abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211165545
Nog maandenlang geen trams over Berlagebrug omdat op maat gemaakt spoor niet past :') _O-

Hoewel de Berlagebrug na een flinke opknapbeurt op 10 november voor verkeer weer open gaat, zal het nog tot ergens volgend jaar duren voordat er weer trams over de brug in Oost kunnen rijden. Dat zei wethouder Melanie van der Horst (Verkeer) vanmiddag tijdens een vergadering in de Stopera.

Volgens Van der Horst blijkt het 'op maat gemaakte tramspoor niet te passen'. Hoe dat kan gebeuren wordt onderzocht. Auto's en bussen kunnen vanaf 10 november dus weer over de brug heen, maar de tram pas ergens in 2024.

De brug, die de stadsdelen Zuid en Oost verbindt, is sinds 24 juli van dit jaar afgesloten vanwege de aanleg van een nieuw beweegbaar brugdek en een nieuw binnenwerk. Er ligt wel een hulpbrug voor fietsers, voetgangers en hulpdiensten.

quote:
Het is niet de eerste keer dit jaar dat er bij de renovatie van een brug in de stad iets fout gaat met het tramspoor.
:') _O- _O-

De opening van Brug 149, beter bekend als 'de Bullebak', moest afgelopen zomer worden uitgesteld toen na een jarenlange renovatie bij een test een gedeelte van het spoor verboog.

https://www.at5.nl/artike(...)aakt-spoor-niet-past

Wat ben je dan :?
  donderdag 2 november 2023 @ 11:53:08 #2
292419 NoXia
Productiefoutje
  Spellchecker donderdag 2 november 2023 @ 12:13:11 #3
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211166057
quote:
14s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:53 schreef NoXia het volgende:
Iedereen met de bakfiets dan maar.
De Bullebakfiets :!
  donderdag 2 november 2023 @ 12:20:36 #4
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_211166182
Tja dat krijg je als je uitzendkrachten inzet voor dit soort dingen.
geen idee of het uitzendkrachten waren die hier schuldig aan zijn, maar het zijn vast niet de werknemers met de meeste ervaring.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_211166233
Huh, in Groningen rijden nog heel geen trams toch?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_211166257
quote:
Berlage kreeg de opdracht een ontwerp te maken. Ir. Cornelis Biemond, hoofd directie bruggen van de gemeentelijke Dienst der Publieke Werken was verantwoordelijk voor het technische gedeelte en Berlage voor het architectonische. In 1928 was het ontwerp gereed. De brug zou worden voorzien van een basculeklap en was al op voorhand voorzien van tramsporen die echter pas in 1939 in gebruik werden genomen.
Jammer dat ze het 100 jaar geleden wel in 1x goed kregen. Dat zelfs de tram pas na 10 jaar er zonder problemen overheen kon rijden.
.
pi_211166260
Groenlinks en tramlijnen is geen goede combinatie, daar weten we in Utrecht alles van.
pi_211166265
vroeger konden ze in amsterdam nog publiek infrastructuur-renoveringen op één enkele dag voornemen en doorvoeren:

zoals op 30 april 1980 ook eventjes alle straten opgebroken en verbouwd werden

en nu zitten diezelfde doortastende types die toen het uitvoerende werk deden in de politieke besluit-laag en lukt dat plots niet meer zo makkelijk
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_211166304
Ik neem aan dat er uitsluitend gedekoloniseerde wiskunde is gebruikt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Overall beste user 2022 donderdag 2 november 2023 @ 12:28:35 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_211166311
quote:
11s.gif Op donderdag 2 november 2023 11:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nog maandenlang geen trams over Berlagebrug omdat op maat gemaakt spoor niet past :') _O-

Volgens Van der Horst blijkt het 'op maat gemaakte tramspoor niet te passen'. Hoe dat kan gebeuren wordt onderzocht.
Gokje: de uitvoerders hebben niet met elkaar gepraat tijdens het ontwerpen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_211166356
Misschien is het spoor wel voor iets anders dan een tram op maat gemaakt.
pi_211166456
Spoort niet dat Amsterdam
blablablabla
  Spellchecker donderdag 2 november 2023 @ 12:36:58 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_211166487
quote:
9s.gif Op donderdag 2 november 2023 12:31 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Misschien is het spoor wel voor iets anders dan een tram op maat gemaakt.
Loopt het dood?
pi_211166540
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 12:25 schreef RM-rf het volgende:
vroeger konden ze in amsterdam nog publiek infrastructuur-renoveringen op één enkele dag voornemen en doorvoeren:

[ afbeelding ]

en nu zitten diezelfde doortastende types die toen het uitvoerende werk deden in de politieke besluit-laag en lukt dat plots niet meer zo makkelijk
Maar op deze manier kun je weer lekker onderzoekjes verrichten en nog meer geld verspillen.
pi_211166625
Ze hebben hun kwaliteits systeem dus niet op orde.
Niet heel verrassend trouwens
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211166647
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 12:25 schreef RM-rf het volgende:

[ afbeelding ]

Omdat we nu meer kunnen met computersystemen wordt er ook meer geeist. Wat er nu kan kon vroeger niet. Vroeger kon men dit ook bouwen met de beperkte computersystem dus waarom wordt er nu meer geeist dan vroeger?

Het zal wel met kennis te maken hebben wat er vroeger wel was en nu is weggeautomatiseerd
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211167305
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 12:36 schreef maily het volgende:
Loopt het dood?
:N Nog veel erger 300 meter verderop staat station Amstel dat is handig :') _O- _O-
pi_211167364
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Omdat we nu meer kunnen met computersystemen wordt er ook meer geeist. Wat er nu kan kon vroeger niet. Vroeger kon men dit ook bouwen met de beperkte computersystem dus waarom wordt er nu meer geeist dan vroeger?

Het zal wel met kennis te maken hebben wat er vroeger wel was en nu is weggeautomatiseerd
Ik denk dat het veel simpeler is. In de voorbesprekingen zijn er verschillende tekeningen heen en weer gegaan en op het moment dat het daadwerkelijk in productie ging heeft iemand een verouderde revisie in productie gegeven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_211167550
quote:
9s.gif Op donderdag 2 november 2023 12:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Huh, in Groningen rijden nog heel geen trams toch?
Op de noordpool ook niet.
pi_211167774
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2023 13:58 schreef Zeespiegel het volgende:

[..]
Op de noordpool ook niet.
Daar is ook geen Berlagebrug.
pi_211167822
Daar hebben Amsterdamse ambtenaren toch helemaal geen tijd voor :{w.

Er moet 10% van de tijd besteed worden aan dagdromen over beter weer door belasting heffen O+

Maar gelukkig is het wel allemaal divers en inclusief, kwaliteit is ondergeschikt aan het juiste doen, bigot B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211168139
quote:
10s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:17 schreef HeatWave het volgende:
Daar hebben Amsterdamse ambtenaren toch helemaal geen tijd voor :{w.

Er moet 10% van de tijd besteed worden aan dagdromen over beter weer door belasting heffen O+

Maar gelukkig is het wel allemaal divers en inclusief, kwaliteit is ondergeschikt aan het juiste doen, bigot B-).
Ach ja, elke stad krijgt het bestuur dat ze verdient, zullen we maar zeggen.
pi_211168228
Het spoor loopt net zo goed als Ajax
pi_211186127
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 14:13 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Daar is ook geen Berlagebrug.
Gemiste kans.
  zaterdag 4 november 2023 @ 00:07:39 #25
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_211186204
Goed dat ze vermelden dat het spoor op maat gemaakt is. Dat zou je niet verwachten bij een brug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')