abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 oktober 2023 @ 11:35:16 #1
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_211037982
EW: Alle verkiezingsdebatten op een rij

Een stoet aan verkiezingsdebatten staat de komende weken geagendeerd. Om deze debatten voor- en na te beschouwen en gedurende het debat van commentaar te voorzien, lijkt het mij verstandig om een centraal topic aan te maken.

Zoals uit het overzicht van EW blijkt, zijn er allerlei debatten geagendeerd die vooral door de woordvoerders van de fractie gevoerd zullen worden. Ervaring leert dat de meeste aandacht uitgaat naar de grote lijsttrekkersdebatten van NOS, RTL en voor het eerst, SBS.
  zondag 22 oktober 2023 @ 11:35:57 #2
480574 Smegma.
pi_211037989
College Tour Verkiezingsdebat

Vanavond is het eerste grote lijsttrekkersdebat. Onder leiding van Twan Huys debatteren Dilan Yesilgöz, Caroline van der Plas, Frans Timmermans en Pieter Omtzigt met name over zaken die studenten/jongeren aangaan.
pi_211038018
Interessant, eens zien hoeveel loze beloftes er gedaan gaan worden (uit ervaring weet ik dat het er een hoop kunnen zijn!)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 22 oktober 2023 @ 11:47:31 #4
480574 Smegma.
pi_211038083
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:39 schreef Chandler het volgende:
Interessant, eens zien hoeveel loze beloftes er gedaan gaan worden (uit ervaring weet ik dat het er een hoop kunnen zijn!)
De eerste die ik kan bedenken is: "We willen liever niet met de VVD."

Let op het woordje "liever", werp een blik op de peilingen en je weet dat ze na een hoop geblaas tijdens de campagne na 22 november gewoon weer in bed met elkaar (moeten) duiken.
pi_211038364
De burger centraal
Bestuurscultuur
Hardwerkende Nederlander die de eindjes niet meer aan elkaar kan knopen (working poor)
Problemen oplossen
Woningnood oplossen
Stikstof dossier oplossen

Het kan allemaal met de grote toverstaf........
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_211039707
Ben vooral benieuwd naar Omtzigt zo zonder verkiezingsprogramma.
  zondag 22 oktober 2023 @ 15:48:12 #7
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_211041544
quote:
2s.gif Op zondag 22 oktober 2023 13:41 schreef DJKoster het volgende:
Dat begrijp ik ook niet , je kan die man/partij nergens op aanspreken als het op verkiezingsthema's gaat.
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 22 oktober 2023 @ 22:33:09 #8
104871 remlof
Europees federalist
pi_211047664
Van der Plas was er niet helemaal bij, kreeg weinig vragen maar ze mengde zich ook nauwelijks in discussies en de partij die de meeste kiezers van haar afsnoept verklaarde ze gewoon de liefde. Wat een slap optreden.

Zo helpt ze de BBB naar minder dan tien zetels.
  maandag 23 oktober 2023 @ 00:18:13 #9
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211048845
Overzicht alle debatten en andere programma's rond verkiezingen :

pi_211049032
Mensen kinders wat een debatten.
pi_211049699
quote:
14s.gif Op zondag 22 oktober 2023 22:33 schreef remlof het volgende:
Van der Plas was er niet helemaal bij, kreeg weinig vragen maar ze mengde zich ook nauwelijks in discussies en de partij die de meeste kiezers van haar afsnoept verklaarde ze gewoon de liefde. Wat een slap optreden.

Ik snap sowieso niet wat zij daar deed. Op basis van huidige zetels heeft ze er niets te zoeken en op basis van de peilingen had Wilders daar moeten staan.

Tenzij Wilders natuurlijk wel is uitgenodigd maar bedankt heeft.
PWBF
pi_211050178
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 08:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik snap sowieso niet wat zij daar deed. Op basis van huidige zetels heeft ze er niets te zoeken en op basis van de peilingen had Wilders daar moeten staan.

Tenzij Wilders natuurlijk wel is uitgenodigd maar bedankt heeft.
Ik vind partijen uitnodigen aan de hand van peilingen sowieso maar bedenkelijk. Dat versterkt alleen maar het effect (die partijen krijgen meer zendtijd -> meer belangstelling -> nog hogere score of blijven hoger in de peilingen dan andere partijen).

Net als debatten tussen zogenaamde "premierskandidaten". Sowieso vind ik die focus op potentiële premierskandidaat zwaar overtrokken. Gisteren werd Omtzigt daar ook weer naar gevraagd. Maar we stemmen op een verkiezingsprogramma, niet op een (potentiële) premier. Het enige dat zo'n persoon doet is leiding geven aan een kabinet en Nederland vertegenwoordigen in het buitenland.

Dat is niet niks, maar soms wordt de premierskandidaat zo ongeveer net zo belangrijk gemaakt als de presidentskandidaat in de Verenigde Staten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 09:20:33 #13
236264 crew  capricia
pi_211050255
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 09:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik vind partijen uitnodigen aan de hand van peilingen sowieso maar bedenkelijk. Dat versterkt alleen maar het effect (die partijen krijgen meer zendtijd -> meer belangstelling -> nog hogere score of blijven hoger in de peilingen dan andere partijen).

Net als debatten tussen zogenaamde "premierskandidaten". Sowieso vind ik die focus op potentiële premierskandidaat zwaar overtrokken. Gisteren werd Omtzigt daar ook weer naar gevraagd. Maar we stemmen op een verkiezingsprogramma, niet op een (potentiële) premier. Het enige dat zo'n persoon doet is leiding geven aan een kabinet en Nederland vertegenwoordigen in het buitenland.

Dat is niet niks, maar soms wordt de premierskandidaat zo ongeveer net zo belangrijk gemaakt als de presidentskandidaat in de Verenigde Staten.
In dat geval hadden ze Omtzigt niet moeten uitnodigen. Kom eerst maar met je programma.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211050308
"Ik wil met pieter samen" dit soort teksten hoor je ook op een basisschool om samen lekker te tekenen. Dat kwam er echt ongemakkelijk uit.
  maandag 23 oktober 2023 @ 09:29:49 #15
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211050338
quote:
14s.gif Op zondag 22 oktober 2023 22:33 schreef remlof het volgende:

Dit was natuurlijk ook niet haar omgeving. Als student/jongere zijn er weinig redenen om op de BBB te stemmen, tenzij je in agrarische omgeving werkt.
  Moderator maandag 23 oktober 2023 @ 09:32:50 #16
236264 crew  capricia
pi_211050372
Denken jullie dat het expres is dat Omtzigt zo laat met zijn programma is?

Bedoel, hij is degene die altijd op zijn achterste benen staat om documenten van de regering te eisen. En nu is ie zelf zo laat.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211050532
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 09:32 schreef capricia het volgende:
Denken jullie dat het expres is dat Omtzigt zo laat met zijn programma is?

Bedoel, hij is degene die altijd op zijn achterste benen staat om documenten van de regering te eisen. En nu is ie zelf zo laat.
ik denk wel dat dat onderdeel is van zijn strategie. Ook dat eromheen draaien wat ie nou van plan is met een premierskandidaat. Matige act vond ik dat gisteren.
pi_211050571
quote:
1s.gif Op maandag 23 oktober 2023 09:20 schreef capricia het volgende:

[..]
In dat geval hadden ze Omtzigt niet moeten uitnodigen. Kom eerst maar met je programma.

Mee eens. Bovendien denk ik dat Omtzigt gehyped wordt. De nieuwe "messias" waaronder "alles beter wordt" volgens een groep kiezers en vervolgens teleurgesteld weer zullen afhaken.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_211050581
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 09:50 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
ik denk wel dat dat onderdeel is van zijn strategie. Ook dat eromheen draaien wat ie nou van plan is met een premierskandidaat. Matige act vond ik dat gisteren.
Dat vond ik wel terecht. Ik kan die hele vraag überhaupt niet uitstaan. Wat een gelul over "premierskandidaten". Totaal niet relevant in eerste instantie. We stemmen in de eerste plaats op verkiezingsprogramma's. Een minister-president is bijzaak.
pi_211050600
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 09:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dat vond ik wel terecht. Ik kan die hele vraag überhaupt niet uitstaan. Wat een gelul over "premierskandidaten". Totaal niet relevant in eerste instantie. We stemmen in de eerste plaats op verkiezingsprogramma's. Een minister-president is bijzaak.
het is voor een deel van de kiezers wel een reden om op eem partij te stemmen. Dus ja, verkiezingsprogramma (die hij nog niet heeft geopenbaard) is prio 1. Maar MP kandidaat is wel degelijk info waar men wat aan heeft. Zo mysterieus doen terwijl je zo staat voor alles open en eerlijk is gewoon vreemd.
  maandag 23 oktober 2023 @ 10:19:30 #21
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_211050756
quote:
2s.gif Op zondag 22 oktober 2023 13:41 schreef DJKoster het volgende:
Heeft hij die nog steeds niet?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_211050945
quote:
0s.gif Op maandag 23 oktober 2023 10:19 schreef nils7 het volgende:

[..]
Heeft hij die nog steeds niet?
Komende dinsdag.
  maandag 30 oktober 2023 @ 12:38:35 #23
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211135872
twitter
  maandag 30 oktober 2023 @ 20:08:51 #24
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
  Moderator maandag 30 oktober 2023 @ 21:54:10 #25
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_211140843
quote:
Eigenlijk is dit best een stuk fijner dan dat gejaagde geharrewar op TV altijd.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')