quote:bron: Netwerk
De aanwezigheid van mensenlijke schilden in Irak is reeds bekend, zij zijn momenteel telkens gestationneerd op bruggen, ziekenhuizen, scholen etc.
(De actie wordt geleid door Ken Nichols, een voormalig lid van de Amerikaanse Marine die nu in Nederland woonachtig is)De oproep van deze actievoerders is opmerkelijk, zij hebben een officieel verzoek gedaan aan Nelson Mandela om zo snel mogelijk naar Irak te komen om zich samen met hen als menselijk schild op te stellen.
Wanneer Nelson Mandela, nobelprijswinnaar voor de vrede, hierop ingaat (waarschijnlijk morgen bekend), zou dat volgens deskundigen betekenen dat de VS gewoonweg de oorlog niet kán beginnen.
Hierbij nog even de mening van Nelson Mandela over Bush en de oorlog die hij voornemens is:
quote:Gezien zijn mening zou hij best eens op het verzoek in kunnen gaan.
Mandela: Bush is dom en arrogant 30-01-2003De Amerikaanse president George Bush gedraagt zich kortzichtig en arrogant. Dat zegt Nelson Mandela, oud-president van Zuid-Afrika en winnaar van de Nobelprijs voor de Vrede. Mandela roept de bevolking van de Verenigde Staten op de straat op te gaan tegen een mogelijke aanval op Irak en Bush niet te herkiezen.
Mandela heeft zich eerder kritisch uitgelaten over de Amerikaanse Irak-politiek, maar niet eerder werd hij zo persoonlijk als donderdag in een toespraak voor het Internationaal Vrouwenforum. Een wereldmacht met een president die (...) niet in staat is helder na te denken wil de wereld in een holocaust storten.
De aanwezigheid van Nelson Mandela als menselijk schild in Irak ter voorkoming van de oorlog, hoe denkt men er hier over?
[Dit bericht is gewijzigd door Cosma-Shiva op 14-02-2003 01:15]
Twee vliegen in één klap!
Zoals hij het nu doet (kritiek hebben) komt ie nog over als een serieus en verstandig persoon. Hij zet mensen heirmee aan het denken. Ik zeker niet dat hij er een oorlog mee zou tegenhouden.
quote:Zover ik heb gehoord heeft hij het in overweging genomen, morgen igg zou er meer bekend zijn.
Op vrijdag 14 februari 2003 01:35 schreef ranja het volgende:
Ten eerste denk ik dat Bush zich nergens wat van aantrekt en dus ook niet van de aanwezigheid van een Madela... ten tweede denk ik dat Mandela niet naar Irak zal gaan omdat het risisco te groot is dat Hoessein hem niet zal willen laten gaan omdat hij weet hoeveel aanzien Mandela in de wereld heeft en hem dus bij zich wil houden om zoveel mogelijk mensen achter zich te krijgen mocht Bush gaan aanvallen en daarmee Mandela doden.
Of Bush zich er niks van aantrekt, de man is een levend symbool, Bagdad bombarderen waar Mandela zich ergens op een strategisch punt bevindt, ik weet het niet hoor.
Uiteraard zal Saddam hem verwelkomen, maar niet gijzelen, juist vanwege het aanzien van Mandela, dat zou een hele domme zet zijn.
Ik ben benieuwd of hij er op ingaat iig.
Vreedzaam protesteren, gewoon op de grond gaan zitten. Okay, er worden een paar doodgeschoten, maar als het velen zijn zal de wereldopinie zich tegen de agressors keren.
Maar om nou op de grond te gaan zitten voor Saddam.....
quote:Mandela heeft toch ook iemand vermoord ?
Op vrijdag 14 februari 2003 01:49 schreef APK het volgende:
Ik vind het intristiek een goed plan.
Michael Moore geeft in zijn boek 'Stupid white men' ook aan dat bv Arafat het voorbeeld van Mandela zou moeten proberen te volgen om vrede te krijgen.Vreedzaam protesteren, gewoon op de grond gaan zitten. Okay, er worden een paar doodgeschoten, maar als het velen zijn zal de wereldopinie zich tegen de agressors keren.
Maar om nou op de grond te gaan zitten voor Saddam.....
[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 14-02-2003 03:03]
Heel stipt zijn we indirect allemaal verantwoordelijk natuurlijk
quote:Hmmz...
Op vrijdag 14 februari 2003 02:23 schreef NorthernStar het volgende:
.... het ligt niet in onze of Mandela's mogelijkheden om een aanval tegen te houden....
quote:Mandela kan niet orders geven en dat die soldaten dan weer naar huis gaan ofzo. En proberen op andere manieren de beslissing te beinvloeden is het aantrekken van een verantwoordelijkheid die niet de zijne is. Hij heeft in het openbaar zijn afschuw erover uitgesproken en dat is genoeg. Meer doen gaat tever imo.
Op vrijdag 14 februari 2003 02:28 schreef APK het volgende:[..]
Hmmz...
Als Mandela daar op een aantal prominente plekken gaat logeren denk ik dat het wel degelijk invloed zal hebben, maar ik denk niet dat hij zich daarvoor zal lenen.
Dit is natuurlijk wel een heftig verzoek aan Mandela, wel heel heldhaftig als hij doet. Snap het ook wel, want met Bush valt gewoon niet te praten. Dus, dan maar op een directere manier Bush voor het blok zetten.
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 14-02-2003 11:56]
quote:Zoals je misschien kan lezen, is het een verzoek van de actievoerders ZELF. Dus niet van Mandela.
Op vrijdag 14 februari 2003 01:41 schreef ilona-scuderia het volgende:
Mandela slaat een beetje door geloof ik
Die man moet gaan genieten van zijn vrijheid en lekker op safari gaan in het Krugerpark...
quote:kennelijk is Bush hier niet de enige primitieveling.
Op vrijdag 14 februari 2003 12:01 schreef ShaoliN het volgende:
Bush dom en arrogant noemen, en vervolgens naar Irak vertrekken.
Mooie reden voor Bush om hem een bom in zn reet te schieten als ie daar toch is
quote:Nelson ook dan
Op vrijdag 14 februari 2003 12:10 schreef Nyrem het volgende:[..]
kennelijk is Bush hier niet de enige primitieveling.
quote:Nee, maar er zijn toch wél een aantal users die het maar hebben over platbombarderen en vermoorden.....etc etc.... in die trant.....
Op vrijdag 14 februari 2003 12:17 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Nelson ook dan
quote:g o e d le zen, misschien kom je er dan achter waar het precies over gaat en wie het verzoek doet etc...
Op vrijdag 14 februari 2003 12:21 schreef tvlxd het volgende:
Mandela wordt oud, dan werken de hersenen soms gewoon niet zo goed meer.
quote:Precies
Op vrijdag 14 februari 2003 01:15 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Van mij mag hij daar een menselijk schild gaan vormen. Denk en hoop niet dat de VS zich daar voor laat afschrikken.Twee vliegen in één klap!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |