Irak nu ook?quote:Op zondag 22 oktober 2023 10:32 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Steeds meer berichten over IAF airstrikes op doelen in Iraq en Syri.
Er gaan idd geruchten dat ze maanden aan voorraad hebben. Echter zijn er naar schattig 30k strijders, en meer dan 2 miljoen mensen in Gaza. Dus zelfs zo'n enorme voorraad zal binnen een paar dagen op zijn.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:08 schreef nixxx het volgende:
Qua eten en drinken schijnt Hamas toch flinke voorraden aangelegd te hebben? Dan gaan de palestijnen daar toch eerst maar verhaal halen?
Hoe meer zielen hoe meer vreugd toch? Onee dat is andersom in het geval van oorlog.quote:
Gadver... Er was ook zo'n jochie van een jaar of 16 waar nog filmpjes van op de site van de NOS staan. Het lijkt mij best waarschijnlijk dat dit uit dezelfde familie is. Zoveel zullen er niet zitten uit Nederland.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:07 schreef Ebinas het volgende:
NOS Liveblog: https://nos.nl/collectie/(...)ekomen-in-gazastrook
10:59
Vrouw uit Nederland omgekomen in Gaza
In de Gazastrook is gisteravond een vrouw uit Nederland om het leven gekomen. Dat bevestigen meerdere bronnen aan de NOS. Of het slachtoffer de Nederlandse nationaliteit heeft is nog niet duidelijk, wel is zeker dat ze in Nederland woonde en voor korte tijd in Gaza verbleef.
Meer informatie volgt.
Ja, maar dit is verdorie de gekozen regering daar. Zij zijn verantwoordelijk voor hun burgers.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er gaan idd geruchten dat ze maanden aan voorraad hebben. Echter zijn er naar schattig 30k strijders, en meer dan 2 miljoen mensen in Gaza. Dus zelfs zo'n enorme voorraad zal binnen een paar dagen op zijn.
Twee gezinnen en 1 losse man die naar een bruiloft van zijn neef ging.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:13 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Gadver... Er was ook zo'n jochie van een jaar of 16 waar nog filmpjes van op de site van de NOS staan. Het lijkt mij best waarschijnlijk dat dit uit dezelfde familie is. Zoveel zullen er niet zitten uit Nederland.
Laten we het maar hetzelfde aanpakken als de bijstand h, heb je zelf nog vermogen of dergelijke, dan krijg je gewoon nog helemaal niks. Zo werkt dat voor Nederlandse staatsburgers, zie niet in waarom we voor vreemdelingen minder streng zouden moeten zijn.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Er gaan idd geruchten dat ze maanden aan voorraad hebben. Echter zijn er naar schattig 30k strijders, en meer dan 2 miljoen mensen in Gaza. Dus zelfs zo'n enorme voorraad zal binnen een paar dagen op zijn.
Nee niet waar. Je hebt Hamas politiek en Hamas terrorist. Hamas terrorist heeft de boel overgenomen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:15 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja, maar dit is verdorie de gekozen regering daar. Zij zijn verantwoordelijk voor hun burgers.
Erg voor haar familie.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:07 schreef Ebinas het volgende:
NOS Liveblog: https://nos.nl/collectie/(...)ekomen-in-gazastrook
10:59
Vrouw uit Nederland omgekomen in Gaza
In de Gazastrook is gisteravond een vrouw uit Nederland om het leven gekomen. Dat bevestigen meerdere bronnen aan de NOS. Of het slachtoffer de Nederlandse nationaliteit heeft is nog niet duidelijk, wel is zeker dat ze in Nederland woonde en voor korte tijd in Gaza verbleef.
Meer informatie volgt.
ik reageerde op jouw andere reactie en jij draait daaromheen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 10:59 schreef spicymchaggis het volgende:
[..]
Jij beweert toch dat de Palestijnen geen voedsel zouden kopen en daarom ook geen geld voor wapens over houden wanneer we voedsel doneren? Het probleem met voedsel is echter dat het een eerste levensbehoefte is; zonder voedsel ziet de Gazastrook zich met allerlei problemen geconfronteerd. Laat Hamas die problemen maar oplossen.
quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:19 schreef phpmystyle het volgende:
Laten we aub voorkomen dat Palestijnen wederom hun heil zoeken in Europa. Ik neem aan dat ze opgenomen worden door hun omringende broeders in het M-O toch?
Dat zei ik gisteren, eergisteren en vorige week al dat Amerika niet uit is op de-escalatie, maar het verder laten escaleren naar een regionaal conflict. En dan begrijpen mensen niet waarom ik Turkije als machtigste land van de regio erbij haal.quote:Op zondag 22 oktober 2023 09:56 schreef Ebinas het volgende:
NU.nl: https://www.nu.nl/buitenl(...)euw-hulpkonvooi.html
33 minuten geleden
De VS heeft zondag laten weten meer eigen troepen en wapens naar het Midden-Oosten te sturen. Het zorgt ervoor dat de spanningen in het gebied verder toenemen, en de VS ook zelf doelwit wordt. Hoe dat zit, leggen we uit in deze video.
https://cdn.jwplayer.com/previews/PGMKnLTQ
Ben je weer aan het slikken?quote:
Hoe kom je toch bij die onzin?quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:26 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat zei ik gisteren,eergisteren en vorige week al dat Amerika niet uit is op de-escalatie, maar het verder laten escaleren naar een regionaal conflict. En dan begrijpen mensen niet waarom ik Turkije als machtigste land van de regio erbij haal.
Mijn analyses onderscheiden zich gelukkig van alle andere onzin die hier vaak uitgekraamd wordt.
Okay, en wie zijn nu de autoriteiten?quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee niet waar. Je hebt Hamas politiek en Hamas terrorist. Hamas terrorist heeft de boel overgenomen.
Jouw analyses onderscheiden zich door de hoeveelheid onzin die je post. Jij beweert onder meer dat Turkije de Verenigde Staten gaat aanvallenquote:Op zondag 22 oktober 2023 11:26 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat zei ik gisteren, eergisteren en vorige week al dat Amerika niet uit is op de-escalatie, maar het verder laten escaleren naar een regionaal conflict. En dan begrijpen mensen niet waarom ik Turkije als machtigste land van de regio erbij haal.
Mijn analyses onderscheiden zich gelukkig van alle andere onzin die hier vaak uitgekraamd wordt.
Ik heb liever dat Gaza gewoon hulp krijgt en wij hier in NL basisinkomen krijgen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:15 schreef nixxx het volgende:
[..]
Laten we het maar hetzelfde aanpakken als de bijstand h, heb je zelf nog vermogen of dergelijke, dan krijg je gewoon nog helemaal niks. Zo werkt dat voor Nederlandse staatsburgers, zie niet in waarom we voor vreemdelingen minder streng zouden moeten zijn.
De vertraging is omdat Isral ontiegelijk bang is voor een zware nederlaag. Ze hebben er geen vertrouwen in en zijn bang dat hun troepen straks gevangen komen te zitten tussen Hamas fronten. Amerika zal dan zelf militair moeten ingrijpen om de Isralieten daaruit te helpen. Alleen ziet Amerika dat niet zitten. A ze hebben geen geld meer en B bij het mogelijk sturen van grondtroepen zal het Amerikaanse volk dit keer massaal gaan protesteren. Zij zijn er ook helemaal klaar mee.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:30 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hoe kom je toch bij die onzin?
Wat ik allemaal lees is het juist Amerika die de grondinvasie vertraagt.
U is duidelijk niet bekend met de werken van Werkperd, kraamt alleen maar onzin uit en Erdolf is zijn God.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:30 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Hoe kom je toch bij die onzin?
Wat ik allemaal lees is het juist Amerika die de grondinvasie vertraagt en de-escalerend optreedt.
quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:36 schreef Werkperd het volgende:
[..]
De vertraging is omdat Isral ontiegelijk bang is voor een zware nederlaag. Ze hebben er geen vertrouwen in en zijn bang dat hun troepen straks gevangen komen te zitten tussen Hamas fronten. Amerika zal dan zelf militair moeten ingrijpen om de Isralieten daaruit te helpen. Alleen ziet Amerika dat niet zitten. A ze hebben geen geld meer en B bij het mogelijk sturen van grondtroepen zal het Amerikaanse volk dit keer massaal gaan protesteren. Zij zijn er ook helemaal klaar mee.
Voor de rest zal het militair ingrijpen van Amerika leiden tot een wereldoorlog omdat Rusland en diverse landen al eerder Amerika gewaarschuwd hebben om niet in te grijpen (grondtroepen naar Gaza sturen).
Dat heeft Turkije recent al indirect in noord-syrie gedaan. Maar zoals ik al eerder zei kunnen alleen mensen met een analyserend vermogen zulke geopolitieke zaken begrijpen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:34 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Jouw analyses onderscheiden zich door de hoeveelheid onzin die je post. Jij beweert onder meer dat Turkije de Verenigde Staten gaat aanvallen.
Israel moet gewoon goede plannen maken om met Hezbolla en Iran te dealen. Verder is er niet meer dan 1 Hamas front.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:36 schreef Werkperd het volgende:
[..]
De vertraging is omdat Isral ontiegelijk bang is voor een zware nederlaag. Ze hebben er geen vertrouwen in en zijn bang dat hun troepen straks gevangen komen te zitten tussen Hamas fronten. Amerika zal dan zelf militair moeten ingrijpen om de Isralieten daaruit te helpen. Alleen ziet Amerika dat niet zitten. A ze hebben geen geld meer en B bij het mogelijk sturen van grondtroepen zal het Amerikaanse volk dit keer massaal gaan protesteren. Zij zijn er ook helemaal klaar mee.
Voor de rest zal het militair ingrijpen van Amerika leiden tot een wereldoorlog omdat Rusland en diverse landen al eerder Amerika gewaarschuwd hebben om niet in te grijpen (grondtroepen naar Gaza sturen).
quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 23:56 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Mijn persoonlijke mening is niet relevant. Ik analyseer slechts geopolitiek.
quote:Op zondag 22 oktober 2023 02:04 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Alleen mensen die geopolitiek goed kunnen lezen weten waar Turkije allemaal toe in staat is.
quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:26 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Nou, IK vind jouw uitstekende geopolitieke analyses wl de moeite waard hoor.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:38 schreef Werkperd het volgende:
Maar zoals ik al eerder zei kunnen alleen mensen met een analyserend vermogen zulke geopolitieke zaken begrijpen.
Het is altijd mooi om de strijd voor humanitaire hulp van de Turken te zien. Turkije was ook een van de eerste die tijdens corona uitbraak massaal volgeladen vliegtuigen met medische hulp etc. richting EU landen stuurde.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:39 schreef Ebinas het volgende:
VRT: https://www.vrt.be/vrtnws(...)mas-22-oktober-2023/
Meer humanitaire hulp van India en Turkije richting Gaza
Turkije stuurt een vliegtuig naar Egypte met een aan boord heel wat medische materiaal, maar ook een team van 20 dokters. Dat heeft de Turkse minister van Volksgezondheid aangekondigd op X (voormalig Twitter).
"Ons presidentieel vliegtuig is vertrokken van Ankara naar Egypte om Gaza te helpen", klinkt het in een post.
Daarnaast stuurt ook India 38,5 ton humanitaire hulp naar Egypte om de bevolking in Gaza te helpen. Dat zegt een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Aan boord van een Boeing C-17 van het Indiase leger is bijna 6,5 ton aan medische hulp en 32 ton aan noodmateriaal naar Egypte onderweg.
Turkije en Verenigde Staten willen allebei Assad weghebben en hebben een hekel aan Iran. Verder zitten de Verenigde Staten en Turkije in de Navo. Er zijn 0 redenen voor een Turkse aanval op de Verenigde Staten.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:38 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Dat heeft Turkije recent al indirect in noord-syrie gedaan. Maar zoals ik al eerder zei kunnen alleen mensen met een analyserend vermogen zulke geopolitieke zaken begrijpen.
Momenteel kan Rusland juist ademhalen omdat de aandacht van de wereld richting Gaza is gegaan. Rusland heeft genoeg personeel en materiaal ter beschikking. Laatst hebben zij zelfs moderne wapentuig gestuurd naar het Syrische leger.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:40 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
Israel moet gewoon goede plannen maken om met Hezbolla en Iran te dealen. Verder is er niet meer dan 1 Hamas front.
Vooral je laatste deel ga je wat te snel. Het zal kunnen uitmonden in een regionaal conflict. Een wereldoorlog zie ik nog niet zo snel gebeuren omdat Rusland druk is in Oekraine.
Ik kom wel verscheidene berichten tegen dat China 6 schepen naar de Levant stuurt maar wat daar van waar is weet ik niet.
Haha mooi man dat er mensen zijn die mijn quotes archiveren. Misschien leren ze nog wat.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:40 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Nou, IK vind jouw uitstekende geopolitieke analyses wl de moeite waard hoor.
Dus zet u neder op uwen troon en neem het welverdiende applaus in ontvangst.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blijven komen met de analyses hoor. Graag meer van zulks.
Als je serieus bent vraag ik me af of je vrij rondloopt. Als je een troll bent chapeau.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:49 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Momenteel kan Rusland juist ademhalen omdat de aandacht van de wereld richting Gaza is gegaan. Rusland heeft genoeg personeel en materiaal ter beschikking. Laatst hebben zij zelfs moderne wapentuig gestuurd naar het Syrische leger.
Isral heeft geen plannen. Die hebben ze wel maar ze missen heel veel informatie waarover Hamas daadwerkelijk toe in staat is. Ze beschikken niet eens over de schetsen van Hamas tunnels. Een falende grondoffensief kan leiden naar het einde van Israel. Ze kunnen meer verliezen dan winnen.
Voor de rest hebben de Arabieren ook geleerd van hun fouten. Vergeleken met vroeger zijn de Arabieren nu beter uitgerust en welgetraind (Egypte bijvoorbeeld).
Het is mij juist heel erg tegengevallen wat Rusland voor capaciteiten heeft. Ik was toen de Oekraine oorlog ook bang dat het zou escaleren in een wereldoorlog. Maar door de zwakte van het Russische leger en het verstandig handelen van het westen is me dat allemaal behoorlijk mee gevallen.quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:49 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Momenteel kan Rusland juist ademhalen omdat de aandacht van de wereld richting Gaza is gegaan. Rusland heeft genoeg personeel en materiaal ter beschikking. Laatst hebben zij zelfs moderne wapentuig gestuurd naar het Syrische leger.
Isral heeft geen plannen. Die hebben ze wel maar ze missen heel veel informatie waarover Hamas daadwerkelijk toe in staat is. Ze beschikken niet eens over de schetsen van Hamas tunnels. Een falende grondoffensief kan leiden naar het einde van Israel. Ze kunnen meer verliezen dan winnen.
Voor de rest hebben de Arabieren ook geleerd van hun fouten. Vergeleken met vroeger zijn de Arabieren nu beter uitgerust en welgetraind (Egypte bijvoorbeeld).
je snapt toch wel dat als iemand palestina roept dat ze een jaartal uitkiezen waarin er daar palestijnen wonen en dat per defintie als beginpunt noemen omdatd at hun goed uitkomt?quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:35 schreef UitStraling het volgende:
Die uitgekauwde discussie ook dat de Joden daar de invasieve bevolkingsgroep is, Palestina heeft als land nooit bestaan, wat zich nu Palestijnen noemt zijn Arabieren (vanuit het Arabische schiereiland) die in Judea wonen, zoals ze in heel veel landen wonen zoals Egypte, Marokko en Irak, rond het jaartje nul woonden er nul Arabieren in wat nu Isral is, een keer raden wie er toen rondhuppelden rond het jaar nul (de Romeinen is ook een goed antwoord)
Voor de kenners, onder farao Merenptah (1212–1202 voor Chr.) werd een overwinningsstele opgericht en daar staat op gebeiteld, "Isral is verwoest, zijn zaad is niet meer"
Ja maar...quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:54 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je snapt toch wel dat als iemand palestina roept dat ze een jaartal uitkiezen waarin er daar palestijnen wonen en dat per defintie als beginpunt noemen omdatd at hun goed uitkomt?
Jij snapt het niet. Turkije heeft de laatste dagen al vaker aangekondigd dat Amerika een bedreiging vormt voor zijn nationale veiligheid. Het is niet meer de Turkije van de jaren 80 en 90. Turkije geeft nu openlijk toe dat Amerika terroristische organisaties financieert, mobiliseert en uit is naar het creeren van een koerdische staat in noord-syrie. Die plannen lopen weer parallel met de plannen van Israel (uitbreiden van grond en streven naar het grotere Israel).quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:43 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Turkije en Verenigde Staten willen allebei Assad weghebben en hebben een hekel aan Iran. Verder zitten de Verenigde Staten en Turkije in de Navo. Er zijn 0 redenen voor een Turkse aanval op de Verenigde Staten.
jij doet hetzelrde maar dan andersom. Ook een jaartal kiezen die jou goed uitkomt.quote:
hou toch op, iedereen weet dat het land toebehoort aan de romeinen, nu dus Italianen!!quote:Op zondag 22 oktober 2023 11:59 schreef Nattekat het volgende:
In de 18e eeuw woonden er veel Turken die door de immer slechte Britten eruit zijn gegooid. Het land behoort hen toe, jullie zitten er allemaal naast
Vandaar dat er mensen liepen met Italiaanse vlaggen tijdens de pro-Palestina demonstraties.quote:Op zondag 22 oktober 2023 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
hou toch op, iedereen weet dat het land toebehoort aan de romeinen, nu dus Italianen!!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |