abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211090193
Hier gooien we alles op de grill, smoker of barbecue.

Joene serveerde Shortribs:

Sarabi serveerde biertjes met buikspek:

En Sarabi serveerde biertjes met Cuban Sandwich Smokey Style, met procureur:

En Sarabi serveerde ook biertjes met pulled pork:

Investeerdertje investeerde in een hele reeks foto's en beschrijvingen in een enorme burger:

En even daarvoor serveerde Sarabi .... biertjes met NY Buffalo Chicken Dip

Oow en ik maakte zelf een varkensschoudertje:

Smoke on!
pi_211090212
quote:
0s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 16:55 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]
Die krijg je toch nooit op tijd ontdooit?
Moet toch wel lukken binnen 30 uur?
pi_211101638
quote:
7s.gif Op donderdag 26 oktober 2023 16:58 schreef Scorpie het volgende:
Oow en ik maakte zelf een varkensschoudertje:
Gisteren dit Varkensschoudertje gehad, gerookt op appelhout 110°C tot 50°kern dan nog even grillen boven de kolen. :P

Onwijs mals en smaakvol stukje varkensvlees, het spat uit elkaar in je mond... Nooit eerder zoiets gehad, helaas niet altijd en overal verkrijgbaar. Deze was van de Sligro waar ik het nog niet eerder had zien liggen. Hopelijk blijft hat daar een blijver, volgende keer ga ik er zeker naar vragen wanneer het er niet meer ligt.

Helaas geen foto van na de bereiding, zag er zo goed uit dat ik alles vergat en alleen nog maar wou eten. O+ :P
pi_211113268
Het heeft uiteindelijk bijna 22 uur geduurd, maar ben wel redelijk tevreden.

zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:13:39 #5
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211113369
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 19:02 schreef VaderVanJezus het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben onderweg!!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_211114126
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er prachtig uit, mooie bark.
Spoilers!
pi_211133884
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgende keer maar weer inpakken? :P
Uitvinder van de biersmiley.
pi_211156637
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 oktober 2023 16:28 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Gisteren dit Varkensschoudertje gehad, gerookt op appelhout 110°C tot 50°kern dan nog even grillen boven de kolen. :P
[ afbeelding ]

Onwijs mals en smaakvol stukje varkensvlees, het spat uit elkaar in je mond... Nooit eerder zoiets gehad, helaas niet altijd en overal verkrijgbaar. Deze was van de Sligro waar ik het nog niet eerder had zien liggen. Hopelijk blijft hat daar een blijver, volgende keer ga ik er zeker naar vragen wanneer het er niet meer ligt.

Helaas geen foto van na de bereiding, zag er zo goed uit dat ik alles vergat en alleen nog maar wou eten. O+ :P
Dit is zo'n godvergeten fucking lekker stuk vlees met een bak vol smaak.
Ligt regelmatig bij Sligro kan ik je vertellen.

Heb het eerder gemaakt op de grillpan met citroen/knoflook/oregano marinade, later dit jaar souflaki van gemaakt op de BBQ.

Die van jou is ook een goede zeg... Hoe lang duurde het roken?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_211157642
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 13:57 schreef Red_85 het volgende:
Die van jou is ook een goede zeg... Hoe lang duurde het roken?
Was inderdaad uit de kunst, als het me blind was voorgeschoteld had ik nooit durven zeggen dit is varken... Nog nooit zo'n lekker vet doorregen stuk varken gehad een geheel andere structuur dan het varken wat we hier doorgaans kennen.

Hoe lang het roken heeft geduurd heb ik helaas niet bijgehouden, slechts gelet op de kern temperatuur. Wanneer ik het grof zou moeten inschatten zal rond de 20 minuten geweest zijn. Geadviseerd werd indirect op 130°C garen, ik zat er 20°C onder. En daar was niets verkeerd aan, ging perfect maar zal iets langer duren dan.
pi_211157693
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:35 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Was inderdaad uit de kunst, als het me blind was voorgeschoteld had ik nooit durven zeggen dit is varken... Nog nooit zo'n lekker vet doorregen stuk varken gehad een geheel andere structuur dan het varken wat we hier doorgaans kennen.

Hoe lang het roken heeft geduurd heb ik helaas niet bijgehouden, slechts gelet op de kern temperatuur. Wanneer ik het grof zou moeten inschatten zal rond de 20 minuten geweest zijn. Geadviseerd werd indirect op 130°C garen, ik zat er 20°C onder. En daar was niets verkeerd aan, ging perfect maar zal iets langer duren dan.
Topper.
Staat op mijn bbq bucket lijst nu :D

Qua doorregenheid en structuur, NLse Duroc zijn er wel mee vergelijkbaar. Sommige slagers hebben het. Bij mij in de buurt heeft er 1 Duroc Ribeye, ook bijna zo mals en doorregen als bovenstaand.

2 bonustips:
Als je in de buurt bent van DE, ga dan overigens ook daar naar de supermarkt en zoek naar Schweinenackenfleish. Duimdikke plakken van de procureur, niet van die laffe dunne lapjes hier. Voor een habbekratsch.

bij Sligro heb je ook af en toe van datzelfde merk varken de Secreto. Als je iets doorregens wil hebben...
1947-2016
pi_211157984
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 15:43 schreef Red_85 het volgende:
Als je in de buurt bent van DE, ga dan overigens ook daar naar de supermarkt en zoek naar Schweinenackenfleish. Duimdikke plakken van de procureur, niet van die laffe dunne lapjes hier. Voor een habbekratsch.
Dankjewel, zal eens opletten... Ben 2de generatie import mof en kwart Belg en woon in Zuid Oostelijk Limburg, 20km van Aken en 3 km van de grens. Deutschland ist für mich die zweite heimat!
pi_211158051
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:13 schreef Watuntrik het volgende:

[..]
Dankjewel, zal eens opletten... Ben 2de generatie import mof en kwart Belg en woon in Zuid Oostelijk Limburg, 20km van Aken en 3 km van de grens. Deutschland ist für mich die zweite heimat!
Lucky you :D
Culy hotspot.
1947-2016
pi_211158235
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2023 16:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Lucky you :D
Culy hotspot.
Idd goed eten daar kwam er vroeger wel veel... Laatste tijd minder, geen zin meer in auto rijden doe nu alles op de fiets. Al lang niet meer geweest...Op de fiets is het daar voor Nederlandse begrippen bijna zelfmoord, die gekken moffen rijden je zo plat met hun assertief rijgedrag in hun gouden koe. :D Als fietser ben je daar vogelvrij, kennen ook bijna geen fietspaden dus als het te link wordt moet je op de stoep fietsen bij de voetgangers.

En beetje verwend met de Sligro naast de deur, 2 minuten ben ik daar... :') Zou goed kunnen dat ik eens vroeger moet gaan om dat lekkere stukje vlees te vinden. Mogelijk alles al verkocht als ik kom. Had het nooit eerder daar gezien.
pi_211982506
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2023 08:44 schreef dimmak het volgende:

[..]
Volgende keer maar weer inpakken? :P
Weet niet, vind zo'n goede korst wel echt wat toevoegen.
pi_211982550
Morgen voor het eerst shortribs.
Ik lees dat het resultaat vaak wat tegenvalt, dus begin met een bescheiden stuk van 1,4kg.
Alleen peper, zout en hickory hout en inpakken wanneer nodig.
pi_211991510
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 12:46 schreef VaderVanJezus het volgende:
Morgen voor het eerst shortribs.
Ik lees dat het resultaat vaak wat tegenvalt, dus begin met een bescheiden stuk van 1,4kg.
Alleen peper, zout en hickory hout en inpakken wanneer nodig.
Ik heb maar 1 keer short ribs gemaakt, en ik vond de smaak wat flauwig, alsof het vlees te dik was voor de rub.
Zelf dacht ik aan een beetje injecteren de volgende keer.

Succes jij, ik ben benieuwd hoe het gaat . :)
pi_211993673

Nu inpakken en wachten.

Heb het overtollige afgesneden vet uitgebakken, weet nog niet wat er mee te doen.
Misschien aardappels in bakken?
pi_211995612

^O^
pi_212000130
quote:
Ziet er goed uit, lekkere rook rand ook :)
Was het lekker ?
pi_212001338
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 06:05 schreef Xlarge het volgende:

[..]
Ziet er goed uit, lekkere rook rand ook :)
Was het lekker ?
Ja, ben erg tevreden voor de eerste keer.
Volgende wel een rub en wat minder vet weg snijden, ik vond juist de stukjes waar een laagje vet op zat erg lekker.
Bij een kerntemperatuur van 95 graden voelde die nog wat stug aan, dus nog een uurtje terug gelegd.
  woensdag 13 maart 2024 @ 09:18:10 #21
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_212806800
quote:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zag er goed uit. Die van mij gaat vd week weer aan :).
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  woensdag 13 maart 2024 @ 13:15:12 #22
37887 Dauthi
Progressive
pi_212809426
Voor komend seizoen een Weber Smokey Mountain op de kop getikt op marktplaats.

Te gebruiken als smoker, grill en direct heat pit zoals Chuds BBQ doet met zijn Chud box op youtube, en Snow's BBQ.

Heb er zin in *O*
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_212811504
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2024 13:15 schreef Dauthi het volgende:
Voor komend seizoen een Weber Smokey Mountain op de kop getikt op marktplaats.

Te gebruiken als smoker, grill en direct heat pit zoals Chuds BBQ doet met zijn Chud box op youtube, en Snow's BBQ.

Heb er zin in *O*
Ben ook erg tevreden met de WSM.
Super makkelijk in gebruik voor low and slow.
  woensdag 13 maart 2024 @ 17:24:10 #24
37887 Dauthi
Progressive
pi_212812037
Weber is over het algemeen makkelijk in gebruik.

Je moet het alleen leren.

Na een normale weber en een cheapass offset van de gamma, weer wat nieuws om te leren.
Het is wel jammer dat de ondiepe waterschaal niet meer wordt verkocht (versie 1.0 van wsm model), dan zou er meer ruimte zijn om hout te verbanden.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  donderdag 14 maart 2024 @ 18:09:00 #25
37887 Dauthi
Progressive
pi_212826224
Lekker weer, dus meteen maar een kip op de WSM.
Een kleine chimney vol is genoeg om hem strak op 150 graden te krijgen.
Blokje rookhout er bij en gaan :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')