quote:Het is niet de eerste keer dit jaar dat er bij de renovatie van een brug in de stad iets fout gaat met het tramspoor.
Jammer dat ze het 100 jaar geleden wel in 1x goed kregen. Dat zelfs de tram pas na 10 jaar er zonder problemen overheen kon rijden.quote:Berlage kreeg de opdracht een ontwerp te maken. Ir. Cornelis Biemond, hoofd directie bruggen van de gemeentelijke Dienst der Publieke Werken was verantwoordelijk voor het technische gedeelte en Berlage voor het architectonische. In 1928 was het ontwerp gereed. De brug zou worden voorzien van een basculeklap en was al op voorhand voorzien van tramsporen die echter pas in 1939 in gebruik werden genomen.
Gokje: de uitvoerders hebben niet met elkaar gepraat tijdens het ontwerpen.quote:Op donderdag 2 november 2023 11:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nog maandenlang geen trams over Berlagebrug omdat op maat gemaakt spoor niet past![]()
![]()
Volgens Van der Horst blijkt het 'op maat gemaakte tramspoor niet te passen'. Hoe dat kan gebeuren wordt onderzocht.
Loopt het dood?quote:Op donderdag 2 november 2023 12:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Misschien is het spoor wel voor iets anders dan een tram op maat gemaakt.
Maar op deze manier kun je weer lekker onderzoekjes verrichten en nog meer geld verspillen.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:25 schreef RM-rf het volgende:
vroeger konden ze in amsterdam nog publiek infrastructuur-renoveringen op één enkele dag voornemen en doorvoeren:
zoals op 30 april 1980 ook eventjes alle straten opgebroken en verbouwd werden
[ afbeelding ]
en nu zitten diezelfde doortastende types die toen het uitvoerende werk deden in de politieke besluit-laag en lukt dat plots niet meer zo makkelijk
Omdat we nu meer kunnen met computersystemen wordt er ook meer geeist. Wat er nu kan kon vroeger niet. Vroeger kon men dit ook bouwen met de beperkte computersystem dus waarom wordt er nu meer geeist dan vroeger?quote:Op donderdag 2 november 2023 12:25 schreef RM-rf het volgende:
vroeger konden ze in amsterdam nog publiek infrastructuur-renoveringen op één enkele dag voornemen en doorvoeren:
zoals op 30 april 1980 ook eventjes alle straten opgebroken en verbouwd werden
[ afbeelding ]
en nu zitten diezelfde doortastende types die toen het uitvoerende werk deden in de politieke besluit-laag en lukt dat plots niet meer zo makkelijk
Ik denk dat het veel simpeler is. In de voorbesprekingen zijn er verschillende tekeningen heen en weer gegaan en op het moment dat het daadwerkelijk in productie ging heeft iemand een verouderde revisie in productie gegeven.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Omdat we nu meer kunnen met computersystemen wordt er ook meer geeist. Wat er nu kan kon vroeger niet. Vroeger kon men dit ook bouwen met de beperkte computersystem dus waarom wordt er nu meer geeist dan vroeger?
Het zal wel met kennis te maken hebben wat er vroeger wel was en nu is weggeautomatiseerd
Op de noordpool ook niet.quote:Op donderdag 2 november 2023 12:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Huh, in Groningen rijden nog heel geen trams toch?
Ach ja, elke stad krijgt het bestuur dat ze verdient, zullen we maar zeggen.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:17 schreef HeatWave het volgende:
Daar hebben Amsterdamse ambtenaren toch helemaal geen tijd voor.
Er moet 10% van de tijd besteed worden aan dagdromen over beter weer door belasting heffen
Maar gelukkig is het wel allemaal divers en inclusief, kwaliteit is ondergeschikt aan het juiste doen, bigot.
Gemiste kans.quote:Op donderdag 2 november 2023 14:13 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Daar is ook geen Berlagebrug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |