Goed punt.. wordt interessant in Mexico.quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar in dit geval was de reden van het niet laag kunnen afstellen dus specifiek het hobbelige circuit. Op een vlakkere baan (waar ze niet tegen een straf op zouden lopen) zou je zeggen dat Mercedes het nu iets beter voor elkaar moet hebben.
Pos. Nr. Coureur Constructeur Rondes Tijd / Oorzaak uitval Grid Puntenquote:
quote:@alphaanderson
Yeh exactly. After all the work done, what the racing we watched, they can just change the result, whats the point????
They can change every single result after the race, but 2020 Abu Dhabi. Who can accept his?
quote:@helenlhill
I don’t think I can do this anymore @F1 @MercedesAMGF1 @lewishamilton @fia let Redbull run illegal flexi floors and wings for most of the season without dropping a single point but the second Lewis looks like winning one race they find anything to disqualify him! #austingp
... en dan heb je nog een boel die Mercedes onder vuur nemenquote:@hammertimev
Let’s ignore FIA’s manipulation, corruption and loopholes that have all benefited #RedBullCheats ONLY. You really think they would find something wrong with their own partner. These are facts. Fia trying to change the narrative from the barrage of negative comments they receive
quote:@salasa4251
I have been saying this for the longest time, you are sabotaging Lewis you and FIA
quote:@thisbrowngeek
I give up with you guys I really do.
Oh, and TELL THE PIT CREW THAT 3.4 SECOND PIT STOPS ARE NOT GOOD ENOUGH! It happened again and again, what is going on over there?!
quote:@0xFranklyn
How easy is it for Lewis to break this contract?
3.5 second pit stops, prioritising George over Lewis repeatedly and now this 💀
Grappig hoe niemand van die lui denkt dat Lewis gewoon op de hoogte was van het risico. Zelf denk ik namelijk wel dat hij het wist. Natuurlijk niet dat hij daadwerkelijk teveel slijtage zou oplopen, maar wel dat de auto aan de lage kant afgesteld was. Die coureurs merken dat echt wel.quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:27 schreef Evenstar het volgende:
Twitter is wel genieten
[..]
[..]
[..]
... en dan heb je nog een boel die Mercedes onder vuur nemen
[..]
[..]
[..]
Iedere keer dat ie zo'n vonkenfeestje produceerde zal het zeker wel een stevige knal in zijn rug geweest zijn jaquote:Op maandag 23 oktober 2023 15:33 schreef Jane het volgende:
[..]
Grappig hoe niemand van die lui denkt dat Lewis gewoon op de hoogte was van het risico. Zelf denk ik namelijk wel dat hij het wist. Natuurlijk niet dat hij daadwerkelijk teveel slijtage zou oplopen, maar wel dat de auto aan de lage kant afgesteld was. Die coureurs merken dat echt wel.
Wellicht heeft heel Mercedes het randje opgezocht.quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:38 schreef Jane het volgende:
Hamilton was gewoon bereid om het risico te nemen, omdat hij hunkerde naar glorie, zeker voor het Amerikaanse publiek.
Het is immers alweer even geleden dat hij z'n laatste race won.
Wat is het internet soms mooi he.quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:48 schreef daNpy het volgende:
Mercedes speelt vals en het is de schuld van de cheaters bij Red Bull. Hoe krijg je het verzonnen.
Dat de voorvleugel van Mercedes die bijna plat lag ook nooit is onderzocht door de FIA hoor je ze nooit over, gek is dat toch.
Hoort er gewoon bij. Ik kan Lewis en Mercedes hier niks kwalijk nemen. Goed dat FIA er wel bovenop zit. Zoals het hoort.quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:45 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Wellicht heeft heel Mercedes het randje opgezocht.
En soms is dat gewoon even nodig.
De F1 bestaat uit het opzoeken van de randjes. Alleen is het de kunst om niet over dat hele dunne randje heen te gaan. En als je er wel overgaat volgen er consequenties.quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:45 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Wellicht heeft heel Mercedes het randje opgezocht.
En soms is dat gewoon even nodig.
is er al een filmpje over hoe iemand tekeer gaat tegen een kletsende vrouwelijke passagier tijdens afremmen?quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:50 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Wat is het internet soms mooi he.
En daarom is Mercedes plat op hun bek gegaan. Dit was ongetwijfeld ook bij George zo. Je maakt gekke sprongen als je in deze positie zit.quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De F1 bestaat uit het opzoeken van de randjes. Alleen is het de kunst om niet over dat hele dunne randje heen te gaan. En als je er wel overgaat volgen er consequenties.
De FIA zit er meer bovenop dan menigeen wil denken.quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Hoort er gewoon bij. Ik kan Lewis en Mercedes hier niks kwalijk nemen. Goed dat FIA er wel bovenop zit. Zoals het hoort.
Het is vooral hilarisch dat al die #teamLH lui die al maanden van de daken schreeuwen dat de RB illegaal is nu de deksel op de neus krijgen
??? Ik weet niet welke races die heeft gekeken.quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:27 schreef Evenstar het volgende:
prioritising George over Lewis repeatedly and now this 💀
Op een vlakkere baan had RedBull het ook beter voor elkaarquote:Op maandag 23 oktober 2023 13:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar in dit geval was de reden van het niet laag kunnen afstellen dus specifiek het hobbelige circuit. Op een vlakkere baan (waar ze niet tegen een straf op zouden lopen) zou je zeggen dat Mercedes het nu iets beter voor elkaar moet hebben.
Dat van die lange pitstops is wel terechte kritiek. Is te trainen en Mercedes is structureel trager met hun pitstops.quote:Op maandag 23 oktober 2023 15:27 schreef Evenstar het volgende:
Twitter is wel genieten
[..]
[..]
[..]
... en dan heb je nog een boel die Mercedes onder vuur nemen
[..]
[..]
[..]
quote:
Op zich doet Mercedes dat ook niet. De fans daarentegenquote:Op maandag 23 oktober 2023 16:38 schreef Kickinalfa het volgende:
Prima als ze een keer het randje opzoeken en eroverheen gaan, hoort bij de f1.
Maar ga niet klagen achteraf.
Maar als je in de sprint schade opl loopt is meteen je zondag race ook naar de knoppen omdat je niet kunt kwalificeren.quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Nog even terug komend op het sprintformat:
Ik vind sprintweekenden in de huidige vorm geen toegevoegde waarde hebben als tv kijker. Op het circuit zelf vind ik het trouwens wel aardig.
Het grootste bezwaar is parc fermé. Doordat je na VT1 al de afstelling moet bepalen weet je na de sprintrace de verhoudingen al redelijk. Je zou parc fermé dus eigenlijk willen opschuiven. Ik zou het als volgt doen:
Vrijdag VT 1 en sprintkwalificatie
Zaterdag als eerste de sprintrace. Daarna de kwalificatie voor de race (net als in een regulier weekend) en dan zondag de race. Parc fermé dan pas in laten gaan na Q1 van de kwalificatie. Dan kun je leren van de sprintrace en nog dingen aanpassen.
Enige nadeel is dat je ik vrijdag dan ‘slechts‘ de sprintkwalificatie hebt. Voor het circuit zelf is dat misschien niet heel aantrekkelijk. Je zou dat nog kunnen oplossen door voor de sprintrace meer punten toe te kennen. Dan wordt die ook belangrijker..
De kwalificatie is dan een dag eerder al verreden natuurlijk.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:59 schreef quo_ het volgende:
[..]
Maar als je in de sprint schade opl loopt is meteen je zondag race ook naar de knoppen omdat je niet kunt kwalificeren.
Dit is wel erg voorbarig.quote:Op maandag 23 oktober 2023 14:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Pos. Nr. Coureur Constructeur Rondes Tijd / Oorzaak uitval Grid Punten
1 0 Vlag van het Verenigd Koninkrijk Damon Hill Williams-Renault 44 1:28:47.1 3 10
2 7 Vlag van Finland Mika Häkkinen McLaren-Peugeot 44 +51.381 8 6
3 6 Vlag van Nederland Jos Verstappen Benetton-Ford 44
Wordt wel weer een fijne clip van Rocketpoweredmohawk over TeamLH.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Op zich doet Mercedes dat ook niet. De fans daarentegen
Haha. Eigenlijk is het ook wel een beetje jammer dat Hamilton gisteren niet als eerste over de finish was gekomen, wst zouden we dan voor reacties gezien hebbenquote:Op maandag 23 oktober 2023 15:27 schreef Evenstar het volgende:
Twitter is wel genieten
[..]
[..]
[..]
... en dan heb je nog een boel die Mercedes onder vuur nemen
[..]
[..]
[..]
quote:Dat de voorvleugel van Mercedes die bijna plat lag ook nooit is onderzocht door de FIA hoor je ze nooit over, gek is dat toch.
yup, op basis van stuiterhoeveelheid (en vermoedelijk ook vonken) hebben ze er naast de top 3 ook leclerc bij gepaktquote:Op maandag 23 oktober 2023 18:13 schreef Nebelwerfer het volgende:
Men heeft toch maar 4 vloeren gecheckt?
kans is aanwezig maar ze hebben geen mankracht om alle teams na te meten.quote:Ik acht de kans groot dat er heel wat meer vloeren door de mand zouden vallen als men het hele veld zou checken.
Klinkt als de Leyton House uit 1990. Die deed het ook alleen goed op een biljartlaken. Helaas zijn er daar niet zoveel van in een seizoen, dus was er alleen een podium in de Franse Grand Prix op Paul Ricard. En dat circuit is tegenwoordig van de kalender af.quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:34 schreef beantherio het volgende:
[..]
Maar in dit geval was de reden van het niet laag kunnen afstellen dus specifiek het hobbelige circuit. Op een vlakkere baan (waar ze niet tegen een straf op zouden lopen) zou je zeggen dat Mercedes het nu iets beter voor elkaar moet hebben.
Vanaf pole niet, denk ik.quote:Op maandag 23 oktober 2023 18:37 schreef wdn het volgende:
Leclerc heeft vanaf pole nu een DNF, DNS en een DSQ.
Is dat iemand anders ooit ook gelukt in F1?
Met als gevolg dat de sprint met de handrem erop gereden wordt.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:59 schreef quo_ het volgende:
[..]
Maar als je in de sprint schade opl loopt is meteen je zondag race ook naar de knoppen omdat je niet kunt kwalificeren.
Huh? De sprint en quali voor de race op zondag staan los van elkaar.quote:Op maandag 23 oktober 2023 16:59 schreef quo_ het volgende:
[..]
Maar als je in de sprint schade opl loopt is meteen je zondag race ook naar de knoppen omdat je niet kunt kwalificeren.
Ik dat hij bedoelt wanneer je dusdanig schade rijdt in de sprint dat je daarna geen kwali kan rijden.quote:Op maandag 23 oktober 2023 19:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Huh? De sprint en quali voor de race op zondag staan los van elkaar.
De Q voor de zondagrace is al op vrijdag. De sprint(race) is op zaterdag (en de sprint shootout ook)quote:Op maandag 23 oktober 2023 19:16 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik dat hij bedoelt wanneer je dusdanig schade rijdt in de sprint dat je daarna geen kwali kan rijden.
Dit gaat over het format dat hier voorgesteld wordt:quote:Op maandag 23 oktober 2023 19:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De Q voor de zondagrace is al op vrijdag. De sprint(race) is op zaterdag (en de sprint shootout ook)
quote:Op maandag 23 oktober 2023 13:18 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Nog even terug komend op het sprintformat:
Ik vind sprintweekenden in de huidige vorm geen toegevoegde waarde hebben als tv kijker. Op het circuit zelf vind ik het trouwens wel aardig.
Het grootste bezwaar is parc fermé. Doordat je na VT1 al de afstelling moet bepalen weet je na de sprintrace de verhoudingen al redelijk. Je zou parc fermé dus eigenlijk willen opschuiven. Ik zou het als volgt doen:
Vrijdag VT 1 en sprintkwalificatie
Zaterdag als eerste de sprintrace. Daarna de kwalificatie voor de race (net als in een regulier weekend) en dan zondag de race. Parc fermé dan pas in laten gaan na Q1 van de kwalificatie. Dan kun je leren van de sprintrace en nog dingen aanpassen.
Enige nadeel is dat je ik vrijdag dan ‘slechts‘ de sprintkwalificatie hebt. Voor het circuit zelf is dat misschien niet heel aantrekkelijk. Je zou dat nog kunnen oplossen door voor de sprintrace meer punten toe te kennen. Dan wordt die ook belangrijker..
Dusdanige schade in de sprint(race) dat je zondagrace vanuit de pits start kan wel (omdat je bijv. niet meer dezelfde spec van iets hebt of je over het toegestane aantal onderdelen per seizoen gaat) kan wél.quote:Op maandag 23 oktober 2023 19:16 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik dat hij bedoelt wanneer je dusdanig schade rijdt in de sprint dat je daarna geen kwali kan rijden.
Ah, ok. Helder!quote:Op maandag 23 oktober 2023 19:20 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dit gaat over het format dat hier voorgesteld wordt:
[..]
Maar dat klopt niet. De quali voor zondag word op vrijdag gereden. De quali voor de sprint word op zaterdag gereden.quote:Op maandag 23 oktober 2023 19:16 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik dat hij bedoelt wanneer je dusdanig schade rijdt in de sprint dat je daarna geen kwali kan rijden.
Even een paar posts teruglezenquote:Op maandag 23 oktober 2023 19:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Maar dat klopt niet. De quali voor zondag word op vrijdag gereden. De quali voor de sprint word op zaterdag gereden.
Over dat voorstelformat? Neem ik niet serieus omdat het totaal niet logisch is. Eerst race je je de schompes om daarna een quali te doen?quote:
Sprintrace zou eigenlijk de kwalificatie moeten zijnquote:Op maandag 23 oktober 2023 19:35 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Over dat voorstelformat? Neem ik niet serieus omdat het totaal niet logisch is. Eerst race je je de schompes om daarna een quali te doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |