Okay, ik snap je beweegredenen op zich wel, maar wat ik me dan afvraag... je stookt dus helemaal niet, echt nada never?quote:Op maandag 13 november 2023 10:41 schreef Salina het volgende:
[..]
O, bij mij gisteravond 19.1, had de hele middag (per ongeluk) de deur naar het balkon op een kier gelaten.
Ik zet de verwarming nooit aan, al jaren niet. Gewoon een extra trui, extra paar sokken en een fleecedekentje. Ja tog, nee dan.
Van verwarming en droge lucht krijg ik alleen maar meer last van een droge huid (eczeem), dus nog een extra reden - naast het milieu en de centjes - om niet te gebruiken.
In de winter sowieso meer droge lucht dus vaker last van die kwaal, noem het maar het eczeemseizoen ofzo.![]()
Beide kan gevaarlijk zijn.quote:Op maandag 13 november 2023 10:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Te koud heeft gezondheidsrisico's, te warm niet. Gewoon geen mietje zijn, simpel.
Buren voor je laten stoken-genotquote:Op maandag 13 november 2023 10:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Okay, ik snap je beweegredenen op zich wel, maar wat ik me dan afvraag... je stookt dus helemaal niet, echt nada never?
Wordt het dan in de winter niet echt, I dunno.... een graad of 12/13 bij je binnen uiteindelijk? En de luchtvochtigheid en schimmelwerking die daarmee gepaard gaan, in de koude maanden, hoe deal je daar dan mee?
Niet alleen je mening ventileren op fok! maar ook je binnenruimtes.quote:Op maandag 13 november 2023 10:54 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Okay, ik snap je beweegredenen op zich wel, maar wat ik me dan afvraag... je stookt dus helemaal niet, echt nada never?
Wordt het dan in de winter niet echt, I dunno.... een graad of 12/13 bij je binnen uiteindelijk? En de luchtvochtigheid en schimmelwerking die daarmee gepaard gaan, in de koude maanden, hoe deal je daar dan mee?
Mmja kweenie. Dat werkt denk ik toch ook maar tot bepaalde mate? Denk als je echt gewoon helemaal nul stookt dat je huis uiteindelijk, ongeacht of je buren stoken, gewoon te fris en vochtig wordt en je schimmelproblemen gaat krijgen.quote:Op maandag 13 november 2023 10:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Buren voor je laten stoken-genot
Een vriend van me stookt ook nooit. Woont tussen allemaal bejaarden en eentje uit een exotisch land. Is steady 19.5 bij hem binnen hartje winterquote:Op maandag 13 november 2023 11:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mmja kweenie. Dat werkt denk ik toch ook maar tot bepaalde mate? Denk als je echt gewoon helemaal nul stookt dat je huis uiteindelijk, ongeacht of je buren stoken, gewoon te fris en vochtig wordt en je schimmelproblemen gaat krijgen.
Haha okay, naja helemaal ingebouwd in een flat in zo'n situatie zou het wellicht kunnen ja. Dan heb je wel mazzel. Ik woonde hiervoor in een jaren 70 matig geïsoleerd hoekhuis en ik had bejaarde buurvrouw dus die stookte 100% als een malle maar daar was bij ons geen fuck van te merken als wij niet stookten hoorquote:Op maandag 13 november 2023 11:02 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Een vriend van me stookt ook nooit. Woont tussen allemaal bejaarden en eentje uit een exotisch land. Is steady 19.5 bij hem binnen hartje winter
quote:Op maandag 13 november 2023 10:56 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Buren voor je laten stoken-genot
Nou nee, het wordt nooit 12-13 graden binnen. Jeetje. Hoe kom je er bij.quote:Op maandag 13 november 2023 11:00 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mmja kweenie. Dat werkt denk ik toch ook maar tot bepaalde mate? Denk als je echt gewoon helemaal nul stookt dat je huis uiteindelijk, ongeacht of je buren stoken, gewoon te fris en vochtig wordt en je schimmelproblemen gaat krijgen.
Ja, dit dus.quote:Op maandag 13 november 2023 11:02 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Een vriend van me stookt ook nooit. Woont tussen allemaal bejaarden en eentje uit een exotisch land. Is steady 19.5 bij hem binnen hartje winter
Mensen zijn geëvolueerd in een tropisch klimaat, we kunnen heel wat hebben voor warmte een probleem wordt. Er kleven geen gezondheidsrisico's aan 20 gradenquote:Op maandag 13 november 2023 10:55 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Beide kan gevaarlijk zijn.
18 graden is een mooie binnentemperatuur voor hier als compromis
Mja, geluk. Ik zou niet willen wonen waar hij zit. Maar als je er dan toch zit kunnen ze wel beter voor je stoken jaquote:Op maandag 13 november 2023 11:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha okay, naja helemaal ingebouwd in een flat in zo'n situatie zou het wellicht kunnen ja. Dan heb je wel mazzel. Ik woonde hiervoor in een jaren 70 matig geïsoleerd hoekhuis en ik had bejaarde buurvrouw dus die stookte 100% als een malle maar daar was bij ons geen fuck van te merken als wij niet stookten hoor
Je had het over te koud en te warm. Natuurlijk is 20 graden niet te warm voor een mens, net als dat 17 graden niet te koud is voor een mens.quote:Op maandag 13 november 2023 11:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mensen zijn geëvolueerd in een tropisch klimaat, we kunnen heel wat hebben voor warmte een probleem wordt. Er kleven geen gezondheidsrisico's aan 20 graden
dat was knuppels verzamelen om het eten KO te slaan.quote:Op maandag 13 november 2023 11:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Vroeger, toen de ijsberen hout gingen sprokkelen, toen was het pas koud!!
Heel Siberië heeft dus reuma?quote:Op maandag 13 november 2023 11:20 schreef THEFXR het volgende:
als je het te lang koud is in je woning, krijg je toch gewoon reuma van, net zoals mensen die in vochtige/koude ruimtes werken.
zou best kunnen, niemand van ons is daar geweest.quote:Op maandag 13 november 2023 11:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Heel Siberië heeft dus reuma?Kou versterkt reuma alleen, het veroorzaakt het niet.
Ik wel.quote:Op maandag 13 november 2023 11:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zou best kunnen, niemand van ons is daar geweest.
Nou nee, want ik was er in de zomer en ook nog eens helemaal in zuiden bij het Rusland/China/Mongolië/Kazachstan-vierlandenpunt.quote:
dat telt niet, ik bedoel echt in de winter, middenin Siberiëquote:Op maandag 13 november 2023 11:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou nee, want ik was er in de zomer en ook nog eens helemaal in zuiden bij het Rusland/China/Mongolië/Kazachstan-vierlandenpunt.
Jij bent overal geweest.quote:Op maandag 13 november 2023 11:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Nou nee, want ik was er in de zomer en ook nog eens helemaal in zuiden bij het Rusland/China/Mongolië/Kazachstan-vierlandenpunt.
Bijna een 4-landenpunt dan:quote:Op maandag 13 november 2023 11:47 schreef Salina het volgende:
[..]
Jij bent overal geweest.![]()
Maar Kazachstan grenst toch helemaal niet aan Mongolië.![]()
Wel vlakbij elkaar twee drielandenpunten: Kaz-Rus-Chi en Rus-Chi-Mon.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |