Nee, maar als iemand voor één punt gaat, staat dat iemand toch vrij?quote:Op dinsdag 21 november 2023 09:23 schreef Gitw het volgende:
[..]
Alsof landspolitiek alleen maar over één onderwerp gaat. Naast dat de hypocrisie straalt er vanaf bij de lijst trekkers van partijen die migratie keihard aan willen pakken. Dilan is zelf turks, Wilders is getrouwd met een hongaarse en Pieter Omtzigt heeft notabene zelf in het buitenland gestudeerd maar oh jee, de buitenlandse studenten die pikken nu alle studie plekken en kamers in.Naast dat er is een reden dat universiteiten buitenlandse studenten proberen aan te trekken; namelijk omdat het onderwijs kapot bezuinigd is.
Vraag me toch af wat jij zoal aan antwoorden hebt gegeven als FVD, D66 en Denk zo dicht bij elkaar liggenquote:
Ik was helaas te lui om het uit te zoeken maar ben ook wel benieuwd waar de overeenkomsten tussen mij en D66 en Denk zitten, en waar eventueel overlap tussen hen de FvD bestaat.quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vraag me toch af wat jij zoal aan antwoorden hebt gegeven als FVD, D66 en Denk zo dicht bij elkaar liggen
Wat is er homofoob aan Splinter?quote:Op dinsdag 14 november 2023 10:02 schreef TheVoice4ever het volgende:
ik ga niet stemmen, al zou ik wel stemmen dan zou ik het echt niet weten
zolang Forum maar de grote verliezer is, en die homofoben van die Splinter partij geen enkele zetel halen aub
Bepaalde thema’s als belangrijk aanvinken?quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:22 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Vraag me toch af wat jij zoal aan antwoorden hebt gegeven als FVD, D66 en Denk zo dicht bij elkaar liggen
50Plus,quote:Op maandag 20 november 2023 17:24 schreef mascara-klodder het volgende:
Dit is te erg hoor
[ link | afbeelding ]
Nu weet ik nog niet wat ik moet stemmen. In elk geval die 3 niet.
En nr4 is FvD ook nog
Bijnaquote:Op dinsdag 21 november 2023 10:42 schreef ChipsZak. het volgende:
Strategisch stemmen,. Bijna nooit handig.
En elke keer denken mensen weer dat het altijd zin heeft,quote:
Dit keer is het heel interessant voor zowel links als rechts.quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:49 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
En elke keer denken mensen weer dat het altijd zin heeft,. Komen ze tóch weer bedrogen uit,
.
Dat.quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:42 schreef ChipsZak. het volgende:
Strategisch stemmen,. Bijna nooit handig.
Dit dus. Bovendien focus je bij een strategische stem vaak ook op een enkel, of maximaal twee, element(en). Je verliest daarbij andere standpunten uit het oog waardoor er later gejankt wordt omdat er nooit over na is gedacht toen je de kans had.quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:50 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat.
Stem gewoon op de partij die het meest overeenkomt met je eigen visies en standpunten.
Destijds stemden een hoop mensen strategisch op de VVD om de PvdA eruit te houden.
En stemden mensen strategisch op de PvdA om de VVD eruit te houden.
Resultaat: een regering juíst met allebei
Let maar op: als GL/PvdA wint, komt er gewoon een samenwerking met VVD en, zoals Timmerfrans vanochtend nog wel beweerde, zal het in het echt heus meevallen met de andere linkse partijen ‘niet uit het oog verliezen’. Andersom gaat de VVD bij winst ook gewoon samenwerken met GL/PvdA. Krijg je dus simpelweg een regering met beide clubjes erin. Nou, echt. Dan heb je iets belangrijks bereikt,quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit keer is het heel interessant voor zowel links als rechts.
Het gaat om de premier niet om de samenwerking.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:03 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Let maar op: als GL/PvdA wint, komt er gewoon een samenwerking met VVD en, zoals Timmerfrans vanochtend nog wel beweerde, zal het in het echt heus meevallen met de andere linkse partijen ‘niet uit het oog verliezen’. Andersom gaat de VVD bij winst ook gewoon samenwerken met GL/PvdA. Krijg je dus simpelweg een regering met beide clubjes erin. Nou, echt. Dan heb je iets belangrijks bereikt,. Hetzelfde resultaat. Beter stemmen mensen gewoon op de partij die het beste bij hun idealen en standpunten past. Is ook oprecht de enige manier om verandering teweeg te brengen. Met strategisch stemmen doe je nooit.
Dit. Ik ben er toen ook ingetrapt en stemde PvdA om VVD niet de grootste te laten worden, we kregen allebei. Gevolgd door keihard bezuinigende PvdA-ers in met statements als ja mijn moeder staat ook in haar eigen pies in het verzorgingstehuis en mens neem toch een moestuin. Dat was eens maar nooit meer.quote:Op dinsdag 21 november 2023 10:50 schreef Gajes_Octavianus het volgende:
[..]
Dat.
Stem gewoon op de partij die het meest overeenkomt met je eigen visies en standpunten.
Destijds stemden een hoop mensen strategisch op de VVD om de PvdA eruit te houden.
En stemden mensen strategisch op de PvdA om de VVD eruit te houden.
Resultaat: een regering juíst met allebei
Strategisch stemmen maakt nauwelijks uit. En de premier maakt derhalve ook niet veel uit. Ook hij of zij is gewoon gebonden aan de coalitie, moties, stemmingen en standpunten. Sure, je hebt een uithangbord maar het is nou niet alsof VVD of GL/PvdA nou zo controversieel liggen in het buitenland.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:05 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Het gaat om de premier niet om de samenwerking.
Het strategisch stemmen maakt wel degelijk uit.
Dat het voor jou niet uitmaakt, betekent niet dat het voor anderen zo geldt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:10 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Strategisch stemmen maakt nauwelijks uit. En de premier maakt derhalve ook niet veel uit. Ook hij of zij is gewoon gebonden aan de coalitie, moties, stemmingen en standpunten. Sure, je hebt een uithangbord maar het is nou niet alsof VVD of GL/PvdA nou zo controversieel liggen in het buitenland.
Frans wordt hoe dan ook geen premier, dus dat is nog dom strategisch stemmen ook.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat het voor jou niet uitmaakt, betekent niet dat het voor anderen zo geldt.
Linkse mensen willen Dilan niet als premier. Rechts wil Frans niet. En dat maakt wel degelijk voor ze uit.
En ook de combo GL en PVDA is strategisch. Anders stonden ze weer met lege handen na woensdag. Nu kans om de grootste te worden.
Je hebt een mooie glazen bol?quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Frans wordt hoe dan ook geen premier, dus dat is nog dom strategisch stemmen ook.
Nee, maar wat ik bedoel is dat het historisch gezien nauwelijks uitmaakt. Ik snap de gedachte heus wel, maar historisch gezien is het bijna altijd compleet nutteloos. En elke keer denken mensen weer dat dat dít keer echt niet zo gaat zijn. Maar dan heb je niet enkel een stem weggegooid maar je hebt ook voor geen enkele verandering gezorgd.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:11 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat het voor jou niet uitmaakt, betekent niet dat het voor anderen zo geldt.
Linkse mensen willen Dilan niet als premier. Rechts wil Frans niet. En dat maakt wel degelijk voor ze uit.
En ook de combo GL en PVDA is strategisch. Anders stonden ze weer met lege handen na woensdag. Nu kans om de grootste te worden.
Nee, ik kan logisch nadenken.quote:Op dinsdag 21 november 2023 11:27 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Je hebt een mooie glazen bol?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |