abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 12:32:02 #101
382129 crew  Donna
pi_211543494
quote:
10s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Mijn tijger heeft een fase gehad waarbij ze openstaande deuren dicht deed, en dan ging zitten mauwen dat ze er door wilde :')
Jep, doet deze ook. Ziet open deur waar ze doorheen wil, doet deur dicht en gaat dan zitten mauwen.
  donderdag 7 december 2023 @ 12:36:52 #102
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211543527
Hoi. Mijn mannen katertjes zijn nu net 6 maanden en ongeveer twee weken. Een van de twee groeit sneller dan de ander (verschil: zo'n 300 gram) en lijkt ook iets eerder te gaan puberen. Hij is erg vocaal, jammert bij de achterdeur en bijt zijn lichtere broer wat vaker in zijn rug. Ik heb ze geadopteerd als zwervertjes, heb voor beide een tegoedbon gekregen om ze laten castreren, dus ze gaan sowieso ooit. Ik twijfel alleen: is het te vroeg of is het wel tijd? Ik wil voor zijn dat ze gaan sproeien, want: supergoor :') .

Ik vraag dit hier omdat er wel iemand van het dierenasiel nazorg geeft, maar ze lijkt het erg druk te hebben, want ik krijg mailtjes terug die half gelezen zijn of waar niet echt nuttig advies in staat (het zijn ook meestal vrijwilligers, dus ik kan het ze niet kwalijk nemen).
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 7 december 2023 @ 12:40:55 #103
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_211543552
quote:
1s.gif Op donderdag 7 december 2023 11:07 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Ehh, je hebt katten. Die houden van ontdekken, klimmen en jagen. Zorg dat er nooit iets te eten op het aanrecht/ kookeiland is dan gaat de interesse er op den duur wel vanaf. (dit duurt lang) zorg dat er iets is wat nog interessanter is. Bv Een krabpaal die een stuk hoger is als je keuken. En stop met dat straf gedoe. Dat maakt het alleen maar erger.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:01 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Zelf aluminiumfolie heeft niet geholpen bij mijn kater. Die klimt overal op. Dus grijp al niet meer eens in.
Onze kat is 5 maar hij springt nog steeds op het kookeiland :') We sturen hem er altijd af, met een NEE of gewoon hem eraf tillen. Hij heeft inmiddels wel door dat als hij op een bepaald plekje gaat zitten, achter de muur, we hem niet zien vanaf de bank dus als hij rustig op het eiland wil chillen zit hij daar _O- .
Ik accepteer het ook maar gewoon hoor, het is een kat.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  donderdag 7 december 2023 @ 12:42:25 #104
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_211543560
quote:
2s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:36 schreef SEMTEX het volgende:
Hoi. Mijn mannen katertjes zijn nu net 6 maanden en ongeveer twee weken. Een van de twee groeit sneller dan de ander (verschil: zo'n 300 gram) en lijkt ook iets eerder te gaan puberen. Hij is erg vocaal, jammert bij de achterdeur en bijt zijn lichtere broer wat vaker in zijn rug. Ik heb ze geadopteerd als zwervertjes, heb voor beide een tegoedbon gekregen om ze laten castreren, dus ze gaan sowieso ooit. Ik twijfel alleen: is het te vroeg of is het wel tijd? Ik wil voor zijn dat ze gaan sproeien, want: supergoor :') .

Ik vraag dit hier omdat er wel iemand van het dierenasiel nazorg geeft, maar ze lijkt het erg druk te hebben, want ik krijg mailtjes terug die half gelezen zijn of waar niet echt nuttig advies in staat (het zijn ook meestal vrijwilligers, dus ik kan het ze niet kwalijk nemen).
Een halfjaar is toch wel een goede leeftijd om ze te laten castreren? Anders gewoon even bellen met de dierenarts en niet de reactie van het asiel afwachten.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  donderdag 7 december 2023 @ 12:42:41 #105
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_211543562
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:42 schreef Arizona het volgende:

[..]
Een halfjaar is toch wel een goede leeftijd om ze te laten castreren? Anders gewoon even bellen met de dierenarts en niet de reactie van het asiel afwachten.
Thanks, doe ik morgen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 12:43:16 #106
382129 crew  Donna
pi_211543565
quote:

6 maanden is een prima leeftijd hoor :Y :Y
  donderdag 7 december 2023 @ 12:44:14 #107
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_211543575
quote:
2s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:42 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Thanks, doe ik morgen.
Mijn poezen zijn na zes maanden geholpen. Werd vanuit het asiel geadviseerd juist. Gewoon doen dus.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_211543581
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:40 schreef Arizona het volgende:

[..]
[..]
Onze kat is 5 maar hij springt nog steeds op het kookeiland :') We sturen hem er altijd af, met een NEE of gewoon hem eraf tillen. Hij heeft inmiddels wel door dat als hij op een bepaald plekje gaat zitten, achter de muur, we hem niet zien vanaf de bank dus als hij rustig op het eiland wil chillen zit hij daar _O- .
Nu vindt mijn kater het leuk om op de bovenrand van deur van 2 meter te lopen
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_211545563
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2023 11:13 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Aluminiumfolie op het kookeiland. Daar schrikt ie van, misschien helpt dat. Straffen helpt in ieder geval niet.
Dit wilde ik dus net als preventief middel proberen voor bij de kerstboom. Missie gefaald want de katten lopen gewoon met z'n tweeen er samen overheen + een gaat eraan bijten :')
pi_211545920
@SEMTEX ik heb die van mij bij 5 maanden geloof ik (ergens tussen 4.5 en 5.5 maand) laten castreren, bij asiel waar ik ze vandaan had ook met zo'n 'tegoedbon' idee (prijs castratie zat bij adoptiekosten in). Gevonden zonder moeder en ene ging inderdaad ook iets harder in groei dan ander, ook zo'n 300 gram verschil :D, en begon inderdaad ook met beetje in nek bijten van de ander. Ik heb toen precies om jouw reden, sproeien voor willen zijn, meteen asiel gebeld en zij gaven aan dat het prima al kon, dus toen zo snel mogelijk ingepland.
pi_211546093
quote:

Zoals iedereen zegt: prima leeftijd, het had evt ook wat jonger gekund. Dan ben je het sproeien voor, want als dat nu een gewoonte wordt kan een kater ermee doorgaan na castratie.
Het asiel waar ik voor opving ging een paar jaar geleden castreren vanuit het gastgezin: bij een week of acht.
Meer zekerheid dat de castratie daadwerkelijk doorgaat, geen extra kosten of gedoe voor de adoptanten.
Maar ze zijn dan wel erg jong en het viel me op dat ik dan regelmatig een paar dagen wat hangerige en slecht etende kittens had. Wondgenezing ging daarentegen prima. Er is onderzoek gedaan naar de effecten op lange termijn na vroegcastratie: daarin blijken geen nadelen te zijn.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_211547987
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:40 schreef Arizona het volgende:

[..]
[..]
_O-
Die van ons zijn 8. Aanrecht is niet echt interessant want er is zelden iets te halen. Maar een van hun taken is huis en tuin krokodil vrij houden dus af en toe is er een rondje over het aanrecht nodig ter controle. Geen probleem voor mij. Voor het koken even met een doekje over het aanrecht en klaar.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_211553500
Ons 3 tal begint de kattenbakken meer te gebruiken dus die moet ik nu vaker scheppen. (eerder gingen ze het bos in) nu zag ik de Catit smartsift kattenbak die met een trek aan de handel alle klontjes er uit zeeft. Heeft iemand zo’n bak. Werkt het echt goed?
Deze bedoel ik ->
  Moderator zaterdag 9 december 2023 @ 11:09:23 #114
382129 crew  Donna
pi_211562687
Ik heb een roze hondenhokje gekocht voor m'n kat om in te schuilen buiten. Zo cute. O+
pi_211563032
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 december 2023 12:16 schreef valentijn101 het volgende:
Ons 3 tal begint de kattenbakken meer te gebruiken dus die moet ik nu vaker scheppen. (eerder gingen ze het bos in) nu zag ik de Catit smartsift kattenbak die met een trek aan de handel alle klontjes er uit zeeft. Heeft iemand zo’n bak. Werkt het echt goed?
Deze bedoel ik ->
Dit is best gedoe en je moet speciale zakken gebruiken, zal ook wel prijzig worden. Ik heb zelf nog maar 1 kat dus scheppen is geen probleem maar zorg nu ook voor 3 binnenkatten en geloof dat ik nog geen 4 minuten bezig ben met scheppen (bakken staan in verschillende delen van het huis)
We have far more in common than that which devides us..
pi_211563386
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:39 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dit is best gedoe en je moet speciale zakken gebruiken, zal ook wel prijzig worden. Ik heb zelf nog maar 1 kat dus scheppen is geen probleem maar zorg nu ook voor 3 binnenkatten en geloof dat ik nog geen 4 minuten bezig ben met scheppen (bakken staan in verschillende delen van het huis)
Wat ik hier en daar lees is dat de zakken niet nodig zijn. Ik vraag me wel af of de instap niet erg hoog is 🤔
pi_211563412
[quote]0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:09 schreef Donna het volgende:
Ik heb een roze hondenhokje gekocht voor m'n kat om in te schuilen buiten. Zo cute. O+
[/quote
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 11:09 schreef Donna het volgende:
TR gemacht. Hoe kun je zo iets posten Zonder foto :?
  Moderator zaterdag 9 december 2023 @ 12:14:23 #118
382129 crew  Donna
pi_211563457
Ghehehe. :7
pi_211563517
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:07 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Wat ik hier en daar lees is dat de zakken niet nodig zijn. Ik vraag me wel af of de instap niet erg hoog is 🤔
Dat hangt af van jouw katten, klimmen ze in bomen, springen ze overal op dan prima denk ik. Mijn bejaarde dame zou er een probleem mee hebben. Het lukt nu allemaal wel maar ze spring nogal eens mis
pi_211564349
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 12:19 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat hangt af van jouw katten, klimmen ze in bomen, springen ze overal op dan prima denk ik. Mijn bejaarde dame zou er een probleem mee hebben. Het lukt nu allemaal wel maar ze spring nogal eens mis
1 van de 3 is inderdaad geen klimmer. Dan zou ik al een opstapje ervoor moeten zetten.
Nog maar even verder zoeken dan.
pi_211564406
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 13:48 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
1 van de 3 is inderdaad geen klimmer. Dan zou ik al een opstapje ervoor moeten zetten.
Nog maar even verder zoeken dan.
Weet niet meer zeker of ik het merk goed heb, maar dacht dat het Curver is die ook zoiets heeft (alleen vonden mijn katten het niet fijn)
pi_211564474
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 december 2023 13:52 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Weet niet meer zeker of ik het merk goed heb, maar dacht dat het Curver is die ook zoiets heeft (alleen vonden mijn katten het niet fijn)
Nog niet gevonden. Ik zie wel dat ze er een met een lade hebben. Maar dan ben ik nog zelf aan het scheppen.
pi_211564536
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 december 2023 13:57 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Nog niet gevonden. Ik zie wel dat ze er een met een lade hebben. Maar dan ben ik nog zelf aan het scheppen.
T kost wat maar dan heb je ook wat https://www.amazon.nl/dp/(...)ZT1zcF9kZXRhaWw&th=1
pi_211564948
Ik heb deze (hij was toen ik hem eind sept kocht wel ¤40 goedkoper). Het duurde even, maar net toen ik had bedacht dat ik hem terug ging sturen, gingen de katten hem vaker gebruiken :+ ik heb er wel ook een normale bak naast staan. In de automatische zit AH schep & schoon (die met zwartwitte kat op verpakking), in de gewone zit Cats best Original. De ene kat doet zowel plas als poep op de autobak (maar gebruikt ook de gewone), de andere gebruikt vrij consequent de autobak voor poep en de gewone voor plas. Ik ben er dus nu best wel blij mee. Wel moet ik nog steeds de gewone bak scheppen, maar omdat een deel in de autobak gaat wel minder vaak. En ze hebben dus altijd één schone bak, ook als ik even twee dagen niet kan scheppen. Ik heb hem wel op manual staan, niet automatisch zoveel minuten na het gaan, omdat ze vaak redelijk snel na elkaar gaan. Maar ik krijg een melding als er een is geweest en dan kijk ik even op de camera en zet ik hem dan vanaf mn telefoon aan een kwartiertje later ofzo als de katten er niet meer bij zitten.

Hij is niet heel ruim van binnen, maar voor mijn katten uiteindelijk dus blijkbaar wel ruim genoeg, want ondanks andere bakken beschikbaar gebruiken ze deze dus nu wel regelmatig.

[ Bericht 4% gewijzigd door vlindertje89 op 09-12-2023 14:57:33 ]
pi_211572597
Een automatische heb ik ook over gedacht maar daar waar ik hem wil zetten zit geen stopcontact in de buurt. En af en toe wil ik hem ook gewoon flink af soppen en dat lijkt me lastig met een elektronische.

Ook een omega Paw, Roll ‘n Clean gezien maar dat lijkt me een grote stofwolk op te leveren elke keer als je hem draait.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')