Ik vind van niet. UCI verwacht dat de renners elke wereldbeker en WK rijden van eind oktober tot begin februari, dat is zo'n 3,5 maand. Een wegrenner rijdt ook geen 3,5 maand achter elkaar. Die lassen ook pauzes in, zo ook veldrijders. Tel daarbij op dat er renners zijn die alleen maar op veld rijden en er dus hun brood mee verdienen. Wereldbeker heeft geen startgelden en X20 en Superprestige wel, dan is keuze snel gemaakt.quote:Op zondag 12 november 2023 15:39 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]UCI heeft best een punt maar deze reactie van Lappartient wekt alleen maar tegenstand op.
Helemaal mee eens, maar snoeien gaat niet omdat er een contract met 14/16 WB-crossen tot 2028 is.quote:Op zondag 12 november 2023 15:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind van niet. UCI verwacht dat de renners elke wereldbeker en WK rijden van eind oktober tot begin februari, dat is zo'n 3,5 maand. Een wegrenner rijdt ook geen 3,5 maand achter elkaar. Die lassen ook pauzes in, zo ook veldrijders. Tel daarbij op dat er renners zijn die alleen maar op veld rijden en er dus hun brood mee verdienen. Wereldbeker heeft geen startgelden en X20 en Superprestige wel, dan is keuze snel gemaakt.
UCI heeft boter op hun hoofd, ze zullen gewoon flink moeten snoeien in het programma.
Maakt hier wel de gnoom uit Bavikhove belachelijk.quote:
Zoals ik net al zei: als je gaat snoeien in de wereldbekers gaan die crossen weer terug naar het andere kamp en blijft het probleem exact hetzelfde.quote:Op zondag 12 november 2023 15:42 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik vind van niet. UCI verwacht dat de renners elke wereldbeker en WK rijden van eind oktober tot begin februari, dat is zo'n 3,5 maand. Een wegrenner rijdt ook geen 3,5 maand achter elkaar. Die lassen ook pauzes in, zo ook veldrijders. Tel daarbij op dat er renners zijn die alleen maar op veld rijden en er dus hun brood mee verdienen. Wereldbeker heeft geen startgelden en X20 en Superprestige wel, dan is keuze snel gemaakt.
UCI heeft boter op hun hoofd, ze zullen gewoon flink moeten snoeien in het programma.
Dan hebben ze zichzelf flink in beide voeten geschotenquote:Op zondag 12 november 2023 15:44 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, maar snoeien gaat niet omdat er een contract met 14/16 WB-crossen tot 2028 is.
Hij gaat winnen hoor ik van Roodhooftquote:Op zondag 12 november 2023 15:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Maakt hier wel de gnoom uit Bavikhove belachelijk.
Mason? Dat zou knap zijn.quote:Op zondag 12 november 2023 15:47 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Hij gaat winnen hoor ik van Roodhooft
Sterke wedstrijd van Pronhaar.quote:
Met sneakers naar de cross gaan, kan dat?quote:
quote:Op zondag 12 november 2023 15:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Met sneakers naar de cross gaan, kan dat?
Dus Van Aert en Van der Poel beginnen gelijktijdig aan hun veldritprogramma.quote:De crosswinter van Wout van Aert ligt zo goed als vast. Zijn management laat weten dat zijn programma eerstdaags bekend gemaakt wordt. Volgens onze info zijn dit de races die Van Aert al zeker gaat rijden: de Exact Crossen van Mol (22/12) en Loenhout (29/12), de wereldbekerwedstrijd in Antwerpen (23/12), de Superprestige in Diegem (28/12) en de X2O-cross in Baal (1/1). Er is ruimte voor nog wat aanpassingen, zo komt bijvoorbeeld de wereldbekermanche in Benidorm (21/1) er mogelijk nog bij.
Zoals bekend rijdt Van Aert maar een beperkt programma - de voorbereiding op de voorjaarsklassiekers op de weg is belangrijker. Wat nu voorligt, is niet naar de zin van Flanders Classics en de UCI: zij willen Van Aert in de wereldbeker zien. In dezelfde periode zijn er ook ‘hun’ crossen in Namen (17/12), Gavere (26/12), Hulst (30/12) en Zonhoven (7/1), maar die lijkt Van Aert dus over te slaan. In de coulissen is te horen dat de organisator (Flanders Classics) en de eigenaar (UCI) van de wereldbeker ‘not amused’ zijn, en dat is zacht uitgedrukt.
Maar als Van Aert de eerste WBs overslaat dan moet de UCI toch juist tevreden zijn dat hij de rest ook skipt? Ze vinden toch wat van renners die te pas en onpas WBs overslaan, dus dan is het goed dat WOUT consequent isquote:Op zondag 12 november 2023 17:01 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Dus Van Aert en Van der Poel beginnen gelijktijdig aan hun veldritprogramma.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |