Zoals het bombardement op dat ziekenhuis. Het werd meteen voor zoete koek geslikt dat Israël de dader was, ook door MSM.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat is te simpel. Jij weet ook dat de meeste mensen niet kritisch zijn. De meeste mensen krijgen eenzijdige informatie die ze als mak lammetje voor zoete koek aannemen.
Het werd door beiden direct ge/misbruikt. Zo werkt dat tegenwoordig.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zoals het bombardement op dat ziekenhuis. Het werd meteen voor zoete koek geslikt, ook door MSM.
Dat verwacht ik ook wel. Maar benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Israel gaat zeer wss snel wel wat ondernemen.
Ik begreep dat die gasten altijd zeer goed voedsel krijgen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:01 schreef Perrin het volgende:
Steak en lobster op de USS Gerald R. Ford.
[ twitter ]
Een plan NU. Met hulp doorlaten. Dat kan je niet maken als land met westerse steun dat niet open te gooien.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:01 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook wel. Maar benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken.
En hoop ook dat ze een plan hebben voor erna.
Nee, ik bedoel dat het door velen meteen voor waar werd aangenomen, ook MSM als BBC en NOS vonden fact checking opeens niet nodig.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:00 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het werd door beiden direct ge/misbruikt. Zo werkt dat tegenwoordig.
Denk eerder een soort: 'ach, kwaad zal het wel niet kunnen'. Maar Hamas weet heel goed hoe het geopolitieke spelletje werkt. En weten daarbij ook heel goed hoe de banden tussen Israel en Amerika vooralsnog gaan (zit verandering in, want jonge Amerikanen zijn niet meer zo pro Israel. Maar dat duurt nog een tijd tot je dat in beleid gaat zien).quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 21:57 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat ze er sowieso op gerekend hebben om tussen de gijzelaars Amerikanen aan te treffen om in te zetten als extra drukmiddel.
Jumquote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:01 schreef Perrin het volgende:
Steak en lobster op de USS Gerald R. Ford.
[ twitter ]
Het is heel goed onderzocht...quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:03 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat het door velen meteen voor waar werd aangenomen, ook MSM als BBC en NOS vonden fact checking opeens niet nodig.
Zelfde zou je ook kunnen zeggen van Rusland, maar dat is zeker ook niet zo. Reken maar dat je flink kan huishouden ook al is het waar wat je zegt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:03 schreef UitStraling het volgende:
Alleen jammer de bammer voor Hamas dat Iran zo "zwak" staat qua regeringsinvloed, die krijgen de bevolking echt niet onder de wapenen tegen Israël, die zijn toe aan flirten op een terrasje en eindelijk weer vrijheid zonder dat er oude vieze religieuze mannetje over hun schouders meekijken.
Ja dit specifiek is een soort laatste avondmaal voor er serieuze actie wordt verwacht.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:03 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik begreep dat die gasten altijd zeer goed voedsel krijgen.
Israël zal niet zomaar burgers randon bombarderen, daar ben ik van overtuigd.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:01 schreef Discombobulate het volgende:
Als je op de kaart kijkt lijkt het inderdaad wel dat ze de hele boel plat bombarderen. Denk dat ze zich niet al te druk maken om burgerslachtoffers hoor.
Bij de eerste rake klap op een Amerikaans vliegdekschip vanuit Hezbollah kan de complete klerikale regering van Iran achter de kassa van een supermarkt in Moskou gaan zitten, daar hebben ze eventjes geen zin in.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:06 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zelfde zou je ook kunnen zeggen van Rusland, maar dat is zeker ook niet zo. Reken maar dat je flink kan huishouden ook al is het waar wat je zegt.
Ja uiteraard. Maar als je het gaat veroveren, zul je ook een plan moeten hebben voor erna.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Een plan NU. Met hulp doorlaten. Dat kan je niet maken als land met westerse steun dat niet open te gooien.
Is het eigenlijk wel moreel verwerpelijk als er burgerslachtoffers vallen door jouw toedoen in een oorlog? Ik schaar de gegijzelden om heel eerlijk te zijn in dezelfde categorie als de Palestijnen die daar nog zitten. Ze moeten zo veel mogelijk ontzien worden, maar soms heb je gewoon geen andere keuze.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:07 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Israël zal niet zomaar burgers randon bombarderen, daar ben ik van overtuigd.
Daarentegen interesseert het Israël ook niet heel erg dat er bij een aanval op een voor hun 'militair doel' burgers omkomen. Ze focussen zich op dat 'militaire doel' en bijkomende collateral damage, dat is dan maar zo.
En dat is moreel verwerpelijk, maar dat is het verstoppen tussen de burgers ook.
Alleen welke keus laat Hamas nu eigenlijk aan Israël?
Lastig, lastig dus. De gewone burger is de grote, pijnlijke verliezer.
Je moet wel onthouden waarvoor je vecht, dit hoort daar helemaal niet bij anders heb je al verloren.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Is het eigenlijk wel moreel verwerpelijk als er burgerslachtoffers vallen door jouw toedoen in een oorlog? Ik schaar de gegijzelden om heel eerlijk te zijn in dezelfde categorie als de Palestijnen die daar nog zitten. Ze moeten zo veel mogelijk ontzien worden, maar soms heb je gewoon geen andere keuze.
Israël gaat natuurlijk nooit de Gazastrook inlijven, dat is zo'n dom idee dat zelfs de meest extreemrechtste politici daar vraagtekens bij zetten. Die willen heel die strook gewoon veranderen in een parkeerplaats, en dan pas inlijven.quote:Op zaterdag 21 oktober 2023 22:10 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja uiteraard. Maar als je het gaat veroveren, zul je ook een plan moeten hebben voor erna.
Ga je het bezetten? Annexeren? Wat doe je dan met de bevolking? Opnemen binnen Israël? Deporteren naar de Westbank?
Zuiver je het van Hamas en vertrek je weer? En wat doe je dan? Laat je ze het zelf uitzoeken? Installeer je samen met Fatah een nieuw bestuur?
Daar zullen ze toch een idee over moeten hebben hoop ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |