Ik zou de spoedpost gewoon even bellen als je je nog steeds zorgen maakt. Dan kunnen zij voor jou de inschatting maken of er nu direct iets moet gebeuren, of je tot morgen kan wachten, of je tot opening eigen dierenarts kan wachten of dat er waarschijnlijk helemaal niks nodig isquote:Op zaterdag 2 december 2023 20:41 schreef S_E het volgende:
[..]
In het asiel wel, maar ze heeft daarna nog 11 weken in een pleeggezin gezeten, vandaar dat ze al moest. Assistente en ook het etiket zei tussen de schouderbladen, dus dat is toch al wel weer iets lager![]()
Ik maak me echt zorgen, al blijven de brokjes er nu vooralsnog in. Ze is ook alert.
Wat verdrietigquote:Op zaterdag 2 december 2023 23:15 schreef livelink het volgende:
Helaas is mijn kater met diabetes twee weken geleden overleden![]()
Ik heb nu dieetvoer over, dat ik wel graag wel weggeven. Ik kan er toch niks mee. De dierenvoedselbank hier wilde het niet hebben, maar misschien dat er hier iemand is die het wel kan gebruiken?
Of een instantie weet waar ze het kunnen gebruiken?
Lief, maar wij gebruiken nog normaal voer.quote:Op zaterdag 2 december 2023 23:55 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Wat verdrietiggecondoleerd!
![]()
@:Sarabi misschien?
En hoe ist nu? Mijn kat ook meerdere malen dat spul gegeven maar hij weet er toch elke keer bij te komen. En dan ging ie kwijlen als een gek! Ik geef het niet meerquote:Op zaterdag 2 december 2023 20:41 schreef S_E het volgende:
[..]
In het asiel wel, maar ze heeft daarna nog 11 weken in een pleeggezin gezeten, vandaar dat ze al moest. Assistente en ook het etiket zei tussen de schouderbladen, dus dat is toch al wel weer iets lager![]()
Ik maak me echt zorgen, al blijven de brokjes er nu vooralsnog in. Ze is ook alert.
Vandaag geen kots meer tot nu toe. Ze ligt nu rustig te slapen en eet goed.quote:Op zondag 3 december 2023 09:46 schreef Magica het volgende:
[..]
En hoe ist nu? Mijn kat ook meerdere malen dat spul gegeven maar hij weet er toch elke keer bij te komen. En dan ging ie kwijlen als een gek! Ik geef het niet meer
Ik woon naast een bos dus veel last van teek. Ik ben erg tevreden over de serestobanden.quote:Op zondag 3 december 2023 13:38 schreef S_E het volgende:
[..]
Vandaag geen kots meer tot nu toe. Ze ligt nu rustig te slapen en eet goed.
Maar ik ben best flink geschrokken. Ga toch kijken of er alternatieven voor dit spul zijn
Rustaaaaaghhh.quote:Op woensdag 6 december 2023 20:23 schreef deadly_kiss het volgende:
Vandaag de dag is het hebben van een nestje kittens niet meer iets om trots op te zijn.
Ik hoop dat haar 4 katten gesteriliseerd worden
Ik ben rustaaaaaaaghquote:Op woensdag 6 december 2023 20:44 schreef Donna het volgende:
[..]
Rustaaaaaghhh.
Het is geen nestje van haar eigen katten. Ze kwam voor haar werk bij iemand die er niet zo goed voor zorgde en toen mocht ze ze zo meenemen want diegene wilde ze niet.
Ja treurig, maar hoeveel boeren etc. dit niet doen. Ik ben het gewend.quote:Op donderdag 7 december 2023 07:12 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Ik ben rustaaaaaaagh![]()
Maar dat maakt de situatie eigenlijk net zo treurig, ik hoop dat die kittens wel minimaal 12weken zijn en dat die andere persoon dan ook wel hulp krijgt voor de mamapoes die achterblijft.
Ja klopt hoor, ik woon zelf in een "durp" en hier zijn er best wat vrijwilligers die continu katten vangen in de polder, zowel wilde en gedumpte jong en oudquote:Op donderdag 7 december 2023 07:29 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja treurig, maar hoeveel boeren etc. dit niet doen. Ik ben het gewend.
Mijn ex is agrarisch monteur. Ze gooien de kittens nog net niet in zijn bus om mee te nemen, gebeurt echt wekelijks bijna.
Vaak zijn de moederpoezen ook niet eens hun eigen katten en hebben ze geen zin om die van een ander te steriliseren.
Maar goed, ze zijn erg schattig.
Stoppen met de plantenspuit en water aub.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:30 schreef MaximumRush het volgende:
Wij hebben sinds juni 2 katten in huis. Mijn vriendin wilde altijd graag katten, dus we hebben 2 broers uit dezelfde nest. Ik heb nooit veel met katten gehad, en moet zeggen dat dat niet echt veranderd is. Ik probeer wel een beetje te helpen met voeren enzo en de kattenbak te doen.
Het zijn echt 2 duiveltjes. Zitten de hele dag achter elkaar aan en met elkaar te spelen. Onze hond van 10 moet niks hebben van de drukte dus zoekt meestal een stil plekje in huis om lekker te slapen.
Nu haalt 1 van de katten echt het bloed onder m'n nagels vandaan. Ze mogen niet op ons kookeiland komen en eentje klimt er sinds zo'n 3 maanden meerdere keren per dag op. In het begin zeiden we luid nee en hebben we hem weer op de grond gezet. Daarna kwam de plantenspuit. Ik heb hem zelfs een aantal keer onder de kraan gehouden, wat hij echt verschrikkelijk vond, maar ook dat helpt niet. Hij blijft op het kookeiland springen en springt er ook gelijk af wanneer we met de plantenspuit aankomen. We hebben hem ook een keer gelaten om te kijken wat hij nou precies doet, maar hij loopt een rondje en springt er weer af.
Ik vind het inmiddels een beetje sneu worden want hij is de halve dag doorweekt. Je spuit hem nat, hij likt zichzelf schoon en springt er weer op. Iemand nog andere tips wat we zouden kunnen doen?
Om te beginnen gewoon accepteren dat je katten heb en stoppen met dat idiote straffen. Geef je kat bijvoorbeeld eens wat positieve aandacht.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:30 schreef MaximumRush het volgende:
Wij hebben sinds juni 2 katten in huis. Mijn vriendin wilde altijd graag katten, dus we hebben 2 broers uit dezelfde nest. Ik heb nooit veel met katten gehad, en moet zeggen dat dat niet echt veranderd is. Ik probeer wel een beetje te helpen met voeren enzo en de kattenbak te doen.
Het zijn echt 2 duiveltjes. Zitten de hele dag achter elkaar aan en met elkaar te spelen. Onze hond van 10 moet niks hebben van de drukte dus zoekt meestal een stil plekje in huis om lekker te slapen.
Nu haalt 1 van de katten echt het bloed onder m'n nagels vandaan. Ze mogen niet op ons kookeiland komen en eentje klimt er sinds zo'n 3 maanden meerdere keren per dag op. In het begin zeiden we luid nee en hebben we hem weer op de grond gezet. Daarna kwam de plantenspuit. Ik heb hem zelfs een aantal keer onder de kraan gehouden, wat hij echt verschrikkelijk vond, maar ook dat helpt niet. Hij blijft op het kookeiland springen en springt er ook gelijk af wanneer we met de plantenspuit aankomen. We hebben hem ook een keer gelaten om te kijken wat hij nou precies doet, maar hij loopt een rondje en springt er weer af.
Ik vind het inmiddels een beetje sneu worden want hij is de halve dag doorweekt. Je spuit hem nat, hij likt zichzelf schoon en springt er weer op. Iemand nog andere tips wat we zouden kunnen doen?
Ehh, je hebt katten. Die houden van ontdekken, klimmen en jagen. Zorg dat er nooit iets te eten op het aanrecht/ kookeiland is dan gaat de interesse er op den duur wel vanaf. (dit duurt lang) zorg dat er iets is wat nog interessanter is. Bv Een krabpaal die een stuk hoger is als je keuken. En stop met dat straf gedoe. Dat maakt het alleen maar erger.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:30 schreef MaximumRush het volgende:
Aluminiumfolie op het kookeiland. Daar schrikt ie van, misschien helpt dat. Straffen helpt in ieder geval niet.quote:Op donderdag 7 december 2023 09:30 schreef MaximumRush het volgende:
Je klinkt als een echte liefhebber. Fijn voor die beestjesquote:Op donderdag 7 december 2023 11:49 schreef MaximumRush het volgende:
Katten zijn gecastreerd en hebben genoeg eten. Er ligt vrijwel niks op het kookeiland. Zal het eens proberen met aluminiumfolie. Wordt alleen een beetje veel folie met een aanrecht van 2,40 en een eiland van 3,6 bij 1,2. Ze hebben ook genoeg krabpalen en ons huis lijkt inmiddels een dierenspeciaalzaak met al dat speelgoed, echt top.
Zelf aluminiumfolie heeft niet geholpen bij mijn kater. Die klimt overal op. Dus grijp al niet meer eens in.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Aluminiumfolie op het kookeiland. Daar schrikt ie van, misschien helpt dat. Straffen helpt in ieder geval niet.
Ik heb gewoon niet zo veel met katten. Ze krijgen genoeg aandacht van m'n vriendin en worden uitstekend verzorgd.quote:Op donderdag 7 december 2023 11:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Je klinkt als een echte liefhebber. Fijn voor die beestjes
Mijn tijger heeft een fase gehad waarbij ze openstaande deuren dicht deed, en dan ging zitten mauwen dat ze er door wildequote:Op donderdag 7 december 2023 12:02 schreef Donna het volgende:
Mijn kitten is er vanzelf weer mee gestopt na een paar weken. Consequent haar er af gehaald met 'NEE' als ik het zag, maar ik ben er natuurlijk niet altijd bij. Het is nu geloof ik niet interessant meer.
Ze zit liever bovenop de koelkast.![]()
Bij voorkeur steekt ze een pootje tussen de deur als je 'm even open hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |