ja eens, al moeten we ook erkennen dat er vanuit de rechtse hoek veel haat is richting joden. En niet te vergeten de dingen die men zegt bij voetbalwedstrijden.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 21:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Klopt, dat was inderdaad verschrikkelijk. Maar het is nu niet zo dat er in de Westerse wereld een bredere trend is van incidenten jegens moslims. Sterker nog, het zijn vaak individuen vanuit de moslimgemeenschap (bijvoorbeeld tijdens protesten) die haat aanwakkeren jegens Joden.
Complimenten voor de volzin met je mening, serieus. Dit nodigt veel beter uit om erop in te haken dan die kreten voor 14-jarigen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 21:57 schreef Slayage het volgende:
Er wordt gespeculeerd dat moslims, die traditioneel overwegend Democrats stemmen, in een aantal swingstates de doorslaggevende factor kunnen zijn door niet op Biden te stemmen.
[ twitter ]
Mooie duiding!quote:Op donderdag 26 oktober 2023 11:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar het was niet van jou, het zat in de gezamenlijke fooienpot en toen de boel verdeeld moest worden zat je thuis boos te doen om het en of ander en deed je niet mee
Nee. Idd. Niets richting moslims. Zijn altijd laatstgenoemde die haat zaaien.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 21:51 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Klopt, dat was inderdaad verschrikkelijk. Maar het is nu niet zo dat er in de Westerse wereld een bredere trend is van incidenten jegens moslims. Sterker nog, het zijn vaak individuen vanuit de moslimgemeenschap (bijvoorbeeld tijdens protesten) die haat aanwakkeren jegens Joden.
Correct. Vrouwen..homo's..joden.. er zijn aardig wat groepen te bedenken die niet veilig zijn voor wangedrag van moslims. Zullen deze mensen ooit de hand in eigen boezem steken? Welnee, zij zijn juist het slachtoffer.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:11 schreef Rupibma het volgende:
[..]
Nee. Idd. Niets richting moslims. Zijn altijd laatstgenoemde die haat zaaien.
Racist.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:18 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Correct. Vrouwen..homo's..joden.. er zijn aardig wat groepen te bedenken die niet veilig zijn voor wangedrag van moslims. Zullen deze mensen ooit de hand in eigen boezem steken? Welnee, zij zijn juist het slachtoffer.
Islamofobie 😫
Discriminatie 😫
Etc etc
Rot toch op 🤮
Jodenhaat is tegenwoordig een bijna exclusief links/islamitisch fenomeen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 21:52 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja eens, al moeten we ook erkennen dat er vanuit de rechtse hoek veel haat is richting joden. En niet te vergeten de dingen die men zegt bij voetbalwedstrijden.
oh en dan de joden altijd negatief in complotten voorkomen en daar geloven toch ook wel absurd veel mensen in vind ik
Hij zegt feitelijk niks onwaar. Dat maakt hem geen racist.quote:
Ik denk dat je gelijk hebt over de Nederlandse situatie, en mijn twee centen, ik zie denk hier ook nog heel veel bij winnen.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:05 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Complimenten voor de volzin met je mening, serieus. Dit nodigt veel beter uit om erop in te haken dan die kreten voor 14-jarigen.
Ik denk dat deze voorspelling wel eens juist kon zijn. Niet alleen de stemmers met een islamitische achtergrond maar het progressieve segment van de kiezers zou hier weleens op af kunnen knappen.
In Nederland zou dit ook kunnen leiden tot een ruk naar rechts, maar dan omdat juist veel kiezers hun conclusies trekken na het zien van de beelden van de demonstraties en de intimidatie van Joden. Dat zou rampzalig zijn in mijn mening.
In het geval van de islam is dat wel duidelijk: het bestaan van Israël is een ontkenning van de superioriteit van de islam. Dat is wat moslims wereldwijd verbindt tegen de staat Israël en dat is waarom ze die vernietigd willen zien. De Palestijnen zijn uiteraard slechts een middel tot dat doel - er zullen maar weinig moslims zijn die echt om het lot van de Palestijnen geven.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 21:45 schreef littlemindy het volgende:
Wat me blijft verbazen aan dit conflict, is dat mensen in compleet andere landen het blijkbaar nodig vinden om ofwel Joden ofwel Moslims aan te vallen / het leven zuur te maken om iets wat elders op de wereld plaatsvindt.
Als ergens een groep Nederlanders afgemaakt wordt door Chinezen dan vind ik dat heel triest, maar het leidt er bij mij toch niet toe om de lokale Chinees te bestormen omdat de beste man toevallig uit hetzelfde land komt.
Waarom laten mensen zich zo opjutten dat ze alle rationaliteit verliezen?
Toch zien we nauwelijks hatecrimes van formaat. En als we die al zien halen die bij lange na niet de nagenoeg volledig westerse aangelegenheid: de shoah.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jodenhaat is tegenwoordig een bijna exclusief links/islamitisch fenomeen.
Het diepere probleem is dat er een veronderstelde morele autoriteit wordt benoemd zonder die verder te specificeren.quote:Op donderdag 26 oktober 2023 21:39 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ach, weer eentje van Links die de verkeerde kant kiest en met leugens komt. Je verwacht het niet.
Zoals toen links die synagoges in Pittsburgh en Halle beschoot tochquote:Op donderdag 26 oktober 2023 22:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jodenhaat is tegenwoordig een bijna exclusief links/islamitisch fenomeen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |