Ik zou haast zeggen 'ik spring nu in de auto'quote:Op vrijdag 10 november 2023 18:38 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
Stoofpotje snijbonen, tomaat, couscous, zacht rundvlees (uit blik).
[ afbeelding ]
Wijntje erbij
Toe: kwark met fruit en (eigen) amandelen.
Fijn weekend Karzai!quote:Op vrijdag 10 november 2023 18:47 schreef Karzai het volgende:
Ik ga ook lekker snacken en bieren, fijn weekend mensen!
[ afbeelding ]
Dit ziet er heerlijk uitquote:Op vrijdag 10 november 2023 20:34 schreef Magica het volgende:
[ afbeelding ]
Burrata salade met Italiaanse bol met knoflook/olijfolie
Dit klinkt ook goedquote:Op vrijdag 10 november 2023 20:43 schreef Kanaroe het volgende:
Vandaag stond ik om 10.00 uur al in de keuken. In de weer met limoenen, chipotles, knoflook en 2 kilo hele mooie dikke runderriblappen.
De Mexicaanse Barbacoa heeft ruim 6 uur in de oven staan garen.
We aten het vlees met/op krokant gebakken maistortilla's & harde taco's en stevige romaineslablaadjes.
Erbij paprika-maissalade, gebakken zoete aardappelblokjes, ingelegde rode uienringen, en veel guacamole.
De disgenoten waren blij, kokkie ook
quote:Op zaterdag 11 november 2023 09:01 schreef Karzai het volgende:
ontbijt kwark en een banaan
lunch broodjes kroket
[ afbeelding ]
vanavond kippenpootjes met tomaat, ui, erwtjes, aardappel
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtigquote:Op zaterdag 11 november 2023 20:28 schreef stavromulabeta het volgende:
Het was weer druilerig vandaag. Dus tijd om te koken.
[ afbeelding ]
Als amuse een koekje van nasi goreng met rendang en schuim van kokosroom en atjar. Eigenlijk de restjes van gisteren. Plus een cheesecake van geitenkaas en vijgen-paprikajam.
[ afbeelding ]
Tofu met een gochujang-honing-peer-dressing.
[ afbeelding ]
En paddestoelenrisotto.
En zo meteen taart uit een too good to go van de Bijenkorf
Waar heb je dit gegeten?quote:Op zaterdag 11 november 2023 20:11 schreef FutureFairytale het volgende:
Lekker Maleis gegeten vandaag
Sui Kau- en 'Nyonya' soep (laatste smaakt naar laksa zonder de noedels.
[ link | afbeelding ]
Char Kway Teow.
[ link | afbeelding ]
Hainanese Chicken.
[ link | afbeelding ]
Eigenlijk gewoon dit recept van Meera Sodha gevolgd. En daar dan een geconfijt schijfje peer tegenaan gezet.quote:Op zaterdag 11 november 2023 21:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Prachtig![]()
Wat heb je met de tofu gedaan?
Bij Nyonya in Amsterdam. Waren gisteren voor het eerst weer open sinds de verbouwing (weet niet wat er verbouwd is eigenlijkquote:Op zaterdag 11 november 2023 22:55 schreef Molo het volgende:
Zo, teveel lekkere dingen te lezen hier zeg
[..]
Waar heb je dit gegeten?
Klinkt lekker! Al geproefd?quote:Op zondag 12 november 2023 14:35 schreef mascara-klodder het volgende:
Ik ga zo een tulband maken met appel en walnoten
Yeah, leuk dat je dat ook hebt gegeten en dat het geslaagd wasquote:Op zondag 12 november 2023 19:09 schreef Kanaroe het volgende:
Vandaag op kraamvisite geweest bij Mosi, olifantje (geboren 4 november) in de Beekse Bergen![]()
Daar een matig champignonsoepje en een aardig lekker broodje gezond genuttigd.
Aansluitend lekker gegeten bij een restaurantje in de buurt van het park.
Eindelijk heb ik ook eens *Steppegras*gegeten, met een lekker runderstoofpotje en een tripel Karmeliet erbij.
Lekker, die dunne frietjes, we maakten ze vroeger thuis ook wel eens zo.
*geen kilo steppegras zoals bepaalde iemanden in dit topic, maar een kleine portie
Goed!quote:Op zondag 12 november 2023 21:12 schreef mascara-klodder het volgende:
Staat. In. De. Oven.
Wakker blijven! Wakker blijven!
[ link | afbeelding ]
Wat ziet jouw bamiprutje er heerlijk uit. Mag ik daar het recept van? Die zoetzure komkommers heb ik ook altijd, heerlijk.quote:Op zondag 12 november 2023 15:13 schreef mascara-klodder het volgende:
Voor straks (en morgen) bami met zoetzure komkommer
[ link | afbeelding ]
Zou ik ook graag willen weten, had mascara laatst een prive bericht gedaan hierover, maar waarschijnlijk niet gezien.quote:Op maandag 13 november 2023 11:23 schreef praadje het volgende:
[..]
Wat ziet jouw bamiprutje er heerlijk uit. Mag ik daar het recept van? Die zoetzure komkommers heb ik ook altijd, heerlijk.
Was niet lekkerquote:Op maandag 13 november 2023 16:37 schreef golfer het volgende:
Straks maak ik gehaktballetjes uit de oven.
Dit klinkt lekkerquote:Op maandag 13 november 2023 20:53 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[ afbeelding ] gratin aardappel, brocoli, bloemkool, en ui. Met knoflook uit de tuin van @:lucky_strike
Waarom niet lekker?quote:
Jammer! Recept gelezen en lijkt me wat flauw als je t daarbij houdt.quote:
Oh dat is minder lekker ja, snap ikquote:Op maandag 13 november 2023 22:29 schreef Blues het volgende:
Sowieso heeft g geen eetlust, maar ik vond de saus zoutig en de balletjes flauwig.
Geen succes.
Veel tweaken
quote:Op maandag 13 november 2023 11:23 schreef praadje het volgende:
[..]
Wat ziet jouw bamiprutje er heerlijk uit. Mag ik daar het recept van? Die zoetzure komkommers heb ik ook altijd, heerlijk.
@mascara-klodderquote:Op maandag 13 november 2023 13:40 schreef Cici het volgende:
[..]
Zou ik ook graag willen weten, had mascara laatst een prive bericht gedaan hierover, maar waarschijnlijk niet gezien.
@Cici en @praadje dat is helemaal helemaal langs me heen gegaanquote:
Ach 1 voordeel, dat lastige gesprek is zo afgelopenquote:Op woensdag 15 november 2023 09:34 schreef mascara-klodder het volgende:
Had left-over pizza van gister als ontbijt met dot knoflooksaus erop
Heb zo alleen wel belangrijk gesprek
En thee natuurlijk
wel als je uit je giechel meurt naar knoflookquote:Op woensdag 15 november 2023 09:56 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ach 1 voordeel, dat lastige gesprek is zo afgelopen
Vanavond een zooi kippenlevertjes iig
Ik zei belangrijk gesprek he, das niet per se een lastig gesprekquote:Op woensdag 15 november 2023 09:56 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Ach 1 voordeel, dat lastige gesprek is zo afgelopen
Vanavond een zooi kippenlevertjes iig
Ik vind belangrijke gesprekken altijd lastig, juist omdat ze zo belangrijk zijn.quote:Op woensdag 15 november 2023 10:18 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Ik zei belangrijk gesprek he, das niet per se een lastig gesprek
Dank je wel!!quote:Op woensdag 15 november 2023 09:32 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
@:cici en @:praadje dat is helemaal helemaal langs me heen gegaan
Op gevoel.
Ui, gember (niet te veel, is niet lekker als dat overheerst) en knoflook fijn hakken, peper in ringetjes, fruiten in zonnebloemolie.
Kipdijfilet goed schoonmaken, in kleine stukjes even meebakken.
Ketoembar, djinten, paprikapoeder, zout, sambal manis even meebakken voor een minuutje.
Ketjap en blik tomatenblokjes erbij + zak dunne prei-ringetjes/of zelf dunne ringetjes snijden/witte kool kan ook en dan laten pruttelen voor 3 kwartier.
Als ik het niet vergeet te kopen ook nog taugé erbij het laatste kwartier.
Proeven en evt nog kruiden/ketjap/sambal erbij.
Chinese eiermie koken en dan mixen met prutje.
In pan met azijn, veel suiker, wat citroensap en water laten koken, dan mooie dunne plakjes van een mm, peperringetjes erin, van vuur afhalen en laten afkoelen.
Dit doe ik altijd als eerste of avond van te voren.
Hoe maak ik dit?quote:Op woensdag 15 november 2023 10:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Gister ramen gemaakt die niet heel fotogeniek was, maar de miso braised ui en shiitake die er in gingen wel
[ afbeelding ]
Zware braadpan of skillet (moet oven geschikt zijn), halve uien er in, bakken in boter op hoge temperatuur. Ui omdraaien, bakken. Bouillon en smaakmakers toevoegen tot de uien half onder staan (nu met miso en mirin, en de bouillon met oa soja, als ik deze uien niet in de soep ging gooien maar als bijgerecht zou eten zou ik er ook gember en knoflook bij doen. Gochujang ipv miso kan ook).quote:Op woensdag 15 november 2023 11:16 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoe maak ik dit?
Hier tot nu toe alleen zwarte koffie, straks tosti's
Oh dat is makkelijk, top, ga ik eens maken!quote:Op woensdag 15 november 2023 12:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Zware braadpan of skillet (moet oven geschikt zijn), halve uien er in, bakken in boter op hoge temperatuur. Ui omdraaien, bakken. Bouillon en smaakmakers toevoegen tot de uien half onder staan (nu met miso en mirin, en de bouillon met oa soja, als ik deze uien niet in de soep ging gooien maar als bijgerecht zou eten zou ik er ook gember en knoflook bij doen. Gochujang ipv miso kan ook).
In de oven gooien. Ik had dit in de heteluchtoven gedaan omdat ik de gewone oven in gebruik had, maar dat is om het even. Ik had'm op 200 graden (220 gewone oven) voor half uur, veertig minuten? Zoiets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |