Want deze demonstranten protesteren niet uit naam van Palestina of zo?quote:Op zondag 12 november 2023 11:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zucht…. Iets met een groot grijs gebied wat er nog tussenin ligt…
Het topic gaat bijna alleen nog maar daarover.
Ik zou zeggen: opsplitsen naar een apart topic over stoute moslims in Europa.
Pleur je daar maar al je Twitter feed neer.
quote:Op zondag 12 november 2023 11:41 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]Ah zie je wel. Dan was ik niet helemaal abuis. En...welkom terug in Brabant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel koud hier hé vandaag."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Er zijn moslims met minder fundamentalistische opvattingen, maar dat is in het westen volgens mij een minderheid van de moslimbevolking. Migranten houden er vaak fundamentalistischer opvattingen op na dan mensen in het thuisland. Zo zijn er nogal wat christenen in de VS met extreem fundamentalistische opvattingen.quote:Op zondag 12 november 2023 10:02 schreef MissButterflyy het volgende:
Gezellig weer hier. Met z’n alle lekker alle negatiefs wat we over moslims kunnen vinden op Twitter hier neerplempen en dan gezellig allemaal de ene na de andere tirade afsteken over die vreselijke moslims.
Wat een heerlijke zondagochtend
Maar het komt allemaal door hun hoor!!
Die berichten worden hier neergezet omdat het gerommel in Europa met vooral moslims onlosmakelijk is verbonden met het geweld dat we momenteel zien in Gaza en omliggend gebied. Ja, het is soms een hele rij van dit soort berichten, maar anderzijds hebben we bijvoorbeeld ook Slayage die soms ook met een hele stoet aan Be Like anti-Israël posts voor de dag komt. Jouw voorstel is een vorm van het ontkennen van de werkelijkheid.quote:Op zondag 12 november 2023 11:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hoe mensen in Europa reageren op dit conflict heeft toch alles met dit conflict te maken? Ik zie hier geen filmpjes die niet direct met de oorlog israel - hamas te maken hebben. Waar zie jij zo een filmpje?quote:Op zondag 12 november 2023 11:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
quote:French model arrested for mocking report of baby burned by Hamas terrorists
Warda Anwar probed for ‘glorifying terrorism’ after asking if corpse was seasoned and ‘What was the side dish?’; Israeli embassy calls remark ‘disgusting’
PARIS, France — A social media influencer was arrested in France on Thursday for making light of the reported killing of an Israel baby by Hamas terrorists, prosecutors told AFP.
In a video, the woman — identified by media as Warda Anwar, a model — commented on remarks by an Israeli first responder who said Hamas gunmen had burned a baby alive in an oven during their assault on October 7.
The report has not been confirmed by Israeli authorities. Eli Beer of United Hatzalah, who first reported the incident, has since said he heard it secondhand. However, there is no dispute that terrorists burned some of their victims, including children and babies.
“I wonder whether they added salt and pepper first, did they add thyme?” Anwar said in the video. “What was the side dish?”
Following strong reactions on social media to the video last week, France’s Interior Minister Gerald Darmanin said Friday he had filed a criminal complaint against Anwar.
Eigenlijk zijn alle religies gewoon kut, en als ze er niet waren, dan was het een stuk vrediger op aarde...quote:Op zondag 12 november 2023 11:16 schreef oblo het volgende:
Hier ook wat beeldmateriaal van walgelijk gedrag vanuit Israel, zodat iedereen zich weer inclusief kan voelen. Want laten we eerlijk zijn, er is genoeg haat in Israel naar palestijnen, moslims, andere religies etc. Maar gelukkig is dat vooralsnog een minderheid.
Ik kon alleen geen beeldmateriaal vinden van pro-israel demonstranten die pro-palestina demonstranten aanvallen en lastig vallen.
https://youtube.com/shorts/sUJrXNCfUrk?feature=shared
Welnee, dan was er wel weer iets anders. De mens heeft doorgaans toch wat houvast en structuur nodig in de complexiteit der dingen in het levenquote:Op zondag 12 november 2023 11:58 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn alle religies gewoon kut, en als ze er niet waren, dan was het een stuk vrediger op aarde...
quote:Op zondag 12 november 2023 11:48 schreef Salina het volgende:
[..]
Ah zie je wel. Dan was ik niet helemaal abuis. En...welkom terug in Brabant.
Haha tnx. Wilde dichtbij mijn familie wonen maar ook niet te dichtbij, zij wonen allemaal in Oudenbosch.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel koud hier hé vandaag.
Het is trouwens best leuk hier hoor. Er wordt veel georganiseerd.
Heb een stamkroeg om de hoek, de binnenstad is 3x struikelen.
Werk is aan de overkant. Works for me
Oh en met de trein zit ik zo in Rotterdam/Delft/Den Haag. Ik ben wel helemaal verrandstad hoor, voel me geen Brabander ookal ben ik er toch echt 1, de echte Roosendaalers versta ik ook gewoon niet
En ja! Was gelijk goed wakker toen ik vanochtend de haarbal ging uitlaten om 7 uur![]()
Die ene natuurwet. En anders die andere natuurlijk.quote:Op zondag 12 november 2023 11:06 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Welke natuurwet verhinderd dat ze gedeporteerd kunnen worden? De zwaartekracht?
Gaza is nog niet gestopt met rokenquote:Op zondag 12 november 2023 10:09 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Geen idee, maar er werd niet echt gediscussieerd. En aangezien ik nog steeds gestopt met roken ben kan ik wel wat afleiding gebruiken.
Wat ik vaak opmerkelijk vind is dat veel mensen die de oorzaken van heel veel postkoloniale oorlogen bij het bepalen van de grenzen en het combineren van verschillende bevolkingsgroepen in een land, wel fan zijn van een multiculturele samenleving in het westen. Ik zeg niet dat dat voor jou ook geldt hè, maar die inconsistentie lijkt bij veel mensen niet binnen te komen.quote:Op zondag 12 november 2023 10:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Denk eerder dat de Britten beter hadden moeten nadenken voor ze wat lijnen neer pleurden. Eigenlijk overal waar ze dat deden was 't ellende.
Is echter altijd zo geweest met dat grenzen tekenen. Men denkt nooit na over de mensen die er wonen. Die komen pas helemaal onderaan het lijstje van 'belangrijk'.
Ja zou het nog goed kunnen komen met die agressieve moslims die een ander niet kunnen verdragenquote:Op zondag 12 november 2023 10:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik denk dat het probleem juist is dat er wel hoop is voor die intolerante mensen.
Wel eens, maar dan was er vast wel weer wat anders uitgevonden waarover we elkaar de kop in kunnen slaan.quote:Op zondag 12 november 2023 11:58 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Eigenlijk zijn alle religies gewoon kut, en als ze er niet waren, dan was het een stuk vrediger op aarde...
Het punt is dat de tolerantie in de westerse wereld misbruikt wordt om intolerantie te promoten, daar was het niet voor bedoeld zullen we maar zeggen.quote:Op zondag 12 november 2023 12:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja zou het nog goed kunnen komen met die agressieve moslims die een ander niet kunnen verdragen
Ja, voetbalclubs waar men aanhanger van is....quote:Op zondag 12 november 2023 12:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wel eens, maar dan was er vast wel weer wat anders uitgevonden waarover we elkaar de kop in kunnen slaan.
Ik word er ook niet zo vrolijk van. Al die haat overal, en al die flippende mensen.quote:Op zondag 12 november 2023 12:00 schreef Molo het volgende:
Lekker constructief wel, al die frigging haat
Snap ook echt werkelijk al die massa's flippende moslims (en een enkele Jood) niet in de westerse steden.
Dankjewel om even een ander geluid te laten horen.quote:Op zondag 12 november 2023 12:33 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik word er ook niet zo vrolijk van. Al die haat overal, en al die flippende mensen.
Gelukkig zijn er ook nog wel redelijke mensen waar je een goed gesprek mee kunt voeren. Ook onder moslims.
Afgelopen dinsdag nog een hele dag samengewerkt met een Iraanse vrouw die al jaren in ons land woont. Ik dacht, nu ga ik toch eens vragen waarom veel jonge Iraniërs nu massaal achter Israël staan. Ik heb wel een idee, uiteraard (iets van de vijand van mijn vijand is mijn vriend enzovoorts). Maar wilde het eens even echt horen van een (voormalig) Iraanse.
Nou, wat ze vertelde: veel mensen in Iran (voor de revolutie een redelijk seculier land) zijn volgens haar eigenlijk helemaal niet zo erg religieus (niet zoals in andere Midden-Oosterse landen, en niet zo religieus als veel mensen in het Westen soms denken). Daarom hebben veel Iraniërs ook massaal zo'n schijthekel aan hun eigen leiders, die religie zo opdringt aan de bevolking.
Daarom sympathiseren ze ook met Israël, dat én strijd tegen de Iraanse machthebbers, én strijd tegen religieuze (Islamitische) onderdrukking als het ware.
Verder gaf ze aan dat Iraniërs het vervelend vinden dat ze onder de Arabische moslimhoop worden gegooid, want het zijn Perzen, geen Arabieren (cultureel-historisch gezien). En natuurlijk sjiitisch.
Anyway, het bevestigde wel een beetje het beeld van jonge Iraniërs die de straat op gaan vóór Israël.
En het bevestigt mijn beeld dat ik heel erg hoop op een ooit weer vrij Iran voor dat volk.![]()
Verder heb ik genoeg moslimcollega's waar je een genuanceerd gesprek mee kunt voeren over dit hele gebeuren. Uit Turkije, Marokko en zelfs eentje uit Afghanistan.
De meeste overigens best seculier/niet heel religieus meer/geen hoofddoek dragend.
Die laatste (de Afghaan) was de vreemdste, trouwens.
Met hem in een eettent wat biertjes gedronken. Hij dronk lekker Chouffjes mee, maar zei dat ie bier niet echt lekker vindt. Ik zo van: je hoeft niet mee te drinken hé.
Hij van: ach nee, ik drink gewoon wat sneller, dan is het zo leeg.
Ik bedoel, wie doet dat nou.![]()
Cultuurbarbaar.
quote:Under discussion: This is what a possible hostage deal looks like
The release of dozens of Israeli children and other civilians in exchange for fuel, days of respite and the release of some Palestinian prisoners - this is the deal that is still under discussion, according to a political source
Prime Minister Benjamin Netanyahu said Saturday night in a nationally televised press conference that it was a "terrible mistake" to talk about the conditions for the release of the hostages, but almost at the same time as he was saying this, a political official detailed the outline of a possible deal, which is still under discussion.
According to the political source, there is an agreement that would see dozens of children and other civilians out of the 239 hostages held by Hamas released in a hostage deal. In return, Gaza will receive a few days of respite, fuel will be brought into the Gaza Strip on the condition that it reaches a predetermined destination and some Palestinians in Israeli prisons - youths and women - will be released.
"We are now discussing the details," said the source. "The exact number is not clear yet, but the ambition is to release as many abductees as possible. It will take a few days, and at the end the deal will be brought for the government's approval because the release of the prisoners needs to be approved."
In response to a question on the subject at the press conference, Netanyahu said: "It is a terrible mistake to talk here about the conditions. If we talk here, we talk to Hamas, we reveal our cards, and we don't do that. We talk among ourselves even into the night, but not outside. We will return to them with determination and I'm sure with reason, and reason says - don't talk about it here, so I'm not talking about it here."
Defense Minister Yoav Gallant spoke at the press conference about the youngest abductee, the 10-month-old baby Kfir Bibas from Nir Oz. "He and his family were kidnapped to Gaza. He is exactly the age of my youngest grandson and I ask - who plays with him, who takes care of him among these human animals, who takes care of a baby who is still crawling? This question keeps nagging at me and I say - we have a supreme duty to return Kfir and all the abductees home - children, women, old people. We must return them all home."
The Lebanese newspaper Al-Akhbar, which is affiliated with Hezbollah, reported that the US is working on an agreement that includes three clauses: a temporary cease-fire, an exchange of prisoners, and humanitarian aid. According to the newspaper, the American mediation includes the introduction of 7,000 trucks of humanitarian aid and fuel to all areas of the Gaza Strip, and restarting all hospitals during the temporary cease-fire - which will last between three days and five days.
The agreement the Americans are working on, according to Al-Akhbar, states that Israeli and foreign hostages will be released in exchange for 140 Palestinian youths and minors who were arrested "on the basis of unarmed activity." Up to 36 Israeli hostages will be released from the Gaza Strip in exchange for the release of female prisoners from Israeli prisons.
Dit klopt volledig. Het wordt tijd de kindermoordenaars, haatmullahs en terreursponsors die de Ayatollahs zijn te verdrijven.quote:Op zondag 12 november 2023 12:33 schreef Salina het volgende:
[..]
Ik word er ook niet zo vrolijk van. Al die haat overal, en al die flippende mensen.
Gelukkig zijn er ook nog wel redelijke mensen waar je een goed gesprek mee kunt voeren. Ook onder moslims.
Afgelopen dinsdag nog een hele dag samengewerkt met een Iraanse vrouw die al jaren in ons land woont. Ik dacht, nu ga ik toch eens vragen waarom veel jonge Iraniërs nu massaal achter Israël staan. Ik heb wel een idee, uiteraard (iets van de vijand van mijn vijand is mijn vriend enzovoorts). Maar wilde het eens even echt horen van een (voormalig) Iraanse.
Nou, wat ze vertelde: veel mensen in Iran (voor de revolutie een redelijk seculier land) zijn volgens haar eigenlijk helemaal niet zo erg religieus (niet zoals in andere Midden-Oosterse landen, en niet zo religieus als veel mensen in het Westen soms denken). Daarom hebben veel Iraniërs ook massaal zo'n schijthekel aan hun eigen leiders, die religie zo opdringt aan de bevolking.
Daarom sympathiseren ze ook met Israël, dat én strijd tegen de Iraanse machthebbers, én strijd tegen religieuze (Islamitische) onderdrukking als het ware.
Verder gaf ze aan dat Iraniërs het vervelend vinden dat ze onder de Arabische moslimhoop worden gegooid, want het zijn Perzen, geen Arabieren (cultureel-historisch gezien). En natuurlijk sjiitisch.
Anyway, het bevestigde wel een beetje het beeld van jonge Iraniërs die de straat op gaan vóór Israël.
En het bevestigt mijn beeld dat ik heel erg hoop op een ooit weer vrij Iran voor dat volk.![]()
Verder heb ik genoeg moslimcollega's waar je een genuanceerd gesprek mee kunt voeren over dit hele gebeuren. Uit Turkije, Marokko en zelfs eentje uit Afghanistan.
De meeste overigens best seculier/niet heel religieus meer/geen hoofddoek dragend.
Die laatste (de Afghaan) was de vreemdste, trouwens.
Met hem in een eettent wat biertjes gedronken. Hij dronk lekker Chouffjes mee, maar zei dat ie bier niet echt lekker vindt. Ik zo van: je hoeft niet mee te drinken hé.
Hij van: ach nee, ik drink gewoon wat sneller, dan is het zo leeg.
Ik bedoel, wie doet dat nou.![]()
Cultuurbarbaar.
quote:Ook Al-Quds-ziekenhuis in Gaza-stad functioneert niet meer
Het Palestijnse Rode Kruis (PRCS) zegt dat dat het Al-Quds-ziekenhuis in Gaza-stad niet langer operationeel is vanwege een tekort aan brandstof en een gebrek aan stroom. In een verklaring schrijft de hulporganisatie dat ze de internationale gemeenschap verantwoordelijk houdt.
PRCS houdt de internationale gemeenschap en de ondertekenaars van de Vierde Conventie van Genève verantwoordelijk voor de volledige ineenstorting van het gezondheidszorgsysteem en de daaruit voortvloeiende verschrikkelijke humanitaire omstandigheden", schrijft het Palestijnse Rode Kruis.
Het Al-Quds-ziekenhuis ligt in de buurt van het Al Shifa-ziekenhuis dat sinds gisteren niet meer operationeel is.
Welk groot grijs gebied heb je het over?quote:Op zondag 12 november 2023 11:39 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |