PSV won tot dusver al haar negen competitiewedstrijden en gaat daardoor foutloos aan kop in de Eredivisie. Zo goed als het momenteel gaat in Eindhoven, zo erbarmelijk slecht gaat het in Amsterdam. Ajax verloor vorige week met 4-3 op bezoek bij FC Utrecht en staat op een historische zeventiende plaats, onder de degradatiestreep. Het clubbestuur besloot daarom om maandag trainer Maurice Steijn op straat te zetten. Assitent Hedwiges Maduro neemt tegen PSV in ieder geval voorlopig de honneurs waar. Daarna ziet het er naar uit dat John van 't Schip het stokje gaat overnemen.Een ploeg in topvorm tegen een ploeg in chaos, dat is duidelijk voorafgaand aan PSV – Ajax. De thuisploeg heeft bovendien meer rust kunnen nemen in aanloop naar het topaffiche. Peter Bosz en zijn mannen kwamen namelijk op dinsdag in actie tegen RC Lens in de Champions League. Ajax speelde op donderdag tegen Brighton in de Europa League.
Waar wordt PSV - Ajax uitgezonden?PSV – Ajax begint zondag 29 oktober om 14.30 uur in het
Philips Stadion. De wedstrijd wordt live uitgezonden op ESPN 2 en is daardoor alleen te bekijken voor mensen met een abonnement.
De Topper is de naam waaronder in Nederland wedstrijden tussen de twee voetbalclubs (Ajax en PSV) bekendstaan. Hoewel niet zo beladen als De Klassieker behoren wedstrijden tussen beide clubs, ongeacht de stand op de ranglijst, voor hun supporters tot een van de belangrijksten van het jaar.
GeschiedenisDe rivaliteit tussen beide clubs kwam tot stand in de jaren 70. De wedstrijden tussen Ajax en PSV worden ook als toppers bestempeld sinds het seizoen 1973-1974. De rivaliteit tussen Ajax en PSV bestaat al geruime tijd en komt voort uit diverse oorzaken, zoals de verschillende interpretatie van al dan niet recente nationale en internationale successen van beide clubs en de veronderstelde tegenstelling tussen de Randstad en de provincie.
Als Ajacied hoop ik op een gruwelijk zware nederlaag. Lijkt me geweldig volgend jaar Ajax-FC Den Bosch.

Niet dat ik FC Den
Bosch zie promoveren. Gewoon een FC Wageningetje. Maar dan andersom.
Gewoon Ajax dat weer eens de geschiedenis herschrijft.
Dat daarna Maurits Hendriks en dat wijf, door hockeyballen worden gestenigd.

Deze is ook leuk. Wie is dit ? Ha ha ha. Niet dat ik de spelers van Ajax ken momenteel. Ik ken meer namen van reserves uit 1972.
Armel Bella-Kotchap is voorlopig niet beschikbaar voor PSV. De centrale verdediger kampt voor de vierde keer in zijn nog prille carrière met een schouderblessure en moet daardoor onder meer de ontmoeting met Ajax laten schieten.
Verwachte opstelling PSV: Benítez; Teze, Ramalho, Boscagli, Dest; Schouten, Til, Veerman; Bakayoko, De Jong en Lozano
Verwachte opstelling Ajax: Ramaj; Gaaei, Sutalo, Hato, Sosa; Tahirovic, Berghuis, Taylor; Forbs, Brobbey en BergwijnEnjoy the game. Groetjes van Ajacied uit de geboortestad van Philips.