Maar het wordt toch naar mijn straat gebracht en directe leefomgeving?quote:
Kan, vaak geldt in gemeentes dat je niet zomaar iets op de openbare weg mag opplakken. Voor verkiezingsposters zijn er speciale plakborden geplaatst (waar ik tegen aan mag kijken).quote:Op donderdag 9 november 2023 12:15 schreef britneycheers het volgende:
Kan ik hier een melding van maken bij mijn gemeente of is dit vrijheid van meningsuiting?
Bedankt dan ga ik er even een melding van maken.quote:Op donderdag 9 november 2023 12:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Kan, vaak geldt in gemeentes dat je niet zomaar iets op de openbare weg mag opplakken. Voor verkiezingsposters zijn er speciale plakborden geplaatst (waar ik tegen aan mag kijken).
Doorgaans staat er in de APV wel iets over 'plakken en kladden'. Kijk even wat de regels zijn (of meld gewoon direct en dan hoor je het wel).quote:Op donderdag 9 november 2023 12:15 schreef britneycheers het volgende:
Kan ik hier een melding van maken bij mijn gemeente of is dit vrijheid van meningsuiting?
En dan mag je andermans eigendommen beplakken met je mening (in de vorm van een vlag)?quote:Op donderdag 9 november 2023 12:27 schreef Metalfrost het volgende:
Dat is vrijheid van meningsuiting.
Mensen uit Gaza zijn Palestijnen. Een volk.
Echter is de leiding daarvan een terroristische organisatie. De vlag van Hamas mag niet uit, die is verboden.
Dus als je die ziet mag je gerust de politie bellen.
Verder wordt Palestina niet door Nederland als land erkend. Wat ons aangaat, wapperen de aanhangers met een vlag van een land dat in onze ogen niet bestaat. In het kader daarvan zou je de vlag van Palestina op net zo'n fundament kunnen plaatsen als waar de vlag van Gondor of Rohan op staat, van Lord of the Rings.
Want dat is ook nep.
Niks 'vrijheid van meningsuiting'. WetTechnisch is het meer vandalisme. Fijn dat jij een vrijheid van meningsuiting hebt, maar dat betekent nog niet dat je iedere lantaarnpaal van de Gemeente en/of elektrahuisje mag onderkladden.quote:Op donderdag 9 november 2023 12:27 schreef Metalfrost het volgende:
Dat is vrijheid van meningsuiting.
Mensen uit Gaza zijn Palestijnen. Een volk.
Echter is de leiding daarvan een terroristische organisatie. De vlag van Hamas mag niet uit, die is verboden.
Dus als je die ziet mag je gerust de politie bellen.
Verder wordt Palestina niet door Nederland als land erkend. Wat ons aangaat, wapperen de aanhangers met een vlag van een land dat in onze ogen niet bestaat. In het kader daarvan zou je de vlag van Palestina op net zo'n fundament kunnen plaatsen als waar de vlag van Gondor of Rohan op staat, van Lord of the Rings.
Want dat is ook nep.
Je moet ergens beginnen c.q. een grens trekken.quote:Op donderdag 9 november 2023 15:25 schreef karr-1 het volgende:
Ik zie dagelijks allerlei troep in het straatbeeld verschijnen. Moet ik dan overal melding van gaan maken?
Je moet i.c. natuurlijk niets, maar als inwoners niet melden, is het voor de gemeente ook lastig om snel in actie te komen. Een melding is een signaal en op een signaal kan actie ondernomen worden.quote:Op donderdag 9 november 2023 15:25 schreef karr-1 het volgende:
Ik zie dagelijks allerlei troep in het straatbeeld verschijnen. Moet ik dan overal melding van gaan maken?
Je ridiculiseert het. Het recht om te demonstreren geeft geen recht om eigendommen van anderen te bestickeren met boodschappen.quote:Op donderdag 9 november 2023 16:30 schreef Rene het volgende:
Bel de politie of zo. Recht van demonstreren is er dus gok dat je hier niet iets mee kan. Het is niet dat ze je dwingen tot iets. Wegkijken en doorlopen. Immers, verbiedt je dit dan mag de regenboogvlag, de oekrainsche maar ook vlaggetjes in de auto (binnenspiegel) weg. Het is dan ook aanstootgevend dat mensen een ketting danwel oorbel hebben met een kruisje.
Nee. Maar je kan altijd de politie bellen en opperen dat de openbare orde verstoord wordt. Succes
Wat jij noemt zijn spullen die mensen zelf dragen, bij zich hebben of aan hebben.quote:Op donderdag 9 november 2023 16:30 schreef Rene het volgende:
Bel de politie of zo. Recht van demonstreren is er dus gok dat je hier niet iets mee kan. Het is niet dat ze je dwingen tot iets. Wegkijken en doorlopen. Immers, verbiedt je dit dan mag de regenboogvlag, de oekrainsche maar ook vlaggetjes in de auto (binnenspiegel) weg. Het is dan ook aanstootgevend dat mensen een ketting danwel oorbel hebben met een kruisje.
Nee. Maar je kan altijd de politie bellen en opperen dat de openbare orde verstoord wordt. Succes
Als iedereen kan op plakken wat hij wil word het 1 grote bende. Binnen de kortste keren hangen er advertenties van louche massage salons bij ( ja die heb ik ook gezien). Daarnaast wil je overal om de halve meter een gedenkmonument van een overleden baby ergens op de wereld?quote:Op donderdag 9 november 2023 16:30 schreef Rene het volgende:
Dus je hebt al gebeld? En wat zei de politie?quote:Op donderdag 9 november 2023 19:03 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Als iedereen kan op plakken wat hij wil word het 1 grote bende. Binnen de kortste keren hangen er advertenties van louche massage salons bij ( ja die heb ik ook gezien). Daarnaast wil je overal om de halve meter een gedenkmonument van een overleden baby ergens op de wereld?
Het klinkt alsof het op privegrond geplakt is. “Liep een straat in”. Alsof een stemaffiche op een raam hangt zeg maar.quote:Op donderdag 9 november 2023 18:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Wat jij noemt zijn spullen die mensen zelf dragen, bij zich hebben of aan hebben.
Islam meuk plakken op publiek eigendom is heel iets anders, gewoon vandalisme, net als graffiti.
Ik heb niet expliciet gelezen of het op privégrond was, maar ik ken weinig particulieren met lantaarnpalen.quote:Op donderdag 9 november 2023 21:49 schreef Rene het volgende:
[..]
Het klinkt alsof het op privegrond geplakt is. “Liep een straat in”. Alsof een stemaffiche op een raam hangt zeg maar.
Ben benieuwd wat de politie zei.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |