In de ochtend van 7 oktober 2023 werden vanuit de Gazastrook duizenden raketten op Israëlische plaatsen in de grensstreek afgevuurd. Ook de steden Tel Aviv en Jeruzalem waren doelwit. Een groot aantal Hamasleden stak vanuit de Gazastrook op meerdere plaatsen de grens met Israël over, over land en via de lucht. Meer dan 1.300 mensen werden gedood, waaronder tientallen niet-Israëli's.
Premier Benjamin Netanyahu sprak in reactie op de aanvallen over een oorlogssituatie. Op 7 oktober begon Israël met een uitgebreide reeks luchtaanvallen op de Gazastrook, die volgens Israël waren gericht op locaties van Hamas. Op 8 oktober sloot Israël de toevoer van elektriciteit en brandstof naar Gaza af. Als gevolg daarvan viel de enige elektriciteitscentrale op 11 oktober uit.Netanyahu zei op 9 oktober tegen VS-president Biden, dat Israël geen andere keus heeft dan een grondoperatie in Gaza te starten en dat het "een lange en moeilijke oorlog" zal worden
Als gevolg van het conflict liepen ook de spanningen op de Westelijke Jordaanoever, inclusief Oost-Jeruzalem op. Sinds 8 oktober werden gevechten aan de Israëlisch-Libanese grens gemeld. Het ging om beschietingen door Hezbollah, die het Israëlische leger met raketaanvallen antwoordde.
Israël riep op 13 oktober inwoners van Gaza-Stad op om voor hun veiligheid uit te wijken naar zuidelijker delen van de Gazastrook. De burgers hebben tot 16:00 uur lokale tijd op 14 oktober naar haar het zuiden te vertrekken via 2 routes. Tot op heden is er nog geen grond offensief in Gaza. Op 17 oktober werd het Al-Ahli Arabi Baptistenziekenhuis in Gaza getroffen door een bom, sommige bronnen spreken zelfs van 500 doden. Dit bombardement leidde tot veel onrust. Leiders in het Midden Oosten zeggen hun afsprak met Joe Biden af, bij ambassades wordt geprotesteerd. Beide partijen claimen dat de andere partij verantwoordelijk is voor het drama in het ziekenhuis.
Op 19 oktober werd bekend dat Ofir Engel, een 18-jarige Nederlander een van de 200 gegijzelde is die Hamas heeft meegenomen naar Gaza. Op 21 oktober werden er enkele vrachtwagens met hulp Gaza binnengelaten vanuit Egypte. Op 22 oktober werd bekend dat een 33-jarige Nederlandse vrouw is overleden in Zuid-Gaza in een vluchtelingenkamp, dit was de moeder van de 16-jarige Mohammed die vlogs maakt voor de NOS. Mark Rutte bracht op 23 oktober een bezoek aan Israëlische premier Netanyahu en Palestijnse president Abbas. In de nacht van 27 op 28 oktober leek een nieuwe fase aangebroken, Israël trok met niet alleen bommen, maar ook mankracht Gaza binnen. Dit lijkt echter nog niet het grondoffensief te zijn.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
Qatar: aanhoudende bombardementen Gaza bemoeilijken bemiddelen gijzelaars De aanhoudende bombardementen op de Gazastrook bemoeilijken de pogingen van Qatar om te bemiddelen over de vrijlating over de gijzelaars die worden vastgehouden door Hamas. Dat heeft het Qatarese minister van Buitenlandse Zaken gezegd.
Sheikh Mohammed Bin Abdulrahman al-Thani deed de uitspraak tijdens een ontmoeting met de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Blinken. De Amerikaanse minister is in Jordanië, waar hij spreekt met verschillende Arabische leiders.
Qatar: aanhoudende bombardementen Gaza bemoeilijken bemiddelen gijzelaars De aanhoudende bombardementen op de Gazastrook bemoeilijken de pogingen van Qatar om te bemiddelen over de vrijlating over de gijzelaars die worden vastgehouden door Hamas. Dat heeft het Qatarese minister van Buitenlandse Zaken gezegd.
Sheikh Mohammed Bin Abdulrahman al-Thani deed de uitspraak tijdens een ontmoeting met de Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken Blinken. De Amerikaanse minister is in Jordanië, waar hij spreekt met verschillende Arabische leiders.
Op zaterdag 4 november 2023 16:03 schreef Werkperd het volgende: Een belangrijke detail in de foto die tijdens de viering van honderd jarige bestaan van Turkije genomen is. Kijken of er nog scherpe mensen zijn:
100 jaar Turkije vieren en dan de Turkse vlag een beetje weggefrommeld aan de zijkant.. dat is wel een beetje raar
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
Die andere vlaggen zeggen me niets.. grijze wolven dingetje? Ottomaanse rijk?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
Op zaterdag 4 november 2023 16:00 schreef bitterbal het volgende: ik neem aan dat jullie ook zo kijken naar de lieden die anti joden leuze roepen bij het voetbal? Want wat daar wordt gezegd is ook afschuwelijk maar vrij normaal [..] maar stel dat ze zonder geweld een kalifaat kunnen richten op hun gewenste locatie dan kunnen wij daar daar toch niet veel op tegen hebben ?
Dat kan dus niet zonder iemand daarmee geweld aan te doen met wat die nog zelf mag (vinden) of verwezenlijken. In een kalifaat worden geen andersdenkenden geaccepteerd anders dan zich ondergeschikt te maken en regeert de sharia. Het geloof staat in een dergelijke samenleving centraal als leefwijze dat daarmee de "mens" daarin (overtuigend) geweld aandoet.
Er is geen stelling in te brengen omdat het direct de vrijheid van keuze bij de afneemt. De discussie is dat water niet nat zou zijn of vuur niet (ver)brandt. Mensen kunnen wel proberen er een (theologisch) onderbouwing aan te geven die voortkomen uit (be)drogredenen is en ronduit strijdig zijn met vrije levenswaarden.
Het "kalifaat" zelf is natuurlijk meer dan acceptabel voor de selecte wannabe elite daarin om zo gezamenlijk het kansloze voetvolk voor haar gewin als zg. eigen keuze in te laten spannen. Menig "wetenschapper" en "voorganger" zal het opperste wezen daarin meer dan graag voorzien van overtuigende gezegden om volgers te laten verleijden.
Op Nu.nl staat een filmpje van vluchtelingenkamp Jabalia in het noorden van de Gazastrook.
Nu viel mij het volgende op:
- Op 1.54 staat iemand links te filmen met een telefoon oid (ik dacht dat er geen stroom ed meer beschikbaar was?) - Op 2.12 zie je een aantal mensen van achter gefilmd. De man helemaal links heeft lijkt het net zijn haar gedaan. Sowieso heeft iedereen een min of meer net kapsel en vrijwel schone kleren aan.
Ik ben geen complotdenker en geloof zeker dat er in Gaza een ramp plaatsvindt. Maar dit verbaast mij eerlijk gezegd best wel. Nav de berichtgeving verwacht je zo ongeveer dat iedereen elkaar daar inmiddels afmaakt om het laatste slokje schoon drinkwater en rondloopt in kleren stijf van het stof van alle bombardementen.
[..] Dat kan dus niet zonder iemand daarmee geweld aan te doen met wat die nog zelf mag (vinden) of verwezenlijken. In een kalifaat worden geen andersdenkenden geaccepteerd anders dan zich ondergeschikt te maken en regeert de sharia. Het geloof staat in een dergelijke samenleving centraal als leefwijze dat daarmee de "mens" daarin (overtuigend) geweld aandoet.
Er is geen stelling in te brengen omdat het direct de vrijheid van keuze bij de afneemt. De discussie is dat water niet nat zou zijn of vuur niet (ver)brandt. Mensen kunnen wel proberen er een (theologisch) onderbouwing aan te geven die voortkomen uit (be)drogredenen is en ronduit strijdig zijn met vrije levenswaarden.
Het "kalifaat" zelf is natuurlijk meer dan acceptabel voor de selecte wannabe elite daarin om zo gezamenlijk het kansloze voetvolk voor haar gewin als zg. eigen keuze in te laten spannen. Menig "wetenschapper" en "voorganger" zal het opperste wezen daarin meer dan graag voorzien van overtuigende gezegden om volgers te laten verleijden.
[..] Een kalief die opvolger is van Mohammed komt voor bij de Sjiieten. In Europa wonen vooral veel Soennieten. Voor hen maakt het niet uit wie de Kalief wordt of waar het kalifaat zich bevindt.
Yep, Soenniet kiest een Kalief met verder hetzelfde laken een ingenaaid harnas als pak.
Soennieten zijn ook net wat flexer (om niet te zeggen opportunistischer) om de meest geschikte persoon tot opvolger (Kalief) van Mohammed te benoemen dan zeg Sjiieten die vonden dat alleen de erfelijk overgedragen bloedlijn van neef Ali meetelt.
Op zaterdag 4 november 2023 16:03 schreef Werkperd het volgende: Een belangrijke detail in de foto die tijdens de viering van honderd jarige bestaan van Turkije genomen is. Kijken of er nog scherpe mensen zijn:
Hit-and-run injures Arab Muslim student, incident under investigation as hate crime
A hit-and-run traffic incident targeting an Arab Muslim student was reported on campus Friday afternoon, according to an AlertSU from the Stanford University Department of Public Safety (SUDPS). The incident occurred around 2 p.m. at Campus Drive and Ayrshire Farm Lane, near Bowdoin Lane.
The victim, who was a pedestrian, is now receiving care for non-life threatening injuries, according to a Friday email from President Richard Saller and Provost Jenny Martinez. According to the report, the driver “made eye contact with the victim, accelerated and struck the victim, and then drove away while shouting ‘f*** you people.'” The suspect’s vehicle was described as “a black SUV with a tire mounted on the back.”
The incident is under investigation as a potential hate crime by the California Highway Patrol. For an act to be reported as a hate crime, the incident must abide by the Clery Act definition of a hate crime — crimes “in which the victim was intentionally selected because of the perpetrator’s bias against the victim,” according to the Annual Safety and Security Report.
"Misselijkmakend dat die doodgestoken palestijnse kleuter in chicago, doodgeschoten moslima in texas, en nu die Arabische student waar opzettelijk op is ingereden gelijk de slachtoffer rol op zich nemen ipv. zich af te vragen waarom racisten hun eigenlijk wilden lynchen"
"Misselijkmakend dat die doodgestoken palestijnse kleuter in chicago, doodgeschoten moslima in texas, en nu die Arabische student waar opzettelijk op is ingereden gelijk de slachtoffer rol op zich nemen ipv. zich af te vragen waarom racisten hun eigenlijk wilden lynchen"
/Fok!ker mode
Nee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
/sarcasme
waar haal je het vandaan jezus....
got me a movie, I want you to know slicing up eyeballs, I want you to know
Mensen stonden in de vorige threads te brullen van het lachen dat Kamela iets deed met islamophobia awareness month en dat het ongepast zou zijn en een afleidingsmaneuvre(?) om het niet over anti-semitisme te hebben
[..] Mensen stonden in de vorige threads te brullen van het lachen dat Kamela iets deed met islamophobia awareness month en dat het ongepast zou zijn en een afleidingsmaneuvre(?) om het niet over anti-semitisme te hebben
en terecht toch? Het probleem is niet islamofobie maar dat mensen niet met een keppeltje over straat kunnen? Of begrijp ik je verkeerd?
[..] Is er een wisselkoers dode moslims = keppeltjes of zo?
waar zeg ik dat, en dan zouden we het ook over overhoop gestoken leraren kunnen hebben. Hou toch op man, ik snap dat je droevig bent dat de slachtofferrol je zo bruut, en hopelijk definitief, is ontnomen, maar ik heb nul medelijden hoor. Islamofobie is niet het probleem, je kan gewoon met hoofddoekje op rond koketteren, hier en in de VS, het wordt pas spannend als het een keppeltje is.
man man
Het is tamelijk zinloos geworden om dit topic nog te volgen. Wie niet voor ons is, is tegen ons. Wezenloze oneliners. Rechts links geleuter. Slowchat van blauwen en aanhang over friet vs patat. De Turkse slager met de zoveelste 'Het westen be like' post die ergens van X is getrokken. Een hondje dat aan het oefenen is voor een cabaretcarrière tussen de schuifdeuren. En om het af te maken een uitdagende quiz van Vrijetijdsezel
And it's only the giving That makes you What you are