abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211520006
Bassie was in het echt niet aardig hoor!
Hij had geen zin in kinderen die met hem op de foto wilden. heel chagarijnige nare man.
pi_211520139
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 22:08 schreef quirina het volgende:
Bassie was in het echt niet aardig hoor!
Hij had geen zin in kinderen die met hem op de foto wilden. heel chagarijnige nare man.
Ik heb als kind een handtekening van hem gekregen, op mijn kaartje voor de show. Maar inderdaad, bekende personen moet je niet te veel lastigvallen. Ik ben ooit Paul Haenen in de trein tegengekomen. Toen ik iets langer keek en dacht hem te herkennen, keek hij me geïrriteerd aan. Ergens wel voor te stellen, als je voortdurend wordt herkend.
Bartho Braat heeft ooit in een film (gemaakt door studenten) gespeeld, waarin hij constant als Jef Alberts werd herkend en door jongeren werd nageroepen met de tune van GTST. Kan me voorstellen dat je daar o9k chagrijnig van wordt.
En terwijl ik in de jaren ‘90 een cameraploeg op straat bezig zag voor het Jeugdjournaal en aan de kant even keek wat er in beeld werd gebracht, werd ik door de vaste reporter uitgescholden of ik niet door kon lopen. Ik vond het kortaf, maar misschien was er daarvoor een ettertje de hele tijd ‘boe’ aan het roepen en gekke bekken aan het trekken…
pi_211520348
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 20:01 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Goed dan. Ik ga voor één keer iets uit de doeken doen: ik heb Paul dus hierover gesproken, drie kwartier lang, way back in 2017. Ik was bij hem thuis voor iets totaal anders, maar Aads boek was nét uit, en had deze meegenomen. Ik had elk wissewasje waar Paul in genoemd werd een post-it geplakt en hem het boek voorgelegd; de rechtszaak was toen net in volle gang, en Paul had net daarvoor de uitspraak 'Ze kunnen wel over me heen lopen, maar niet heen en weer' gedaan in de media.

Hij vertelde toen al hoe dat sfeer tussen acteurs onderling en vooral met Bas best wel goed was, maar dat Hans Beijer (we spreken nu opnamesessie '93, Reis vol Verrassingen) nogal op zichzelf was. De acteurs kregen van het team de tijd en ruimte om lekker uit te gaan in de steden die ze aandeden, maar Hans Beijer bleef alsmaar op zijn hotelkamertje, tot zelfs Bas een keer hem toebeet dat hij er nodig eens op uit moest.

Ik vertel nu eigenlijk veel te veel, ik weet dat er genoeg gekkies hier meekijken (hoi gekkies - nee, hij had 'We zullen ze krijgen die Bassie en die Adriaan' niet meer op cassette liggen), maar in mijn ogen is dit een mooi objectief beeld van Paul van Gorcum. Hij heeft honderden, zo niet duizenden theaterstukken, blijspelen en kluchten gespeeld zo niet geregisseerd, stem-regie, ingesproken, geacteerd... En hij wordt herinnerd als Gargamel en De Baron. Dat is treurig. Die man is een levende legende... En toen ie aan het slot van het gesprek ondanks alles wat er speelde wel oprecht zei groot respect voor de heren te hebben en ze echte vakmannen noemde, toen dacht ik, zie je, hij is gewoon genuine. Hij is oprecht.
Je had het over een scène met een koffer waarbij niet Paul, maar Hans de koffer niet wilde dragen. De scène ging er juist over dat Paul het per se wél met koffer wilde spelen.

Ik heb de scène uit het boek er even bij gepakt, er wordt overigens ook uitgelegd waarom Paul de scène zo graag met koffer wilde doen:

quote:
Daar had ik een paar opnamen gepland met de boefjes. In één ervan stonden de Baron en B100 te wachten op Handige Harry. Wanneer hij aan kwam rijden moest Paul zo snel mogelijk zijn bagage in de auto gooien, instappen en wegrijden. Tijdens de opname pakte Paul zijn koffer en liep heel moeizaam weg. Ik stopte direct de opname en zei tegen hem dat het sneller moest, maar het bleek dat dit niet ging met die koffer. Het was zijn eigen koffer en die was propvol en bijna niet te tillen. In de scene was snel instappen belangrijk, dus ik zei: 'We doen het zonder die koffer.' Toen Paul dat hoorde begon hij te tieren: 'Die koffer blijft erin, ik doe het niet zonder die koffer.' Even was ik verbluft. Dit was toch niets om zon drama van te maken? Wat maakte het nou uit of hij die scène met of zonder koffer deed? Maar Paul bleef bij zijn standpunt: met koffer. Jaren later hoorde ik waarom hij zo'n theater maakte. Hij had een deal gesloten met de kofferfirma. Als hij zijn koffer duidelijk op tv liet zien, kreeg hij die gratis. Die koffer kostte amper tweehonderd gulden, maar als de Mediaraad ervan had geweten hadden wij een boete van enkele tienduizenden guldens gekregen wegens het maken van ongeoorloofde reclame.
Hoe moet ik dit zien? Moet ik Hans Beijer op de plaats van Paul zetten? Of klopt er zelfs helemaal niets van deze anekdote?
pi_211522303
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 22:23 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Ik heb als kind een handtekening van hem gekregen, op mijn kaartje voor de show. Maar inderdaad, bekende personen moet je niet te veel lastigvallen. Ik ben ooit Paul Haenen in de trein tegengekomen. Toen ik iets langer keek en dacht hem te herkennen, keek hij me geïrriteerd aan. Ergens wel voor te stellen, als je voortdurend wordt herkend.
Bartho Braat heeft ooit in een film (gemaakt door studenten) gespeeld, waarin hij constant als Jef Alberts werd herkend en door jongeren werd nageroepen met de tune van GTST. Kan me voorstellen dat je daar o9k chagrijnig van wordt.
En terwijl ik in de jaren ‘90 een cameraploeg op straat bezig zag voor het Jeugdjournaal en aan de kant even keek wat er in beeld werd gebracht, werd ik door de vaste reporter uitgescholden of ik niet door kon lopen. Ik vond het kortaf, maar misschien was er daarvoor een ettertje de hele tijd ‘boe’ aan het roepen en gekke bekken aan het trekken…
Dat hoort er toch allemaal bij als je een (bekende) acteur wilt worden?

Helemaal van iemand die shows geeft voor kinderen e.d. mag je eigenlijk wel verwachten dat hij een beetje gezellig doet.
pi_211523742
Ik vind dat kofferverhaal een beetje vreemd. Heb niet het idee dat Paul zo'n sjacheraar is en als zoiets achteraf uitkomt zou je er toch alsnog voor beboet kunnen worden? Ze maken dan immers ook sluikreclame op de DVD's ed.
pi_211523757
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 10:01 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat hoort er toch allemaal bij als je een (bekende) acteur wilt worden?

Helemaal van iemand die shows geeft voor kinderen e.d. mag je eigenlijk wel verwachten dat hij een beetje gezellig doet.
Mee eens. Iedereen kan een slechte dag hebben natuurlijk maar voor veel mensen die zo iemand ontmoeten is het misschien de enige keer dat ze hem of haar ontmoeten. Dat wil je niet negatief bestempelen. Zowel niet vanuit sociaal als financieel perspectief. Helemaal met kinderen.
pi_211523779
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:16 schreef Writersright het volgende:

[..]
Mee eens. Iedereen kan een slechte dag hebben natuurlijk maar voor veel mensen die zo iemand ontmoeten is het misschien de enige keer dat ze hem of haar ontmoeten. Dat wil je niet negatief bestempelen. Zowel niet vanuit sociaal als financieel perspectief. Helemaal met kinderen.
Inderdaad. Slechte dag moet kunnen, maar die verhalen over Bassie hoor je vaker op die manier. Dus dan geldt wel een beetje dat waar rook is...
pi_211524586
Ik heb Bassie wel een aantal keer in het echt gezien en uit die ervaring kwam hij wel goed over. Kan me wel indenken dat hij soms wat knorrig/bot overkomt maar heb het idee dat hij wel oprecht om kinderen geeft. Anders ging hij ook niet zo lang door, ook met goede doelen ed die minder in het nieuws waren.. Hij lijkt me een stuk redelijker en 'echter' dan Aad.

Heb hem ook wel eens vragen gestuurd via de mail en daar was hij ook netjes en vrolijk in. Toch wel een stukje service/vriendelijkheid. Hoefde hij niet te doen.

Ik was overigens ook aanwezig bij de beruchte Jensen!-aflevering met Bassie en Nep-Bassie. Dat was vrij uniek.
pi_211526635
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:19 schreef Halcon het volgende:

[..]
Inderdaad. Slechte dag moet kunnen, maar die verhalen over Bassie hoor je vaker op die manier. Dus dan geldt wel een beetje dat waar rook is...
Die verhalen hoor je dan wel van één kant, hè.
Er zijn ouders die hun eigen kinderen als het belangrijkste beschouwen, en in hun ogen moet Bassie ook alleen aandacht aan HUN kind besteden en niet aan andere kinderen.
Als daar iets van wordt gezegd, word je meteen gezien als iemand met een slecht humeur...
pi_211526838
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 16:43 schreef Retroboy2023 het volgende:

[..]
Die verhalen hoor je dan wel van één kant, hè.
Er zijn ouders die hun eigen kinderen als het belangrijkste beschouwen, en in hun ogen moet Bassie ook alleen aandacht aan HUN kind besteden en niet aan andere kinderen.
Als daar iets van wordt gezegd, word je meteen gezien als iemand met een slecht humeur...
Precies, en ook alle aandacht die het kind wenst. Alle verhalen aanhoren over de zwemles, de poppen, met vriendjes gebouwde hutten en een uitnodiging om te komen spelen. Daar ben je geen clown voor geworden. Een typetje dat je speelt, ben je maar even op een dag.
  dinsdag 5 december 2023 @ 20:40:41 #111
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_211528630
quote:
0s.gif Op maandag 4 december 2023 22:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je had het over een scène met een koffer waarbij niet Paul, maar Hans de koffer niet wilde dragen. De scène ging er juist over dat Paul het per se wél met koffer wilde spelen.

Ik heb de scène uit het boek er even bij gepakt, er wordt overigens ook uitgelegd waarom Paul de scène zo graag met koffer wilde doen:
[..]
Hoe moet ik dit zien? Moet ik Hans Beijer op de plaats van Paul zetten? Of klopt er zelfs helemaal niets van deze anekdote?
Dank je wel, Aad. :P Nee, dat is flauw van me, excuus. Goed dat je me even bij de les houdt. Ik moet je bekennen, het is voor mij een paar jaar geleden dat ik het boek heb gelezen. Ik weet alleen nog dat Paul het stukje optrommelde, en naadloos zei "Dit klopt niet, want ook hier was het..." en wat volgde was een zó logisch geheel. Ik heb het ooit voor mezelf uitgeschreven back in the day. Goed als je me hier even een momentje voor geeft om dit op te zoeken voor je? :)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_211528730
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 12:15 schreef Writersright het volgende:
Ik vind dat kofferverhaal een beetje vreemd. Heb niet het idee dat Paul zo'n sjacheraar is en als zoiets achteraf uitkomt zou je er toch alsnog voor beboet kunnen worden? Ze maken dan immers ook sluikreclame op de DVD's ed.
Het is slechts één anekdote. In hetzelfde hoofdstuk loopt Paul van Gorcum weg uit een Chinees restaurant omdat ze niet meteen aan tafel kunnen. Wil Paul zijn halsketting niet afdoen als de geluidsman gerinkel hoort. En willen de boeven het 'boevenlied' ook niet zingen.

Bovendien werd er veel gemekkerd door de boeven (aldus Aad).

quote:
Als wij het landschap mooi vonden, zeiden zij dat het niets bijzonders was. Als wij heerlijk gegeten hadden, hadden zij weleens lekkerder gegeten'. We hadden altijd goeie hotelkamers, maar voor hen 'ging de kamer wel'. Ik snapte toen niet en nu - vijfentwintig jaar later - nog steeds niet wat de oorzaak was.
Als je het zo leest, denk je dat Paul een arrogante zak is. Wat dat betreft vind ik het jammer dat Paul niet eens uitgepakt heeft in een interview over hoe hij het allemaal ervaren heeft. Want een verhaal heeft altijd twee kanten. En nu is het, vooral voor de argeloze lezer, heel verleidelijk om in de waarheid van Aad mee te gaan.
pi_211529073
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 20:40 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Dank je wel, Aad. :P Nee, dat is flauw van me, excuus. Goed dat je me even bij de les houdt. Ik moet je bekennen, het is voor mij een paar jaar geleden dat ik het boek heb gelezen. Ik weet alleen nog dat Paul het stukje optrommelde, en naadloos zei "Dit klopt niet, want ook hier was het..." en wat volgde was een zó logisch geheel. Ik heb het ooit voor mezelf uitgeschreven back in the day. Goed als je me hier even een momentje voor geeft om dit op te zoeken voor je? :)
Ik ben er wel benieuwd naar, dus als je het op kan zoeken. Helemaal top.

Wat ik zo vreemd vind, is dat Aad het zelf meegemaakt heeft, en één en ander kan onderbouwen met de aantekeningen van Ina en de geluids- en filmbanden. Dan verwacht je dat zijn versie van het verhaal toch enigszins klopt, en niet dat er grote gaten in zitten.
pi_211531492
Ik zou ook denken dat wanneer medewerkers zich zo gedragen je in een volgende productie andere mensen inhuurt. Tenzij ze opeens in de Amerika-serie zou deden maar zelfs daarna leek de band tussen Paul en de boys nog goed in Interviews, o.a. op Aad's eigen website. Ook werkten ze nog samen in de Sinterklaasproductie van Bassie als ik het goed heb.
  woensdag 6 december 2023 @ 18:34:24 #115
328189 ArnieAlberts
pi_211536990
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 21:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik ben er wel benieuwd naar, dus als je het op kan zoeken. Helemaal top.

Wat ik zo vreemd vind, is dat Aad het zelf meegemaakt heeft, en één en ander kan onderbouwen met de aantekeningen van Ina en de geluids- en filmbanden. Dan verwacht je dat zijn versie van het verhaal toch enigszins klopt, en niet dat er grote gaten in zitten.
Ik heb inmiddels gevonden wat ik toen noteerde. Het meest frappante vond ik dit:

quote:
De man heeft een geheugen, dat is bizar - speelde een stuk toneel van ruim 60 jaar geleden voor. Woordelijk. Een enorme tongtwister, niet te zuinig. Grote klasse.
Integraal plaatsen van mijn notities ga ik trouwens niet doen, hoogstens parafraseren of fragmenten. Geestig dat je het Chinese restaurant aanhaalt - ook dat is 1 van de zaken die is besproken, maar was ik oprecht al helemaal vergeten (ik snapte de notitie daarover dan ook niet helemaal meer). Kijk even mee:

quote:
- Verhaal Chinese restaurant klopte wel. "Galbak" tegen van Soest wist hij zich niet te herinneren. Wel had hij een flinke scheldpartij met Hans.
Aangaande het verhaal met de koffers:
quote:
De koffers waren zo zwaar omdat daar 4 pakken in zaten; schoon, nat, ontploft en gevlekt pak. Aad zei, "Pak die koffers dan uit", nadat Hans(!) weigerde die koffer in de auto te gooien voor die scène. Maar ze waren toen net aan het draaien op een locatie waar schorpioenen actief waren, dus hij had er inderdaad allesbehalve zin in om die koffers te openen. Niks sponsordeal, schorpioenen.
Heb je wel eens de joekel van een schrijffout opgemerkt, waarin de uitzendingen voor de reeks shorties bij de BRT op pagina X vanaf eind 1984 zouden ingaan, en op de eerstvolgende pagina zouden doorlopen tot begin 1995? :D Een knullige fout met een spelfout met een verschil van 10 jaar, eringeslopen omdat de eindredactie pagina voor pagina gebeurde...

Aad is verder een unreliable narrator, tot en met. Simpelweg omdat hij het verhaal door jarenlange verbitterdheid kan spinnen tot wat zíjn waarheid is die ervan is overgebleven. De smeuïgste verhalen in dat hele boek gingen ook voornamelijk om mensen waarvan hij met enige zekerheid wist dat er geen weerwoord zou komen (lees: overleden, buitenlands en/of geen contact meer mee). Dan vond ie het wel zo keurig om daar nog een trap na over te schrijven. Ook het Bobtail-verhaal van Lara into Samson komt opnieuw in de biografie kijken en is gewoon bewezen aangetoond onjuist.

Nog een laatste greep uit de destijds gemaakte notities, deze is helaas verder zonder context:
quote:
Vindt Sjef Scholte een hele enge nare man.
Mooi, ligt het dus niet aan mij.
pi_211538256
Wat een schandalig verschil met die koffers zeg. Thanks voor het delen en sowieso gaaf dat je Paul ontmoette. Lijkt me een ontzettend boeiend persoon om te mogen spreken. Niet alleen qua carriere, ook verteller.

Leuke touch ook dat hij als een andere Baron in de Efteling te horen is. Dat is toch wel een mooie eer voor hem, om zo vereeuwigd te worden.
pi_211538971
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 december 2023 20:51 schreef luxerobots het volgende:

Als je het zo leest, denk je dat Paul een arrogante zak is. Wat dat betreft vind ik het jammer dat Paul niet eens uitgepakt heeft in een interview over hoe hij het allemaal ervaren heeft. Want een verhaal heeft altijd twee kanten. En nu is het, vooral voor de argeloze lezer, heel verleidelijk om in de waarheid van Aad mee te gaan.
Je leest in het boek ook wel tussen de regels door dat Aad vooral vindt dat hij alles geweldig heeft geregeld en dat de rest een stel Tuinesië-gangers zijn, die zonder hem niets van de wereld zouden hem gezien. Lijkt erop dat dat er ook voortdurend ingewreven werd.

Snap wel dat je dat een keer beu bent.
pi_211539896
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 18:34 schreef ArnieAlberts het volgende:
Aangaande het verhaal met de koffers:
Bedankt voor het delen. Aads verhaal is dat hij vroeg of de scène zonder koffer kon. En dat kon niet. Wat ik wel een beetje ongeloofwaardig vond, is dat Aad eerst de scène met en daarna zonder koffer wilde. Als de boeven op doorreis gaan, is die koffer een essentieel onderdeel van het verhaal, het lijkt me sterk dat je dat als regisseur er gemakkelijk uithaalt.

Waarschijnlijk was het twistpunt inderdaad, kun je de scène met een lege/minder gevulde koffer doen. Wat Paul niet wilde, omdat er dan mogelijk een schorpioen tussen de kleding zou kruipen. Dat is inderdaad begrijpelijk.

Overigens benoemt Aad ook niet van wie, of hoe, hij hoorde dat Paul een deal met de kofferfirma had. Zoiets moet je wel met een goede bron onderbouwen, en nu weten we daar dus niets over.
pi_211539916
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 18:34 schreef ArnieAlberts het volgende:
Heb je wel eens de joekel van een schrijffout opgemerkt, waarin de uitzendingen voor de reeks shorties bij de BRT op pagina X vanaf eind 1984 zouden ingaan, en op de eerstvolgende pagina zouden doorlopen tot begin 1995?
Ja, die was me inderdaad opgevallen. :')
pi_211539927
Eigenlijk zou je een parodie biografie moeten schrijven waarin je de zelfverheerlijkingsverhalen van Aad tot in het absurde aandikt.

"Wat niet veel mensen weten is dat in dat jaar de TROS op instorten stond. Dankzij het uitzenden van de serie De Verzonken Stad schoten de kijcijfers dermate omhoog dat de TROS hun bestaansrecht terugkreeg."

"Het einde van De Verdwenen Kroon was zo goed dat zelfs Hollywood opmerkte hoe goed de serie was. De producenten van de film Chitty Chitty Bang Bang hebben dit einde dan ook in hun film verwerkt. Een enorme eer, vooral gezien de film 20 jaar voor onze serie werd gemaakt."

"Bas deed de rol van Vlugge Japie overtuigend en was een beter boef dan alle andere acteurs. Hij acteerde echter zo scherp dat het een ander probleem gaf. De politie in Nederland had moeite met fictie van feiten te onderscheiden en zo verscheen Bas als Japie wekenlang op Opsporing Verzocht. Een telefoontje met de politie loste het op en we konden er achteraf om lachen."
pi_211540187
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:07 schreef Writersright het volgende:
Eigenlijk zou je een parodie biografie moeten schrijven waarin je de zelfverheerlijkingsverhalen van Aad tot in het absurde aandikt.

"Wat niet veel mensen weten is dat in dat jaar de TROS op instorten stond. Dankzij het uitzenden van de serie De Verzonken Stad schoten de kijcijfers dermate omhoog dat de TROS hun bestaansrecht terugkreeg."

"Het einde van De Verdwenen Kroon was zo goed dat zelfs Hollywood opmerkte hoe goed de serie was. De producenten van de film Chitty Chitty Bang Bang hebben dit einde dan ook in hun film verwerkt. Een enorme eer, vooral gezien de film 20 jaar voor onze serie werd gemaakt."

"Bas deed de rol van Vlugge Japie overtuigend en was een beter boef dan alle andere acteurs. Hij acteerde echter zo scherp dat het een ander probleem gaf. De politie in Nederland had moeite met fictie van feiten te onderscheiden en zo verscheen Bas als Japie wekenlang op Opsporing Verzocht. Een telefoontje met de politie loste het op en we konden er achteraf om lachen."
''Er is nog sprake van geweest om van de ''De Verdwenen Kroon'' een Hollywood-blockbuster te maken, maar helaas kwamen we er met de financiële onderhandelingen niet uit.''

Overigens leest het boek af en toe echt zo, dat Bassie en Adriaan (maar vooral Adriaan), door hun slimme handelen overal een succes van maakten. Zelf vind ik het wel opvallend hoe positief Adriaan is over de series in Europa en Amerika. Terwijl ik dat (samen met de Plaaggeest, maar toen moesten Bas en Aad nog veel leren) toch wel de mindere series vind.

Maar goed, Aad bekijkt natuurlijk vooral in hoeverre een serie het werk van hen was, en baseert daar weer zijn beoordeling op (en ik vermoed dat dit een onbewust proces is).
  donderdag 7 december 2023 @ 00:05:43 #122
328189 ArnieAlberts
pi_211540676
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:07 schreef Writersright het volgende:

Het pijnlijke is dat ie dat zelf al teveel doet in dat boek. De verhalen over Paul Römer die ze tegenwerkt bij de laatste reeksen kan ik nog volmondig ja-knikkend geloven (die man, echt... wat een dwaas), maar daar tegenover heb je dan weer het Weton Wesgramm/Penta Video verhaal. Dat wordt letterlijk verteld als "In 1985 werd er geprobeerd wat series op video uit te brengen, maar dat verkocht niet. Tot we het zelf gingen doen, toen werd het uiteraard weer een groot succes. Toen kwamen we erachter dat een andere partij ook bezig was, dat mocht niet."
pi_211541540
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 22:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]
''Er is nog sprake van geweest om van de ''De Verdwenen Kroon'' een Hollywood-blockbuster te maken, maar helaas kwamen we er met de financiële onderhandelingen niet uit.''

Overigens leest het boek af en toe echt zo, dat Bassie en Adriaan (maar vooral Adriaan), door hun slimme handelen overal een succes van maakten. Zelf vind ik het wel opvallend hoe positief Adriaan is over de series in Europa en Amerika. Terwijl ik dat (samen met de Plaaggeest, maar toen moesten Bas en Aad nog veel leren) toch wel de mindere series vind.

Maar goed, Aad bekijkt natuurlijk vooral in hoeverre een serie het werk van hen was, en baseert daar weer zijn beoordeling op (en ik vermoed dat dit een onbewust proces is).
Ook in interviews hoor ik hem idd het meest lovend over de Amerika-serie praten. Wellicht komt dan door het reizen, of wellicht door de inkomsten. Voor een lange serie krijgen ze meer geld, zowel bij omroepen als bij VHS-verkopen etc. zou ik denken.

Maarja Adriaan is ook gewoon de beste onderhandelaar ooit natuurlijk. Als een deal niet wordt gemaakt ligt dat gewoon aan de ander.
pi_211541574
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 00:05 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Het pijnlijke is dat ie dat zelf al teveel doet in dat boek. De verhalen over Paul Römer die ze tegenwerkt bij de laatste reeksen kan ik nog volmondig ja-knikkend geloven (die man, echt... wat een dwaas), maar daar tegenover heb je dan weer het Weton Wesgramm/Penta Video verhaal. Dat wordt letterlijk verteld als "In 1985 werd er geprobeerd wat series op video uit te brengen, maar dat verkocht niet. Tot we het zelf gingen doen, toen werd het uiteraard weer een groot succes. Toen kwamen we erachter dat een andere partij ook bezig was, dat mocht niet."
Haha, wat een heerlijke anekdote. Gelukkig kunnen we er ook om lachen. Aad van Toor, #1 zakenman van 1985.
Eerlijk is eerlijk, ze hebben goed verdiend aan de videobanden maar dat zal wellicht niet compleet hun eigen verdienste geweest zijn.

Aad doet me een beetje denken aan Eddy Wally, die de zaken af en toe ook behoorlijk aandikte. Dat zeggen heb ik het idee dat het bij Eddy vanuit een positieve/entertainment-hoek kwam en hij scheen ondanks dat enorm vriendelijk te zijn.
Zelfs toen ze met Kopspijkers met een belediging-prijs bij hem thuis kwamen aanzetten liet hij zich niet kennen en deed hij positief mee.
pi_211543760
Waarom trekken de 3 boeven niet gewoon hun schoenen uit ipv met die cementschoenen te lopen ?

Das toch niet logisch en ook niet heel handig ? :? :?
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')