uitrusten![]()
Of Accutollen kopen die uit mekaar klappen bij het verlaten van de werkplaats
On-topic: Ik vermoed dat de werkgever in zijn recht staat, maar het toepassen van een 4-of-meer-ogen principe zou wel redelijk zijn om te verwachten bij controle.
In het verleden wel eens een kluisjescontrole gehad op t werk. Niet van tevoren aangekondigd, 'loop je ff mee?' ('oh jee, wat heb ik nu weer gedaan') Maar dit was dus controle waar je zelf bij was. Je diende ook een eventuele rugzak/tas zelf open te maken.
Nog een keer nadenkende: Mag een werkgever dan zomaar in jouw tas kijken -die in het kluisje ligt- zonder toezicht? (en jouw toestemming)
Waarom niet? Als de kluisjes niet iedere dag gecontroleerd worden, kun je de gok toch nemen?quote:Op maandag 13 november 2023 08:48 schreef Jeroboam het volgende:
Wie gaat er iets van zijn werkgever stelen en het vervolgens in een kluisje op het werk bewaren?
De AVG ziet op de verwerking van persoonsgegevens. Hoe zou een locker-inspectie onder de AVG vallen?quote:Op zondag 12 november 2023 22:15 schreef einzeinz het volgende:
Nee, heeft dat recht niet. GDPR-wetgeving! Hij mag vragen om die locker te openen in jouw aanwezigheid!
Als je hem aanklaagt is hij het haasje
Daar zal de werkgever wel wakker van hebben gelegen...quote:Op zondag 12 november 2023 22:01 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Ik heb hiertegen gelijk woedend gedemonstreerd en gevraagd of wie mij vertelt of hij wel te vertrouwen is aangezien mijn portemonnee en alles is de locker liggen.
Is privacy, daar heb jij recht op en je werkgever mag dat niet om jou rug open makenquote:Op maandag 13 november 2023 10:13 schreef baskick het volgende:
Wat zegt enig reglement over die lockers? What's next? Jaszakken controleren of er geen pennen, post-it's of rolletjes plakband in zitten?
[..]
De AVG ziet op de verwerking van persoonsgegevens. Hoe zou een locker-inspectie onder de AVG vallen?
Hoe kunnen zo nou ooit aantonen dat het stanleymes niet gewoon van de werknemer zelf is?quote:Op zondag 12 november 2023 23:22 schreef Het_Bokje het volgende:
[..]
Dit zou een zwaarwegende reden kunnen zijn.
Ik zou wel 'eisen' dat mijn kluisje in mijn aanwezigheid gecontroleerd word (én met iemand van HR / OR er bij, als controlerende partij)
Want anders: 'dit is een luie lul, ik leg een stanleymes in z'n kluisje bij 'controle', dan kunnen we 'm gratis lozen, hihaho'
Lijkt me wel mooi om dan het gezicht van die manager te zien op het moment dat ie de locker opent en er een kluisje in ziet staan.quote:Op zondag 12 november 2023 23:25 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je moet dus eigenlijk een kluis in je locker zetten om je spullen veilig te bewaren.
Kan aannemelijk zijn als het om hetzelfde merk en type gaat als dat bij de werkgever gebruikt wordt. Maar een stanleymesje van een euro lijkt mij een slecht voorbeeld want er kunnen diverse redenen zijn dat een simpel stuk gereedschap in een kluisje rondslingert zonder dat er meteen iets kwaadwillends achter steekt. Bij TS zal het vast om waardevollere spullen en/of grotere aantallen gaan.quote:Op maandag 13 november 2023 17:16 schreef borbit het volgende:
[..]
Hoe kunnen zo nou ooit aantonen dat het stanleymes niet gewoon van de werknemer zelf is?
En een alarm met afstandsbediening op de deur van de lockerquote:Op maandag 13 november 2023 18:23 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Lijkt me wel mooi om dan het gezicht van die manager te zien op het moment dat ie de locker opent en er een kluisje in ziet staan.
Nee hij doet een hesje aan en gaat op de grond zitten om alle vorkheftrucks te blokkeren.quote:Op zondag 12 november 2023 22:51 schreef Queller het volgende:
[..]
Ik zie jou snel een bordje schilderen, een geel hesje aandoen en met een rood hoofd door het bedrijf lopen schreeuwn.
De AVG gaat niet over privacy, maar over gegevensbescherming. Het woord 'privacy' komt niet 1 keer voor (ok, alleen in de voetnoot van overweging 173). Is het inspecteren van een locker een verwerking van persoonsgegevens?quote:Op maandag 13 november 2023 17:12 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Is privacy, daar heb jij recht op en je werkgever mag dat niet om jou rug open maken
Mijn kluisje heeft aan de binnenkant een usb-poort om een device op te kunnen laden. Daar kan wellicht ook wel een Pi met camera opquote:Op maandag 13 november 2023 18:44 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En een alarm met afstandsbediening op de deur van de locker
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |