abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 december 2023 @ 23:15:53 #76
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_211500937
Helaas is mijn kater met diabetes twee weken geleden overleden :'(
Ik heb nu dieetvoer over, dat ik wel graag wel weggeven. Ik kan er toch niks mee. De dierenvoedselbank hier wilde het niet hebben, maar misschien dat er hier iemand is die het wel kan gebruiken?

Of een instantie weet waar ze het kunnen gebruiken?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_211501375
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 20:41 schreef S_E het volgende:

[..]
In het asiel wel, maar ze heeft daarna nog 11 weken in een pleeggezin gezeten, vandaar dat ze al moest. Assistente en ook het etiket zei tussen de schouderbladen, dus dat is toch al wel weer iets lager :?
Ik maak me echt zorgen, al blijven de brokjes er nu vooralsnog in. Ze is ook alert.
Ik zou de spoedpost gewoon even bellen als je je nog steeds zorgen maakt. Dan kunnen zij voor jou de inschatting maken of er nu direct iets moet gebeuren, of je tot morgen kan wachten, of je tot opening eigen dierenarts kan wachten of dat er waarschijnlijk helemaal niks nodig is :)

Ik kwam er in elk geval na een hele dag zorgen maken en twijfelen achter dat 'mijn' spoedpost gewoon ook mensen aan de telefoon heeft zitten die triage doen en dus advies kunnen geven of langskomen nodig is of niet enzo, en ik wou dat ik gewoon vanochtend of vanmiddag al gebeld had want dat had een hoop energie aan zorgen en twijfelen gescheeld :)
pi_211501378
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 23:15 schreef livelink het volgende:
Helaas is mijn kater met diabetes twee weken geleden overleden :'(
Ik heb nu dieetvoer over, dat ik wel graag wel weggeven. Ik kan er toch niks mee. De dierenvoedselbank hier wilde het niet hebben, maar misschien dat er hier iemand is die het wel kan gebruiken?

Of een instantie weet waar ze het kunnen gebruiken?
Wat verdrietig :'( gecondoleerd! :*
@Sarabi misschien?
pi_211502621
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 23:55 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Wat verdrietig :'( gecondoleerd! :*
@:Sarabi misschien?
Lief, maar wij gebruiken nog normaal voer.

Gecondoleerd @livelink
pi_211502870
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 december 2023 20:41 schreef S_E het volgende:

[..]
In het asiel wel, maar ze heeft daarna nog 11 weken in een pleeggezin gezeten, vandaar dat ze al moest. Assistente en ook het etiket zei tussen de schouderbladen, dus dat is toch al wel weer iets lager :?
Ik maak me echt zorgen, al blijven de brokjes er nu vooralsnog in. Ze is ook alert.
En hoe ist nu? Mijn kat ook meerdere malen dat spul gegeven maar hij weet er toch elke keer bij te komen. En dan ging ie kwijlen als een gek! Ik geef het niet meer :N
pi_211505289
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2023 09:46 schreef Magica het volgende:

[..]
En hoe ist nu? Mijn kat ook meerdere malen dat spul gegeven maar hij weet er toch elke keer bij te komen. En dan ging ie kwijlen als een gek! Ik geef het niet meer :N
Vandaag geen kots meer tot nu toe. Ze ligt nu rustig te slapen en eet goed.
Maar ik ben best flink geschrokken. Ga toch kijken of er alternatieven voor dit spul zijn
pi_211507857
quote:
1s.gif Op zondag 3 december 2023 13:38 schreef S_E het volgende:

[..]
Vandaag geen kots meer tot nu toe. Ze ligt nu rustig te slapen en eet goed.
Maar ik ben best flink geschrokken. Ga toch kijken of er alternatieven voor dit spul zijn
Ik woon naast een bos dus veel last van teek. Ik ben erg tevreden over de serestobanden.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator woensdag 6 december 2023 @ 19:46:20 #83
382129 crew  Donna
pi_211537967
Oh jongens mijn buurvrouw 2 huizen verder heeft 3 of 4 katten. Zag ze vanmiddag mijn mini, dus zei ze oh is die van jou? Die is zo lief, komt altijd bij ons op de schutting zitten. Maar zegt ze; ze komt nu ook in de vensterbank bij me zitten want ik heb 4 kittens.
4!
KITTENS! O+ O+ O+ O+
pi_211538750
Vandaag de dag is het hebben van een nestje kittens niet meer iets om trots op te zijn.
Ik hoop dat haar 4 katten gesteriliseerd worden :@
  Moderator woensdag 6 december 2023 @ 20:44:49 #85
382129 crew  Donna
pi_211539037
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:23 schreef deadly_kiss het volgende:
Vandaag de dag is het hebben van een nestje kittens niet meer iets om trots op te zijn.
Ik hoop dat haar 4 katten gesteriliseerd worden :@
Rustaaaaaghhh.

Het is geen nestje van haar eigen katten. Ze kwam voor haar werk bij iemand die er niet zo goed voor zorgde en toen mocht ze ze zo meenemen want diegene wilde ze niet.
pi_211541163
quote:
0s.gif Op woensdag 6 december 2023 20:44 schreef Donna het volgende:

[..]
Rustaaaaaghhh.

Het is geen nestje van haar eigen katten. Ze kwam voor haar werk bij iemand die er niet zo goed voor zorgde en toen mocht ze ze zo meenemen want diegene wilde ze niet.
Ik ben rustaaaaaaagh :P
Maar dat maakt de situatie eigenlijk net zo treurig, ik hoop dat die kittens wel minimaal 12weken zijn en dat die andere persoon dan ook wel hulp krijgt voor de mamapoes die achterblijft.
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 07:29:07 #87
382129 crew  Donna
pi_211541208
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 07:12 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]
Ik ben rustaaaaaaagh :P
Maar dat maakt de situatie eigenlijk net zo treurig, ik hoop dat die kittens wel minimaal 12weken zijn en dat die andere persoon dan ook wel hulp krijgt voor de mamapoes die achterblijft.
Ja treurig, maar hoeveel boeren etc. dit niet doen. Ik ben het gewend.
Mijn ex is agrarisch monteur. Ze gooien de kittens nog net niet in zijn bus om mee te nemen, gebeurt echt wekelijks bijna.
Vaak zijn de moederpoezen ook niet eens hun eigen katten en hebben ze geen zin om die van een ander te steriliseren.

Maar goed, ze zijn erg schattig. O+
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 08:14:52 #88
382129 crew  Donna
pi_211541384
Oh niet dat ik het oké vind hoor. Maar er is gewoon geen beginnen aan om me er zo druk om te maken. Kan beter maar voor de kittens zorgen dan.
pi_211541805
Wij hebben sinds juni 2 katten in huis. Mijn vriendin wilde altijd graag katten, dus we hebben 2 broers uit dezelfde nest. Ik heb nooit veel met katten gehad, en moet zeggen dat dat niet echt veranderd is. Ik probeer wel een beetje te helpen met voeren enzo en de kattenbak te doen.

Het zijn echt 2 duiveltjes. Zitten de hele dag achter elkaar aan en met elkaar te spelen. Onze hond van 10 moet niks hebben van de drukte dus zoekt meestal een stil plekje in huis om lekker te slapen.

Nu haalt 1 van de katten echt het bloed onder m'n nagels vandaan. Ze mogen niet op ons kookeiland komen en eentje klimt er sinds zo'n 3 maanden meerdere keren per dag op. In het begin zeiden we luid nee en hebben we hem weer op de grond gezet. Daarna kwam de plantenspuit. Ik heb hem zelfs een aantal keer onder de kraan gehouden, wat hij echt verschrikkelijk vond, maar ook dat helpt niet. Hij blijft op het kookeiland springen en springt er ook gelijk af wanneer we met de plantenspuit aankomen. We hebben hem ook een keer gelaten om te kijken wat hij nou precies doet, maar hij loopt een rondje en springt er weer af.

Ik vind het inmiddels een beetje sneu worden want hij is de halve dag doorweekt. Je spuit hem nat, hij likt zichzelf schoon en springt er weer op. Iemand nog andere tips wat we zouden kunnen doen?
pi_211541952
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 07:29 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja treurig, maar hoeveel boeren etc. dit niet doen. Ik ben het gewend.
Mijn ex is agrarisch monteur. Ze gooien de kittens nog net niet in zijn bus om mee te nemen, gebeurt echt wekelijks bijna.
Vaak zijn de moederpoezen ook niet eens hun eigen katten en hebben ze geen zin om die van een ander te steriliseren.

Maar goed, ze zijn erg schattig. O+
Ja klopt hoor, ik woon zelf in een "durp" en hier zijn er best wat vrijwilligers die continu katten vangen in de polder, zowel wilde en gedumpte jong en oud ;(
Gewoon zo sneu, en juist daarom omdat ik dagelijks opvang katten voorbij zie komen op de socials, gaan mijn nekharen omhoog staan van hobby en oeps nestjes.
pi_211541992
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 09:30 schreef MaximumRush het volgende:
Wij hebben sinds juni 2 katten in huis. Mijn vriendin wilde altijd graag katten, dus we hebben 2 broers uit dezelfde nest. Ik heb nooit veel met katten gehad, en moet zeggen dat dat niet echt veranderd is. Ik probeer wel een beetje te helpen met voeren enzo en de kattenbak te doen.

Het zijn echt 2 duiveltjes. Zitten de hele dag achter elkaar aan en met elkaar te spelen. Onze hond van 10 moet niks hebben van de drukte dus zoekt meestal een stil plekje in huis om lekker te slapen.

Nu haalt 1 van de katten echt het bloed onder m'n nagels vandaan. Ze mogen niet op ons kookeiland komen en eentje klimt er sinds zo'n 3 maanden meerdere keren per dag op. In het begin zeiden we luid nee en hebben we hem weer op de grond gezet. Daarna kwam de plantenspuit. Ik heb hem zelfs een aantal keer onder de kraan gehouden, wat hij echt verschrikkelijk vond, maar ook dat helpt niet. Hij blijft op het kookeiland springen en springt er ook gelijk af wanneer we met de plantenspuit aankomen. We hebben hem ook een keer gelaten om te kijken wat hij nou precies doet, maar hij loopt een rondje en springt er weer af.

Ik vind het inmiddels een beetje sneu worden want hij is de halve dag doorweekt. Je spuit hem nat, hij likt zichzelf schoon en springt er weer op. Iemand nog andere tips wat we zouden kunnen doen?
Stoppen met de plantenspuit en water aub.
Heeft hij de hele dag voer tot zijn beschikking?
Ik gok zomaar dat hij daar voedselresten ruikt,of weet dat er daar dagelijks iets bereid wordt en dat hij wil eten?

Met straffen krijgt hij alleen maar een bloedhekel aan jou, en dat kan zich nog ontwikkelen in niet zo fraaie gedragsproblemen.
Jou in je benen aanvallen,in je schoenen pissen bijvoorbeeld.
Jij laat hem nu angstig en boos voelen, hij linkt de kraan met jou en niet met het kookeinland.

Zijn ze gesteriliseerd?
Hebben ze de hele dag eten?
pi_211542146
quote:

Om te beginnen gewoon accepteren dat je katten heb en stoppen met dat idiote straffen. Geef je kat bijvoorbeeld eens wat positieve aandacht.
Spoilers!
pi_211542732
quote:

Ehh, je hebt katten. Die houden van ontdekken, klimmen en jagen. Zorg dat er nooit iets te eten op het aanrecht/ kookeiland is dan gaat de interesse er op den duur wel vanaf. (dit duurt lang) zorg dat er iets is wat nog interessanter is. Bv Een krabpaal die een stuk hoger is als je keuken. En stop met dat straf gedoe. Dat maakt het alleen maar erger.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 7 december 2023 @ 11:13:15 #94
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_211542823
quote:

Aluminiumfolie op het kookeiland. Daar schrikt ie van, misschien helpt dat. Straffen helpt in ieder geval niet.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_211543134
Katten zijn gecastreerd en hebben genoeg eten. Er ligt vrijwel niks op het kookeiland. Zal het eens proberen met aluminiumfolie. Wordt alleen een beetje veel folie met een aanrecht van 2,40 en een eiland van 3,6 bij 1,2. Ze hebben ook genoeg krabpalen en ons huis lijkt inmiddels een dierenspeciaalzaak met al dat speelgoed, echt top.
pi_211543204
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 11:49 schreef MaximumRush het volgende:
Katten zijn gecastreerd en hebben genoeg eten. Er ligt vrijwel niks op het kookeiland. Zal het eens proberen met aluminiumfolie. Wordt alleen een beetje veel folie met een aanrecht van 2,40 en een eiland van 3,6 bij 1,2. Ze hebben ook genoeg krabpalen en ons huis lijkt inmiddels een dierenspeciaalzaak met al dat speelgoed, echt top.
Je klinkt als een echte liefhebber. Fijn voor die beestjes O+
Spoilers!
pi_211543272
quote:
7s.gif Op donderdag 7 december 2023 11:13 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]
Aluminiumfolie op het kookeiland. Daar schrikt ie van, misschien helpt dat. Straffen helpt in ieder geval niet.
Zelf aluminiumfolie heeft niet geholpen bij mijn kater. Die klimt overal op. Dus grijp al niet meer eens in.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator donderdag 7 december 2023 @ 12:02:40 #98
382129 crew  Donna
pi_211543283
Mijn kitten is er vanzelf weer mee gestopt na een paar weken. Consequent haar er af gehaald met 'NEE' als ik het zag, maar ik ben er natuurlijk niet altijd bij. Het is nu geloof ik niet interessant meer.
Ze zit liever bovenop de koelkast. >:)

Bij voorkeur steekt ze een pootje tussen de deur als je 'm even open hebt. :')
pi_211543368
quote:
15s.gif Op donderdag 7 december 2023 11:54 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Je klinkt als een echte liefhebber. Fijn voor die beestjes O+
Ik heb gewoon niet zo veel met katten. Ze krijgen genoeg aandacht van m'n vriendin en worden uitstekend verzorgd.

Ik werk vanuit huis dus ben altijd met ze. Desondanks dat ik er vrij weinig mee heb zorg ik er wel voor dat ze altijd vers water, eten en een schoon kattenbak hebben. En af en toe ben ik de beroerdste niet en speel ik even met ze. Ik heb er gewoon niks mee.
  donderdag 7 december 2023 @ 12:30:43 #100
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_211543481
quote:
0s.gif Op donderdag 7 december 2023 12:02 schreef Donna het volgende:
Mijn kitten is er vanzelf weer mee gestopt na een paar weken. Consequent haar er af gehaald met 'NEE' als ik het zag, maar ik ben er natuurlijk niet altijd bij. Het is nu geloof ik niet interessant meer.
Ze zit liever bovenop de koelkast. >:)

Bij voorkeur steekt ze een pootje tussen de deur als je 'm even open hebt. :')
Mijn tijger heeft een fase gehad waarbij ze openstaande deuren dicht deed, en dan ging zitten mauwen dat ze er door wilde :')
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')