abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211038019
VRT: https://www.vrt.be/vrtnws(...)mas-22-oktober-2023/

Meer humanitaire hulp van India en Turkije richting Gaza

Turkije stuurt een vliegtuig naar Egypte met een aan boord heel wat medische materiaal, maar ook een team van 20 dokters. Dat heeft de Turkse minister van Volksgezondheid aangekondigd op X (voormalig Twitter).

"Ons presidentieel vliegtuig is vertrokken van Ankara naar Egypte om Gaza te helpen", klinkt het in een post.

Daarnaast stuurt ook India 38,5 ton humanitaire hulp naar Egypte om de bevolking in Gaza te helpen. Dat zegt een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Aan boord van een Boeing C-17 van het Indiase leger is bijna 6,5 ton aan medische hulp en 32 ton aan noodmateriaal naar Egypte onderweg.
  zondag 22 oktober 2023 @ 11:40:30 #277
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_211038030
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:36 schreef Werkperd het volgende:

[..]
De vertraging is omdat Israël ontiegelijk bang is voor een zware nederlaag. Ze hebben er geen vertrouwen in en zijn bang dat hun troepen straks gevangen komen te zitten tussen Hamas fronten. Amerika zal dan zelf militair moeten ingrijpen om de Israëlieten daaruit te helpen. Alleen ziet Amerika dat niet zitten. A ze hebben geen geld meer en B bij het mogelijk sturen van grondtroepen zal het Amerikaanse volk dit keer massaal gaan protesteren. Zij zijn er ook helemaal klaar mee.

Voor de rest zal het militair ingrijpen van Amerika leiden tot een wereldoorlog omdat Rusland en diverse landen al eerder Amerika gewaarschuwd hebben om niet in te grijpen (grondtroepen naar Gaza sturen).
Israel moet gewoon goede plannen maken om met Hezbolla en Iran te dealen. Verder is er niet meer dan 1 Hamas front.

Vooral je laatste deel ga je wat te snel. Het zal kunnen uitmonden in een regionaal conflict. Een wereldoorlog zie ik nog niet zo snel gebeuren omdat Rusland druk is in Oekraine.

En hoe kom je er bij dat Amerika er helemaal klaar mee is. Ik vind het allemaal wat voorbarig.

Ik kom wel verscheidene berichten tegen dat China 6 schepen naar de Levant stuurt maar wat daar van waar is weet ik niet.
pi_211038031
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 23:56 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Mijn persoonlijke mening is niet relevant. Ik analyseer slechts geopolitiek.
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 02:04 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Alleen mensen die geopolitiek goed kunnen lezen weten waar Turkije allemaal toe in staat is.
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:26 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Mijn analyses onderscheiden zich gelukkig van alle andere onzin die hier vaak uitgekraamd wordt.
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:38 schreef Werkperd het volgende:
Maar zoals ik al eerder zei kunnen alleen mensen met een analyserend vermogen zulke geopolitieke zaken begrijpen.
Nou, IK vind jouw uitstekende geopolitieke analyses wél de moeite waard hoor.

Dus zet u neder op uwen troon en neem het welverdiende applaus in ontvangst.

Blijven komen met de analyses hoor. Graag meer van zulks.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_211038039
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:39 schreef Ebinas het volgende:
VRT: https://www.vrt.be/vrtnws(...)mas-22-oktober-2023/

Meer humanitaire hulp van India en Turkije richting Gaza

Turkije stuurt een vliegtuig naar Egypte met een aan boord heel wat medische materiaal, maar ook een team van 20 dokters. Dat heeft de Turkse minister van Volksgezondheid aangekondigd op X (voormalig Twitter).

"Ons presidentieel vliegtuig is vertrokken van Ankara naar Egypte om Gaza te helpen", klinkt het in een post.

Daarnaast stuurt ook India 38,5 ton humanitaire hulp naar Egypte om de bevolking in Gaza te helpen. Dat zegt een woordvoerder van het ministerie van Buitenlandse Zaken. Aan boord van een Boeing C-17 van het Indiase leger is bijna 6,5 ton aan medische hulp en 32 ton aan noodmateriaal naar Egypte onderweg.
Het is altijd mooi om de strijd voor humanitaire hulp van de Turken te zien. Turkije was ook een van de eerste die tijdens corona uitbraak massaal volgeladen vliegtuigen met medische hulp etc. richting EU landen stuurde.

Maar ja.
pi_211038054
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:28 schreef mascara-klodder het volgende:
Zucht...
Goedemorgen c_/
pi_211038059
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:38 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Dat heeft Turkije recent al indirect in noord-syrie gedaan. Maar zoals ik al eerder zei kunnen alleen mensen met een analyserend vermogen zulke geopolitieke zaken begrijpen.
Turkije en Verenigde Staten willen allebei Assad weghebben en hebben een hekel aan Iran. Verder zitten de Verenigde Staten en Turkije in de Navo. Er zijn 0 redenen voor een Turkse aanval op de Verenigde Staten.
pi_211038092
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:40 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Israel moet gewoon goede plannen maken om met Hezbolla en Iran te dealen. Verder is er niet meer dan 1 Hamas front.

Vooral je laatste deel ga je wat te snel. Het zal kunnen uitmonden in een regionaal conflict. Een wereldoorlog zie ik nog niet zo snel gebeuren omdat Rusland druk is in Oekraine.

Ik kom wel verscheidene berichten tegen dat China 6 schepen naar de Levant stuurt maar wat daar van waar is weet ik niet.
Momenteel kan Rusland juist ademhalen omdat de aandacht van de wereld richting Gaza is gegaan. Rusland heeft genoeg personeel en materiaal ter beschikking. Laatst hebben zij zelfs moderne wapentuig gestuurd naar het Syrische leger.

Israël heeft geen plannen. Die hebben ze wel maar ze missen heel veel informatie waarover Hamas daadwerkelijk toe in staat is. Ze beschikken niet eens over de schetsen van Hamas tunnels. Een falende grondoffensief kan leiden naar het einde van Israel. Ze kunnen meer verliezen dan winnen.

Voor de rest hebben de Arabieren ook geleerd van hun fouten. Vergeleken met vroeger zijn de Arabieren nu beter uitgerust en welgetraind (Egypte bijvoorbeeld).
pi_211038099
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:40 schreef Salina het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Nou, IK vind jouw uitstekende geopolitieke analyses wél de moeite waard hoor.

Dus zet u neder op uwen troon en neem het welverdiende applaus in ontvangst.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Blijven komen met de analyses hoor. Graag meer van zulks.
Haha mooi man dat er mensen zijn die mijn quotes archiveren. Misschien leren ze nog wat.
  zondag 22 oktober 2023 @ 11:52:08 #285
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_211038112
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:49 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Momenteel kan Rusland juist ademhalen omdat de aandacht van de wereld richting Gaza is gegaan. Rusland heeft genoeg personeel en materiaal ter beschikking. Laatst hebben zij zelfs moderne wapentuig gestuurd naar het Syrische leger.

Israël heeft geen plannen. Die hebben ze wel maar ze missen heel veel informatie waarover Hamas daadwerkelijk toe in staat is. Ze beschikken niet eens over de schetsen van Hamas tunnels. Een falende grondoffensief kan leiden naar het einde van Israel. Ze kunnen meer verliezen dan winnen.

Voor de rest hebben de Arabieren ook geleerd van hun fouten. Vergeleken met vroeger zijn de Arabieren nu beter uitgerust en welgetraind (Egypte bijvoorbeeld).
Als je serieus bent vraag ik me af of je vrij rondloopt. Als je een troll bent chapeau.
  zondag 22 oktober 2023 @ 11:54:17 #286
498210 KoningWouter
pi_211038127
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:49 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Het is mij juist heel erg tegengevallen wat Rusland voor capaciteiten heeft. Ik was toen de Oekraine oorlog ook bang dat het zou escaleren in een wereldoorlog. Maar door de zwakte van het Russische leger en het verstandig handelen van het westen is me dat allemaal behoorlijk mee gevallen.

Rusland is niet sterk, en al helemaal niet op een ander continent.

Hoe kom je er bij dat Israël geen plannen heeft en dat ze geen gedetailleerd beeld hebben van Hamas als organisatie met hun tunnels. Dat schud je zo uit de mauw?

Ik zie Egypte niet snel het conflict betreden. Turkije al helemaal niet.
pi_211038128
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:35 schreef UitStraling het volgende:
Die uitgekauwde discussie ook dat de Joden daar de invasieve bevolkingsgroep is, Palestina heeft als land nooit bestaan, wat zich nu Palestijnen noemt zijn Arabieren (vanuit het Arabische schiereiland) die in Judea wonen, zoals ze in heel veel landen wonen zoals Egypte, Marokko en Irak, rond het jaartje nul woonden er nul Arabieren in wat nu Israël is, een keer raden wie er toen rondhuppelden rond het jaar nul (de Romeinen is ook een goed antwoord)

Voor de kenners, onder farao Merenptah (1212–1202 voor Chr.) werd een overwinningsstele opgericht en daar staat op gebeiteld, "Israël is verwoest, zijn zaad is niet meer"
je snapt toch wel dat als iemand palestina roept dat ze een jaartal uitkiezen waarin er daar palestijnen wonen en dat per defintie als beginpunt noemen omdatd at hun goed uitkomt?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_211038131
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
je snapt toch wel dat als iemand palestina roept dat ze een jaartal uitkiezen waarin er daar palestijnen wonen en dat per defintie als beginpunt noemen omdatd at hun goed uitkomt?
Ja maar...
pi_211038152
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:43 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Turkije en Verenigde Staten willen allebei Assad weghebben en hebben een hekel aan Iran. Verder zitten de Verenigde Staten en Turkije in de Navo. Er zijn 0 redenen voor een Turkse aanval op de Verenigde Staten.
Jij snapt het niet. Turkije heeft de laatste dagen al vaker aangekondigd dat Amerika een bedreiging vormt voor zijn nationale veiligheid. Het is niet meer de Turkije van de jaren 80 en 90. Turkije geeft nu openlijk toe dat Amerika terroristische organisaties financieert, mobiliseert en uit is naar het creeëren van een koerdische staat in noord-syrie. Die plannen lopen weer parallel met de plannen van Israel (uitbreiden van grond en streven naar het grotere Israel).

Als het erop aankomt, dan betekent die navo enal geen drol meer. Net zoals de VN momenteel ook niet fatsoenlijk functioneert.
pi_211038167
quote:
9s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:54 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja maar...
jij doet hetzelrde maar dan andersom. Ook een jaartal kiezen die jou goed uitkomt.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 22 oktober 2023 @ 11:59:54 #291
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_211038204
In de 18e eeuw woonden er veel Turken die door de immer slechte Britten eruit zijn gegooid. Het land behoort hen toe, jullie zitten er allemaal naast :{w
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_211038268
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 11:59 schreef Nattekat het volgende:
In de 18e eeuw woonden er veel Turken die door de immer slechte Britten eruit zijn gegooid. Het land behoort hen toe, jullie zitten er allemaal naast :{w
hou toch op, iedereen weet dat het land toebehoort aan de romeinen, nu dus Italianen!!
  zondag 22 oktober 2023 @ 12:06:06 #293
498210 KoningWouter
pi_211038274
quote:
0s.gif Op zondag 22 oktober 2023 12:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hou toch op, iedereen weet dat het land toebehoort aan de romeinen, nu dus Italianen!!
Vandaar dat er mensen liepen met Italiaanse vlaggen tijdens de pro-Palestina demonstraties. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')