Moet toch wel lukken binnen 30 uur?quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:55 schreef Bzzzzt het volgende:
[..]
Die krijg je toch nooit op tijd ontdooit?
Gisteren dit Varkensschoudertje gehad, gerookt op appelhout 110°C tot 50°kern dan nog even grillen boven de kolen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 16:58 schreef Scorpie het volgende:
Oow en ik maakte zelf een varkensschoudertje:
Ik ben onderweg!!quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:02 schreef VaderVanJezus het volgende:
Het heeft uiteindelijk bijna 22 uur geduurd, maar ben wel redelijk tevreden.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er prachtig uit, mooie bark.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:02 schreef VaderVanJezus het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Volgende keer maar weer inpakken?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:02 schreef VaderVanJezus het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit is zo'n godvergeten fucking lekker stuk vlees met een bak vol smaak.quote:Op vrijdag 27 oktober 2023 16:28 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Gisteren dit Varkensschoudertje gehad, gerookt op appelhout 110°C tot 50°kern dan nog even grillen boven de kolen.![]()
[ afbeelding ]
Onwijs mals en smaakvol stukje varkensvlees, het spat uit elkaar in je mond... Nooit eerder zoiets gehad, helaas niet altijd en overal verkrijgbaar. Deze was van de Sligro waar ik het nog niet eerder had zien liggen. Hopelijk blijft hat daar een blijver, volgende keer ga ik er zeker naar vragen wanneer het er niet meer ligt.
Helaas geen foto van na de bereiding, zag er zo goed uit dat ik alles vergat en alleen nog maar wou eten.![]()
Was inderdaad uit de kunst, als het me blind was voorgeschoteld had ik nooit durven zeggen dit is varken... Nog nooit zo'n lekker vet doorregen stuk varken gehad een geheel andere structuur dan het varken wat we hier doorgaans kennen.quote:Op woensdag 1 november 2023 13:57 schreef Red_85 het volgende:
Die van jou is ook een goede zeg... Hoe lang duurde het roken?
Topper.quote:Op woensdag 1 november 2023 15:35 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Was inderdaad uit de kunst, als het me blind was voorgeschoteld had ik nooit durven zeggen dit is varken... Nog nooit zo'n lekker vet doorregen stuk varken gehad een geheel andere structuur dan het varken wat we hier doorgaans kennen.
Hoe lang het roken heeft geduurd heb ik helaas niet bijgehouden, slechts gelet op de kern temperatuur. Wanneer ik het grof zou moeten inschatten zal rond de 20 minuten geweest zijn. Geadviseerd werd indirect op 130°C garen, ik zat er 20°C onder. En daar was niets verkeerd aan, ging perfect maar zal iets langer duren dan.
Dankjewel, zal eens opletten... Ben 2de generatie import mof en kwart Belg en woon in Zuid Oostelijk Limburg, 20km van Aken en 3 km van de grens. Deutschland ist für mich die zweite heimat!quote:Op woensdag 1 november 2023 15:43 schreef Red_85 het volgende:
Als je in de buurt bent van DE, ga dan overigens ook daar naar de supermarkt en zoek naar Schweinenackenfleish. Duimdikke plakken van de procureur, niet van die laffe dunne lapjes hier. Voor een habbekratsch.
Lucky youquote:Op woensdag 1 november 2023 16:13 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Dankjewel, zal eens opletten... Ben 2de generatie import mof en kwart Belg en woon in Zuid Oostelijk Limburg, 20km van Aken en 3 km van de grens. Deutschland ist für mich die zweite heimat!
Idd goed eten daar kwam er vroeger wel veel... Laatste tijd minder, geen zin meer in auto rijden doe nu alles op de fiets. Al lang niet meer geweest...Op de fiets is het daar voor Nederlandse begrippen bijna zelfmoord, die gekken moffen rijden je zo plat met hun assertief rijgedrag in hun gouden koe.quote:
Ik heb maar 1 keer short ribs gemaakt, en ik vond de smaak wat flauwig, alsof het vlees te dik was voor de rub.quote:Op woensdag 10 januari 2024 12:46 schreef VaderVanJezus het volgende:
Morgen voor het eerst shortribs.
Ik lees dat het resultaat vaak wat tegenvalt, dus begin met een bescheiden stuk van 1,4kg.
Alleen peper, zout en hickory hout en inpakken wanneer nodig.
Ja, ben erg tevreden voor de eerste keer.quote:Op vrijdag 12 januari 2024 06:05 schreef Xlarge het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, lekkere rook rand ook
Was het lekker ?
Zag er goed uit. Die van mij gaat vd week weer aanquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 19:02 schreef VaderVanJezus het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben ook erg tevreden met de WSM.quote:Op woensdag 13 maart 2024 13:15 schreef Dauthi het volgende:
Voor komend seizoen een Weber Smokey Mountain op de kop getikt op marktplaats.
Te gebruiken als smoker, grill en direct heat pit zoals Chuds BBQ doet met zijn Chud box op youtube, en Snow's BBQ.
Heb er zin in
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |