abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211126788
Dit kan niet vaak genoeg gepost worden vandaag :D :D :D

PSV heeft in een bloedstollende wedstrijd Ajax in eigen huis verslagen. In het Philips Stadion won de ploeg uit Eindhoven met 5-2. Door de winst van FC Volendam staat Ajax nu op de laatste plek in de Eredivisie. Dat is nog nooit eerder gebeurd.

Bij de kraker in Eindhoven stond een hoop op het spel voor beide ploegen: PSV wilde de koppositie verstevigen na het verlies van concurrent Feyenoord, Ajax wilde kostte wat het kost van de 17e plek af.

Ajax op voorsprong
Ajax begon sterk en kreeg in de tweede minuut een levensgrote kans, maar spits Brian Brobbey kreeg de bal niet achter PSV-doelman Walter Benítez. In de tiende minuut lukt het alsnog. Middenvelder Branco Van den Boomen schoot van afstand en bracht tegen alle verwachtingen in Ajax op voorsprong.

Een paar minuten later kreeg Brobbey opnieuw een kans, maar de spits schoof de bal voor open doel naast. Niet veel later maakte PSV gelijk. Lozano sneed naar binnen en schoot vervolgens raak in de korte hoek.

PSV kwam beter in de wedstrijd en kreeg kansen, onder meer met een schot van Johan Bakayoko, maar de Belgische international schoot naast. Een opmerkelijk moment volgde: in de 32e minuut werd het spel tijdelijk stilgelegd omdat een persoon onwel werd op de tribune. De stadionspeaker riep even later om dat de situatie onder controle was.

PSV
Lees ook:
PSV - Ajax na half uur onderbroken nadat fan onwel was geworden
Kort voor rust was toch weer Ajax dat op voorsprong kwam. Brobbey kreeg de bal van Bergwijn en schoot raak.

De tweede helft verliep compleet anders. De ploeg uit Eindhoven startte sterk en kwam na vijf minuten op 2-2. Luuk de Jong scoorde nadat Hirving Lozano op fantastische wijze de lat had geraakt.

Ajax blundert
Nog geen twee minuten later ontplofte het Philips Stadion opnieuw, toen invaller Saibari de 3-2 binnenschoot. Even hadden de Amsterdammers nog hoop dat de goal werd afgekeurd, maar na een check van de VAR vervloog die. Het doek voor Ajax viel definitief toen Lozano er in de 60e minuut 4-2 van maakte.

En het werd nóg erger. De eindstand werd 5-2, nadat opnieuw Lozano scoorde. De schutterende Ajax-defensie hielp hem een handje.

Laatste plek
Ajax speelt donderdag een inhaalwedstrijd tegen FC Volendam en kan bij winst de laatste plek weer verlaten. Begin komende week stelt Ajax vermoedelijk John van 't Schip aan als hoofdcoach voor de rest van het seizoen. Op dit moment is Hedwiges Maduro interim-trainer.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)endam-laatste-maduro
Eens kijken
pi_211126817
Ja kut

2 wedstrijden te goed, dat wel. Maar weet je die beide ook te winnen met deze mislintat bagger
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211126820
_O-
  zondag 29 oktober 2023 @ 18:52:31 #4
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_211126871
Het begint bijna zielig te worden.

Bijna
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 18:52:47 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211126877
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 18:46 schreef Maharski het volgende:
Dit kan niet vaak genoeg gepost worden vandaag
kan wel
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211126906
quote:
Bij de kraker in Eindhoven stond een hoop op het spel voor beide ploegen: PSV wilde de koppositie verstevigen na het verlies van concurrent Feyenoord, Ajax wilde kostte wat het kost van de 17e plek af.
Fijn dat het beide gelukt is. Iedereen blij. *O*
pi_211127003
Hoe is de sfeer bij het stadion?
Ik kan me niet voorstellen dat PSV trots is op deze overwinning. Tegen Ajax hoort een spannende pot te worden gespeeld, niet een doelpuntencircus. Beledigend voor PSV. Ik schaam me kapot en weet niet hoe dit goed te maken is. :'(
  zondag 29 oktober 2023 @ 19:07:21 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211127062
Voetbal :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211127129
En het dan tegen de amateurs van Lens verneuken.
pi_211127141
quote:
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_211127280
Die gozer die met dat kleed over zich heen, "degradatiespook" over de tribunes rent..

_O-
  zondag 29 oktober 2023 @ 19:55:00 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_211127702
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 19:12 schreef tralalala het volgende:
En het dan tegen de amateurs van Lens verneuken.
Jermaine?
Where law ends, tyrrany begins.
  zondag 29 oktober 2023 @ 19:58:13 #13
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211127760
Ajax er uit. :W

Roda JC er in. :)
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211128485
Ik ben geen Ajax fan, maar dit is voor het Nederlands voetbal in zijn geheel een absoluut dieptepunt. Of je het nu leuk vind of niet, Ajax is gewoon DE vaandeldrager voor het Nederlands voetbal. Alle andere teams zijn sporadisch succesvol op internationaal niveau.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_211128517
quote:
81s.gif Op zondag 29 oktober 2023 19:07 schreef Starhopper het volgende:
Voetbal :')
Niks om voetbal geven maar toch even je neus in dit topic willen steken. Blijf dan gewoon weg man.
pi_211128527
Heerlijk voetbalmiddagje vandaag
Alius aliud dicit
  zondag 29 oktober 2023 @ 21:04:52 #17
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_211129018
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 20:47 schreef Hathor het volgende:
Ik ben geen Ajax fan, maar dit is voor het Nederlands voetbal in zijn geheel een absoluut dieptepunt. Of je het nu leuk vind of niet, Ajax is gewoon DE vaandeldrager voor het Nederlands voetbal. Alle andere teams zijn sporadisch succesvol op internationaal niveau.
Niet meer _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_211129475
quote:
84s.gif Op zondag 29 oktober 2023 21:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Niet meer _O-
Rode lantaarn dragers nu. ;)
  zondag 29 oktober 2023 @ 21:41:40 #19
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211130077
Elke wedstrijd wordt de kans groter dat ze volgend seizoen wel kans maken om kampioen te worden
Laffe huichelaar
  zondag 29 oktober 2023 @ 21:46:08 #20
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211130209
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 20:47 schreef Hathor het volgende:
Ook Ajax' succes is maar sporadisch hoor, Nederland stelt helemaal niks voor op internationaal niveau.

Ajax 21ste, Feyenoord 25e en AZ 33e op de coëfficiënten club ranking. De verschillen zijn niet zo groot.
Laffe huichelaar
pi_211130290
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 21:46 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Ook Ajax' succes is maar sporadisch hoor, Nederland stelt helemaal niks voor op internationaal niveau.

Ajax 21ste, Feyenoord 25e en AZ 33e op de coëfficiënten club ranking. De verschillen zijn niet zo groot.
Kijk de internationale successen er anders even op na en vertel me dan nog eens dat de verschillen niet zo groot zijn. En als je dan toch bezig bent kijk dan meteen even welke spelers met een Ajax verleden het tot de absolute top hebben gebracht, en vergelijk dat dan eens met de spelers met een PSV en Feyenoord verleden.
  zondag 29 oktober 2023 @ 21:52:39 #22
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_211130441
Lang geleden dat ik zo genoten heb van Ajax wedstrijden _O_
  zondag 29 oktober 2023 @ 21:53:45 #23
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211130490
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 21:49 schreef Hathor het volgende:

[..]
Kijk de internationale successen er anders even op na en vertel me dan nog eens dat de verschillen niet zo groot zijn. En als je dan toch bezig bent kijk dan meteen even welke spelers met een Ajax verleden het tot de absolute top hebben gebracht, en vergelijk dat dan eens met de spelers met een PSV en Feyenoord verleden.
Het laatste Nederlandse succes in Europa is 20 jaar geleden. Ajax' laatste succes nog bijna een decennium daarvoor.

Ik vind het vervelend dat ik degene ben die je dit moet vertellen, maar Ajax en Nederland stellen Europees helemaal niks voor, de voetbalreputatie van ons land kan helemaal geen schade oplopen
Laffe huichelaar
pi_211130620
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 21:53 schreef timmmmm het volgende:

[..]
Het laatste Nederlandse succes in Europa is 20 jaar geleden. Ajax' laatste succes nog bijna een decennium daarvoor.

Ik vind het vervelend dat ik degene ben die je dit moet vertellen, maar Ajax en Nederland stellen Europees helemaal niks voor, de voetbalreputatie van ons land kan helemaal geen schade oplopen
Jij noemt CL winst tegen een Real Madrid en een Juventus geen successen? Ook al wonnen ze de CL dat jaar niet, ze hebben gewoon geschiedenis geschreven met een elftal met voornamelijk broekies. Succes staat niet alleen voor winst, het staat ook voor hoe je je presenteert en hoe de pers over je schrijft.
  zondag 29 oktober 2023 @ 22:00:36 #25
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_211130694
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 21:57 schreef Hathor het volgende:

[..]
Jij noemt CL winst tegen een Real Madrid en een Juventus geen successen? Ook al wonnen ze de CL dat jaar niet, ze hebben gewoon geschiedenis geschreven met een elftal met voornamelijk broekies. Succes staat niet alleen voor winst, het staat ook voor hoe je je presenteert en hoe de pers over je schrijft.
Nou oké als je zo graag wil geloven dat Nederland en Ajax Europees wél wat voorstellen, zal ik je in die waan laten.
Laffe huichelaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')