De eerste die ik kan bedenken is: "We willen liever niet met de VVD."quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:39 schreef Chandler het volgende:
Interessant, eens zien hoeveel loze beloftes er gedaan gaan worden (uit ervaring weet ik dat het er een hoop kunnen zijn!)
Dat begrijp ik ook niet , je kan die man/partij nergens op aanspreken als het op verkiezingsthema's gaat.quote:Op zondag 22 oktober 2023 13:41 schreef DJKoster het volgende:
Ben vooral benieuwd naar Omtzigt zo zonder verkiezingsprogramma.
Ik snap sowieso niet wat zij daar deed. Op basis van huidige zetels heeft ze er niets te zoeken en op basis van de peilingen had Wilders daar moeten staan.quote:Op zondag 22 oktober 2023 22:33 schreef remlof het volgende:
Van der Plas was er niet helemaal bij, kreeg weinig vragen maar ze mengde zich ook nauwelijks in discussies en de partij die de meeste kiezers van haar afsnoept verklaarde ze gewoon de liefde. Wat een slap optreden.
Zo helpt ze de BBB naar minder dan tien zetels.
Ik vind partijen uitnodigen aan de hand van peilingen sowieso maar bedenkelijk. Dat versterkt alleen maar het effect (die partijen krijgen meer zendtijd -> meer belangstelling -> nog hogere score of blijven hoger in de peilingen dan andere partijen).quote:Op maandag 23 oktober 2023 08:04 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet wat zij daar deed. Op basis van huidige zetels heeft ze er niets te zoeken en op basis van de peilingen had Wilders daar moeten staan.
Tenzij Wilders natuurlijk wel is uitgenodigd maar bedankt heeft.
In dat geval hadden ze Omtzigt niet moeten uitnodigen. Kom eerst maar met je programma.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik vind partijen uitnodigen aan de hand van peilingen sowieso maar bedenkelijk. Dat versterkt alleen maar het effect (die partijen krijgen meer zendtijd -> meer belangstelling -> nog hogere score of blijven hoger in de peilingen dan andere partijen).
Net als debatten tussen zogenaamde "premierskandidaten". Sowieso vind ik die focus op potentiële premierskandidaat zwaar overtrokken. Gisteren werd Omtzigt daar ook weer naar gevraagd. Maar we stemmen op een verkiezingsprogramma, niet op een (potentiële) premier. Het enige dat zo'n persoon doet is leiding geven aan een kabinet en Nederland vertegenwoordigen in het buitenland.
Dat is niet niks, maar soms wordt de premierskandidaat zo ongeveer net zo belangrijk gemaakt als de presidentskandidaat in de Verenigde Staten.
Dit was natuurlijk ook niet haar omgeving. Als student/jongere zijn er weinig redenen om op de BBB te stemmen, tenzij je in agrarische omgeving werkt.quote:Op zondag 22 oktober 2023 22:33 schreef remlof het volgende:
Van der Plas was er niet helemaal bij, kreeg weinig vragen maar ze mengde zich ook nauwelijks in discussies en de partij die de meeste kiezers van haar afsnoept verklaarde ze gewoon de liefde. Wat een slap optreden.
Zo helpt ze de BBB naar minder dan tien zetels.
ik denk wel dat dat onderdeel is van zijn strategie. Ook dat eromheen draaien wat ie nou van plan is met een premierskandidaat. Matige act vond ik dat gisteren.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:32 schreef capricia het volgende:
Denken jullie dat het expres is dat Omtzigt zo laat met zijn programma is?
Bedoel, hij is degene die altijd op zijn achterste benen staat om documenten van de regering te eisen. En nu is ie zelf zo laat.
Mee eens. Bovendien denk ik dat Omtzigt gehyped wordt. De nieuwe "messias" waaronder "alles beter wordt" volgens een groep kiezers en vervolgens teleurgesteld weer zullen afhaken.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:20 schreef capricia het volgende:
[..]
In dat geval hadden ze Omtzigt niet moeten uitnodigen. Kom eerst maar met je programma.
Dat vond ik wel terecht. Ik kan die hele vraag überhaupt niet uitstaan. Wat een gelul over "premierskandidaten". Totaal niet relevant in eerste instantie. We stemmen in de eerste plaats op verkiezingsprogramma's. Een minister-president is bijzaak.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:50 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ik denk wel dat dat onderdeel is van zijn strategie. Ook dat eromheen draaien wat ie nou van plan is met een premierskandidaat. Matige act vond ik dat gisteren.
het is voor een deel van de kiezers wel een reden om op eem partij te stemmen. Dus ja, verkiezingsprogramma (die hij nog niet heeft geopenbaard) is prio 1. Maar MP kandidaat is wel degelijk info waar men wat aan heeft. Zo mysterieus doen terwijl je zo staat voor alles open en eerlijk is gewoon vreemd.quote:Op maandag 23 oktober 2023 09:56 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat vond ik wel terecht. Ik kan die hele vraag überhaupt niet uitstaan. Wat een gelul over "premierskandidaten". Totaal niet relevant in eerste instantie. We stemmen in de eerste plaats op verkiezingsprogramma's. Een minister-president is bijzaak.
Heeft hij die nog steeds niet?quote:Op zondag 22 oktober 2023 13:41 schreef DJKoster het volgende:
Ben vooral benieuwd naar Omtzigt zo zonder verkiezingsprogramma.
Eigenlijk is dit best een stuk fijner dan dat gejaagde geharrewar op TV altijd.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |