abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 november 2023 @ 12:15:06 #1
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211242357
Vanochtend bracht ik mijn kinderen naar school en toen ik terugliep zag ik in mijn straat allemaal “missing persons” foto’s van Palestijnse baby’s. Daarnaast viel mij ook op dat er overal stickers van de Palestijnse vlag op lantaarnpalen waren geplakt. ( ik kan straks wel even foto’s maken).

Nu moet ik zeggen dat ik dit niet prettig vind en het mij een naar gevoel geeft. Ik wilde de foto’s weghalen maar ik was bang voor een discussie dus ik heb niks gedaan.

Kan ik hier een melding van maken bij mijn gemeente of is dit vrijheid van meningsuiting?

Begrijp me goed, ik sta neutraal in dit conflict, bij Israëlische foto’s had ik er hetzelfde ingestaan.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  donderdag 9 november 2023 @ 12:17:54 #2
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_211242376
Ver-van-mijn-bed-show.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 9 november 2023 @ 12:18:45 #3
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211242380
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 12:17 schreef PzKpfw het volgende:
Ver-van-mijn-bed-show.
Maar het wordt toch naar mijn straat gebracht en directe leefomgeving?
pi_211242410
quote:
5s.gif Op donderdag 9 november 2023 12:15 schreef britneycheers het volgende:

Kan ik hier een melding van maken bij mijn gemeente of is dit vrijheid van meningsuiting?

Kan, vaak geldt in gemeentes dat je niet zomaar iets op de openbare weg mag opplakken. Voor verkiezingsposters zijn er speciale plakborden geplaatst (waar ik tegen aan mag kijken).
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 9 november 2023 @ 12:27:27 #5
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211242445
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 12:22 schreef blomke het volgende:

[..]
Kan, vaak geldt in gemeentes dat je niet zomaar iets op de openbare weg mag opplakken. Voor verkiezingsposters zijn er speciale plakborden geplaatst (waar ik tegen aan mag kijken).
Bedankt dan ga ik er even een melding van maken.
pi_211242448
Dat is vrijheid van meningsuiting.

Mensen uit Gaza zijn Palestijnen. Een volk.
Echter is de leiding daarvan een terroristische organisatie. De vlag van Hamas mag niet uit, die is verboden.
Dus als je die ziet mag je gerust de politie bellen.

Verder wordt Palestina niet door Nederland als land erkend. Wat ons aangaat, wapperen de aanhangers met een vlag van een land dat in onze ogen niet bestaat. In het kader daarvan zou je de vlag van Palestina op net zo'n fundament kunnen plaatsen als waar de vlag van Gondor of Rohan op staat, van Lord of the Rings.
Want dat is ook nep.
Google is your friend, abuse your friends
pi_211242554
Ik zag gistermiddag een blauwe vlag met vredesduif.

Zie dat toch liever dan de Palestijnse of Israëlische vlag.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_211242799
quote:
5s.gif Op donderdag 9 november 2023 12:15 schreef britneycheers het volgende:
Doorgaans staat er in de APV wel iets over 'plakken en kladden'. Kijk even wat de regels zijn (of meld gewoon direct en dan hoor je het wel).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_211242831
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2023 12:27 schreef Metalfrost het volgende:

Echter is de leiding daarvan een terroristische organisatie. De vlag van Hamas mag niet uit, die is verboden.

Verder wordt Palestina niet door Nederland als land erkend. Wat ons aangaat, wapperen de aanhangers met een vlag van een land dat in onze ogen niet bestaat. In het kader daarvan zou je de vlag van Palestina op net zo'n fundament kunnen plaatsen als waar de vlag van Gondor of Rohan op staat, van Lord of the Rings.
Want dat is ook nep.
En dan mag je andermans eigendommen beplakken met je mening (in de vorm van een vlag)?

[ Bericht 0% gewijzigd door baskick op 09-11-2023 13:58:17 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_211242965
quote:
7s.gif Op donderdag 9 november 2023 12:27 schreef Metalfrost het volgende:

Want dat is ook nep.
Niks 'vrijheid van meningsuiting'. WetTechnisch is het meer vandalisme. Fijn dat jij een vrijheid van meningsuiting hebt, maar dat betekent nog niet dat je iedere lantaarnpaal van de Gemeente en/of elektrahuisje mag onderkladden.

Je mag niet zomaar lukraak in NL iets in de openbare ruimte aanplakken. Punt. Ongeacht Rohan of Palestina of Darth Vader. Ik mag ook geen reclame maken voor de diensten van mijn moeder in het openbaar.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_211243622
pi_211243813
Het is geen ver van je bed show, de Arabieren en met name hamas is duidelijk, ze willen elk land tot moslimland maken.

In Duitsland zijn ze daar heel open over.
Online zijn ze daar open over.

Op straat en in interviews zijn ze daar open over.

Het lijkt allemaal wat onzinnig, maar er zijn er miljoenen inmiddels in Europa.
Ondertussen kijkt de autochtoon weg en denkt het zal wel.
pi_211243853
TS woont in een tokkiebuurt.
  donderdag 9 november 2023 @ 15:17:50 #14
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_211243898
Ik zou er stickers van schattige katten overheen plakken
  donderdag 9 november 2023 @ 15:25:10 #15
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_211243958
Ik zie dagelijks allerlei troep in het straatbeeld verschijnen. Moet ik dan overal melding van gaan maken?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_211244075
Randstad struggles.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_211244441
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 15:25 schreef karr-1 het volgende:
Ik zie dagelijks allerlei troep in het straatbeeld verschijnen. Moet ik dan overal melding van gaan maken?
Je moet ergens beginnen c.q. een grens trekken.

De handhaving in mijn gemeente krijgt plm. 2 - 3 meldingen van mij per maand. Ze hebben al aangegeven dat ze er stapeldol van worden. Ik heb de wethouder gesproken en die heeft gezegd: "ga zo door". Sindsdien weten ze niet hoe snel ze moeten komen om te verbaliseren/ruimen/handhaven.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_211244485
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 15:25 schreef karr-1 het volgende:
Je moet i.c. natuurlijk niets, maar als inwoners niet melden, is het voor de gemeente ook lastig om snel in actie te komen. Een melding is een signaal en op een signaal kan actie ondernomen worden.
  Moderator donderdag 9 november 2023 @ 16:30:46 #19
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211244523
Bel de politie of zo. Recht van demonstreren is er dus gok dat je hier niet iets mee kan. Het is niet dat ze je dwingen tot iets. Wegkijken en doorlopen. Immers, verbiedt je dit dan mag de regenboogvlag, de oekrainsche maar ook vlaggetjes in de auto (binnenspiegel) weg. Het is dan ook aanstootgevend dat mensen een ketting danwel oorbel hebben met een kruisje.

Nee. Maar je kan altijd de politie bellen en opperen dat de openbare orde verstoord wordt. Succes
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_211245512
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 16:30 schreef Rene het volgende:
Bel de politie of zo. Recht van demonstreren is er dus gok dat je hier niet iets mee kan. Het is niet dat ze je dwingen tot iets. Wegkijken en doorlopen. Immers, verbiedt je dit dan mag de regenboogvlag, de oekrainsche maar ook vlaggetjes in de auto (binnenspiegel) weg. Het is dan ook aanstootgevend dat mensen een ketting danwel oorbel hebben met een kruisje.

Nee. Maar je kan altijd de politie bellen en opperen dat de openbare orde verstoord wordt. Succes
Je ridiculiseert het. Het recht om te demonstreren geeft geen recht om eigendommen van anderen te bestickeren met boodschappen.
pi_211245728
quote:

Wat jij noemt zijn spullen die mensen zelf dragen, bij zich hebben of aan hebben.

Islam meuk plakken op publiek eigendom is heel iets anders, gewoon vandalisme, net als graffiti.
  donderdag 9 november 2023 @ 19:03:00 #22
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_211245887
quote:

Als iedereen kan op plakken wat hij wil word het 1 grote bende. Binnen de kortste keren hangen er advertenties van louche massage salons bij ( ja die heb ik ook gezien). Daarnaast wil je overal om de halve meter een gedenkmonument van een overleden baby ergens op de wereld?
  donderdag 9 november 2023 @ 19:09:32 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_211246006
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 19:03 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Als iedereen kan op plakken wat hij wil word het 1 grote bende. Binnen de kortste keren hangen er advertenties van louche massage salons bij ( ja die heb ik ook gezien). Daarnaast wil je overal om de halve meter een gedenkmonument van een overleden baby ergens op de wereld?
Dus je hebt al gebeld? En wat zei de politie?
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator donderdag 9 november 2023 @ 21:49:17 #24
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_211248640
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Wat jij noemt zijn spullen die mensen zelf dragen, bij zich hebben of aan hebben.

Islam meuk plakken op publiek eigendom is heel iets anders, gewoon vandalisme, net als graffiti.
Het klinkt alsof het op privegrond geplakt is. “Liep een straat in”. Alsof een stemaffiche op een raam hangt zeg maar.

Ben benieuwd wat de politie zei.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_211248817
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 21:49 schreef Rene het volgende:

[..]
Het klinkt alsof het op privegrond geplakt is. “Liep een straat in”. Alsof een stemaffiche op een raam hangt zeg maar.

Ben benieuwd wat de politie zei.
Ik heb niet expliciet gelezen of het op privégrond was, maar ik ken weinig particulieren met lantaarnpalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')