abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211109893
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 11:41 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Die VN resoluties stellen niet zo veel voor. Het grotere probleem is dat de veiligheidsraad totaal disfunctioneert en er geen enkel zicht is op een oplossing daarvoor
Nouja, de wereld kijkt mee, de hypocrisie van veel westerse landen waaronder zeker NL is moeilijk te harden vanuit dat perspectief.
pi_211109924
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Nouja, de wereld kijkt mee, de hypocrisie van veel westerse landen waaronder zeker NL is moeilijk te harden vanuit dat perspectief.
Ik probeer dit los te zien van dit concrete onderwerp. Er is een enorme strijd gaande wie het voor het zeggen heeft in de wereld en veel van het stemgedrag heeft niet alleen met de betreffende resolutie te maken maar minstens zo veel met het niet willen schofferen van bondgenoten of grotere economische belangen.
pi_211110030
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:20 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik probeer dit los te zien van dit concrete onderwerp. Er is een enorme strijd gaande wie het voor het zeggen heeft in de wereld en veel van het stemgedrag heeft niet alleen met de betreffende resolutie te maken maar minstens zo veel met het niet willen schofferen van bondgenoten of grotere economische belangen.
Oh nee zeker dat is vrij duidelijk de reden. Alleen binnen die strijd vindt drijf je veel landen bij je vandaan met zulk soort morele hypocrisie.
pi_211110257
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Oh nee zeker dat is vrij duidelijk de reden. Alleen binnen die strijd vindt drijf je veel landen bij je vandaan met zulk soort morele hypocrisie.
En het volgde op 2 resoluties in de Veiligheidsraad waarbij de blokken elkaars resolutie vetoden.
pi_211111564
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Zolang de Pax-Americana nog niet dood is maakt die morele hypocrisie toch niet zoveel uit? Dat Europese landen nog soevereine staten zijn na de Tweede Wereldoorlog is natuurlijk een utopie. Zo heeft de vrede na de Tweede Wereldoorlog onder het Amerikaanse Imperium Saddam Hoessein, Pinochet en Castillo Armas opgeleverd. Daar kwam echt nog veel minder democratie bij kijken dan Netanyahu.

Alleen de Fransen met hun Napoleoncomplex denken af en toe nog dat ze de touwtjes in handen hebben met hun misplaatste soevereiniteitsgevoel (die stemmen dan natuurlijk ook gewoon). Dat complex resulteert in aardigheidjes als een Macron bij Zelensky die het allemaal wel even regelt, vliegtuigen boven Libië die het niet echt kunnen bolwerken, en een faalbeleid in eigen ex-koloniën zoals Mali. Dat Napoleoncomplex van die Fransen zorgt overigens ook wel weer voor goede dingen, zoals als enig Westers land wel een vliegtuig met evacués kunnen regelen in Kabul.

Wij hebben het na de politionele acties in Indonesië wel afgeleerd om ons nog daaraan te wagen...
pi_211111862
De verwering van Nederland om tegen te stemmen is ronduit hilarisch. "Ja maar Israel recht op zelfverdediging we pleiten voor humanitaire corridors en stops!!!". Is dit Sesamstraat?
pi_211112004
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 16:34 schreef Alaphilippe_ het volgende:
De verwering van Nederland om tegen te stemmen is ronduit hilarisch. "Ja maar Israel recht op zelfverdediging we pleiten voor humanitaire corridors en stops!!!". Is dit Sesamstraat?
Ze stemden niet tegen ;)
pi_211117971
Chandler Bing
pi_211121072
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 15:55 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Zolang de Pax-Americana nog niet dood is maakt die morele hypocrisie toch niet zoveel uit? Dat Europese landen nog soevereine staten zijn na de Tweede Wereldoorlog is natuurlijk een utopie. Zo heeft de vrede na de Tweede Wereldoorlog onder het Amerikaanse Imperium Saddam Hoessein, Pinochet en Castillo Armas opgeleverd. Daar kwam echt nog veel minder democratie bij kijken dan Netanyahu.
Dat zou wel uit kunnen maken in een strijd met China die er hopelijk niet komt. Uiteindelijk bepaalt het geld natuurlijk grotendeels de voorkeuren van landen.
quote:
Alleen de Fransen met hun Napoleoncomplex denken af en toe nog dat ze de touwtjes in handen hebben met hun misplaatste soevereiniteitsgevoel (die stemmen dan natuurlijk ook gewoon). Dat complex resulteert in aardigheidjes als een Macron bij Zelensky die het allemaal wel even regelt, vliegtuigen boven Libië die het niet echt kunnen bolwerken, en een faalbeleid in eigen ex-koloniën zoals Mali. Dat Napoleoncomplex van die Fransen zorgt overigens ook wel weer voor goede dingen, zoals als enig Westers land wel een vliegtuig met evacués kunnen regelen in Kabul.

Wij hebben het na de politionele acties in Indonesië wel afgeleerd om ons nog daaraan te wagen...
Mwoah, de Fransen hebben toch de vrede tussen Rusland en Georgië geregeld en ik zie ze ook nog wel een rol spelen in de vrede tussen Oekraïne en Rusland. De facto is Macron nu de machtigste man van Europa (dat op zichzelf natuurlijk een modderfiguur slaat, maar je zou kunnen zeggen dat Macron het effectief aanpakt met de beperkte steun die hij heeft). Opnieuw richting de relatie met China heeft hij een sleutelrol.
pi_211124360
Nog één keertje dan?
Ach Ajax.
Citius, Altius, Fortius.
  zondag 29 oktober 2023 @ 16:04:10 #86
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_211124460
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 15:59 schreef Aguero het volgende:
Nog één keertje dan?
Ach Ajax.
Jammer dat ze niet echt gaan degraderen.
  Moderator zondag 29 oktober 2023 @ 16:12:22 #87
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_211124714
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat Ajax daadwerkelijk gaat degraderen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_211124746
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 16:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat Ajax daadwerkelijk gaat degraderen.
:D rechter rijtje aan het einde van de competitie zou al erg leuk zijn
  zondag 29 oktober 2023 @ 16:16:14 #89
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211124802
Iedereen de print screen knop in de aanslag?

Laatste in zowel de KKD als de Eredivisie, het is feest in Damsko
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  zondag 29 oktober 2023 @ 16:17:56 #90
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211124826
Ploegen in het Nederlands voetbal met op dit moment de minste punten:

Jong Ajax (12-6)
Ajax (8-5)
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_211125009
WIJ zijn Ajax, WIJ zijn de SLECHTSTE
Jack does it in real time...
pi_211125058
Brobbey en Gaaei hebben weer dingen laten zien waar je in de 3e klasse voor gewisseld wordt.
pi_211125066
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 16:16 schreef Fretwork het volgende:
Iedereen de print screen knop in de aanslag?

Laatste in zowel de KKD als de Eredivisie, het is feest in Damsko
819 is bijgewerkt
  Redactie Sport / Supervogel zondag 29 oktober 2023 @ 16:37:20 #94
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_211125207
Hahahahaha Ajax
  Redactie Sport zondag 29 oktober 2023 @ 16:55:02 #95
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_211125486
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2023 16:04 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Jammer dat ze niet echt gaan degraderen.
Ze lopen natuurlijk ook nog twee wedstrijden achter dus zolang dat niet gefixt is juich ik nog niet
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zondag 29 oktober 2023 @ 17:26:01 #96
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211125803
Bijna net zoveel uitgegeven als de rest van de Eredivisie bij elkaar. _O-

108,3 miljoen vs 118,45 miljoen.

Zou me niet verbazen als ze met ontslag Mislintat en Steijn behoorlijk in de buurt komen.

Schitterend op zoveel niveaus.
  zondag 29 oktober 2023 @ 17:38:27 #97
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_211125961
Geen zin om dit te checken in VBL, maar stel, hypothetisch, dat ons aller Ajax degradeert.

Dan moet Jong Ajax uit competitie geloof ik, maar wat nou als die periodekampioen worden? Kunnen die dan promoveren.

En zo ja, hoe veel / vaak mag Jong Ajax dan spelers uit de Eredivisie opstellen?
pi_211126233
Speelt Bjorn Vleminckx nog? Misschien kan die het tij keren voor Ajax?
pi_211126257
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 17:38 schreef Fretwork het volgende:
Geen zin om dit te checken in VBL, maar stel, hypothetisch, dat ons aller Ajax degradeert.

Dan moet Jong Ajax uit competitie geloof ik, maar wat nou als die periodekampioen worden? Kunnen die dan promoveren.

En zo ja, hoe veel / vaak mag Jong Ajax dan spelers uit de Eredivisie opstellen?
Een Jong-ploeg mag sowieso niet op het hoogste niveau spelen, geloof ik, dus ook niet bij degradatie van het 1e
  zondag 29 oktober 2023 @ 18:54:07 #100
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_211126891
quote:
0s.gif Op zondag 29 oktober 2023 18:02 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Een Jong-ploeg mag sowieso niet op het hoogste niveau spelen, geloof ik, dus ook niet bij degradatie van het 1e
Klopt inderdaad, in z'n algemeenheid mag een jong-ploeg niet op een hoger niveau spelen dan het eerste. (In het hypothetische geval dat je een complete pyramide zou hebben waarin veel meer jong-ploegen deelnemen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')