Dit is er duidelijk een(1) die er niet voor de bezorgers is,en probeert de baas(interessant te doen) te spelen,allleen beseffen ze niet dat die tijd allang voorbij is.quote:Op zondag 29 oktober 2023 07:53 schreef wbwb het volgende:
[..]
Nou ja, het liep deze keer toch wel een beetje uit de hand. Het was wel alleen via WhatsApp, dus ik heb haar niet geslagen ofzo hoor, alleen wel erg boze woorden. Maar ik vond die te dikke bundels stom en was een beetje klaar met dat wij steeds alles maar klakkeloos moeten accepteren terwijl zij keer op keer dingen doen die niet mogen (zo willen ze me bijvoorbeeld nog steeds niet betalen voor een dag waarop ik laatst ziek was), dus heb ik geweigerd die X-wijk te lopen en alleen mijn Y-wijk gelopen.
Inderdaad. Net zoals een hond ergens waardoor in die hele straat (van 4 huizen) niet veilig bezorgd kan worden. Ik durf daar niet te bezorgen, minstens 3 collega's durven daar niet te bezorgen en 1 collega is al eens gebeten door die hond. Wij hebben daar toen afspraken over gemaakt met de teamleider dat we daar dus niet meer gaan bezorgen en deed ze alsof ze achter ons staat. Een tijd later kwam er een klacht van een bewoner, weet ze opeens niks meer van bepaalde afspraken en wil ze dat we gewoon weer in die straat bezorgen. Daar kan ik dan ook echt zo slecht tegen en heel boos om worden. Haar "oplossing" nu is dat wij de post van die straat eruit moeten vissen zodat iemand die wel nog gek genoeg is om daar te willen bezorgen het een dag later kan bezorgen. Dat lijkt mij nou ook niet helemaal de bedoeling.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:29 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Dit is er duidelijk een(1) die er niet voor de bezorgers is,en probeert de baas(interessant te doen) te spelen,allleen beseffen ze niet dat die tijd allang voorbij is.
Goed gedaan gewoon voor jezelf opkomen,zij doen het niet voor je.
ja gelukkig dat je ermee stopt,de volgende mag dat wel even in de gaten houden,en anders oranje kaart,ivm niet nakomen verplichtingen naar bezorgers.Gewoon aanpakken die persoon.Zit eens even naar buiten te kijken.momenteel begint het al een beetje donker te worden,gaan ze nu om 7uur s morgens aanleveren?quote:Op zondag 29 oktober 2023 16:08 schreef wbwb het volgende:
[..]
Inderdaad. Net zoals een hond ergens waardoor in die hele straat (van 4 huizen) niet veilig bezorgd kan worden. Ik durf daar niet te bezorgen, minstens 3 collega's durven daar niet te bezorgen en 1 collega is al eens gebeten door die hond. Wij hebben daar toen afspraken over gemaakt met de teamleider dat we daar dus niet meer gaan bezorgen en deed ze alsof ze achter ons staat. Een tijd later kwam er een klacht van een bewoner, weet ze opeens niks meer van bepaalde afspraken en wil ze dat we gewoon weer in die straat bezorgen. Daar kan ik dan ook echt zo slecht tegen en heel boos om worden. Haar "oplossing" nu is dat wij de post van die straat eruit moeten vissen zodat iemand die wel nog gek genoeg is om daar te willen bezorgen het een dag later kan bezorgen. Dat lijkt mij nou ook niet helemaal de bedoeling.
Ah ja hetzelfde verhaal als met de overgang naar Y wijken. Dan had je ook wel vaker daldagen die helemaal niet dal waren. Was toen een keer gevraagd om op een zaterdag een derde dalwijk erbij te doen want ze hadden echt niemand anders. Ik nog aangegeven dat het dan wel echt dal moest zijn want anders was het te veel. Toen kreeg ik zo'n reactie van ja vandaag was het inderdaad veel maar zaterdag zou het echt een gewone daldag zijn.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 23:44 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, is hier ook zo. De bundels van mijn X-wijk waren dan ook veel te dik vandaag, paste niet eens in mijn postvest. Helaas hebben bepaalde klanten nog een oud contract met PostNL waardoor zij naast dinsdag/woensdag en donderdag/vrijdag nog de opties woensdag/donderdag en vrijdag/zaterdag hebben.
ja die gasten zitten lekker om 2uur thuis en jij loopt nog te rommelen tot weet ik hoelaat,ze gaan niet voor niets allemaal weg bij het bedrijf.quote:Op zondag 29 oktober 2023 17:35 schreef Bladblazer het volgende:
[..]
Ah ja hetzelfde verhaal als met de overgang naar Y wijken. Dan had je ook wel vaker daldagen die helemaal niet dal waren. Was toen een keer gevraagd om op een zaterdag een derde dalwijk erbij te doen want ze hadden echt niemand anders. Ik nog aangegeven dat het dan wel echt dal moest zijn want anders was het te veel. Toen kreeg ik zo'n reactie van ja vandaag was het inderdaad veel maar zaterdag zou het echt een gewone daldag zijn.
Toen ik op depot kwam om de eerste wijk op te halen bleek dat dus al niet zo te zijn, toch een stuk meer. Maar die dag had ik elke wijk op een ander depot, dus wist nog niet of die andere 2 wijken ook zo druk waren. Ik al flink balen dus, en maar ff doorgassen om de eerste wijk er snel in te krijgen. Kwam ik op het volgende depot, weer een hele volle wijk. Toen maar gelijk administratie gebeld, en dat ik die derde wijk niet zou kunnen bezorgen als dat ook geen dalwijk was. Maar administratie zei van niets te weten. Toen kwam ik volgens mij pas rond half 5 bij het derde depot, en natuurlijk ook een wijk van 5 of 6 tassen. Weer administratie bellen, natuurlijk niemand weer aanwezig, dus uiteindelijk iemand van een ander bezorggebied aan de lijn, die gaf aan dat ik dan alleen de postzegelpost en pakjes hoefde te bezorgen. Maar dan moet je dus 5 a 6 tassen helemaal gaan vlooien, volgens mij was ik daar alleen al 3 kwartier mee bezig, en dan kun je daarna nog de wijk gaan doen..
Echt blij dat ik weg ben bij PostNL.
Met leidinggevenden die zich niet aan de regels houden zou ik inderdaad met zo'n oranje kaart werken of anders klacht indienen bij HR, want ze blijven van alles proberen.
D'r zitten er op het moment wel aardig wat die er niet voor de bezorgers zitten. Over een paar maanden is die nieuwe functie-indeling. Er zitten er een paar tussen die zichzelf alleen maar proberen te bewijzen, dat ze de beste kandidaat zijn voor die functie. En dan gaat het ze om goeie bezorgcijfers, lage kosten en daarbij gaan ze recht over de bezorgers hun rug.quote:Op zondag 29 oktober 2023 14:29 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Dit is er duidelijk een(1) die er niet voor de bezorgers is,en probeert de baas(interessant te doen) te spelen,allleen beseffen ze niet dat die tijd allang voorbij is.
Goed gedaan gewoon voor jezelf opkomen,zij doen het niet voor je.
ja en dat allemaal ook,voor een minimaal salaris,zo bijzonder betaalt die "functie" ook weer niet,en ondertussen heb je al aardig wat mensen tegen je.quote:Op zondag 29 oktober 2023 22:43 schreef V__L_N het volgende:
[..]
D'r zitten er op het moment wel aardig wat die er niet voor de bezorgers zitten. Over een paar maanden is die nieuwe functie-indeling. Er zitten er een paar tussen die zichzelf alleen maar proberen te bewijzen, dat ze de beste kandidaat zijn voor die functie. En dan gaat het ze om goeie bezorgcijfers, lage kosten en daarbij gaan ze recht over de bezorgers hun rug.
Je gaat niks missen,erger als dit is er volgens mij niet,je bent gelukkig nog vrij jong,(genoeg kansen)voor de ouderen zonder enige vooropleiding is het een drama.Op het gebied van sociale vaardigheeden kan het alleen maar beter worden,want die zijn hier vaak ver te zoeken,plus de rest van de ellende.Laat nog eens een keer weten hoe het ermee gaat?.Succes in de zoektocht naar iets leuks.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:50 schreef wbwb het volgende:
Het is mijn laatste werkdag. Ik sta op en zie een melding dat er een wijziging in mijn rooster is. Ik open dus de Mijn Werk-app en daar staat opeens dat ik geen diensten heb vandaag. En dat terwijl mijn wijken dan open staan en mijn collega's dat er echt niet bij kunnen hebben. What the fuck.
Nou, mijn collega's hebben haar nog weten overtuigen, dus ik heb vandaag gewoon nog mijn 2 wijken gelopen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 08:56 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Je gaat niks missen,erger als dit is er volgens mij niet,je bent gelukkig nog vrij jong,(genoeg kansen)voor de ouderen zonder enige vooropleiding is het een drama.Op het gebied van sociale vaardigheeden kan het alleen maar beter worden,want die zijn hier vaak ver te zoeken,plus de rest van de ellende.Laat nog eens een keer weten hoe het ermee gaat?.Succes in de zoektocht naar iets leuks.
Dat is dus ook kansloos…quote:Naar aanleiding van jouw klacht over de ziekmelding van vrijdag 8 september staat er inderdaad geen ziektedag in het systeem geregistreerd.
Ik wil je adviseren om hierover de SCO (Service Centrum Operations) te bellen.
Deze afdeling is bereikbaar onder tel.nr.: 088-8684000 keuze 1.
lekker zooitjequote:Op dinsdag 31 oktober 2023 16:07 schreef wbwb het volgende:
Wat betreft mijn klacht bij HR, hun reactie was:
[..]
Dat is dus ook kansloos…
Iets met kastje, muur...quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 16:07 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat is dus ook kansloos…
Nee hoor. Meteen terugsturen SCO heeft de ziekmelding niet correct geregistreerd en wil dat niet aanpassen. Doe het wel snel, anders kan je er niet meer in.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 16:07 schreef wbwb het volgende:
[..]
Dat is dus ook kansloos…
Ik heb de melding heropend met dat ik juist die klacht ingediend had omdat ik na meerdere verzoeken alsnog niet op ziek sta op die dag en dat ik dan ook graag zou willen dat ze die klacht daadwerkelijk behandelen. Ik ben benieuwd… en anders ga ik inderdaad de OR nog mailen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2023 22:46 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Nee hoor. Meteen terugsturen SCO heeft de ziekmelding niet correct geregistreerd en wil dat niet aanpassen. Doe het wel snel, anders kan je er niet meer in.
Je kan ook de or een mail sturen.
quote:Hierbij bevestig ik de ontvangst van jouw klacht. We nemen de klacht in behandeling en streven ernaar om je binnen 5 werkdagen een antwoord / oplossing te kunnen geven.
vandaag een aantal verdwaalde gezienquote:Op woensdag 1 november 2023 20:24 schreef wbwb het volgende:
Hebben jullie allemaal al de stempassen gehad of komen die bij jullie nog?
Vorige week gelukkig allemaal al gehad. Nu alleen de kandidatenlijsten nog.quote:Op woensdag 1 november 2023 20:24 schreef wbwb het volgende:
Hebben jullie allemaal al de stempassen gehad of komen die bij jullie nog?
En nu zeggen ze dat de ziekmelding niet geaccepteerd is door mijn teamleider en dat ik contact op moet nemen met mijn procesmanager. Ik heb ze gezegd dat een ziekmelding niet zomaar geweigerd mag worden en heb inmiddels ook contact opgenomen met de OR.quote:
Ik had vorige zaterdag eentje terwijl het hier deze week dinsdag/woensdag bezorgd wordt en eerder heb ik maar liefst 4 stempassen voor 2 andere plaatsen gehad. Ik en collega's hadden ook het idee dat we een aantal stempassen misten. Een collega had ook een helemaal beschadigde stempas. Natuurlijk hebben we ook veel moeten plussen en sommige bundels kleine post pasten amper in het postvest. Kortom: drama dus.quote:Op woensdag 1 november 2023 21:46 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
vandaag een aantal verdwaalde gezien
Goed zo, toch te gek voor worden dat de TL ziekmelding niet accepteert..quote:Op donderdag 2 november 2023 17:38 schreef wbwb het volgende:
[..]
En nu zeggen ze dat de ziekmelding niet geaccepteerd is door mijn teamleider en dat ik contact op moet nemen met mijn procesmanager. Ik heb ze gezegd dat een ziekmelding niet zomaar geweigerd mag worden en heb inmiddels ook contact opgenomen met de OR.
ze lappen nu echt alles aan hun laarsquote:Op donderdag 2 november 2023 09:29 schreef Bezorgertje het volgende:
Vandaag de stempassen. Gisteren op een daldag een gemeentemailing dus al extra gemotiveerd. De grote post schijnt zo snel gesorteerd te moeten worden dat gidsen uit andere steden niet te voorkomen zijn, de ingezette machinepost zit regelmatig op de kop. Het eerste pakje van de allesbijelkaarbundel ook. Maar klagen schijnt negativisme te zijn..
is dat nog steeds gaande?je bent er toch weg nu?quote:Op donderdag 2 november 2023 17:38 schreef wbwb het volgende:
[..]
En nu zeggen ze dat de ziekmelding niet geaccepteerd is door mijn teamleider en dat ik contact op moet nemen met mijn procesmanager. Ik heb ze gezegd dat een ziekmelding niet zomaar geweigerd mag worden en heb inmiddels ook contact opgenomen met de OR.
ik heb maar een(1)voordeel van de nieuwe methode(3 bundels)kunnen ontdekken,kwam ook zomaar in me op.Als je geen bezorgers hebt,en of het is teveel, etc.. en de boel wordt gebufferd,dan willen ze(en dat is vanuit een postmens ook heilig)dat de spoed/rouw en medische er tussenuit wordt gehaald,door die 3e bundel(Mp)zie je ook in een oogopslag of er wat tussen zit. Andere "voordelen" zie ik echt niet.quote:Op donderdag 2 november 2023 17:51 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ik had vorige zaterdag eentje terwijl het hier deze week dinsdag/woensdag bezorgd wordt en eerder heb ik maar liefst 4 stempassen voor 2 andere plaatsen gehad. Ik en collega's hadden ook het idee dat we een aantal stempassen misten. Een collega had ook een helemaal beschadigde stempas. Natuurlijk hebben we ook veel moeten plussen en sommige bundels kleine post pasten amper in het postvest. Kortom: drama dus.
Ja, dat is nog steeds gaande en ik zou nog steeds betaald willen krijgen waar ik recht op heb. En ik ben inderdaad weg, dinsdag was mijn laatste werkdag bij PostNL.quote:Op donderdag 2 november 2023 18:24 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
is dat nog steeds gaande?je bent er toch weg nu?
ok ja dat 1e wist ik niet,aanpakken dat zooitje,dan gaat ze maar niet naar een housefeestquote:Op donderdag 2 november 2023 19:20 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ja, dat is nog steeds gaande en ik zou nog steeds betaald willen krijgen waar ik recht op heb. En ik ben inderdaad weg, dinsdag was mijn laatste werkdag bij PostNL.
Hier vergeten ze gewoon de grote post. Tenminste, ik had 1 halve tas waar ik er normaal 3 heb. Kan niet in combo met de stempassen lijkt het op, zal wel weer op personeel te kort gegooid worden.quote:Op donderdag 2 november 2023 09:29 schreef Bezorgertje het volgende:
Vandaag de stempassen. Gisteren op een daldag een gemeentemailing dus al extra gemotiveerd. De grote post schijnt zo snel gesorteerd te moeten worden dat gidsen uit andere steden niet te voorkomen zijn, de ingezette machinepost zit regelmatig op de kop. Het eerste pakje van de allesbijelkaarbundel ook. Maar klagen schijnt negativisme te zijn..
Als dat gebeurt, dan zou ik dat simpelweg weigeren. Je kan niet verplicht worden om langer te werken dan waarvoor je ingepland bent.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:34 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hier vergeten ze gewoon de grote post. Tenminste, ik had 1 halve tas waar ik er normaal 3 heb. Kan niet in combo met de stempassen lijkt het op, zal wel weer op personeel te kort gegooid worden.
Hopelijk dumpen ze niet al die grote post morgen tussen de pakjes. Ga 's middags een lang weekend weg, zou heel klote zijn als ik pas een uur later weg kan omdat dat gebeurt.
meld je ziekquote:Op donderdag 2 november 2023 22:34 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Hier vergeten ze gewoon de grote post. Tenminste, ik had 1 halve tas waar ik er normaal 3 heb. Kan niet in combo met de stempassen lijkt het op, zal wel weer op personeel te kort gegooid worden.
Hopelijk dumpen ze niet al die grote post morgen tussen de pakjes. Ga 's middags een lang weekend weg, zou heel klote zijn als ik pas een uur later weg kan omdat dat gebeurt.
misschien hebben ze nog tips om de kerstperiode door te komen(prive).quote:Op vrijdag 3 november 2023 14:07 schreef the_X het volgende:
Wel volgende week allemaal even op/voor onze OR/OC stemmen he?! Op Facebook staat de zieltjes win machine al flink aan... (vooral die van de bvpp)
De OR heeft mij gelijk gegeven. Ik moest dat doorsturen naar mijn teamleider en zij moet dat dan binnen 2 werkdagen regelen en anders kon ik dit bij de OR melden en regelen zij dit zelf met de HR-manager.quote:Op donderdag 2 november 2023 22:19 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ok ja dat 1e wist ik niet,aanpakken dat zooitje,dan gaat ze maar niet naar een housefeest
Het bijzondere vind ik dat de gene van de bvpp die echt wat uitvoeren helemaal nergens te vinden zijn. Er zitten in de OR best een paar hardwerkende mensen, maar die zitten echt niet op facebook. Die zijn nu nog steeds veel te druk met problemen oplossen.quote:Op vrijdag 3 november 2023 14:07 schreef the_X het volgende:
Wel volgende week allemaal even op/voor onze OR/OC stemmen he?! Op Facebook staat de zieltjes win machine al flink aan... (vooral die van de bvpp)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
Dat doe ik zeker (mits je geen bvpp bent)quote:Op zondag 5 november 2023 22:35 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Het bijzondere vind ik dat de gene van de bvpp die echt wat uitvoeren helemaal nergens te vinden zijn. Er zitten in de OR best een paar hardwerkende mensen, maar die zitten echt niet op facebook. Die zijn nu nog steeds veel te druk met problemen oplossen.
Maar je kan ook gewoon op mij stemmen hoor
Mijn teamleider zei dat ze het nu heeft laten corrigeren, maar ik ga dat wel zelf nog bevestigen bij HR, want heel veel vertrouwen heb ik niet in haar.quote:Op zondag 5 november 2023 17:50 schreef wbwb het volgende:
[..]
De OR heeft mij gelijk gegeven. Ik moest dat doorsturen naar mijn teamleider en zij moet dat dan binnen 2 werkdagen regelen en anders kon ik dit bij de OR melden en regelen zij dit zelf met de HR-manager.
Je krijgt volgens mij gewoon nog alle e-mails. Dat had ik ook. Maar zelfs om een nieuwsbericht te lezen moet je nog inloggen, dus je hebt er geen drol aan. Ik dacht dat je je onderin de mails uit kan schrijven.quote:Op dinsdag 7 november 2023 09:46 schreef wbwb het volgende:
Ik krijg nu ook de mail "Start verkiezingen OR Operations Mail NL en OC's Bezorgen en Sorteren" van Wiekiesjij waarin nog specifiek staat: "Je kunt vanaf nu tot 8 november 2023, 18:00 uur stemmen." Vervolgens kan ik niet eens stemmen omdat ik niet meer in kan loggen. Ik had dat overigens ook niet verwacht, maar ik vind het wel stom, dat ze zeggen in die e-mail dat dat kan terwijl ik dat niet eens kan.
Nee want je hebt ze gemaakt toen het oude minimumloon nog geldig was. Je ziet dat straks als aparte afrekening staan op je loonstrookje.quote:Op woensdag 8 november 2023 08:12 schreef Bladblazer het volgende:
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de overuren van komende december. Omdat ze pas in januari uitbetaald worden, moet dan dan volgens het nieuwe minimumloon?
Ik denk dat het minimumloon geldt van wanneer je werkte, maar zeker weten doe ik niet, dus dat is eigenlijk wel een goede vraag. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat voor loon er dadelijk met de nieuwe cao komt, want dan moeten ze het wel echt verhogen.quote:Op woensdag 8 november 2023 08:12 schreef Bladblazer het volgende:
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de overuren van komende december. Omdat ze pas in januari uitbetaald worden, moet dan dan volgens het nieuwe minimumloon?
Nou, deze e-mails komen van een externe partij (Wiekiesjij) die PostNL daarvoor heeft ingehuurd. Zojuist kreeg ik ook nog een: "Herinnering: vergeet niet te stemmen voor de verkiezingen OR Operations Mail NL en OC's Bezorgen en Sorteren".quote:[..]
Je krijgt volgens mij gewoon nog alle e-mails. Dat had ik ook. Maar zelfs om een nieuwsbericht te lezen moet je nog inloggen, dus je hebt er geen drol aan. Ik dacht dat je je onderin de mails uit kan schrijven.
vond ik een apart iets dus weg ermee,hoe komen ze aan je gegevens,als er gestemd wordt(doe ik niet)dan vis de officieele weg van de post, niet een of andere vage website.quote:Op dinsdag 7 november 2023 09:46 schreef wbwb het volgende:
Ik krijg nu ook de mail "Start verkiezingen OR Operations Mail NL en OC's Bezorgen en Sorteren" van Wiekiesjij waarin nog specifiek staat: "Je kunt vanaf nu tot 8 november 2023, 18:00 uur stemmen." Vervolgens kan ik niet eens stemmen omdat ik niet meer in kan loggen. Ik had dat overigens ook niet verwacht, maar ik vind het wel stom, dat ze zeggen in die e-mail dat dat kan terwijl ik dat niet eens kan.
ja die zal wel nattigheid voelenquote:Op dinsdag 7 november 2023 18:52 schreef wbwb het volgende:
[..]
Mijn teamleider zei dat ze het nu heeft laten corrigeren, maar ik ga dat wel zelf nog bevestigen bij HR, want heel veel vertrouwen heb ik niet in haar.
mooie story over de resultaten,8,7% minder stroom,ok dan hoeven we niet meer te komen opdravenquote:Op woensdag 8 november 2023 08:58 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Nee want je hebt ze gemaakt toen het oude minimumloon nog geldig was. Je ziet dat straks als aparte afrekening staan op je loonstrookje.
Ze willen je echt niet kwijtquote:Op woensdag 8 november 2023 09:14 schreef wbwb het volgende:
[..]
Ik denk dat het minimumloon geldt van wanneer je werkte, maar zeker weten doe ik niet, dus dat is eigenlijk wel een goede vraag. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat voor loon er dadelijk met de nieuwe cao komt, want dan moeten ze het wel echt verhogen.
[..]
Nou, deze e-mails komen van een externe partij (Wiekiesjij) die PostNL daarvoor heeft ingehuurd. Zojuist kreeg ik ook nog een: "Herinnering: vergeet niet te stemmen voor de verkiezingen OR Operations Mail NL en OC's Bezorgen en Sorteren".
Januari al? Nee, joh, die horen toch honderd keer terug te komen met een herstelsticker en dan pas in maart een keer te verdwijnen?quote:Op donderdag 9 november 2023 08:02 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Ze hebben nog niet de jaarlijkse waarschuwing gegeven om op tijd te bestellen voor de sint/kerstperiode.. blijkbaar verwachten ze dit jaar geen problemen?lol.. kerstkaarten die eind januari pas aankomen vergeten we dan maar even.
Geweldige uitslag. De OR en OC voor iedereen in de uitvoering wordt gedomineerd door dat stel jaknikkers.quote:Op donderdag 9 november 2023 08:41 schreef V__L_N het volgende:
Ze willen wel de winst van de eindejaarstoeslag op verzonden pakketten. Dus die waar komt over 1,5 week.![]()
De bvpp heeft 15 zetels gekregen in de or. Ze zijn niet eens meer de grootste bond. Maar als je al je leden gaat bellen op de verkiezingsdag om te zeggen dat ze op je moeten stemmen kun je natuurlijk een hoop doen voor je eigen uitslagen.
lekker weekie weer zooi rommel plus die agenda's weer .huppekee stouw maar naar buiten .quote:Op donderdag 9 november 2023 17:03 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Geweldige uitslag. De OR en OC voor iedereen in de uitvoering wordt gedomineerd door dat stel jaknikkers.
"Samen houden we het leuk". Inderdaad, leuk voor PostNL vooral. Het wordt er niet beter op op deze manier.
Triest. Ik snap echt niet dat mensen zoiets doen.quote:Op donderdag 9 november 2023 18:53 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.omroepbrabant(...)en-we-straks-stemmen
Wat een opkomst, 2de kamer verkiezingen zijn er niks bij!quote:In totaal zijn er 4.565 stemmen uitgebracht op de kandidaten voor de OR Operations Mail NL. Dat is een opkomst percentage van 21,3%. Vier jaar geleden was het 17,7%
De opkomst onder de bezorgers voor het oc is ook overweldigend he.quote:Op vrijdag 10 november 2023 13:20 schreef the_X het volgende:
[..]
Wat een opkomst, 2de kamer verkiezingen zijn er niks bij!
je ziet het wel steeds meer nu, bij de klanten staat het bedrijf niet goed aangeschreven door dit soort zaken.quote:Op donderdag 9 november 2023 22:19 schreef wbwb het volgende:
[..]
Triest. Ik snap echt niet dat mensen zoiets doen.
Ik ben blij dat ik daar geen last meer van hebquote:Op vrijdag 10 november 2023 18:09 schreef ophaling10 het volgende:
het begint nu wel rapper drukker te worden,plenty pakketten,heel veel mpost,en dikke magazine's volgende week gaan we helemaal door onze hoeven.
ze willen je graag terug voor 5eu/uurquote:Op donderdag 16 november 2023 09:59 schreef wbwb het volgende:
Lol, blijkbaar krijg ik nog Tradler-schouderklopjes, alleen kan ik niet meer inloggen
ja bugs zat in het "project"quote:Op woensdag 15 november 2023 23:44 schreef V__L_N het volgende:
Gaat zo slecht met het bedrijf, kom laten we wat geld sponseren zodat iedereen weer weet dat we bestaan... Ipv gewoon te betalen.
Ik zag vandaag een interresant it foutje voorbij komen. Als je op de computer je rooster bekijkt kun je achter het weeknummer op de dagen klikken. Dan krijg je een kalender. Klik je dan op de aankomende week... Dan kun je dus al zien of ze begonnen zijn met wijken aan je toewijzen... Is dat zo dan staan ze er ook al zichtbaar namelijk in, zo kan ik een deel van mijn rooster voor volgende week al zien.
Gaat niet gebeuren, zelfs niet met een nulletje erachterquote:Op donderdag 16 november 2023 19:26 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze willen je graag terug voor 5eu/uur
je mag blij zijn dat je deze/volgende week en later niet hoeft te lopen want we verzuipen,het feest is weer net als aan het begin.quote:Op donderdag 16 november 2023 23:46 schreef wbwb het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, zelfs niet met een nulletje erachter
Waarom is dat een fout? Waarom zou je je rooster voor volgende week niet mogen zien?quote:Op woensdag 15 november 2023 23:44 schreef V__L_N het volgende:
Ik zag vandaag een interresant it foutje voorbij komen. Als je op de computer je rooster bekijkt kun je achter het weeknummer op de dagen klikken. Dan krijg je een kalender. Klik je dan op de aankomende week... Dan kun je dus al zien of ze begonnen zijn met wijken aan je toewijzen... Is dat zo dan staan ze er ook al zichtbaar namelijk in, zo kan ik een deel van mijn rooster voor volgende week al zien.
Je krijgt je rooster voor de week d'r op pas op donderdag na 18.00 uur te zien officieel. Dus als je op dinsdag of woensdag al een deel van je wijken kan zien is dat niet de bedoeling eigenlijkquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:51 schreef blijevis het volgende:
[..]
Waarom is dat een fout? Waarom zou je je rooster voor volgende week niet mogen zien?
Waarom niet? Het is je eigen rooster, en je krijgt het later toch te zien, dus waarom zou je het niet eerder mogen weten?quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:39 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Je krijgt je rooster voor de week d'r op pas op donderdag na 18.00 uur te zien officieel. Dus als je op dinsdag of woensdag al een deel van je wijken kan zien is dat niet de bedoeling eigenlijk
Geen idee. Net zo goed dat ik niet weet waarom ze het zo laat pas publiceren. Het hele laatste moment rooster is wel erg uit de vorige eeuw. Je leest ook elke keer dat we eigenlijk een maandrooster hebben. Maar online wachten ze tot het laatste moment.quote:Op zaterdag 18 november 2023 03:09 schreef blijevis het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is je eigen rooster, en je krijgt het later toch te zien, dus waarom zou je het niet eerder mogen weten?
Omdat het dan nog geen definitief rooster is en als mensen het eerder kunnen zien en je wijzigt dan als planner wat, dan is de kans groot dat je wordt platgebeld dat mensen het er niet mee eens zijn. Dan kun je wel zeggen dat het definitieve rooster om 18:00 op donderdag is en dat je voor die tijd nog dingen mag wijzigen, maar dat levert hele discussies op.quote:Op zaterdag 18 november 2023 03:09 schreef blijevis het volgende:
[..]
Waarom niet? Het is je eigen rooster, en je krijgt het later toch te zien, dus waarom zou je het niet eerder mogen weten?
Lol, want dat is zo nuttig. Ik ben benieuwd wat voor verschrikking dat dan is. Stuur maar een screenshot als het zo ver is…quote:Op zaterdag 18 november 2023 11:21 schreef the_X het volgende:
Yes, volgende week maandag weer eens een nieuwe versie van onze werkapp...
Lees je de release notes door kom je dit tegen
[ link | afbeelding ]
Ja daar bij de IT pakken ze alleen de meest belangrijke mankementen aan van de app!
Maar ze hebben wel de tijd verlengd tot dat je weer of je pincode of je vingerafdruk moet invoeren...
Dat je straks nog "maar" elk uur je pincode hoeft in te voeren ipv elke 10 minuten is wel een verbetering.quote:Op zaterdag 18 november 2023 11:21 schreef the_X het volgende:
Yes, volgende week maandag weer eens een nieuwe versie van onze werkapp...
Lees je de release notes door kom je dit tegen
[ link | afbeelding ]
Ja daar bij de IT pakken ze alleen de meest belangrijke mankementen aan van de app!
Maar ze hebben wel de tijd verlengd tot dat je weer of je pincode of je vingerafdruk moet invoeren...
Woensdag 1 tas vol en donderdag 3. Die van donderdag vielen prachtig samen met de kieslijsten. We hebben een afdeling contracten die dit zou moeten plannen. Maar ik geloof toch echt dat daar onderhand niemand het iets meer uitmaakt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 19:48 schreef ophaling10 het volgende:
Iemand nog veel van die boeken gezien?tesamen met de rest was het zeer veel afgelopen week
'Maar waarom stopt hij als postbode bij PostNL? Omdat hij nóg meer werk moet gaan doen, maar daarvoor niet extra betaald krijgt. Daarom gaat hij werken bij een raamdecoratiebedrijf.'quote:Op zaterdag 18 november 2023 22:44 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.gld.nl/nieuws(...)die-stopt-bij-postnl
Weer zo'n artikel waarbij termen als "pakketbezorger" en "postbode" (bestaan die uberhaupt nog?) door elkaar gebruikt worden alsof het hetzelfde is.quote:Op zaterdag 18 november 2023 22:44 schreef ophaling10 het volgende:
https://www.gld.nl/nieuws(...)die-stopt-bij-postnl
het weer zal niet het belangrijkste issue zijn, overal zit je al gauw op 17/18 uur de verschillen zijn nu echt merkbaar.Met 10/11 kun je zo straks in een doos liggen onder een brug,iik lees veel over dat het voor velen een bijverdienste is,geloof er niets van.quote:Op zondag 19 november 2023 16:49 schreef IsItMeOrYou het volgende:
[..]
'Maar waarom stopt hij als postbode bij PostNL? Omdat hij nóg meer werk moet gaan doen, maar daarvoor niet extra betaald krijgt. Daarom gaat hij werken bij een raamdecoratiebedrijf.'
Tja ben zeer benieuwd naar de komend weken. Het slechte weer helpt al helemaal niet om nieuwe collega's te werven..
Ja, of PostNL een postorderbedrijf noemen (in dit artikel toevallig niet, maar gebeurt wel vaak). Wij zijn geen Wehkamp… (hoewel zij denk ik ook geen postorderbedrijf meer zijn)quote:Op zondag 19 november 2023 16:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Weer zo'n artikel waarbij termen als "pakketbezorger" en "postbode" (bestaan die uberhaupt nog?) door elkaar gebruikt worden alsof het hetzelfde is.
Ik wist niet dat het ene bedrijf nu ook al verantwoordelijk is voor de fouten die bij een ander bedrijf gemaakt worden.quote:Hoe kon het misgaan?
Het probleem is ontstaan bij de drukker. De gebruikte sorteercodes komen niet overeen met de postcodes. In het sorteercentrum van PostNL zijn daardoor alle stempassen in verkeerde postcodegebieden ondergebracht.
Volgens een woordvoerder van de gemeente zagen postbodes dat veel stempassen niet in hun bezorggebied thuishoorden. Zij hebben de brieven opnieuw gesorteerd. Hoeveel stempassen uiteindelijk goed zijn bezorgd weet de gemeente niet.
inderdaad het lijkt wel een kleuterschool geworden zo,bezorgers hebben van armoe geen ontlasting en dan denken ze hier leuk mee te zijn.quote:Op maandag 20 november 2023 14:10 schreef V__L_N het volgende:
Mijn hemel, doe mij een lol... Wat een geld verspilling weer.
Da's toch alleen als er te weinig personeel is/teveel mensen tegelijk vrij hebben aangevraagd?quote:Op woensdag 22 november 2023 10:17 schreef V__L_N het volgende:
Snapt iemand nog wat van die verlofregeling?
Nu zie ik weer voorbij komen dat als je vrij wil in de periode van december t/m 31 maart dat er misschien wel voor geloot moet worden...
weer een wegjager dit beleidquote:Op woensdag 22 november 2023 13:09 schreef V__L_N het volgende:
Maar dit is toch idioot. Je hebt het over 16 maanden vooruit. Dan mag je toch aannemen dat je wel iedereen vrij kan geven zonder idioot geknutsel?
sterker nog ik had er een kiezerslijst tussenzitten,ze zijn dit jaar wel op diverse plekken goed de mist ingegaan.quote:Op zondag 19 november 2023 20:47 schreef Rafierafie het volgende:
Dit vond ik ook wel een mooie om te lezen: Nog eens 100 nieuwe stempassen aangevraagd in de Noordoostpolder na fout van PostNL
Het is tegenwoordig hip om PostNL te haten, want hier valt dit te lezen:
[..]
Ik wist niet dat het ene bedrijf nu ook al verantwoordelijk is voor de fouten die bij een ander bedrijf gemaakt worden.
Het hele beleid van PostNL lijkt me sowieso niet houdbaar. Vakantie mag geweigerd worden, mits er gewichtige redenen zijn. Dan moet je echt denken aan ernstige bedrijfsverstoring. Maar is dat het geval hier als een postbezorgertje teveel vakantie opneemt? De functie is verre van speciaal, het betreft vrij simpele werkzaamheden die door iedereen binnen het bedrijf uitgevoerd kunnen worden. Er zijn tig postbezorgers en er zijn ook zat andere medewerkers die dit werk zouden kunnen doen. Uitzendkrachten is bijvoorbeeld een andere, heel normale, mogelijkheid. De hele bedrijfsvoering hangt niet af van een medewerker die amper meer verdient dan het minimumloon, dat bestaat niet. Dat er een structureel tekort is, is een keuze van het bedrijf (onder meer onderbetaling) en het lijkt me niet dat die keuze afgewenteld kan worden op de medewerkers.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:17 schreef V__L_N het volgende:
Snapt iemand nog wat van die verlofregeling?
Nu zie ik weer voorbij komen dat als je vrij wil in de periode van december t/m 31 maart dat er misschien wel voor geloot moet worden...
Alles kan worden afgewenteld op de bezorgers. Groot gedeelte blijft juichen of is nieuw. Zo simpel is het werk trouwens niet meer, het is bij elkaar zoeken, bundels splitsen en hopen dat de volgende bundel klopt. Als je het foutloos wilt doen vergt het nu best veel concentratie. En als je het 5 dagen in de week doet is het gewoon zwaar werk.quote:Op zaterdag 25 november 2023 01:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het hele beleid van PostNL lijkt me sowieso niet houdbaar. Vakantie mag geweigerd worden, mits er gewichtige redenen zijn. Dan moet je echt denken aan ernstige bedrijfsverstoring. Maar is dat het geval hier als een postbezorgertje teveel vakantie opneemt? De functie is verre van speciaal, het betreft vrij simpele werkzaamheden die door iedereen binnen het bedrijf uitgevoerd kunnen worden. Er zijn tig postbezorgers en er zijn ook zat andere medewerkers die dit werk zouden kunnen doen. Uitzendkrachten is bijvoorbeeld een andere, heel normale, mogelijkheid. De hele bedrijfsvoering hangt niet af van een medewerker die amper meer verdient dan het minimumloon, dat bestaat niet. Dat er een structureel tekort is, is een keuze van het bedrijf (onder meer onderbetaling) en het lijkt me niet dat die keuze afgewenteld kan worden op de medewerkers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |