abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211233753
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 13:57 schreef Questular het volgende:
Airco is niet het juiste middel voor verwarmen. Zeker niet als het koud is buiten dan kunnen ze lucht niet omzetten tot hitte.
:')
Facts don't care about your feelings
pi_211234518
quote:
Airco is niet het juiste middel voor verwarmen. Zeker niet als het koud is buiten dan kunnen ze lucht niet omzetten tot hitte.
Tip: probeer je kennis niet van X te halen.

Airco's zijn fantastisch!
  woensdag 8 november 2023 @ 16:08:09 #53
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211234993
quote:
Er was eens een dappere Questular, die had zijn mening klaar ook al wist ie niet waar hij het over had. Dit poste hij dan op Fok Forum en iedereen viel over hem heen. Arme Questular.
  woensdag 8 november 2023 @ 16:08:49 #54
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211234999
* Jan_Onderwater zit in zijn kantoor aan huis waar de airco zachtjes snort en het heerlijke 23 graden is.
pi_211235081
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 16:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Er was eens een dappere Questular, die had zijn mening klaar ook al wist ie niet waar hij het over had. Dit poste hij dan op Fok Forum en iedereen viel over hem heen. Arme Questular.
Het hele huis wordt verwarmd door airco's. Arme Jan die man die dit niet weten kan.
  woensdag 8 november 2023 @ 16:58:34 #56
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_211235355
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 16:22 schreef Questular het volgende:

[..]
Het hele huis wordt verwarmd door airco's. Arme Jan die man die dit niet weten kan.
Oh, dus het kan toch?
Afgelopen winter hier de CV niet aangehad.
pi_211236094
quote:
0s.gif Op maandag 6 november 2023 18:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Troll :')
Hij heeft wel een punt.

Hoewel een airco en warmtepomp in basis gelijk lijken, zijn er wel degelijk verschillen.
Zo is het ene koudemiddel het andere niet en kunnen er bijvoorbeeld andere temperaturen gehaald worden.
Ook zit er een duidelijk verschil tot welke buitentemperatuur ze goed werken en nog enige cop hebben.
pi_211236224
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 18:20 schreef klipper het volgende:

[..]
Hij heeft wel een punt.

Hoewel een airco en warmtepomp in basis gelijk lijken, zijn er wel degelijk verschillen.
Zo is het ene koudemiddel het andere niet en kunnen er bijvoorbeeld andere temperaturen gehaald worden.
Ook zit er een duidelijk verschil tot welke buitentemperatuur ze goed werken en nog enige cop hebben.
Absoluut niet waar, LW warmtepompen en LL warmtepompen (airco’s) werken in exact hetzelfde werkgebied en koudemiddel.

De buitendelen van split warmtepompen zijn meestal “gewone” airco buitendelen.

Alleen de drager is water of lucht.
Vakman pur sang
pi_211236387
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 16:08 schreef Jan_Onderwater het volgende:
* Jan_Onderwater zit in zijn kantoor aan huis waar de airco zachtjes snort en het heerlijke 23 graden is.
Jemig, zo warm wil je het toch niet hebben 😮😮
pi_211236902
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 18:46 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Jemig, zo warm wil je het toch niet hebben 😮😮
Ik heb de thermostaat op 25 :D met WP
pi_211237075
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 19:29 schreef Grotehengst het volgende:

[..]
Ik heb de thermostaat op 25 :D met WP
Pfff. Accepteer je je bezoek in boxershort 🤣
pi_211237156
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 19:41 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Pfff. Accepteer je je bezoek in boxershort 🤣
Alleen vrouwen.
Maar ik vind het oprecht aangenaam, en het vebruik tov 21 valt echt reuze mee.
Het scheelt +~ 1000 kWh op een heel stookseizoen. Die heb ik ruim over met de PV installatie (zolang salderen mag).
pi_211237651
quote:
0s.gif Op woensdag 8 november 2023 19:47 schreef Grotehengst het volgende:

[..]
Alleen vrouwen.
Maar ik vind het oprecht aangenaam, en het vebruik tov 21 valt echt reuze mee.
Het scheelt +~ 1000 kWh op een heel stookseizoen. Die heb ik ruim over met de PV installatie (zolang salderen mag).
Als mijn vloer 25 graden word... Kill me haha
pi_211242240
quote:
1s.gif Op woensdag 8 november 2023 18:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Absoluut niet waar, LW warmtepompen en LL warmtepompen (airco’s) werken in exact hetzelfde werkgebied en koudemiddel.

De buitendelen van split warmtepompen zijn meestal “gewone” airco buitendelen.

Alleen de drager is water of lucht.
Hoe bedoel je? Er zijn toch verschillende soorten koudemidel. R32, R401a, R290 enz.

Maar wat belangrijker is in de discussie in dit topic is de afgifte kant.

Een airco verwarming is gewoon niet vergelijkbaar met vloerverwarming.
pi_211242609
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 12:04 schreef Glider76 het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Er zijn toch verschillende soorten koudemidel. R32, R401a, R290 enz.
Ja, en dat zijn dezelfde koudemiddelen die (afhankelijk van de generatie) ook in warmtepompen zitten, die ook je woning warm krijgen.

quote:
Maar wat belangrijker is in de discussie in dit topic is de afgifte kant.

Een airco verwarming is gewoon niet vergelijkbaar met vloerverwarming.
Je kan natuurlijk stellen dat je het minder fijn vindt dan vloerverwarming.
Maar een kW warmte is een kW warmte, maakt niet uit of dat nu uit de vloer, een radiator of een airco komt.

Hooguit dat de spreiding van warmte met een airco wat minder egaal is, wil het bij m'n moeder in de de zithoek van de kamer 21 graden worden, dan moet de thermostaat van de airco op 22 graden. Maar uiteindelijk is dat ook maar een cijfer, het gaat om hoe warm het wordt. Wegens de locaties van de kozijnen waren er maar een paar vrije plekken aan de muur waar de unit kon hangen en dat is niet helemaal optimaal. Maar ze stookt nu veel goedkoper dan voorheen met gas.

In de slaapkamer hangt een iets lichtere unit (logisch, ruimte is kleiner) en op de fluisterstand houdt die het makkelijk warm genoeg 's nachts zonder lawaai.

[ Bericht 9% gewijzigd door TheFreshPrince op 09-11-2023 12:59:50 ]
pi_211245284
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 12:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, en dat zijn dezelfde koudemiddelen die (afhankelijk van de generatie) ook in warmtepompen zitten, die ook je woning warm krijgen.
[..]
Je kan natuurlijk stellen dat je het minder fijn vindt dan vloerverwarming.
Maar een kW warmte is een kW warmte, maakt niet uit of dat nu uit de vloer, een radiator of een airco komt.

Hooguit dat de spreiding van warmte met een airco wat minder egaal is, wil het bij m'n moeder in de de zithoek van de kamer 21 graden worden, dan moet de thermostaat van de airco op 22 graden. Maar uiteindelijk is dat ook maar een cijfer, het gaat om hoe warm het wordt. Wegens de locaties van de kozijnen waren er maar een paar vrije plekken aan de muur waar de unit kon hangen en dat is niet helemaal optimaal. Maar ze stookt nu veel goedkoper dan voorheen met gas.

In de slaapkamer hangt een iets lichtere unit (logisch, ruimte is kleiner) en op de fluisterstand houdt die het makkelijk warm genoeg 's nachts zonder lawaai.
De spreiding en manier waarop is de hamvraag. Ik heb zelf ook airco. En gebruik deze ook voor verwarming. Het is natuurlijk een fantastisch ding, primair voor de zomer aangeschaft, maar de vloerverwarming is toch fijner. Geen geblaas. Geen koude lucht bij defrosten. Minder droge lucht in huis. En alleen maar op die ene plek waar dat ding hangt.

Ik zie het nog steeds voor iets als erbij, en niet als echte vervanger. Bij vorst gebruik ik m ook niet. Dan pak ik de pelletkachel.

Maar zolang gas duur is en ik ruim overschot van de panelen heb werkt het prima.

Lekker snel warm ook. Ik draai meestal op 19 graden, s'ochtends een uurtje en vanaf half zes in de avond. Soms 20 graden.

Tov van pelletkachel vindt ik de airco weer stukken beter werken.
pi_211245335
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2023 18:05 schreef Glider76 het volgende:

[..]
De spreiding en manier waarop is de hamvraag. Ik heb zelf ook airco. En gebruik deze ook voor verwarming. Het is natuurlijk een fantastisch ding, primair voor de zomer aangeschaft, maar de vloerverwarming is toch fijner. Geen geblaas. Geen koude lucht bij defrosten. Minder droge lucht in huis. En alleen maar op die ene plek waar dat ding hangt.

Ik zie het nog steeds voor iets als erbij, en niet als echte vervanger. Bij vorst gebruik ik m ook niet. Dan pak ik de pelletkachel.

Maar zolang gas duur is en ik ruim overschot van de panelen heb werkt het prima.

Lekker snel warm ook. Ik draai meestal op 19 graden, s'ochtends een uurtje en vanaf half zes in de avond. Soms 20 graden.

Tov van pelletkachel vindt ik de airco weer stukken beter werken.
Comfort blijft natuurlijk altijd een kwestie van wat je wil en wat je gewend bent.

M'n moeder ziet haar energierekening en vindt de paar nadelen van een airco dan niet opwegen tegen de gasrekening van voorheen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')