abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211122313

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.

Het was ooit APT, P&T en het toch wel zo vaak gebruikte PTT. Het werd via een korte pauze als TPG en TNT uiteindelijk Postnl. Omdat het nog niet verwarrend genoeg was, namen we Sandd er nog maar bij. Hoewel we verdwalen in alle namen, weten de aanwezige postbodes, postbezorgers en postsorteerders de weg naar dit topic en alle huizen in Nederland wel te vinden.

De pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere Postnl'ers zul je hier niet vinden. Maar wij willen je best helpen met vragen over je poststuk en we zullen zeker 'de bezorger er op aanspreken'.

Op de site van Postnl kun je de Posttarieven, Adressen en Postcodes opzoeken. Ga je verhuizen, dan vinden de bezorgers en nieuwe bewoners het wel fijn als je een Verhuisservice neemt. We zijn er natuurlijk ook voor bedrijven.

Oh, en natuurlijk zijn wij je favoriete en minst favoriete bezorger, dus complimenten en klachten zijn er ook.

Voor de medewerkers natuurlijk de zo belangrijke betaaldata:

Overuurtjes maken we standaard. En die worden zo uitbetaald:

Meelezen, de weg kwijt, wordt het je gewoon te veel? We hebben hieronder nog even de meest gebruikte afkortingen en termen voor je uitgepuzzeld:

HAH = Huis aan Huis folders
HSM = HuisNummerSorteermachine
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC/TL = Teamcoach/Teamleider
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR/OC = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
Piekdag = Dag dat het druk is
Daldag = Dag dat het rustig is
X-wijken = Wijken met dinsdag, donderdag en zaterdag piek
Y-wijken = Wijken met woensdag en vrijdag piek
Postvest/kangoeroebuidel/bomgordel = Jas-tas combinatie om post te dragen
SKNJ = Sinterklaas, Kerst, Nieuwjaar
Postboy = Kar voor post
Depot = Plek waar post gebracht wordt
Retailer = Winkels waar pakjes gebracht/gehaald kunnen worden

pi_211122375
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 07:53 schreef wbwb het volgende:

[..]
Nou ja, het liep deze keer toch wel een beetje uit de hand. Het was wel alleen via WhatsApp, dus ik heb haar niet geslagen ofzo hoor, alleen wel erg boze woorden. Maar ik vond die te dikke bundels stom en was een beetje klaar met dat wij steeds alles maar klakkeloos moeten accepteren terwijl zij keer op keer dingen doen die niet mogen (zo willen ze me bijvoorbeeld nog steeds niet betalen voor een dag waarop ik laatst ziek was), dus heb ik geweigerd die X-wijk te lopen en alleen mijn Y-wijk gelopen.

Dit is er duidelijk een(1) die er niet voor de bezorgers is,en probeert de baas(interessant te doen) te spelen,allleen beseffen ze niet dat die tijd allang voorbij is.
Goed gedaan gewoon voor jezelf opkomen,zij doen het niet voor je.
pi_211124599
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 14:29 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Dit is er duidelijk een(1) die er niet voor de bezorgers is,en probeert de baas(interessant te doen) te spelen,allleen beseffen ze niet dat die tijd allang voorbij is.
Inderdaad. Net zoals een hond ergens waardoor in die hele straat (van 4 huizen) niet veilig bezorgd kan worden. Ik durf daar niet te bezorgen, minstens 3 collega's durven daar niet te bezorgen en 1 collega is al eens gebeten door die hond. Wij hebben daar toen afspraken over gemaakt met de teamleider dat we daar dus niet meer gaan bezorgen en deed ze alsof ze achter ons staat. Een tijd later kwam er een klacht van een bewoner, weet ze opeens niks meer van bepaalde afspraken en wil ze dat we gewoon weer in die straat bezorgen. Daar kan ik dan ook echt zo slecht tegen en heel boos om worden. Haar "oplossing" nu is dat wij de post van die straat eruit moeten vissen zodat iemand die wel nog gek genoeg is om daar te willen bezorgen het een dag later kan bezorgen. Dat lijkt mij nou ook niet helemaal de bedoeling.
pi_211124758
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 16:08 schreef wbwb het volgende:

[..]
Inderdaad. Net zoals een hond ergens waardoor in die hele straat (van 4 huizen) niet veilig bezorgd kan worden. Ik durf daar niet te bezorgen, minstens 3 collega's durven daar niet te bezorgen en 1 collega is al eens gebeten door die hond. Wij hebben daar toen afspraken over gemaakt met de teamleider dat we daar dus niet meer gaan bezorgen en deed ze alsof ze achter ons staat. Een tijd later kwam er een klacht van een bewoner, weet ze opeens niks meer van bepaalde afspraken en wil ze dat we gewoon weer in die straat bezorgen. Daar kan ik dan ook echt zo slecht tegen en heel boos om worden. Haar "oplossing" nu is dat wij de post van die straat eruit moeten vissen zodat iemand die wel nog gek genoeg is om daar te willen bezorgen het een dag later kan bezorgen. Dat lijkt mij nou ook niet helemaal de bedoeling.
ja gelukkig dat je ermee stopt,de volgende mag dat wel even in de gaten houden,en anders oranje kaart,ivm niet nakomen verplichtingen naar bezorgers.Gewoon aanpakken die persoon.Zit eens even naar buiten te kijken.momenteel begint het al een beetje donker te worden,gaan ze nu om 7uur s morgens aanleveren? :)
pi_211125926
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 23:44 schreef wbwb het volgende:

[..]
Ja, is hier ook zo. De bundels van mijn X-wijk waren dan ook veel te dik vandaag, paste niet eens in mijn postvest. Helaas hebben bepaalde klanten nog een oud contract met PostNL waardoor zij naast dinsdag/woensdag en donderdag/vrijdag nog de opties woensdag/donderdag en vrijdag/zaterdag hebben.
Ah ja hetzelfde verhaal als met de overgang naar Y wijken. Dan had je ook wel vaker daldagen die helemaal niet dal waren. Was toen een keer gevraagd om op een zaterdag een derde dalwijk erbij te doen want ze hadden echt niemand anders. Ik nog aangegeven dat het dan wel echt dal moest zijn want anders was het te veel. Toen kreeg ik zo'n reactie van ja vandaag was het inderdaad veel maar zaterdag zou het echt een gewone daldag zijn.
Toen ik op depot kwam om de eerste wijk op te halen bleek dat dus al niet zo te zijn, toch een stuk meer. Maar die dag had ik elke wijk op een ander depot, dus wist nog niet of die andere 2 wijken ook zo druk waren. Ik al flink balen dus, en maar ff doorgassen om de eerste wijk er snel in te krijgen. Kwam ik op het volgende depot, weer een hele volle wijk. Toen maar gelijk administratie gebeld, en dat ik die derde wijk niet zou kunnen bezorgen als dat ook geen dalwijk was. Maar administratie zei van niets te weten. Toen kwam ik volgens mij pas rond half 5 bij het derde depot, en natuurlijk ook een wijk van 5 of 6 tassen. Weer administratie bellen, natuurlijk niemand weer aanwezig, dus uiteindelijk iemand van een ander bezorggebied aan de lijn, die gaf aan dat ik dan alleen de postzegelpost en pakjes hoefde te bezorgen. Maar dan moet je dus 5 a 6 tassen helemaal gaan vlooien, volgens mij was ik daar alleen al 3 kwartier mee bezig, en dan kun je daarna nog de wijk gaan doen..
Echt blij dat ik weg ben bij PostNL.

Met leidinggevenden die zich niet aan de regels houden zou ik inderdaad met zo'n oranje kaart werken of anders klacht indienen bij HR, want ze blijven van alles proberen.
pi_211129732
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 17:35 schreef Bladblazer het volgende:

[..]
Ah ja hetzelfde verhaal als met de overgang naar Y wijken. Dan had je ook wel vaker daldagen die helemaal niet dal waren. Was toen een keer gevraagd om op een zaterdag een derde dalwijk erbij te doen want ze hadden echt niemand anders. Ik nog aangegeven dat het dan wel echt dal moest zijn want anders was het te veel. Toen kreeg ik zo'n reactie van ja vandaag was het inderdaad veel maar zaterdag zou het echt een gewone daldag zijn.
Toen ik op depot kwam om de eerste wijk op te halen bleek dat dus al niet zo te zijn, toch een stuk meer. Maar die dag had ik elke wijk op een ander depot, dus wist nog niet of die andere 2 wijken ook zo druk waren. Ik al flink balen dus, en maar ff doorgassen om de eerste wijk er snel in te krijgen. Kwam ik op het volgende depot, weer een hele volle wijk. Toen maar gelijk administratie gebeld, en dat ik die derde wijk niet zou kunnen bezorgen als dat ook geen dalwijk was. Maar administratie zei van niets te weten. Toen kwam ik volgens mij pas rond half 5 bij het derde depot, en natuurlijk ook een wijk van 5 of 6 tassen. Weer administratie bellen, natuurlijk niemand weer aanwezig, dus uiteindelijk iemand van een ander bezorggebied aan de lijn, die gaf aan dat ik dan alleen de postzegelpost en pakjes hoefde te bezorgen. Maar dan moet je dus 5 a 6 tassen helemaal gaan vlooien, volgens mij was ik daar alleen al 3 kwartier mee bezig, en dan kun je daarna nog de wijk gaan doen..
Echt blij dat ik weg ben bij PostNL.

Met leidinggevenden die zich niet aan de regels houden zou ik inderdaad met zo'n oranje kaart werken of anders klacht indienen bij HR, want ze blijven van alles proberen.
ja die gasten zitten lekker om 2uur thuis en jij loopt nog te rommelen tot weet ik hoelaat,ze gaan niet voor niets allemaal weg bij het bedrijf.
  zondag 29 oktober 2023 @ 22:43:58 #7
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_211131817
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 14:29 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
D'r zitten er op het moment wel aardig wat die er niet voor de bezorgers zitten. Over een paar maanden is die nieuwe functie-indeling. Er zitten er een paar tussen die zichzelf alleen maar proberen te bewijzen, dat ze de beste kandidaat zijn voor die functie. En dan gaat het ze om goeie bezorgcijfers, lage kosten en daarbij gaan ze recht over de bezorgers hun rug.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_211133738
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 22:43 schreef V__L_N het volgende:

[..]
D'r zitten er op het moment wel aardig wat die er niet voor de bezorgers zitten. Over een paar maanden is die nieuwe functie-indeling. Er zitten er een paar tussen die zichzelf alleen maar proberen te bewijzen, dat ze de beste kandidaat zijn voor die functie. En dan gaat het ze om goeie bezorgcijfers, lage kosten en daarbij gaan ze recht over de bezorgers hun rug.
ja en dat allemaal ook,voor een minimaal salaris,zo bijzonder betaalt die "functie" ook weer niet,en ondertussen heb je al aardig wat mensen tegen je.
pi_211142851
Het is mijn laatste werkdag. Ik sta op en zie een melding dat er een wijziging in mijn rooster is. Ik open dus de Mijn Werk-app en daar staat opeens dat ik geen diensten heb vandaag. En dat terwijl mijn wijken dan open staan en mijn collega's dat er echt niet bij kunnen hebben. What the fuck.

Ik ga er sowieso over klagen, want na akkoord met mijn rooster mogen ze dat niet aanpassen en dan zou ik nu die uren van vandaag niet krijgen.
pi_211142925
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:50 schreef wbwb het volgende:
Het is mijn laatste werkdag. Ik sta op en zie een melding dat er een wijziging in mijn rooster is. Ik open dus de Mijn Werk-app en daar staat opeens dat ik geen diensten heb vandaag. En dat terwijl mijn wijken dan open staan en mijn collega's dat er echt niet bij kunnen hebben. What the fuck.
Je gaat niks missen,erger als dit is er volgens mij niet,je bent gelukkig nog vrij jong,(genoeg kansen)voor de ouderen zonder enige vooropleiding is het een drama.Op het gebied van sociale vaardigheeden kan het alleen maar beter worden,want die zijn hier vaak ver te zoeken,plus de rest van de ellende.Laat nog eens een keer weten hoe het ermee gaat?.Succes in de zoektocht naar iets leuks.
pi_211146849
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 08:56 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
Je gaat niks missen,erger als dit is er volgens mij niet,je bent gelukkig nog vrij jong,(genoeg kansen)voor de ouderen zonder enige vooropleiding is het een drama.Op het gebied van sociale vaardigheeden kan het alleen maar beter worden,want die zijn hier vaak ver te zoeken,plus de rest van de ellende.Laat nog eens een keer weten hoe het ermee gaat?.Succes in de zoektocht naar iets leuks.
Nou, mijn collega's hebben haar nog weten overtuigen, dus ik heb vandaag gewoon nog mijn 2 wijken gelopen.

Bedankt voor het succes wensen. Ik hoop dat ik snel iets leuks vind.
pi_211146869
Wat betreft mijn klacht bij HR, hun reactie was:

quote:
Naar aanleiding van jouw klacht over de ziekmelding van vrijdag 8 september staat er inderdaad geen ziektedag in het systeem geregistreerd.
Ik wil je adviseren om hierover de SCO (Service Centrum Operations) te bellen.
Deze afdeling is bereikbaar onder tel.nr.: 088-8684000 keuze 1.
Dat is dus ook kansloos…
pi_211147173
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 16:07 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat is dus ook kansloos…
lekker zooitje
pi_211148615
quote:
[..]
Dat is dus ook kansloos…
Iets met kastje, muur... |:(
  dinsdag 31 oktober 2023 @ 22:46:30 #16
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_211151632
quote:
[..]
Dat is dus ook kansloos…
Nee hoor. Meteen terugsturen SCO heeft de ziekmelding niet correct geregistreerd en wil dat niet aanpassen. Doe het wel snel, anders kan je er niet meer in.
Je kan ook de or een mail sturen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_211151803
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2023 22:46 schreef V__L_N het volgende:

[..]
Nee hoor. Meteen terugsturen SCO heeft de ziekmelding niet correct geregistreerd en wil dat niet aanpassen. Doe het wel snel, anders kan je er niet meer in.
Je kan ook de or een mail sturen.
Ik heb de melding heropend met dat ik juist die klacht ingediend had omdat ik na meerdere verzoeken alsnog niet op ziek sta op die dag en dat ik dan ook graag zou willen dat ze die klacht daadwerkelijk behandelen. Ik ben benieuwd… en anders ga ik inderdaad de OR nog mailen.
pi_211154554
Nu reageren ze met:

quote:
Hierbij bevestig ik de ontvangst van jouw klacht. We nemen de klacht in behandeling en streven ernaar om je binnen 5 werkdagen een antwoord / oplossing te kunnen geven.
pi_211160629
Hebben jullie allemaal al de stempassen gehad of komen die bij jullie nog?
pi_211161632
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:24 schreef wbwb het volgende:
vandaag een aantal verdwaalde gezien
pi_211161997
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 20:24 schreef wbwb het volgende:
Vorige week gelukkig allemaal al gehad. Nu alleen de kandidatenlijsten nog.

Morgen weer eens in de storm lopen. Ik hoop dat het uiteindelijk meevalt.
pi_211164287
Vandaag de stempassen. Gisteren op een daldag een gemeentemailing dus al extra gemotiveerd. De grote post schijnt zo snel gesorteerd te moeten worden dat gidsen uit andere steden niet te voorkomen zijn, de ingezette machinepost zit regelmatig op de kop. Het eerste pakje van de allesbijelkaarbundel ook. Maar klagen schijnt negativisme te zijn..
pi_211169924
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 10:52 schreef wbwb het volgende:
Nu reageren ze met:
[..]

En nu zeggen ze dat de ziekmelding niet geaccepteerd is door mijn teamleider en dat ik contact op moet nemen met mijn procesmanager. Ik heb ze gezegd dat een ziekmelding niet zomaar geweigerd mag worden en heb inmiddels ook contact opgenomen met de OR.
pi_211170042
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 21:46 schreef ophaling10 het volgende:

[..]
vandaag een aantal verdwaalde gezien
Ik had vorige zaterdag eentje terwijl het hier deze week dinsdag/woensdag bezorgd wordt en eerder heb ik maar liefst 4 stempassen voor 2 andere plaatsen gehad. Ik en collega's hadden ook het idee dat we een aantal stempassen misten. Een collega had ook een helemaal beschadigde stempas. Natuurlijk hebben we ook veel moeten plussen en sommige bundels kleine post pasten amper in het postvest. Kortom: drama dus.
pi_211170200
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2023 17:38 schreef wbwb het volgende:

[..]
En nu zeggen ze dat de ziekmelding niet geaccepteerd is door mijn teamleider en dat ik contact op moet nemen met mijn procesmanager. Ik heb ze gezegd dat een ziekmelding niet zomaar geweigerd mag worden en heb inmiddels ook contact opgenomen met de OR.
Goed zo, toch te gek voor worden dat de TL ziekmelding niet accepteert..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')