Omdat het nog steeds CDA is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:07 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waarom zou Bontebal willen regeren? Ze zijn gedecimeerd, tactisch nul te winnen met regeren.
Een beetje zoals bijna elke politicus in Den Haag dusquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:19 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Wilders is inderdaad een beroepspoliticus, hij heeft letterlijk niets anders gedaan. Een ambtenaar op en top.
Maar geen bestuurlijke ervaring, alleen maar tegenwerken en beleid afkraken.
Zodra hij een compromis moet sluiten wordt het oorlog in zijn partij, dat is toch geen wiskunde?
Het is net de LPF, maar dan (gelukkig) met partijleider.
Dit lijkt me niet.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:19 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Wilders is inderdaad een beroepspoliticus, hij heeft letterlijk niets anders gedaan. Een ambtenaar op en top.
Zodra hij een compromis moet sluiten wordt het oorlog in zijn partij, dat is toch geen wiskunde?
Het rommelde de laatste tijd juist wel wat in de fractie (overstappen van Helder e.d.) en bij regeren of grote winst moeten er nieuwe figuren bij, daar zit toch wel wat risico bij dit soort clubs.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:23 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Een beetje zoals bijna elke politicus in Den Haag dusMet de LPF vergelijken is appels met peren vergelijken.
PVV is een volwassen partij, met een vaste top die al jaren stabiel samenwerkt. Maar volgens jou wordt het direct bonje als ze op het pluche zitten
Nogmaals kort door de bocht, we gaan het zien
Welke politieke partij is uiteindelijk wel rustig en stabiel? Politiek is natuurlijk altijd opportuun en trekt gloryhunters en baantjesjagers aan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Het rommelde de laatste tijd juist wel wat in de fractie (overstappen van Helder e.d.) en bij regeren of grote winst moeten er nieuwe figuren bij, daar zit toch wel wat risico bij dit soort clubs.
Tenzij Geert schizofreen wordt is er ook geen oorlog mogelijk, er is maar een lid van de PVV en dat is Geert Wilders, de rest heeft niets te vertellen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:24 schreef koemleit het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet.
Ik weet niet of Geert goed is in compromissen sluiten. Maar het wordt echt geen oorlog binnen de partij.
Geert bepaald, de rest volgt, dat is de PVV.
Als de PVV aan de onderhandelingstafel komt wordt het eerder oorlog binnen de andere partijen die daarbij zitten (VVD, NSC) niet elk lid daarvan zal hierop zitten te wachten.
Weinig kans op het krijgen van die bestuurlijke ervaring als ze frequent uitgesloten worden door alles en iedereen. Zou hem niet als premier willen, maar wel benieuwd hoe het gaat als de PVV in de coalitie ziet. Als ze het dan weer verprutsen is het gedaan met ze, maar kan ook zomaar zijn dat het goed uitpakt. Zullen het nooit weten als ze de kans niet krijgen. Ja, jaren terug een keertje in een gedoog kabinet, maar ook niet helemaal fair om ze daar nog steeds op te beoordelen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:19 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ze hebben het zelf keer op keer verkloot (zowel landelijk als provinciaal) terwijl ze best kansen kregen, dat kan je niet uitsluiting gooien…quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:28 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Weinig kans op het krijgen van die bestuurlijke ervaring als ze frequent uitgesloten worden door alles en iedereen. Zou hem niet als premier willen, maar wel benieuwd hoe het gaat als de PVV in de coalitie ziet. Als ze het dan weer verprutsen is het gedaan met ze, maar kan ook zomaar zijn dat het goed uitpakt. Zullen het nooit weten als ze de kans niet krijgen. Ja, jaren terug een keertje in een gedoog kabinet, maar ook niet helemaal fair om ze daar nog steeds op te beoordelen.
Idem. De migrantenstroom is het grootste probleem waar NL op dit moment mee te kampen heeft en het hangt indirect ook met veel andere problemen samen. Alleen een grote PVV zal prioriteit geven aan een forse migratiebeperking, NSC en in mindere mate VVD gaan hier geen zak aan doen en zullen geen kans onbelet laten om met Timmermans in zee te gaan die het liefst half Afrika hierheen wil halen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:59 schreef Xylos het volgende:
Ik ga pvv stemmen, nooit gedacht maar de migranten vormen momenteel een te groot probleem voor de problemen in nederland.
Tijd om de nederlanders weer op nummer één te zetten.
Een stem op FvD is ook goed besteed in deze....eerlijk gezegd nog beter zelfs, omdat zij niet specifiek de islam bashen....quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Idem. De migrantenstroom is het grootste probleem waar NL op dit moment mee te kampen heeft en het hangt indirect ook met veel andere problemen samen. Alleen een grote PVV zal prioriteit geven aan een forse migratiebeperking, NSC en in mindere mate VVD gaan hier geen zak aan doen en zullen geen kans onbelet laten om met Timmermans in zee te gaan die het liefst half Afrika hierheen wil halen.
Iedereen die voor een forse beperking is in het aantal migranten zou hetzelfde moeten doen.
PVV heeft aantrekkelijke punten. Waar ik een beetje mee zit dat er ook punten bij staan die mij gewoon niet haalbaar lijken, waarmee ik het vertrouwen in de partij een beetje verlies.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:59 schreef Xylos het volgende:
Ik ga pvv stemmen, nooit gedacht maar de migranten vormen momenteel een te groot probleem voor de problemen in nederland.
Tijd om de nederlanders weer op nummer één te zetten.
FvD heeft zeker op een aantal thema's interessante punten die ook wel overlap hebben met PVV.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:50 schreef cabe0002 het volgende:
[..]
Een stem op FvD is ook goed besteed in deze....eerlijk gezegd nog beter zelfs, omdat zij niet specifiek de islam bashen....
Dat geldt eigenlijk voor alle partijprogramma's wel. Er zal altijd water bij de wijn gaan, maar je kunt streven naar het hoogst haalbare.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
PVV heeft aantrekkelijke punten. Waar ik een beetje mee zit dat er ook punten bij staan die mij gewoon niet haalbaar lijken, waarmee ik het vertrouwen in de partij een beetje verlies.
In Limburg niet toch? Volgens mij gaat het in Limburg prima.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ze hebben het zelf keer op keer verkloot (zowel landelijk als provinciaal) terwijl ze best kansen kregen, dat kan je niet uitsluiting gooien…
Dit keer misschien. Maar eerder ging het daar ook al mis.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:16 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
In Limburg niet toch? Volgens mij gaat het in Limburg prima.
Ben ik naïef als ik denk dat die stemmers het wel echt globaal weten?quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:42 schreef Zwansen het volgende:
Wel benieuwd of alle PVV-stemmers wel eens teruggekeken hebben wat Geert in de afgelopen jaren allemaal voor onzin en drek heeft verkondigd?
kleine correctiequote:Op dinsdag 21 november 2023 19:42 schreef Zwansen het volgende:
Wel benieuwd of alle VVD, D66 en CDA-stemmers wel eens teruggekeken hebben wat ze in de afgelopen jaren allemaal voor puinhoop hebben gemaakt in het land.
Vroeger zat D66 daar nog, maar die partij is niet meer wat ze geweest is. Waar zou Splinter eigenlijk zitten in het politiek kompas?quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:10 schreef Mutant01 het volgende:
Ik zit in een iets rechts van het midden, maar progressief vacuüm. Het is echt interessant dat daar geen enkele partij zit. Helemaal niemand.
Wijsheid komt met de jaren dus achquote:Op dinsdag 21 november 2023 20:28 schreef Nober het volgende:
Scholieren stemmen PVV en FvD.
[ afbeelding ]
Mensen vergeten dingen snel. Hoorde een discussie of Wilders had gezegd dat Nederland uit de EU moet gaan. Iemand (potentiële stemmer) was overtuigd dat Wilders dat nooit zoiets zou zeggen. Zou de Nederlandse kiezer niet overschatten vooral.quote:Op dinsdag 21 november 2023 20:10 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ben ik naïef als ik denk dat die stemmers het wel echt globaal weten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |