abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211269663
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorieën over het ontstaan van de oorlog.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Kom maar op met jullie ideeën maar houdt het beschaafd en volgens de richtlijnen 😉
pi_211269676
OP aanpast naar BNW.
Voor nieuws over de huidige stand van zaken hebben we het topic in NWS en voor de tactische dingen hebben we het topic in OOR.
pi_211270181
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 09:48 schreef Candymannetje het volgende:
OP aanpast naar BNW.
Voor nieuws over de huidige stand van zaken hebben we het topic in NWS en voor de tactische dingen hebben we het topic in OOR.
De titel is inderdaad passender.
Zeker nu Duitsland het budget voor Oekraïne heeft verdubbeld van 4 miljard naar 8 miljard.
  zondag 12 november 2023 @ 12:09:35 #4
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_211270796
quote:
Klopt, ik ontken nergens dat er Geen vrouwen aan het front vechten.

Ik geef alleen dat dit specifieke filmpje nep is.

Kijk m nog eens en eventueel nog eens en als je m door hebt.

Rusland gooit de laatste tijd veel van dit soort filmpjes online.
Puur om Oekraïners in kwaad daglicht te zetten dat ze het nu zo lastig hebben dat ze zelfs onder dwang zwangere vrouwen naar het front sturen..

Of zal ik gelijk vertellen wat er niet klopt.

Brand maar los
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 12 november 2023 @ 12:10:36 #5
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_211270803
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 09:45 schreef Candymannetje het volgende:
In dit topic kunnen allerlei meningen worden gedeeld, maar onthoud dat er in dit topic geen 'onderling oorlogvoeren' wordt toegestaan. Respecteer een andere mening.

Let's go!

Theorieën over het ontstaan van de oorlog.
https://www.blckbx.tv/bui(...)ng-over-het-conflict

En wat gaat het gevolg zijn, welke allianties gaan we krijgen?
https://www.bnr.nl/nieuws(...)wereldorde-verandert

Kom maar op met jullie ideeën maar houdt het beschaafd en volgens de richtlijnen 😉
Rusland bemoeide zich met buurland, en 8 jaar later stapte de grens over onder het mom van een militaire operatie.
pi_211270871
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 12:09 schreef theguyver het volgende:

[..]
Klopt, ik ontken nergens dat er Geen vrouwen aan het front vechten.

Ik geef alleen dat dit specifieke filmpje nep is.

Kijk m nog eens en eventueel nog eens en als je m door hebt.

Rusland gooit de laatste tijd veel van dit soort filmpjes online.
Puur om Oekraïners in kwaad daglicht te zetten dat ze het nu zo lastig hebben dat ze zelfs onder dwang zwangere vrouwen naar het front sturen..

Of zal ik gelijk vertellen wat er niet klopt.

Brand maar los
Denk je nou dat jij mij opdrachten kunt gaan geven ofzo?
Zeg gewoon wat er volgens jou niet klopt.
pi_211270874
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 12:10 schreef theguyver het volgende:

[..]
Rusland bemoeide zich met buurland, en 8 jaar later stapte de grens over onder het mom van een militaire operatie.
Je mist een stukje.
pi_211271028
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 12:18 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Je mist een stukje.
Je mag het nooit te moeilijk/ingewikkeld maken voor de massa
:+
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_211271287
quote:

[..]
Je mist een stukje.
je bedoelt het stukje waarin Oekraïne zich verzette tegen de Russische inmenging in hun land?
pi_211271308
quote:

[..]
Mja, kortgeleden gaf je mij opdracht om mijn BNW theorie over het conflict prijs te geven, om die vervolgens te negeren.

Beetje hypocriet om nu Guyver daar op aan te spreken.
  zondag 12 november 2023 @ 13:40:39 #11
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_211271590
quote:

[..]
Jammer.. had gehoopt dat je zelf een kritische blik er op wou werpen.

Helaas.

Filmpje start je ziet bebost gebied 2 russische soldaten lopen op een persoon af die gehurkt zit.

Je hoort ook geweer vuur op de achtergrond.

Daar hebben we dus al probleem nummer 1 2 en 3

Waar kan je iemand gevangen nemen?
In niemandsland ..

De teken die ik aangaf duiden er op dat dit niet gefilmd is in niemandsland.

Het geluid van de oorlog is ver weg.
En er is nul komma niks geen spoor van vernieling te zien dat terwijl niemandsland overal een grote tering zooi is, bijna elk niemands lang ligt al op zijn minst een half jaar onder vuur.

Dus dit is opgenomen enkele kilometers vanaf het front.

Dus de zwangere vrouw is solo door niemandsland gelopen naar Russisch gebied om zich over te geven.

Dan het volgende de persoon in kwestie is alleen.
Als russen iets filmen van het front dan laten ze eerst een hoop lijken zien van verslagen vijand.
Niks Noppes nada te zien dus de vrouw was dus helemaal alleen dit terwijl Oekraïners een Westerse tactiek hebben geleerd dus een eenheid bestaat uit meerdere personen.
Geen lijken geen andere gevangenen niks.

Dan de camera..
Russen gebruiken amper body cams, heel simpel deze worden niet voorzien door het leger dus zouden ze zelf dus moeten aanschaffen.
Er zijn wel beelden van bodycams maar deze zijn op een hand te tellen er zijn wel speciale TikTok eenheden die pochen met wapens etc maar over algemeen word dit amper meer gedaan omdat ze niet weer een himars op de bakkes willen hebben zoals in verleden vaker was gebeurd.

Dan de camera beelden zelf dit is gefilmd met of een telefoon of een gewone camera geen body cam.
Je kan duidelijk zien dat het geen body cam is omdat de camera standen totaal niet kloppen voor een body cam..
En je gaat niet aan het front filmen met een camera of telefoon dat is gewoon dom.
Daarom zijn er wel speciale eenheden die filmen maar het zijn er heel erg weinig, de meeste aperatuur word afgepakt door de commandanten dit om er voor te zorgen dat ook beelden zoals Adiivka en bakhmut niet de westerse kant bereiken

Dus alles bijelkaar opgeteld is de situatie die geschets word, microscopisch klein dat het zich echt heeft afgespeeld.

Een zwangere militair.. dat zijn er gewoon amper.. ga er geen percentages aan hangen.. maar veel zullen het niet zijn.

Loopt dus solo van Oekraïense kant door mijnenveld tot paar kilometers Russische gebied in.

Waar ze russen tegen komt die WEL een camera bij zich hebben.

De kans dus... Is gewoon debiel.

Dus is dit een Russisch propaganda filmpje.
JUP!
  zondag 12 november 2023 @ 13:42:40 #12
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_211271606
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 13:05 schreef Wantie het volgende:

[..]
Mja, kortgeleden gaf je mij opdracht om mijn BNW theorie over het conflict prijs te geven, om die vervolgens te negeren.

Beetje hypocriet om nu Guyver daar op aan te spreken.
Rusland komt constant met andere redenen op te proppen zetten waarom ze vechten.

Ze weten het zelf niet meer.

Hoe langer het duurt deste raarder de redenen worden.
pi_211271755
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 13:40 schreef theguyver het volgende:

[..]

Helaas.

Filmpje start je ziet bebost gebied 2 russische soldaten lopen op een persoon af die gehurkt zit.

In niemandsland ..

En er is nul komma niks geen spoor van vernieling te zien dat terwijl niemandsland overal een grote tering zooi is, bijna elk niemands lang ligt al op zijn minst een half jaar onder vuur.

Dus de zwangere vrouw is solo door niemandsland gelopen naar Russisch gebied om zich over te geven.

Als russen iets filmen van het front dan laten ze eerst een hoop lijken zien van verslagen vijand.
Niks Noppes nada te zien dus de vrouw was dus helemaal alleen dit terwijl Oekraïners een Westerse tactiek hebben geleerd dus een eenheid bestaat uit meerdere personen.

Dan de camera..
Russen gebruiken amper body cams, heel simpel deze worden niet voorzien door het leger dus zouden ze zelf dus moeten aanschaffen.
Er zijn wel beelden van bodycams maar deze zijn op een hand te tellen er zijn wel speciale TikTok eenheden die pochen met wapens etc maar over algemeen word dit amper meer gedaan omdat ze niet weer een himars op de bakkes willen hebben zoals in verleden vaker was gebeurd.

Dan de camera beelden zelf dit is gefilmd met of een telefoon of een gewone camera geen body cam.
Je kan duidelijk zien dat het geen body cam is omdat de camera standen totaal niet kloppen voor een body cam..
En je gaat niet aan het front filmen met een camera of telefoon dat is gewoon dom.
Daarom zijn er wel speciale eenheden die filmen maar het zijn er heel erg weinig, de meeste aperatuur word afgepakt door de commandanten dit om er voor te zorgen dat ook beelden zoals Adiivka en bakhmut niet de westerse kant bereiken

Dus alles bijelkaar opgeteld is de situatie die geschets word, microscopisch klein dat het zich echt heeft afgespeeld.

Een zwangere militair.. dat zijn er gewoon amper.. ga er geen percentages aan hangen.. maar veel zullen het niet zijn.

Loopt dus solo van Oekraïense kant door mijnenveld tot paar kilometers Russische gebied in.

JUP!
Ik post iets en dan vraag jij om mijn eigen post te bekritiseren?
Als ik mijn post niet geloofwaardig zou vinden zou ik hem helemaal niet posten.

En jouw kritiek ben ik het totaal niet mee eens dus dan had ik het filmpje wel 30x kunnen bekijken en nog niet tot jou conclusie gekomen.

Schijnbaar denken wij heel verschillend en zien wij hele andere beelden.
Ik ga ook niet proberen om jou te overtuigen van mijn denkwijze.
Je moet maar kijken wat je denkt. 😉
pi_211271903
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 13:40 schreef theguyver het volgende:

[..]

Helaas.

In niemandsland ..

Dan de camera..

JUP!
Mooie uiteenzetting, jammer dat die wordt genegeerd.
  zondag 12 november 2023 @ 14:24:05 #15
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_211271983
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 13:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik post iets en dan vraag jij om mijn eigen post te bekritiseren?
Als ik mijn post niet geloofwaardig zou vinden zou ik hem helemaal niet posten.

En jouw kritiek ben ik het totaal niet mee eens dus dan had ik het filmpje wel 30x kunnen bekijken en nog niet tot jou conclusie gekomen.

Schijnbaar denken wij heel verschillend en zien wij hele andere beelden.
Ik ga ook niet proberen om jou te overtuigen van mijn denkwijze.
Je moet maar kijken wat je denkt. 😉
Daar twijfelde ik ook geen seconde aan.

Btw.. voor alle 3 aan front.
Komen die uniformen vrijwel net uit de was.

Maar nogmaals geweer vuur dichtbij of ver weg?

Gebied kapot.. of niet kapot?

Body cam of handheld/telefoon.

50.000 vrouwen in Oekraïense leger.

2 weken geleden was er een nieuws item dat vrouwen zich moesten melden bij Oekraïense leger.
Dit werd enorm opgeblazen in de Russische media..
(Betrof vrouwen met medische achtergrond)

En heel toevallig dan kort er na dit filmpje..

Wel heel toevallig vind je niet?
pi_211272023
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211272123
quote:
Ze komen niet echt met hard bewijs daarvoor.
Verder is dit al een oude theorie.
  zondag 12 november 2023 @ 14:58:26 #18
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_211272306
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 14:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ze komen niet echt met hard bewijs daarvoor.
Verder is dit al een oude theorie.
Hard bewijs is allang weg gespoeld.
Probleem is dat er tig verschillende schepen in dat gebied waren, uit verschillende landen die. Om de beurt met vingers naar elkaar wijzen.

Dit gaat echt nooit duidelijk worden, wie nu daadwerkelijk er achter zit.

Het enige wat de verantwoordelijke hoeft te doen is muil dicht houden.
pi_211272703
quote:
Biden heeft zelf gezegd dat ze een einde aan die pijpleiding zullen maken als Rusland Oekraïne binnen valt.
En toch blijven ze maar het vingertje naar Oekraïne wijzen.
Misschien is het ook wel uitgevoerd door Oekraïners maar dan met materiaal en training uit de USA.
En daar kan de USA mooi gebruik van maken als het ze uit komt.
pi_211272793
quote:
anonieme bronnen.
  zondag 12 november 2023 @ 16:25:44 #21
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_211273154
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 15:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Biden heeft zelf gezegd dat ze een einde aan die pijpleiding zullen maken als Rusland Oekraïne binnen valt.
Misschien is het ook wel uitgevoerd door Oekraïners maar dan met materiaal en training uit de USA.
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-rusland-oekraine-p/

Theorie op theorie op theorie..
Dit komt gewoon nooit boven water.
pi_211273322
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 15:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Volgens mij ging dat geeneens over de oorlog, maar het in gebruik nemen van NordStream 2.
Dat zou de VS tegenhouden.
Dus ook als er geen sprake was geweest van een oorlog in Oekraïne.

quote:
De VS zit achter de coup in Oekraïne, achter de inname van De Krim, achter de burgeroorlog in de Donbass en achter de invasie en annexatie van Oost Oekraïne...

Dan is zo'n pijpleiding een peulenschil.
  zondag 12 november 2023 @ 17:30:48 #23
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_211273811
quote:
1s.gif Op zondag 12 november 2023 16:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Volgens mij ging dat geeneens over de oorlog, maar het in gebruik nemen van NordStream 2.
Dat zou de VS tegenhouden.
Dus ook als er geen sprake was geweest van een oorlog in Oekraïne.
[..]
De VS zit achter de coup in Oekraïne, achter de inname van De Krim, achter de burgeroorlog in de Donbass en achter de invasie en annexatie van Oost Oekraïne...

Dan is zo'n pijpleiding een peulenschil.
Leuke theorie.. escalatie van een oorlog in Europa zodat iedereen zich achter Oekraïene schaart en alle Europese landen hun wapens gaan kopen.

Grappig Poetin in de pocket van de VS ipv andersom.
pi_211273832
quote:
0s.gif Op zondag 12 november 2023 16:25 schreef theguyver het volgende:

[..]
https://www.vrt.be/vrtnws(...)-rusland-oekraine-p/

Theorie op theorie op theorie..
Dit komt gewoon nooit boven water.
Hoeveel bewijs wil je hebben?

pi_211273903
quote:
Zolang de vinger niet kan wijzen naar Rusland gebeurt er niets.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')